x

Mazurska Manufaktura Alkoholi wprowadza usługę click and collect

Kategoria: Twój biznes - oferta    05.10.2020

Mazurska Manufaktura Alkoholi - rodzinny producent mocnych alkoholi rzemieślniczych - rozwija sieć punktów odbioru dla swojego sklepu internetowego ekraft.pl. Jednocześnie zaprasza do współpracy producentów alkoholi kraftowych, jak i właścicieli sklepów z koncesjami na sprzedaż alkoholu.

Zdjęcie: Shutterstock.com.
Zdjęcie: Shutterstock.com.
Polska jako jedyne państwo członkowskie Unii Europejskiej nie dopuszcza sprzedaży alkoholu w sieci. Zakaz ten dotknął wielu małych producentów alkoholi kraftowych, szczególnie w czasie pandemii. Handel alkoholem jest regulowany przez ustawę o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, uchwaloną niemal 40 lat temu, gdy nie było jeszcze mowy o dynamicznym rozwoju nowych technologii, a w tym kanału e-commerce. Zgodnie z obowiązującymi przepisami sprzedaż alkoholu poza punktem określonym w zezwoleniu może skutkować karą finansową i utratą koncesji na sprzedaż napojów alkoholowych na okres min. 3 lat.
Zakaz internetowej sprzedaży napojów alkoholowych polscy producenci odczuli zwłaszcza w czasie pandemii, gdy zamrożona została cała gastronomia. HoReCa to dla wielu firm - zwłaszcza lokalnych, rzemieślniczych producentów - jeden z głównych kanałów sprzedaży wyrobów alkoholowych. Zakaz oznacza nie tylko ogromne straty dla przedsiębiorców, ale także ograniczenie dochodów z tytułu podatków dochodowych, podatku VAT oraz akcyzy dla budżetu państwa.
W czerwcu br. na problem ten zwrócili uwagę posłowie KP-PSL-Kukiz'15, którzy opracowali projekt nowelizacji ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi. Zakłada on umożliwienie sprzedaży alkoholu przez internet podmiotom, które posiadają aktualne zezwolenie na sprzedaż alkoholu.

Producenci kraftowych alkoholi łączcie się!
W obliczu kryzysu spowodowanego pandemią Mazurska Manufaktura Alkoholi - rodzinny producent kraftowych alkoholi wysokoprocentowych - uruchomił sklep internetowy ekraft.pl oraz wprowadził do sprzedaży usługę click&collect (zakłada ona składanie zamówienia przez internet, a następnie jego odbiór w punkcie stacjonarnym).
Jednocześnie spółka zaprasza do przystąpienia do swojej sieci sprzedaży także innych producentów alkoholi kraftowych.
– Obecnie, w naszym sklepie firmowym w Szczytnie, działa już pierwszy punkt odbioru produktów zamówionych przez nasz e-sklep. Do końca roku planujemy start kolejnych punktów w Warszawie, Gdańsku oraz Olsztynie. Jesteśmy świadomi, że wielu regionalnych producentów alkoholi zostało dotkniętych przez sytuację spowodowaną covidem, dlatego to dobry czas, by wzajemnie się wspierać oraz konsolidować. W związku z tym, zapraszamy do współpracy i dołączenia do oferty naszego sklepu internetowego wszystkie podmioty, które podobnie jak my, specjalizują się w produkcji rzemieślniczych alkoholi – mówi Jakub Gromek, prezes zarządu Mazurskiej Manufaktury Alkoholi.
Założeniem właścicieli Mazurskiej Manufaktury Alkoholi jest umożliwienie sprzedaży dużej grupie producentów rzemieślniczych wyrobów alkoholowych, którzy w pojedynkę mają mniejszą siłę przebicia przez rynek i dotarcia z ofertą do klienta.  

Plany rozwoju modelu click&collect
Z jednej strony firma zaprasza do prezentacji swoich alkoholi w sklepie ekraft.pl producentów kraftów, a z drugiej zachęca właścicieli sklepów z alkoholem do zgłaszania swoich lokali jako potencjalnych punktów odbioru. Docelowo w siedzibie Mazurskiej Manufaktury Alkoholi ma działać centrum dystrybucyjne na całą Polskę.
Firma zakłada rozwój współpracy ze sklepami posiadającymi niezbędne koncesje na sprzedaż alkoholu, chcącymi wesprzeć małych, polskich producentów alkoholi. W zamian za możliwość odebrania przesyłki z ekraft.pl oraz prezentację oferty tej platformy we wspomnianym sklepie, Mazurska Manufaktura proponuje właścicielom stałą opłatę oraz dodatkowe benefity.
– Chcemy zbudować sieć punktów odbioru w całej Polsce, gdzie klient będzie mógł odebrać zamówione przez internet kraftowe alkohole. To kompromisowe rozwiązanie, biorąc pod uwagę ograniczenia związane z przepisami. Zakup alkoholu na naszej platformie jest możliwy dopiero po rejestracji konta. Odbiór zamówionych towarów w konkretnym punkcie jest też poprzedzony weryfikacją tożsamości oraz stanu trzeźwości klienta. Zapewniamy więc bezpieczne, legalne i wygodne zakupy – mówi Jakub Gromek.




Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Wydarzenie wyjątkowe

Sukces każdego bankietu czy innego rodzaju przyjęcia to nie tylko niestandardowe miejsce, pomysł, doskonałe jedzenie i efektowna odprawa. To także odpowiedni sprzęt oraz załoga, która właściciwie obsłuży każdy event. Jak się do tego najlepiej przygotować?

Pieczenie kompleksowe

Piec konwekcyjny łączy w sobie funkcje różnych innych urządzeń i może okazać się przydatny właściwie w każdej kuchni i w wielu sytuacjach. Jak wybrać odpowiedni piec do swojego lokalu - taki, który maksymalnie pomoże kucharzom i sprawi, że ich praca będzie bardziej wydajna?

Fanex rozszerza ofertę online

W związku z utrudnieniami jakie niesie za sobą pandemia koronawirusa, Fanex intensyfikuje sprzedaż e-commerce. Do oferty online dostępnej zarówno dla klienta gastronomicznego, jak i detalicznego, dołączają m.in. przyprawy Fusion Spices, dodatki spożywcze oraz wegański sos majonezowy.

Weganizm w natarciu - sosy Fanex

W obliczu zmieniających się upodobań żywieniowych i wzrostu popularności weganizmu w Polsce, konsumenci coraz chętniej i odważniej odkrywają nowe, nieznane dotąd smaki budowane na bazie składników roślinnych.

Zgłoś się na konkurs na operatora restauracji podczas EXPO 2020 w Dubaju!

Chcesz prowadzić komercyjną restaurację w Pawilonie Polski na Expo 2020 w Dubaju? Zgłoś się na konkurs ogłoszony przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu. Jego zwycięzca będzie mógł zajmować się tym biznesem od października 2021 r. do marca 2022 r. Oferty przyjmowane są do 30 września.

Zarządzanie gastronomią wkracza w nowy wymiar

Zarządzanie lokalem gastronomicznym, tym mikro, jak również dużym, sieciowym biznesem, często bywa bardzo uciążliwe i realizowane jest w mało przyjazny menedżerowi sposób. Norbert Redkie z Trustu zapowiada rewolucję w tym obszarze.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna ekspozycja i zatowarowanie restauracji

Dbanie o odpowiedni kontakt wizualny, zagwarantowanie priorytetu produktom najważniejszym z punktu widzenia klienta, dyskretne oznakowanie jakości oferty to droga, która doprowadzi do zwiększenia sprzedaży i zysków.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej