x

Patent na własny Browar Za Miastem - wystartowała kampania na Crowdway.pl

Kategoria: Twój biznes - oferta    06.10.2020

Założyciele Browaru Za Miastem Tomasz Brycki i Marek Wziątek zapraszają do spółki inwestorów rozproszonych - oferta akcji o wartości 4,18 mln zł promowana jest na platformie Crowdway.pl.

Tomasz Brycki i Marek Wziątek  z Browaru za Miastem. Zdjęcie: materiały prasowe.
Tomasz Brycki i Marek Wziątek z Browaru za Miastem. Zdjęcie: materiały prasowe.
Tomasz Brycki i Marek Wziątek współtworzyli wiodące dziś marki piw mainstreamowych: Tyskie i Żubr. Cztery lata temu odeszli z korporacji, by produkować własne piwo rzemieślnicze – Browar Za Miastem. Kupili działkę, na której już powstaje browar kosztem prawie 9,0 mln zł. W nim warzone będą innowacyjne piwa oparte na składnikach „Superfood”, na które już czekają odbiorcy także za granicą. W międzyczasie firma osiągnęła rentowność, a opracowana technologia – ochronę patentową. Teraz do spółki zapraszają rozproszonych inwestorów w ofercie akcji o wartości 4,18 mln zł, promowanej na platformie Crowdway.pl.

Browar Za Miastem
Browar Za Miastem działa od początku 2017 roku. Obaj założyciele Tomasz Brycki i Marek Wziątek, przepracowali około 20 lat w branży piwnej, w tym w Kompanii Piwowarskiej. Tomasz Brycki jest m.in. twórcą takich marek, jak Żubr i Dębowe oraz zarządzał marką Tyskie. Marek Wziątek zarządzał marką Żubr i przyczynił się do jej sukcesu rynkowego. Od początku zespół Browaru Za Miastem tworzy też główny piwowar Piotr Stachecki, który piwa warzy zawodowo od 40 lat, a na swoim koncie ma udział w budowie i rozbudowę kilku browarów. Jest także autorem projektu technologicznego nowego browaru spółki.
Obecnie majątek spółki jest wart ponad 4 mln zł. Składa się na niego m.in. działka budowlana pod Poznaniem zakupiona w 2017 roku i projekt innowacyjnego browaru. Jego budowa właśnie się rozpoczęła, a wartość całej inwestycji wyniesie 8,8 mln zł.
– Fundusze na budowę browaru oraz urządzenia produkcyjne w kwocie ponad 2 mln zł pochodzić będą ze środków własnych. W 2018 roku zdobyliśmy dotację unijną o wartości 1,85 mln zł, a umowę o dofinansowanie z BGK podpisaliśmy na początku 2019 roku. Mamy także zawartą umowę o kredyt inwestycyjny, który pokryje część inwestycji – wyjaśnia Tomasz Brycki, współzałożyciel i prezes spółki Browar Za Miastem.

Kampania crowdfundingowa
Dodatkowe środki w kwocie 4,18 mln zł Browar Za Miastem chce zgromadzić przez emisję akcji promowaną w kampanii crowdfundingowej na platformie Crowdway.pl. Dzięki tym funduszom spółka chce sfinansować część kosztów budowy i zakupu urządzeń do produkcji piwa.
Minimalna wartość inwestycji dla crowdinwestorów wynosi 330 zł. Oprócz akcji spółki, nowi akcjonariusze otrzymają benefity: piwa marki Browar Za Miastem, zniżki i gadżety. Inwestorzy wezmą też udział w uroczystym otwarciu browaru w połowie 2021 roku. – Od 2022 roku planujemy wypłacać dywidendę w przedziale od 50 do 100 proc. zysku netto – dodaje Tomasz Brycki.

Apetyt na więcej
Browar Za Miastem warzy piwa odpowiadające na różne potrzeby, zarówno europejską klasykę (np. pilsner, pszeniczne), jak i piwa nowej fali (np. APA, Black IPA). Ich nazwy kojarzą się konsumentom z miłym nastrojem i wypoczynkiem, np. Święty Spokój, Długi Weekend czy Dzień Wolny. Spółka ma w ciągłej sprzedaży kilkanaście gatunków piwa, które uzupełnia nowościami. Wszystkie piwa powstają w zgodzie z tradycją i dobrą praktyką piwowarską wyłącznie z naturalnych surowców. Niektóre piwa, takie jak Porter czy Russian Imperial Stout (RIS) leżakują ponad rok!
W 2019 roku Browar Za Miastem sprzedał 4 tys. hektolitrów piwa i zanotował 3,3 mln przychodów. Rok do roku sprzedaż wzrosła o 50 proc. (wolumenowo i wartościowo). W drugiej połowie 2019 r., czyli w trzecim roku działalności, firma osiągnęła rentowność.
– Trend ten podtrzymujemy także w bieżącym roku, mimo pandemii, z której wyszliśmy obronną ręką. Planujemy osiągniecie tempa wzrostu około 30-40 proc. rocznie. Plan na ten rok to 4 mln zł przychodów. Już w 2025 planujemy osiągnięcie rocznej wartości sprzedaży 15 mln zł i ponad 3,6 mln zł zysku netto. To więcej niż wartość przychodów w całym 2019 roku – zapowiada Tomasz Brycki, współzałożyciel i prezes spółki Browar Za Miastem.
Już dziś piwa Browaru Za Miastem dostępne są w ponad 2 000 punktów sprzedaży, w tym w sieciach handlowych: Auchan, Carrefour, Duży Ben, Intermarche, Kaufland, Lidl, Stokrotka. Spółka współpracuje też z wieloma dystrybutorami, gastronomią i sklepami specjalistycznymi.

Patent na innowacje
Nowy browar powstaje w miejscowości Rumianek pod Poznaniem, na działce, która jest własnością firmy od 2017 roku. Po pierwszym etapie inwestycji, tj. po uruchomieniu w III kwartale 2021 będzie produkował do 10 tys. hektolitrów piwa rocznie. Docelowe moce to około 30 tys. hl. W drugim etapie rozlew do butelek oraz beczek zostanie uzupełniony o linię do puszkowania oraz dodatkowe tanki fermentacyjno-leżakowe. Już w III kwartale 2021 w browarze powstanie sklep z piwem oraz upominkami.
– Projekt browaru powstał w oparciu o nasze wieloletnie doświadczenia oraz autorską technologię warzenia piwa. Dzięki temu browar jest optymalnie zorganizowany, a także będzie oszczędny w zużyciu energii i wody. W dwa lata przejechaliśmy około 20 tys. kilometrów, żeby zapoznać się z ofertą różnych producentów urządzeń do browarów. W naszym nowym obiekcie znajdzie się m.in. laboratorium produkcji. Jest to rzadkie rozwiązanie w browarach rzemieślniczych, które zapewni pełną kontrolę procesu produkcji i najwyższą jakość naszych piw – zapowiada Marek Wziątek, współzałożyciel i wiceprezes spółki.
W browarze spółka będzie warzyć piwa rzemieślnicze według swoich receptur, także w oparciu o innowacyjną technologię z wykorzystaniem surowców zaliczanych do kategorii tzw. „Superfood”. Daje ona możliwość przeniesienia na piwo wyjątkowych walorów odżywczych takich roślin, jak orkisz, amarantus czy komosa ryżowa. Dzięki temu powstawać będą piwa o wyższej zawartości minerałów, witamin i aminokwasów.
– Nowatorską technologię opracowaliśmy we współpracy z Politechniką Łódzką i zgłosiliśmy do ochrony patentowej już w 2017 roku. Według opinii fachowców jest ona wyjątkowa w skali świata. Na nasze nowe, innowacyjne piwa już czekają odbiorcy w Europie Zachodniej, USA i Azji. Pierwsze kontakty handlowe w tym zakresie nawiązaliśmy już w roku 2018 – dodaje Marek Wziątek.

Projekty z branży kraftowych alkoholi do tej pory notowały spektakularne sukcesy na platformie Crowdway.pl. W 2018 roku Doctor Brew sp. z o.o. pozyskała aż 3,24 mln zł, czyli o 62% więcej niż zakładał cel zbiórki. Kolejne kampanie z branży, realizowane w latach 2019-2020 – PINTA Barrel Brewing, Tenczyńska Okovita, Tenczynek Bezalkoholowe oraz Alembik Polska – zyskały 100 proc. oczekiwanej puli środków, a wartość kapitału ulokowanego przez crowdinwestorów w każdej ze spółek wyniosła około 4,2 mln zł.


Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Zamówienia na Pyszne.pl w Poznaniu z darmową dostawą

Serwis do zamawiania jedzenia Pyszne.pl uruchamia w Poznaniu usługę darmowej dostawy jedzenia. Pomarańczowa flota kurierów na rowerach elektrycznych będzie realizować błyskawiczne dostawy z wielu nowych restauracji, które korzystać będą z tej usługi.

Sto restauracji świętuje stulecie odzyskania niepodległości w ramach Tygodnia Kuchni Polskiej

Z okazji setnej rocznicy odzyskania niepodległości przez Polskę, wybrane restauracje z całego kraju wprowadzą na tydzień od 5 do 11 listopada specjalne menu inspirowane różnymi regionami i kuchniami XIX i XX-wiecznej Polski.

Eksperyment marki Tork®

Eksperyment marki Tork® udowadnia, że dobór odpowiednich narzędzi higieny polepsza funkcjonowanie kuchni.

Lepiej schłodzone

W nadchodzące ciepłe dni warto szczególnie zabezpieczyć produkty łatwo psujące się. Ciastko z kremem doskonale wygląda wystawione na barze kawiarni, ale w trakcie letnich upałów lepiej je schłodzić, aby goście wyszli zdrowi i zadowoleni.

Fine dining podczas lockdownu

Zamknięcie restauracji wpłynęło na nasze zwyczaje związane z jedzeniem. W restauracjach nie ma możliwości obchodzenia ważnych okazji, organizowania spotkań biznesowych czy umawiania się na randki. Ich właściciele próbują utrzymać się na rynku w różnorodny sposób.

Transportowanie żywności

Catering to chyba najbardziej skomplikowana działalność na rynku gastronomicznym. Już samo dostarczenie jedzenia na miejsce wydarzenie jest nie lada przedsięwzięciem wymagającym precyzyjnego zaplanowania oraz sporej liczby specjalistycznego sprzętu.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna ekspozycja i zatowarowanie restauracji

Dbanie o odpowiedni kontakt wizualny, zagwarantowanie priorytetu produktom najważniejszym z punktu widzenia klienta, dyskretne oznakowanie jakości oferty to droga, która doprowadzi do zwiększenia sprzedaży i zysków.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej