x

Systemy kasowe online dla branży HoReCa. Wkrótce nowe przepisy!

Kategoria: Twój biznes - oferta    29.09.2020

Od 1 stycznia 2021 r. wchodzą w życie zmiany prawne w zakresie fiskalizacji dla branży HoReCa. Miały obowiązywać od połowy tego roku, ale wdrożenie nowego prawa opóźniła pandemia, która obciążyła rynek gastronomiczny i hotelowy. O czym warto pamiętać przy wyborze systemu kasowego online?

System kasowy online Dotykaćka. Zdjęcie: materiały prasowe.
System kasowy online Dotykaćka. Zdjęcie: materiały prasowe.
Nowe doświadczenie pokazało, na jakie potrzeby rynku musi odpowiadać nowoczesny system kasowy online. I wcale nie chodzi tu o prostą ewidencję klientów. Ustawowym obowiązkiem posiadania nowego rodzaju urządzeń fiskalnych online zostaną jako pierwsze objęte firmy świadczące usługi gastronomiczne oraz usługi w zakresie krótkotrwałego zakwaterowania – hotelowe. Co się zmieni? Urządzenia fiskalne online będą wysyłać przez internet dane do Centralnego Repozytorium Kas, co zapewni uszczelnienie systemu podatkowego. To korzyść dla państwa.
Dla firm to wydatek związany z wymianą sprzętu, ale czy tylko przykry obowiązek? W efekcie przejścia na system kasowy online usprawnić można prowadzenie biznesu i zoptymalizować koszty.

HoReCa wymaga więcej
Prowadzenie restauracji lub hotelu wyróżnia się spośród innych gałęzi biznesu specyficznym zakresem usług. To np. rozbudowany systemem rezerwacji stolików, pokojów, oznaczenia mapy sali, łączenie zamówień, obsługa klientów przez kilku pracowników jednocześnie i korzystanie w tym samym czasie z jednego systemu danych, czerpanie ze wspólnego magazynu zasobów.
Tegoroczna pandemia zweryfikowała dotychczasowy sposób prowadzenia biznesu i zarządzania pracownikami. Tradycyjna kasa fiskalna umożliwia tylko drukowanie paragonów. Tymczasem rozbudowany system POS w połączeniu z urządzeniami fiskalnymi online zapewnia nowy standard prowadzenia lokalu gastronomicznego czy hotelu.
Jednym z takich innowacyjnych systemów jest Dotykaćka.
- Czas pandemii pokazał wyraźnie, jak ważna jest personalizacja biznesu. Projektując system kasowy online Dotykaćka, postawiliśmy na swobodę rozwiązań. Klient wybiera intuicyjny, zbudowany na realnym doświadczeniu użytkowników system POS. Płacąc miesięczny abonament ma zapewnione: gwarancję bieżącej aktualizacji systemu, wsparcie techniczne, manual czy infolinię. Wszystko w bardzo przejrzystej ofercie bez ukrytych i dodatkowych kosztów. Co ważne, abonament za system kasowy online Dotykaćka można zawiesić w dowolnym momencie i uruchomić z dnia na dzień, by ponownie z niego korzystać, nie tracąc przez cały czas dostępu do swoich danych. To odpowiedź na potrzeby biznesów sezonowych, ale jak ważna to usługa, okazało się podczas lockdownu, kiedy wiele firm stanęło przed koniecznością zawieszenia działalności na kilka miesięcy – mówi Marcin Marciniuk, product manager Dotykaćka, właściciel nowych systemów kasowych online.

Osiem kroków przy wyborze urządzeń fiskalnych online dla branży HoReCa
1. Inteligentny i intuicyjny w obsłudze system POS – każdy z pracowników mających  kontakt z klientem powinien mieć dostęp do ekranu dotykowego ułatwiającego przyjmowanie zamówień i ich zlecenie do realizacji w czasie rzeczywistym. Warto zainwestować w intuicyjny system, który nowy pracownik opanuje po krótkim testowaniu.
2. System umożliwiający pracę kilku kelnerów/recepcjonistów jednocześnie – integracja wszystkich danych systemu i jego aktualizacja w trybie ciągłym dzięki przechowywaniu danych w chmurze.
3. Zdalne zarządzanie biznesem i pracownikami – obecność wszystkich danych w chmurze, która pozwala na sprawne zarządzanie czasem pracy i obowiązkami pracowników, dostęp do danych i prowadzenie dogłębnych analiz biznesowych w czasie rzeczywistym z dowolnego miejsca, w którym aktualnie przebywamy.
4. Inteligentny system logistyki i prowadzenia magazynu – ciągły dostęp do monitoringu zasobów w magazynie pozwala na sprawne i efektywne zarządzanie zakupami (nie marnujemy żywności!). System wysyła także powiadomienia i alerty na wskazane urządzenie o zagrożonych poziomach zapasów towarów.
5. Elastyczność w prowadzeniu polityki cenowej i promocji – zmiany cen, marż czy podatków odbywają się jednym kliknięciem, dzięki temu możliwe są do wprowadzenia krótkotrwałe promocje, specjalne okazje tak lubiane przez klientów.
6. System, który umożliwia łatwą integrację z potrzebnymi akcesoriami, jak skanery, wagi, drukarki czy terminale płatnicze.
7. Integracja systemu z platformami jedzeniowymi oraz rozliczanie własnych kierowców jako odpowiedź na wzrost zapotrzebowania na „mobilne restauracje”. (Uwaga – trend! Kilkusetprocentowy wzrost na tego typu usług w czasie pandemii i prognozy wzrostowe na przyszłość).
8. Wybieraj system kasowy online, by być w zgodzie z trendami w rozwoju usług mobilnych i ułatwić sobie prowadzenie biznesu.



Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

PKP Intercity szuka dostawców przewoźnego jedzenia

PKP Intercity opublikowało zapytanie rynkowe dotyczące usługi mobilnej sprzedaży artykułów spożywczych i napojów w wybranych pociągach PKP Intercity, w których nie ma wagonu lub miejsca gastronomicznego. Termin składania ofert upływa 17 kwietnia 2023 r.

Dobro&Dobro Cafe: ruszamy na podbój Europy i nie tylko

O początkach firmy, jej kolejnych konceptach, planach i gustach kawowych opowiadają Inna Yarova i Oleg Yarovyi, właściciele sieci Dobro&Dobro Cafe, Sushi:Sushi Cafe, Prosecco Oyster Bar.

Idealnie czyste szkło bez cienia wysiłku… i polerowania

Nieskazitelnie czyste, wypolerowane szkło bez plam i zacieków to wizytówka każdej restauracji. Dobra zmywarka gastronomiczna z odpowiednią funkcją praktycznie zrobi wszystko za nas, pozostawiając naczynia idealnie czyste i błyszczące.

Sphinx: Jedyną możliwością obniżania cen jest wzrost frekwencji gości

- Dziś sam wsad do przygotowania shoarmy kosztuje tyle, ile kiedyś wynosiła jej cena, a przecież surowiec to tylko jedna z kilku grup kosztów prowadzenia restauracji - mówi Mateusz Cacek, wiceprezes Sfinks Polska, operatora sieci Sphinx. Rozmawiamy z nim m.in. o strukturze wydatków w gastronomi.

Multi Ice Group: mamy najwięcej punktów z lodami w Polsce

Radosław Charubin, prezes Multi Ice Group - operatora "u Lodziarzy" i "LodyBonano" zdradza między innymi, jak firma pracuje nad rentownością biznesu przez cały rok, nie tylko w sezonie wiosenno-letnim. Opowiada też o nowych konceptach, które buduje firma, jak Crazy Dog i BuBu Bubble Tea.

iVario od RATIONAL: prawdziwy przełom w restauracyjnej kuchni

Niezliczone brudne garnki i patelnie, różne wyposażenie kuchni do mise en place i obsługi, zajmowanie miejsca przez frytownice i trzony kuchenne - według firmy RATIONAL, specjalisty w zakresie przygotowywania gorących potraw, to wszystko należy już do przeszłości dzięki iVario.

Inne kategorie

Podcasty

Kryzys 2.0 i konsument, który przelicza: jak go zachęcić do marki? [PODCAST]

Czego potrzebuje teraz konsument? Czy zmieniać portfolio? Jak się z nim komunikować? Czy to jest moment na wprowadzanie nowości? Opowiada Jacek Sadowski, prezes Demo Effective Launching.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej