x

Latte z dostawą. Jaką kawę wybierają Polacy?

Kategoria: Twój biznes - wiedza    10.09.2020

Czarna i mocna czy biała i słodka? Podobno nie ma jednej odpowiedzi, ale liczby mówią same za siebie. Polacy pokochali kawę z mlekiem i coraz chętniej zamawiają ją w dostawie. Uber Eats i Costa Coffee po pół roku współpracy ujawniają pierwsze dane.

Foto: materiały prasowe.
Foto: materiały prasowe.
Rynek dostaw stale rośnie, a nasze preferencje zakupowe zmierzają w kierunku e-handlu. Choć wydawać by się mogło, że są produkty i usługi, które muszą pozostać w fizycznych sklepach, współpraca Uber Eats i Costa Coffee pokazuje, że nawet gorąca kawa może do nas dojechać prosto z rąk baristy. 

Jakie mamy preferencje?
Kawę z dostawą do domu najchętniej zamawiamy między 9 a 12. Szczyt zamówień przypada na godzinę 10 w środę. Kolejnymi równie popularnymi dniami są czwartek i piątek, co pokazuje, że im bliżej weekendu, tym więcej energii potrzebujemy. Jak pokazują dane, najchętniej pijemy latte. Kolejne miejsca na podium zajmują flat white i cappuccino. Mimo szerokiej oferty, użytkownicy aplikacji są jednak tradycjonalistami i jeśli wybierają kawę, to w towarzystwie czegoś słodkiego – najlepiej ciasta bananowego lub kruchego ciastka z karmelem i czekoladą.
Coraz częściej klienci personalizują zamówienia, dodając syrop smakowy, zmieniając mleko na inne lub na napój roślinny. Numerem jeden wśród syropów jest bezapelacyjnie syrop karmelowy, a wśród napojów roślinnych – kokosowy. Co ciekawe, przez aplikację użytkownicy równie chętnie zamawiają ulubione mieszanki kawy, by móc przyrządzać je w domu. Do tej pory w ten sposób do fanów trafiło już ponad 150 kg kawy.

Kawa w dowozie coraz popularniejsza
Polaków nie trzeba było długo przekonywać, że zamawianie kawy z dostawą może stać się takim samym zwyczajem jak zamawianie lunchu czy kolacji. Czas pandemii potwierdził, że usługi dostawy będą jeszcze popularniejsze, a wprowadzenie ich do oferty lokali gastronomicznych może wspomóc niejeden biznes. Na start Costa Coffee uruchomiła w aplikacji 10 lokalizacji, a dziś użytkownicy mogą zamawiać ulubioną kawę już z blisko 130 kawiarni.
Jednorazowe, największe zamówienie zostało złożone w Poznaniu, z kawiarni przy rynku, i zawierało ponad 30 produktów. 

Foto: materiały prasowe.
Foto: materiały prasowe.

Bezpieczeństwo przede wszystkim
W obecnych czasach szczególnie istotną kwestią jest bezpieczeństwo i niezawodność usług, dlatego obie firmy przywiązują dużą wagę do standardów higieny oraz spełniania zaleceń sanitarnych w trakcie codziennej pracy.
Uber Eats wdrożyła szereg inicjatyw na rzecz zwiększenia bezpieczeństwa dostaw. Są to m.in.: bezkontaktowe dostawy, w których zamówienia zostawiane są pod drzwiami lub zgodnie z instrukcją użytkownika, zwrot kosztów za środki ochrony osobistej dla kurierów (np. płyny dezynfekujące, rękawiczki lub maski) oraz przekazywanie informacji i porad dotyczących zaleceń sanitarnych wszystkim użytkownikom platformy.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Współpraca browaru stacjonarnego z browarem kontraktowym - poradnik

Jak powinna wyglądać dobra współpraca podmiotu, który chciałby uwarzyć własne piwo, bądź posiadać swoją markę prywatną, z browarem stacjonarnym, w którym de facto to piwo powstaje?

Drób, filozofia zero waste i gastronomiczne trendy na Mikserze Kulinarnym

Ostatni w 2018 roku Mikser Kulinarny przyciągnął ponad 200 młodych adeptów sztuki kulinarnej z całej Polski. Tematem przewodnim spotkania był drób, filozofia zero waste oraz nadchodzące w 2019 roku trendy kulinarne.

Marka Anny Lewandowskiej zbadała nawyki żywieniowe Polaków w czasie pandemii

Aż 32% rodaków stosuje ograniczenia żywieniowe, z czego 41% wyklucza cukier, 16% laktozę, a 13% jest na diecie wegetariańskiej - wynika z raportu "Rosnące znaczenie zdrowia a nawyki żywieniowe Polaków. SuperMenu 2021". Czy to chwilowy trend czy efekt większej świadomości?

Karta napojów w ogródkach restauracyjnych - postaw na różnorodność

Różnorodność to słowo klucz przy wyborze napojów do menu restauracyjnego ogródka. Co powinno się w nim znaleźć? Odpowiedź na to pytanie zależy nie tylko od tego, jaki typ restauracji prowadzimy.

Cisza przed burzą, czyli o odprawach kuchni i sali

Odprawa jest jednym z najbardziej skutecznych narzędzi komunikacji zespołu i świetnym sposobem na solidne przygotowanie się do pracy.

Sweet Gallery - nowe punkty, nowe usługi i nowe rynki

Sweet Gallery - właściciel marek Lodolandia & Kołacz na Okrągło, SiGelato oraz Bafra Kebab - otwiera nowe punkty w Polsce i za granicą. Mimo końca sezonu letniego, firma wciąż podpisuje umowy franczyzowe na koncept Lodolandia. Podobne tempo notuje sieć Bafra Kebab.

Inne kategorie

Akademia Horeca

SYSTEMY MOTYWACYJNE A WZROSTY SPRZEDAŻOWE W KATEGORII NAPOJÓW

W poprzednich artykułach omawiane były tematy istotne dla wzrostu sprzedaży i zysków kategorii napojów. Szukaliśmy odpowiedzi na pytanie, dlaczego kwestią fundamentalną jest inwestowanie w szkolenia dla zespołu, jak dopasować napoje do potraw, jak wyceniać napoje, omawialiśmy nadchodzące trendy.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej