x

Weronika Pochylska: zanim wprowadzisz roślinną ofertę

Kategoria: Lifestyle - blog    09.09.2020

Roślinne menu powinno spełniać dwa kluczowe warunki prowadzące w stronę sukcesu. Po pierwsze - być spójną częścią stałej oferty restauracji. Po drugie - świetnie smakować. O czym warto pamiętać, projektując swoje wegańskie menu, aby długofalowo czerpać z niego satysfakcję i zysk?

Weronika Pochylska. Foto: materiały prasowe.
Weronika Pochylska. Foto: materiały prasowe.
Złota zasada: stwórz roślinne alternatywy dla znanych, lubianych i tradycyjnych dań mięsnych. Osoby zapytane o powód, dla którego jedzą mięso, najczęściej odpowiedzą, że bardzo je lubią, że jedzenie go jest częścią ich codziennej rutyny. Z reguły wybieramy coś, co znamy, natomiast do nowości jesteśmy nastawieni dość sceptycznie i nieufnie. Warto mieć to na uwadze, prezentując roślinne pozycje w karcie.

Wiele postnych dań jest z natury w pełni wegańskich lub warto do tego doprowadzić poprzez delikatną ich modyfikację (bigos, pierogi z kapustą i grzybami, pierogi ruskie z tofu zamiast sera, barszcz z uszka­mi, wszelkiego rodzaju zupy, kluski śląskie, kopytka, a nawet aromatyczny rosół). Na rynku pojawia się też coraz więcej ro­ślinnych alternatyw mięsa, takich jak kiełbaski, klopsy, burgery czy „mięso” mielone. Z łatwością można zastąpić nimi mięso w tradycyjnych daniach. 

Zanim ogłosisz światu swoje roślinne menu, upewnij się, że twoi pracownicy otrzymali niezbędne informacje, które pozwolą im na jego skuteczną promocję. Obsługa kelnerska wchodząca w interakcję z klientem jest na wyjątkowej pozycji, bo może bezpośrednio wpływać na jego wybory – dlatego bardzo ważne jest, by dobrze rozumiała i lubiła (!) oferowane przez restaura­cję roślinne potrawy.

Rozważ zorganizowanie sesji degustacyj­nych, które pozwolą twojemu personelowi dobrze poznać nowe wegańskie dania. Takie sesje mogą być połączone z szerszym szkoleniem na temat każdej potrawy, umożliwiającym efek­tywne promowanie oferowanych opcji roślinnych, ale też za­pewniającym sporo nowych smaków i pozytywnych zaskoczeń. Dobrymi przykładami informacji zachęcających do zamówienia roślinnej potrawy są: głęboki, ciekawy smak, uczucie sytości po zjedzonym posiłku, oryginalne składniki występujące w daniu czy wyjątkowe techniki kulinarne, którym poddane były wa­rzywa/owoce/zamienniki mięsa. 

Autorka: Weronika Pochylska

Felieton ukazał się w „Food Service" 7-8/2020 nr 197.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Michalina Szczepańska: Saszetka czy podgrzewacz

Zaczepiłam ostatnio na Clubhouse, aplikacji, która pozwala na tworzenie swego rodzaju radia internetowego/ podcastów na żywo, Bartosza Ziółka, prezesa Amber Global Consulting. Wprowadził on niejedną polską markę na chiński rynek, gdzie spędzał (przed pandemią) dużą część każdego roku.

Adam Chrząstowski: Opowieść z "czarnej dziury"

Do napisania poniższego skłoniły mnie doświadczenia nabyte w ciągu ostatnich kilku lat podróży po Europie. Oczywiście podróży kulinarnych, połączonych z próbą odnalezienia dla rodzimej gastronomii jej miejsca w hierarchii.

ADAM CHRZĄSTOWSKI: BIORÓŻNORODNOŚĆ I DOBROSTAN

Razi mnie globalizacja produkcji żywności, obrót surowcami, produktami oraz ludzką pracą w imię zysku panujących nad światem korporacji. Zwracam uwagę na food miles, rodzaj opakowań i producenta żywności. Mój żywieniowy światopogląd opiera się na dwóch filarach: produkcie i terroir.

Jarosław Dumanowski: czas kuchni

Kuchnia to sztuka - ma swój styl, podobnie jak każda epoka i jej estetyka. Mówimy o kuchni średniowiecznej, istnieje pojęcie kuchni gotyckiej, renesansowej, barokowej czy klasycznej.

Adam Chrząstowski: Zaproszenie

21 listopada podczas krakowskich targów HoReCa odbędzie się Krajowa Selekcja Bocuse d’Or. Oczywiście niektórzy z was doskonale wiedzą, czym jest to wydarzenie, ja mam jednak przeświadczenie, że świadomość dotycząca konkursu Bocuse d’Or ciągle jest zbyt mała.

Adam Chrząstowski: Profeska od kuchni

Będę dalej pisał o COVID-19, bo pandemia ma ogromny wpływ na sytuację naszej branży. Epidemia pokazała, że biznesy gastronomiczne mają jeszcze dużo do dopracowania w sferze gotowania, serwisu i zarządzania. Kto poległ, a komu udało się przetrwać?

Inne kategorie

Akademia Horeca

Jak budować kartę napojów w restauracji typu fine dining?

Fine dining, jak sama nazwa wskazuje, polega na dostarczeniu gościom restauracji doświadczenia gastronomicznego na bardzo wysokim poziomie.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej