x

Ruszyły rezerwacje na jesienną edycję Restaurant Week

Kategoria: Wydarzenia - otwarte    25.09.2020

Jesienna odsłona festiwalu potrwa od 28 października do 15 listopada - szefowie kuchni przygotowują trzy dania w cenie 49 zł. W menu na pierwszym miejscu pojawią się potrawy jarskie i rybne, promowane będą składniki zero-waste, a zakazane - plastikowe słomki i opakowania na wynos.

Oferta restauracji 5 Piętro z Trójmiasta na Festiwalu Restaurant Week. Zdjęcie: materiały prasowe.
Oferta restauracji 5 Piętro z Trójmiasta na Festiwalu Restaurant Week. Zdjęcie: materiały prasowe.
W cenie 49 zł otrzymamy zestaw składający się z przystawki, dania głównego i deseru. Każdy pełnoletni gość otrzyma w prezencie także koktajl Martini Fiero & Kinley Tonic. W ofercie dostępne będą dania wegetariańskie, wegańskie i rybne – proponowane jako menu pierwszego wyboru, a także menu mięsne. Miejsca można już rezerwować online na stronie www.RestaurantWeek.pl.

Gdzie zjemy?
Restaurant Week odbędzie się w kilkunastu miastach i regionach: Warszawie, Łodzi, Lublinie, Rzeszowie, na Podhalu, Krakowie, na Śląsku, Wrocławiu, Poznaniu, Trójmieście, Szczecinie, Białymstoku, Warmii i Mazurach, a także Toruniu.
Swój udział w wydarzeniu zadeklarowało ponad 300 restauracji – wśród nich wrocławskie Aksameet Bistro  i Vertigo Jazz Club & Restaurant, krakowskie Ramen Tu i Miód Malina, toruńskie El Barrio i Hotel Nicolaus & Culinary, śląskie ORSO i Bosco, podhalańskie Restauracja i Cukiernia Góralska Tradycja oraz Vincitore Primavera z Nowego Targu, szczecińskie The Kitchen i Jin Du, trójmiejskie 5 piętro i Punkt Gdynia, Sofra i Prosta 38 z regionu Warmia i Mazury, białostockie Świętojańska 21 i Tokaj, łódzkie Doki i Las Tablas, lubelskie Za kulisami i MOJO, rzeszowskie Liszt i Podpromie oraz poznańskie U Myśliwych i Bistro Taste.
Znalazły się wśród nich także m.in. znane gościom warszawskie Santorini, Syreni Śpiew, SingSing, Maryensztadt Craft Beer & Food, Pańska 85 Restaurant & Bar, MAO Chinese Restaurant & Cocktail Bar, Dos Tacos, a także debiutanci tacy jak: Głód Miasta, Maristella, Prodiż warszawski, Wegeguru czy MEZE.
Po raz pierwszy w festiwalu tak licznie biorą udział restauracje z podwarszawskich miejscowości: Winogrono (Grodzisk Mazowiecki), Gniazdo (Grodzisk Mazowiecki), Szara Eminencja (Piaseczno), Tremo - Alexandrinum Palace (Poświętne).

Jemy odpowiedzialnie!
Festiwalowi po raz kolejny towarzyszy ogólnopolska kampania społeczno-ekologiczna, w tej edycji pod hasłem: #JedzDlaZiemi #JedzDlaKlimatu.
- Jemy coraz ciekawiej i lepiej, a także eksperymentujemy. Jednak musimy pamiętać, że to wszystko jest darem naszej planety. Tymczasem Ziemia zostaje przez nas dosłownie wyjedzona. Jako RestaurantClub apelujemy więc: Nie jedzmy Ziemi - jedzmy dla Ziemi! - mówią Paweł Światczyński i Maciej Żakowski, organizatorzy Festiwalu i kampanii #JedzDlaZiemi #JedzDlaKlimatu.
1/3 problemów klimatycznych jest związana z nieracjonalnym gospodarowaniem żywnością. Jednym z największych zagrożeń dla naszej planety jest przemysłowa hodowla mięsa, która ma dramatyczny wpływ na środowisko, większy niż cały światowy przemysł wydobywczy. Aż 80% wyciętych lasów to wycinki pod wielkie hodowle. Jak podaje instytut Chatham House, produkcja mięsa na świecie generuje także ogromne ilości dwutlenku węgla (w sumie 14,5% całej emisji) – to więcej niż ruch samochodowy, kolejowy, wodny i lotniczy razem wzięte!
Mimo, że spożycie mięsa w Polsce spada to w dotychczasowych edycjach Festiwali organizowanych przez RestaurantClub, 2/3 Gości wybierało menu mięsne. Organizatorzy i restauracje mają ambicję, aby jak najszybciej odsetek zamawianych menu jarskich/rybnych wzrósł do 50%. Dlatego też po raz pierwszy w historii Restaurant Week menu jarskie/rybne jest proponowane gościom na pierwszym miejscu.
- Chcemy, by wegetarian było znacznie więcej, ale też by "mięsożercy" spożywali mięsa znacznie mniej. Jako największe wydarzenie kulinarne odczuwamy mocno odpowiedzialność za wpływ na kulturę jedzenia poza domem w Polsce i, co za tym idzie, pośrednio na katastrofę klimatyczną na Ziemi - mówią Paweł Światczyński i Maciej Żakowski.




Autor tekstu: ( red. )

Inne kategorie

Akademia Horeca

SYSTEMY MOTYWACYJNE A WZROSTY SPRZEDAŻOWE W KATEGORII NAPOJÓW

W poprzednich artykułach omawiane były tematy istotne dla wzrostu sprzedaży i zysków kategorii napojów. Szukaliśmy odpowiedzi na pytanie, dlaczego kwestią fundamentalną jest inwestowanie w szkolenia dla zespołu, jak dopasować napoje do potraw, jak wyceniać napoje, omawialiśmy nadchodzące trendy.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej