x

Patent na własny Browar Za Miastem - wystartowała kampania na Crowdway.pl

Kategoria: Twój biznes - oferta    06.10.2020

Założyciele Browaru Za Miastem Tomasz Brycki i Marek Wziątek zapraszają do spółki inwestorów rozproszonych - oferta akcji o wartości 4,18 mln zł promowana jest na platformie Crowdway.pl.

Tomasz Brycki i Marek Wziątek  z Browaru za Miastem. Zdjęcie: materiały prasowe.
Tomasz Brycki i Marek Wziątek z Browaru za Miastem. Zdjęcie: materiały prasowe.
Tomasz Brycki i Marek Wziątek współtworzyli wiodące dziś marki piw mainstreamowych: Tyskie i Żubr. Cztery lata temu odeszli z korporacji, by produkować własne piwo rzemieślnicze – Browar Za Miastem. Kupili działkę, na której już powstaje browar kosztem prawie 9,0 mln zł. W nim warzone będą innowacyjne piwa oparte na składnikach „Superfood”, na które już czekają odbiorcy także za granicą. W międzyczasie firma osiągnęła rentowność, a opracowana technologia – ochronę patentową. Teraz do spółki zapraszają rozproszonych inwestorów w ofercie akcji o wartości 4,18 mln zł, promowanej na platformie Crowdway.pl.

Browar Za Miastem
Browar Za Miastem działa od początku 2017 roku. Obaj założyciele Tomasz Brycki i Marek Wziątek, przepracowali około 20 lat w branży piwnej, w tym w Kompanii Piwowarskiej. Tomasz Brycki jest m.in. twórcą takich marek, jak Żubr i Dębowe oraz zarządzał marką Tyskie. Marek Wziątek zarządzał marką Żubr i przyczynił się do jej sukcesu rynkowego. Od początku zespół Browaru Za Miastem tworzy też główny piwowar Piotr Stachecki, który piwa warzy zawodowo od 40 lat, a na swoim koncie ma udział w budowie i rozbudowę kilku browarów. Jest także autorem projektu technologicznego nowego browaru spółki.
Obecnie majątek spółki jest wart ponad 4 mln zł. Składa się na niego m.in. działka budowlana pod Poznaniem zakupiona w 2017 roku i projekt innowacyjnego browaru. Jego budowa właśnie się rozpoczęła, a wartość całej inwestycji wyniesie 8,8 mln zł.
– Fundusze na budowę browaru oraz urządzenia produkcyjne w kwocie ponad 2 mln zł pochodzić będą ze środków własnych. W 2018 roku zdobyliśmy dotację unijną o wartości 1,85 mln zł, a umowę o dofinansowanie z BGK podpisaliśmy na początku 2019 roku. Mamy także zawartą umowę o kredyt inwestycyjny, który pokryje część inwestycji – wyjaśnia Tomasz Brycki, współzałożyciel i prezes spółki Browar Za Miastem.

Kampania crowdfundingowa
Dodatkowe środki w kwocie 4,18 mln zł Browar Za Miastem chce zgromadzić przez emisję akcji promowaną w kampanii crowdfundingowej na platformie Crowdway.pl. Dzięki tym funduszom spółka chce sfinansować część kosztów budowy i zakupu urządzeń do produkcji piwa.
Minimalna wartość inwestycji dla crowdinwestorów wynosi 330 zł. Oprócz akcji spółki, nowi akcjonariusze otrzymają benefity: piwa marki Browar Za Miastem, zniżki i gadżety. Inwestorzy wezmą też udział w uroczystym otwarciu browaru w połowie 2021 roku. – Od 2022 roku planujemy wypłacać dywidendę w przedziale od 50 do 100 proc. zysku netto – dodaje Tomasz Brycki.

Apetyt na więcej
Browar Za Miastem warzy piwa odpowiadające na różne potrzeby, zarówno europejską klasykę (np. pilsner, pszeniczne), jak i piwa nowej fali (np. APA, Black IPA). Ich nazwy kojarzą się konsumentom z miłym nastrojem i wypoczynkiem, np. Święty Spokój, Długi Weekend czy Dzień Wolny. Spółka ma w ciągłej sprzedaży kilkanaście gatunków piwa, które uzupełnia nowościami. Wszystkie piwa powstają w zgodzie z tradycją i dobrą praktyką piwowarską wyłącznie z naturalnych surowców. Niektóre piwa, takie jak Porter czy Russian Imperial Stout (RIS) leżakują ponad rok!
W 2019 roku Browar Za Miastem sprzedał 4 tys. hektolitrów piwa i zanotował 3,3 mln przychodów. Rok do roku sprzedaż wzrosła o 50 proc. (wolumenowo i wartościowo). W drugiej połowie 2019 r., czyli w trzecim roku działalności, firma osiągnęła rentowność.
– Trend ten podtrzymujemy także w bieżącym roku, mimo pandemii, z której wyszliśmy obronną ręką. Planujemy osiągniecie tempa wzrostu około 30-40 proc. rocznie. Plan na ten rok to 4 mln zł przychodów. Już w 2025 planujemy osiągnięcie rocznej wartości sprzedaży 15 mln zł i ponad 3,6 mln zł zysku netto. To więcej niż wartość przychodów w całym 2019 roku – zapowiada Tomasz Brycki, współzałożyciel i prezes spółki Browar Za Miastem.
Już dziś piwa Browaru Za Miastem dostępne są w ponad 2 000 punktów sprzedaży, w tym w sieciach handlowych: Auchan, Carrefour, Duży Ben, Intermarche, Kaufland, Lidl, Stokrotka. Spółka współpracuje też z wieloma dystrybutorami, gastronomią i sklepami specjalistycznymi.

Patent na innowacje
Nowy browar powstaje w miejscowości Rumianek pod Poznaniem, na działce, która jest własnością firmy od 2017 roku. Po pierwszym etapie inwestycji, tj. po uruchomieniu w III kwartale 2021 będzie produkował do 10 tys. hektolitrów piwa rocznie. Docelowe moce to około 30 tys. hl. W drugim etapie rozlew do butelek oraz beczek zostanie uzupełniony o linię do puszkowania oraz dodatkowe tanki fermentacyjno-leżakowe. Już w III kwartale 2021 w browarze powstanie sklep z piwem oraz upominkami.
– Projekt browaru powstał w oparciu o nasze wieloletnie doświadczenia oraz autorską technologię warzenia piwa. Dzięki temu browar jest optymalnie zorganizowany, a także będzie oszczędny w zużyciu energii i wody. W dwa lata przejechaliśmy około 20 tys. kilometrów, żeby zapoznać się z ofertą różnych producentów urządzeń do browarów. W naszym nowym obiekcie znajdzie się m.in. laboratorium produkcji. Jest to rzadkie rozwiązanie w browarach rzemieślniczych, które zapewni pełną kontrolę procesu produkcji i najwyższą jakość naszych piw – zapowiada Marek Wziątek, współzałożyciel i wiceprezes spółki.
W browarze spółka będzie warzyć piwa rzemieślnicze według swoich receptur, także w oparciu o innowacyjną technologię z wykorzystaniem surowców zaliczanych do kategorii tzw. „Superfood”. Daje ona możliwość przeniesienia na piwo wyjątkowych walorów odżywczych takich roślin, jak orkisz, amarantus czy komosa ryżowa. Dzięki temu powstawać będą piwa o wyższej zawartości minerałów, witamin i aminokwasów.
– Nowatorską technologię opracowaliśmy we współpracy z Politechniką Łódzką i zgłosiliśmy do ochrony patentowej już w 2017 roku. Według opinii fachowców jest ona wyjątkowa w skali świata. Na nasze nowe, innowacyjne piwa już czekają odbiorcy w Europie Zachodniej, USA i Azji. Pierwsze kontakty handlowe w tym zakresie nawiązaliśmy już w roku 2018 – dodaje Marek Wziątek.

Projekty z branży kraftowych alkoholi do tej pory notowały spektakularne sukcesy na platformie Crowdway.pl. W 2018 roku Doctor Brew sp. z o.o. pozyskała aż 3,24 mln zł, czyli o 62% więcej niż zakładał cel zbiórki. Kolejne kampanie z branży, realizowane w latach 2019-2020 – PINTA Barrel Brewing, Tenczyńska Okovita, Tenczynek Bezalkoholowe oraz Alembik Polska – zyskały 100 proc. oczekiwanej puli środków, a wartość kapitału ulokowanego przez crowdinwestorów w każdej ze spółek wyniosła około 4,2 mln zł.


Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Czekolada drukowana w 3D

Dowiedz się, w jaki sposób już od teraz tanio, łatwo i na dużą skalę wykonasz skomplikowane formy i struktury z czekolady.

Pizza Hut we franczyzie

AmRest wdraża model franczyzowy dla restauracji Pizza Hut w Europie Środkowo-Wschodniej. Dzięki rozwojowi franczyzy marka przyśpieszy dynamikę wzrostu oraz zwiększy swój zasięg w mniejszych ośrodkach od 80 tys. mieszkańców.

Ekologicznie zapakowane - jakie opakowania wybierać?

Papier, otręby czy trzcina cukrowa? Oferta ekologicznych pojemników na żywność wciąż się powiększa. W dobie, w której jedzenie na wynos oraz w dostawie stało się istotną częścią usług każdej gastronomii, warto zastanowić się nad wyborem najlepszych rozwiązań.

Coraz więcej słodkości na stacjach paliw

Zarówno punkty typu convinience store, jak i gastronomiczne lokale przystacyjne, poszerzają systematycznie swoją ofertę serwowanych produktów, a tzw. Food Service i Food to Go, budują wręcz przewagi na rynku stacji paliw. Na popularności zyskuje także coraz bardziej zróżnicowana oferta słodyczy.

Joanna Sobczyk: Sprzęt i zrównoważony rozwój receptą na życie po pandemii

Rozmowa z Joanną Sobczyk, prezesem zarządu Winterhalter Polska, eksperta w dziedzinie przemysłowych systemów zmywania dla branży HoReCa.

ROZWIĄZANIE DLA CUKIERNIKÓW: SCHŁADZARKOZAMRAŻARKI SZOKOWE

Współczesna cukiernia to już nie miejsce do którego wpada się na kawę i wuzetkę. Klienci oczekują coraz więcej, a cukiernie aby wyróżnić swoją ofertę, muszą proponować coraz bardziej wyszukane desery. Zadanie to niewątpliwie ułatwia stosowanie schładzarkozamrażarek szokowych.

Inne kategorie

Akademia Horeca

SYSTEMY MOTYWACYJNE A WZROSTY SPRZEDAŻOWE W KATEGORII NAPOJÓW

W poprzednich artykułach omawiane były tematy istotne dla wzrostu sprzedaży i zysków kategorii napojów. Szukaliśmy odpowiedzi na pytanie, dlaczego kwestią fundamentalną jest inwestowanie w szkolenia dla zespołu, jak dopasować napoje do potraw, jak wyceniać napoje, omawialiśmy nadchodzące trendy.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej