

Co dziesiąty Polak wegetarianinem


1 października obchodzimy Światowy Dzień Wegetarianizmu. Według raportu "Jak odżywiają się Polacy? Kukuła Healthy Food 2020" już 10% Polaków między 18 a 65 rokiem życia jest wegetarianami, a 4% weganami. Kolejne 10% planuje wypróbować dietę wegetariańską jeszcze w tym roku.
- Branża produktów i usług związanych z żywieniem opartym na produktach roślinnych cały czas bardzo prężnie się rozwija. Rynek roślinnych dań gotowych oraz bezmięsnych produktów do samodzielnego przygotowywania posiłków rośnie właściwie z dnia na dzień. Wyniki raportu odzwierciedlają się również w zamówieniach naszych klientów. Na przestrzeni ostatniego roku sprzedaż zestawów wegetariańskich i wegańskich Kukuła Healthy Food wzrosła o ok. 50%. Miesięcznie jest to ok. 5% wzrostu. W tym segmencie przewiduję ok. 70% wzrost w skali 2020 roku - mówi Jakub Kukuła, pomysłodawca i założyciel cateringu dietetycznego Kukuła Healthy Food.
Według statystyk sprzedaży Kukuła Healthy Food najwięcej zamówień na diety wykluczające mięso bez podziału na kobiety i mężczyzn przypada na województwa mazowieckie i pomorskie. W przypadku podziału na płeć diety roślinne chętniej zamawiają kobiety.
- Dieta wegetariańska plasuje się na drugim miejscu wśród najchętniej zamawianych programów dietetycznych przez kobiety na Pomorzu, Warmii i Mazurach. Na Mazowszu zajmuje trzecie miejsce - mówi Jakub Kukuła.
Zobacz także

Piotr Grabowski (foodtech.ac): Rewolucja plant-based jest jeszcze przed nami

O roślinnych trendach na rok 2023 rozmawiamy z Piotrem Grabowskim, współzałożycielem foodtech.ac, pierwszego w Polsce akceleratora start-upów z branży spożywczej.

Czy Polacy przestrzegają Wielkiego Postu? Pytamy Pyszne.pl, Glovo i Uber Eats

Trwa katolicki Wielki Post, a związane z nim żywieniowe nawyki rodaków przekładają się na rodzaj posiłków zamawianych online za pośrednictwem platform delivery. Notują one więcej "postnych" zamówień, mimo spadku liczby osób, które deklarują się jako praktykujący katolicy.

Młodzi wybierają żywność przyszłości i zachęcają do zmian starsze pokolenia

Młodzi Polacy masowo zmieniają nawyki - wybierają żywność, która łączy korzyści dla zdrowia i planety. Do takich samych zmian zachęcają bliskich ze starszych generacji. W tej żywieniowej rewolucji, napędzanej przez pokolenie Z, kluczową rolę pełnią produkty roślinne.

Prezes One Day More: Rynek roślinnych zamienników w Polsce rozwija się bardzo dynamicznie

Ostatnie lata przyniosły znaczący wzrost zainteresowania dietą roślinną wśród Polaków. Coraz więcej konsumentów sięga także po zamienniki mięsa dostępne w sklepach i restauracjach. O stale powiększającej się palecie wegańskich alternatyw rozmawiamy z prezesem One Day More, Dariuszem Harajem.

Niemal połowa Polaków choć raz próbowała wykluczyć z diety mięso [BADANIE]

Co drugi Polak przynajmniej raz w życiu próbował zrezygnować z jedzenia mięsa i przejść na dietę wegetariańską lub wegańską - wynika z badań agencji Insight Lab, przeprowadzonych na zlecenie Pyszne.pl. Aż 12% ankietowanych zadeklarowało, że nie je mięsa bądź wszelkich produktów odzwierzęcych.

Noworoczne postanowienia Polaków. Dlaczego chcemy jeść mniej mięsa i jak wytrwać w tym wyzwaniu?

Aż 77 proc. Polaków podejmuje w 2023 roku wyzwania. Chcemy zacząć biegać i chodzić na siłownię, więcej oszczędzać oraz… jeść mniej mięsa - takie są najważniejsze postanowienia noworoczne rodaków.
Inne kategorie
Podcasty


Kryzys 2.0. Restauratorka Alicja Than o optymalizacji kosztów biznesu gastronomicznego [PODCAST]

