Dla firm to wydatek związany z wymianą sprzętu, ale czy tylko przykry obowiązek? W efekcie przejścia na system kasowy online usprawnić można prowadzenie biznesu i zoptymalizować koszty.
HoReCa wymaga więcej
Prowadzenie restauracji lub hotelu wyróżnia się spośród innych gałęzi biznesu specyficznym zakresem usług. To np. rozbudowany systemem rezerwacji stolików, pokojów, oznaczenia mapy sali, łączenie zamówień, obsługa klientów przez kilku pracowników jednocześnie i korzystanie w tym samym czasie z jednego systemu danych, czerpanie ze wspólnego magazynu zasobów.
Tegoroczna pandemia zweryfikowała dotychczasowy sposób prowadzenia biznesu i zarządzania pracownikami. Tradycyjna kasa fiskalna umożliwia tylko drukowanie paragonów. Tymczasem rozbudowany system POS w połączeniu z urządzeniami fiskalnymi online zapewnia nowy standard prowadzenia lokalu gastronomicznego czy hotelu.
Jednym z takich innowacyjnych systemów jest Dotykaćka.
- Czas pandemii pokazał wyraźnie, jak ważna jest personalizacja biznesu. Projektując system kasowy online Dotykaćka, postawiliśmy na swobodę rozwiązań. Klient wybiera intuicyjny, zbudowany na realnym doświadczeniu użytkowników system POS. Płacąc miesięczny abonament ma zapewnione: gwarancję bieżącej aktualizacji systemu, wsparcie techniczne, manual czy infolinię. Wszystko w bardzo przejrzystej ofercie bez ukrytych i dodatkowych kosztów. Co ważne, abonament za system kasowy online Dotykaćka można zawiesić w dowolnym momencie i uruchomić z dnia na dzień, by ponownie z niego korzystać, nie tracąc przez cały czas dostępu do swoich danych. To odpowiedź na potrzeby biznesów sezonowych, ale jak ważna to usługa, okazało się podczas lockdownu, kiedy wiele firm stanęło przed koniecznością zawieszenia działalności na kilka miesięcy – mówi Marcin Marciniuk, product manager Dotykaćka, właściciel nowych systemów kasowych online.
Osiem kroków przy wyborze urządzeń fiskalnych online dla branży HoReCa
1. Inteligentny i intuicyjny w obsłudze system POS – każdy z pracowników mających kontakt z klientem powinien mieć dostęp do ekranu dotykowego ułatwiającego przyjmowanie zamówień i ich zlecenie do realizacji w czasie rzeczywistym. Warto zainwestować w intuicyjny system, który nowy pracownik opanuje po krótkim testowaniu.
2. System umożliwiający pracę kilku kelnerów/recepcjonistów jednocześnie – integracja wszystkich danych systemu i jego aktualizacja w trybie ciągłym dzięki przechowywaniu danych w chmurze.
3. Zdalne zarządzanie biznesem i pracownikami – obecność wszystkich danych w chmurze, która pozwala na sprawne zarządzanie czasem pracy i obowiązkami pracowników, dostęp do danych i prowadzenie dogłębnych analiz biznesowych w czasie rzeczywistym z dowolnego miejsca, w którym aktualnie przebywamy.
4. Inteligentny system logistyki i prowadzenia magazynu – ciągły dostęp do monitoringu zasobów w magazynie pozwala na sprawne i efektywne zarządzanie zakupami (nie marnujemy żywności!). System wysyła także powiadomienia i alerty na wskazane urządzenie o zagrożonych poziomach zapasów towarów.
5. Elastyczność w prowadzeniu polityki cenowej i promocji – zmiany cen, marż czy podatków odbywają się jednym kliknięciem, dzięki temu możliwe są do wprowadzenia krótkotrwałe promocje, specjalne okazje tak lubiane przez klientów.
6. System, który umożliwia łatwą integrację z potrzebnymi akcesoriami, jak skanery, wagi, drukarki czy terminale płatnicze.
7. Integracja systemu z platformami jedzeniowymi oraz rozliczanie własnych kierowców jako odpowiedź na wzrost zapotrzebowania na „mobilne restauracje”. (Uwaga – trend! Kilkusetprocentowy wzrost na tego typu usług w czasie pandemii i prognozy wzrostowe na przyszłość).
8. Wybieraj system kasowy online, by być w zgodzie z trendami w rozwoju usług mobilnych i ułatwić sobie prowadzenie biznesu.