x

Latte z dostawą. Jaką kawę wybierają Polacy?

Kategoria: Twój biznes - wiedza    10.09.2020

Czarna i mocna czy biała i słodka? Podobno nie ma jednej odpowiedzi, ale liczby mówią same za siebie. Polacy pokochali kawę z mlekiem i coraz chętniej zamawiają ją w dostawie. Uber Eats i Costa Coffee po pół roku współpracy ujawniają pierwsze dane.

Foto: materiały prasowe.
Foto: materiały prasowe.
Rynek dostaw stale rośnie, a nasze preferencje zakupowe zmierzają w kierunku e-handlu. Choć wydawać by się mogło, że są produkty i usługi, które muszą pozostać w fizycznych sklepach, współpraca Uber Eats i Costa Coffee pokazuje, że nawet gorąca kawa może do nas dojechać prosto z rąk baristy. 

Jakie mamy preferencje?
Kawę z dostawą do domu najchętniej zamawiamy między 9 a 12. Szczyt zamówień przypada na godzinę 10 w środę. Kolejnymi równie popularnymi dniami są czwartek i piątek, co pokazuje, że im bliżej weekendu, tym więcej energii potrzebujemy. Jak pokazują dane, najchętniej pijemy latte. Kolejne miejsca na podium zajmują flat white i cappuccino. Mimo szerokiej oferty, użytkownicy aplikacji są jednak tradycjonalistami i jeśli wybierają kawę, to w towarzystwie czegoś słodkiego – najlepiej ciasta bananowego lub kruchego ciastka z karmelem i czekoladą.
Coraz częściej klienci personalizują zamówienia, dodając syrop smakowy, zmieniając mleko na inne lub na napój roślinny. Numerem jeden wśród syropów jest bezapelacyjnie syrop karmelowy, a wśród napojów roślinnych – kokosowy. Co ciekawe, przez aplikację użytkownicy równie chętnie zamawiają ulubione mieszanki kawy, by móc przyrządzać je w domu. Do tej pory w ten sposób do fanów trafiło już ponad 150 kg kawy.

Kawa w dowozie coraz popularniejsza
Polaków nie trzeba było długo przekonywać, że zamawianie kawy z dostawą może stać się takim samym zwyczajem jak zamawianie lunchu czy kolacji. Czas pandemii potwierdził, że usługi dostawy będą jeszcze popularniejsze, a wprowadzenie ich do oferty lokali gastronomicznych może wspomóc niejeden biznes. Na start Costa Coffee uruchomiła w aplikacji 10 lokalizacji, a dziś użytkownicy mogą zamawiać ulubioną kawę już z blisko 130 kawiarni.
Jednorazowe, największe zamówienie zostało złożone w Poznaniu, z kawiarni przy rynku, i zawierało ponad 30 produktów. 

Foto: materiały prasowe.
Foto: materiały prasowe.

Bezpieczeństwo przede wszystkim
W obecnych czasach szczególnie istotną kwestią jest bezpieczeństwo i niezawodność usług, dlatego obie firmy przywiązują dużą wagę do standardów higieny oraz spełniania zaleceń sanitarnych w trakcie codziennej pracy.
Uber Eats wdrożyła szereg inicjatyw na rzecz zwiększenia bezpieczeństwa dostaw. Są to m.in.: bezkontaktowe dostawy, w których zamówienia zostawiane są pod drzwiami lub zgodnie z instrukcją użytkownika, zwrot kosztów za środki ochrony osobistej dla kurierów (np. płyny dezynfekujące, rękawiczki lub maski) oraz przekazywanie informacji i porad dotyczących zaleceń sanitarnych wszystkim użytkownikom platformy.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Proste sposoby na poprawę food costu

Na rynku wciąż widoczna jest niska świadomość dotycząca działań pozwalających na kontrolę i optymalizację food costu. Przedstawiamy kilka prostych metod prowadzących do obniżenia tego wskaźnika.

Sfinks Polska z nowym zarządem

Rada Nadzorcza Sfinks Polska powołała zarząd spółki na nową, pięcioletnią kadencję. 4-osobowy zarząd rozpoczął działanie od 6 lutego 2019. Do Sfinks Polska należą 4 sieci gastronomiczne: Sphinx, Piwiarnia Warki, Chłopskie Jadło i WOOK.

Restauracje w stylu cyfrowym

Czy branżę gościnności czeka totalna cyfryzacja? Jakie wybrać narzędzia, jaką strategię i wreszcie - jak sprawić, by technologia pracowała dla nas i za nas?

Pizza nadal najbardziej popularnym daniem w dostawie

W ciągu pięciu lat rynek zamówień jedzenia online wzrośnie ponad czterokrotnie. Pod koniec tego roku jego wartość wyniesie blisko 1,8 mld zł. Przez internet wciąż najczęściej kupujemy pizzę, to ponad 50 procent wszystkich zamówień - wynika z raportu PizzaPortal.pl.

TAJEMNICZY NIEZNAJOMY

Właściciel restauracji nie jest w stanie przebywać w niej 24 godziny na dobę. Nie da się ukryć, że jego obecność wymusza na pracownikach większą dbałość o szczegóły. Usługa tajemniczego gościa to dobre rozwiązanie w sytuacji, gdy właściciel chce sprawdzić jakość obsługi podczas swojej nieobecności.

Unilever dostarczy lody prosto do domu

Unilever łączy siły z Uber Eats, gwarantując dostawę lodów prosto do rąk konsumentów. Użytkownicy platformy w największych miastach Polski mogą bez wychodzenia z domu delektować się takimi markami jak Magnum, Ben & Jerry’s oraz Breyers.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna ekspozycja i zatowarowanie restauracji

Dbanie o odpowiedni kontakt wizualny, zagwarantowanie priorytetu produktom najważniejszym z punktu widzenia klienta, dyskretne oznakowanie jakości oferty to droga, która doprowadzi do zwiększenia sprzedaży i zysków.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej