x

Systemy kasowe online dla branży HoReCa. Wkrótce nowe przepisy!

Kategoria: Twój biznes - oferta    29.09.2020

Od 1 stycznia 2021 r. wchodzą w życie zmiany prawne w zakresie fiskalizacji dla branży HoReCa. Miały obowiązywać od połowy tego roku, ale wdrożenie nowego prawa opóźniła pandemia, która obciążyła rynek gastronomiczny i hotelowy. O czym warto pamiętać przy wyborze systemu kasowego online?

System kasowy online Dotykaćka. Zdjęcie: materiały prasowe.
System kasowy online Dotykaćka. Zdjęcie: materiały prasowe.
Nowe doświadczenie pokazało, na jakie potrzeby rynku musi odpowiadać nowoczesny system kasowy online. I wcale nie chodzi tu o prostą ewidencję klientów. Ustawowym obowiązkiem posiadania nowego rodzaju urządzeń fiskalnych online zostaną jako pierwsze objęte firmy świadczące usługi gastronomiczne oraz usługi w zakresie krótkotrwałego zakwaterowania – hotelowe. Co się zmieni? Urządzenia fiskalne online będą wysyłać przez internet dane do Centralnego Repozytorium Kas, co zapewni uszczelnienie systemu podatkowego. To korzyść dla państwa.
Dla firm to wydatek związany z wymianą sprzętu, ale czy tylko przykry obowiązek? W efekcie przejścia na system kasowy online usprawnić można prowadzenie biznesu i zoptymalizować koszty.

HoReCa wymaga więcej
Prowadzenie restauracji lub hotelu wyróżnia się spośród innych gałęzi biznesu specyficznym zakresem usług. To np. rozbudowany systemem rezerwacji stolików, pokojów, oznaczenia mapy sali, łączenie zamówień, obsługa klientów przez kilku pracowników jednocześnie i korzystanie w tym samym czasie z jednego systemu danych, czerpanie ze wspólnego magazynu zasobów.
Tegoroczna pandemia zweryfikowała dotychczasowy sposób prowadzenia biznesu i zarządzania pracownikami. Tradycyjna kasa fiskalna umożliwia tylko drukowanie paragonów. Tymczasem rozbudowany system POS w połączeniu z urządzeniami fiskalnymi online zapewnia nowy standard prowadzenia lokalu gastronomicznego czy hotelu.
Jednym z takich innowacyjnych systemów jest Dotykaćka.
- Czas pandemii pokazał wyraźnie, jak ważna jest personalizacja biznesu. Projektując system kasowy online Dotykaćka, postawiliśmy na swobodę rozwiązań. Klient wybiera intuicyjny, zbudowany na realnym doświadczeniu użytkowników system POS. Płacąc miesięczny abonament ma zapewnione: gwarancję bieżącej aktualizacji systemu, wsparcie techniczne, manual czy infolinię. Wszystko w bardzo przejrzystej ofercie bez ukrytych i dodatkowych kosztów. Co ważne, abonament za system kasowy online Dotykaćka można zawiesić w dowolnym momencie i uruchomić z dnia na dzień, by ponownie z niego korzystać, nie tracąc przez cały czas dostępu do swoich danych. To odpowiedź na potrzeby biznesów sezonowych, ale jak ważna to usługa, okazało się podczas lockdownu, kiedy wiele firm stanęło przed koniecznością zawieszenia działalności na kilka miesięcy – mówi Marcin Marciniuk, product manager Dotykaćka, właściciel nowych systemów kasowych online.

Osiem kroków przy wyborze urządzeń fiskalnych online dla branży HoReCa
1. Inteligentny i intuicyjny w obsłudze system POS – każdy z pracowników mających  kontakt z klientem powinien mieć dostęp do ekranu dotykowego ułatwiającego przyjmowanie zamówień i ich zlecenie do realizacji w czasie rzeczywistym. Warto zainwestować w intuicyjny system, który nowy pracownik opanuje po krótkim testowaniu.
2. System umożliwiający pracę kilku kelnerów/recepcjonistów jednocześnie – integracja wszystkich danych systemu i jego aktualizacja w trybie ciągłym dzięki przechowywaniu danych w chmurze.
3. Zdalne zarządzanie biznesem i pracownikami – obecność wszystkich danych w chmurze, która pozwala na sprawne zarządzanie czasem pracy i obowiązkami pracowników, dostęp do danych i prowadzenie dogłębnych analiz biznesowych w czasie rzeczywistym z dowolnego miejsca, w którym aktualnie przebywamy.
4. Inteligentny system logistyki i prowadzenia magazynu – ciągły dostęp do monitoringu zasobów w magazynie pozwala na sprawne i efektywne zarządzanie zakupami (nie marnujemy żywności!). System wysyła także powiadomienia i alerty na wskazane urządzenie o zagrożonych poziomach zapasów towarów.
5. Elastyczność w prowadzeniu polityki cenowej i promocji – zmiany cen, marż czy podatków odbywają się jednym kliknięciem, dzięki temu możliwe są do wprowadzenia krótkotrwałe promocje, specjalne okazje tak lubiane przez klientów.
6. System, który umożliwia łatwą integrację z potrzebnymi akcesoriami, jak skanery, wagi, drukarki czy terminale płatnicze.
7. Integracja systemu z platformami jedzeniowymi oraz rozliczanie własnych kierowców jako odpowiedź na wzrost zapotrzebowania na „mobilne restauracje”. (Uwaga – trend! Kilkusetprocentowy wzrost na tego typu usług w czasie pandemii i prognozy wzrostowe na przyszłość).
8. Wybieraj system kasowy online, by być w zgodzie z trendami w rozwoju usług mobilnych i ułatwić sobie prowadzenie biznesu.



Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Eksperyment marki Tork®

Eksperyment marki Tork® udowadnia, że dobór odpowiednich narzędzi higieny polepsza funkcjonowanie kuchni.

Starbucks w biurach! Nestlé Professional startuje w Polsce z ofertą We Proudly Serve Starbucks®

Firma Nestlé Professional rozszerza portfolio napojów dla gastronomii o koncept We Proudly Serve Starbucks®. Oferuje on biurom i punktom gastronomicznym możliwość serwowania napojów kultowej marki.

Sfinks oferuje "Franczyzę za 1 zł"

Sfinks Polska wprowadza program "Franczyza za 1 zł", w ramach którego restauracje niesieciowe mogą przekształcić się w lokal pod szyldem jednej z marek operatora: Sphinx, Piwiarnia Warki, Chłopskie Jadło, Meta czy Fabryka Pizzy. Opłata franczyzowa w ciągu pierwszych 12 miesięcy to 1 zł.

Jak zachować higieniczną czystość w restauracji?

Funkcjonowanie lokali gastronomicznych w pandemicznej i postpandemicznej rzeczywistości niesie ze sobą wiele ograniczeń, obowiązków, ale także możliwości. Zmieniły się zasady, również te dotyczące higieny, które wymagają teraz jeszcze większej uważności.

Wsparcie dla gastronomii w MAKRO Polska

MAKRO Polska nawiązało współpracę z portalem Groupon, dzięki czemu jego klienci gastronomiczni mogą na korzystnych warunkach promować własne biznesy na tej platformie. Sieć stworzyła też stronę, na której właściciele małych sklepów oferują swoje usługi zakupów na telefon.

Postaw na higienę z produktami Tork

Z badania Hygiene Matters przeprowadzonego w 2018 roku w grupie 15 530 respondentów wynika, że 44% gości unika wizyt w łazience, obawiając się o jej czystość.

Inne kategorie

Podcasty

Wegańskie słodycze: jak to ugryźć? [PODCAST]

Dania wegańskie dobrze zadomowiły się już w polskich sklepach i restauracjach. Coraz częściej klienci mają ochotę również na ciasta i desery, które nie zawierają produktów odzwierzęcych, a cukiernie chętnie wychodzą im naprzeciw. Rozmawiamy o tym z Dominiką Targosz, ambasadorką Chef for Change.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej