x

Dzień Kawy: Starbucks przypomina o zasadach zrównoważonego rozwoju

Kategoria: Lifestyle - ekologia    28.09.2020

Starbucks wierzy, że wyjątkowa kawa powstaje wyłącznie z wyjątkowych ziaren, dlatego 99% swoich ziaren pozyskuje z etycznych upraw. Z okazji Dnia Kawy, marka przypomina, jak istotne jest odpowiedzialne prowadzenie biznesu i kierowanie się zasadą zrównoważonego rozwoju.

Latte art według Starbucks. Zdjęcie: materiały prasowe.
Latte art według Starbucks. Zdjęcie: materiały prasowe.
29 września w Polsce obchodzony jest Dzień Kawy – jeden z najważniejszych dni dla branży kawowej. Dla Starbucks jest to okazja, aby ponownie poruszyć temat zrównoważonego rozwoju, który w związku ze zmianami klimatu oraz rosnącym problemem zaśmiecenia plastikiem z roku na rok nabiera coraz większego znaczenia.
Starbucks w swoich codziennych działaniach koncentruje się na trzech obszarach: etycznym pozyskiwaniu, dbałości o środowisko naturalne i zaangażowaniu na rzecz społeczności. W 2004 roku marka rozpoczęła program Coffee and Farmer Equity (C.A.F.E.) Practices, mający promować zrównoważone oraz odpowiedzialne społecznie i środowiskowo metody uprawy i produkcji kawy. Dzięki istnieniu programu od 2015 roku aż 99% kawy Starbucks pozyskiwana jest z etycznych upraw, certyfikowanych przez organizację pozarządową Conservation International.  
– Naszym celem jest uzyskanie zewnętrznego certyfikatu zgodności z normami C.A.F.E. Practices dla 100% naszej kawy – mówi Vedran Modrić, dyrektor regionalny Starbucks w Polsce.
– W styczniu 2020 roku globalnie zobowiązaliśmy się do 2030 roku stać się firmą pozytywną pod względem zasobów. W tym celu podjęliśmy m.in. w Polsce współpracę z aplikacją Too Good To Go, która pozwala nam skutecznie walczyć z problemem marnowania żywności i ograniczać emisję dwutlenku węgla do atmosfery. Aby zredukować ilość odpadów, z naszych kawiarni wycofane zostały także nieprzyjazne środowisku plastikowe słomki. Zachęcamy także naszych gości do odwiedzania kawiarni z własnym kubkiem, ograniczając zużycie tych jednorazowych – mówi Kasia Pijanowska, marketing manager w Starbucks Polska.
Ziarna arabiki. Zdjęcie: materiały prasowe.
Ziarna arabiki. Zdjęcie: materiały prasowe.
Zmiany klimatu stanowią poważne zagrożenie dla wielu gatunków kawy – w tym dla najczęściej wybieranej kawy arabica, która stanowi 100% kawy Starbucks. Jest to gatunek uprawiany m.in. w Afryce i Ameryce Południowej, cechujący się łagodnym i nieco słodszym smakiem niż występująca częściej robusta. Niestety coraz wyższe temperatury, a także wylesianie terenów pod uprawy, sprawiają, że zbiory arabiki kurczą się, a sam gatunek staje się zagrożony wyginięciem. Dodatkowym problemem jest, że wraz ze wzrostem temperatur, rośnie możliwość rozprzestrzeniania się chorób, na które arabica jest narażona szczególnie.


Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Andrzej Polan ambasadorem kampanii "Jedz Bez Wyrzutów"

Marnujemy blisko 3 mln ton żywności rocznie, ale są rozwiązania, które pomogą nam to ograniczyć. Instytut Ochrony Środowiska - Państwowy Instytut Badawczy ruszył z kampanią "Jedz Bez Wyrzutów", której ambasadorami zostali szef kuchni Andrzej Polan i dziennikarka Agnieszka Cegielska.

Neutralność klimatyczna: czy to jeszcze chwyta?

Jak to jest, gdy wszyscy mówią, że działają dla środowiska? I jak to jest, gdy producent wieprzowiny zachęca do... ograniczenia konsumpcji mięsa? Swoimi doświadczeniami dzieli się Paweł Nowak, dyrektor zarządzający Goodvalley, który jest właśnie tym producentem.

Michał Piosik: Opakowania przyszłości

Jesteśmy świadomi, że jednorazowe tworzywa sztuczne nie są najlepszym sposobem na pakowanie jedzenia, a jednocześnie kupujemy coraz więcej jedzenia w marketach i dyskontach. Gdzie w tym wszystkim troska o nasze zdrowie i środowisko?

Marnowanie żywności w gastronomii. Co trafia do kosza i jak temu zapobiegać?

Lokale gastronomiczne odpowiadają za 12% ilości marnowanej żywności, a jedną z głównych przyczyn tego marnotrawstwa są nadmierne zapasy towaru w magazynach. Inny powód to zbyt duże porcje dań, których goście restauracji nie są w stanie zjeść. Jak restauratorzy radzą sobie z tym problemem?

Tork PaperCircle na COP26: Essity promuje obieg zamknięty

Dzięki usłudze Essity - Tork PaperCircle ręczniki papierowe Tork zużyte podczas konferencji COP26 zostały poddane recyklingowi. To pierwsza na świecie tego typu usługa.

Glovo chce osiągnąć zeroemisyjność przed 2040 rokiem

Glovo, jeden z liderów wśród aplikacji branży delivery, ogłosił dołączenie do sygnatariuszy Deklaracji Klimatycznej i razem z 200 innymi firmami zobowiązał się do osiągnięcia zeroemisyjności przed 2040 r.

Inne kategorie

Akademia Horeca

SYSTEMY MOTYWACYJNE A WZROSTY SPRZEDAŻOWE W KATEGORII NAPOJÓW

W poprzednich artykułach omawiane były tematy istotne dla wzrostu sprzedaży i zysków kategorii napojów. Szukaliśmy odpowiedzi na pytanie, dlaczego kwestią fundamentalną jest inwestowanie w szkolenia dla zespołu, jak dopasować napoje do potraw, jak wyceniać napoje, omawialiśmy nadchodzące trendy.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej