x

Weronika Pochylska: zanim wprowadzisz roślinną ofertę

Kategoria: Lifestyle - blog    09.09.2020

Roślinne menu powinno spełniać dwa kluczowe warunki prowadzące w stronę sukcesu. Po pierwsze - być spójną częścią stałej oferty restauracji. Po drugie - świetnie smakować. O czym warto pamiętać, projektując swoje wegańskie menu, aby długofalowo czerpać z niego satysfakcję i zysk?

Weronika Pochylska. Foto: materiały prasowe.
Weronika Pochylska. Foto: materiały prasowe.
Złota zasada: stwórz roślinne alternatywy dla znanych, lubianych i tradycyjnych dań mięsnych. Osoby zapytane o powód, dla którego jedzą mięso, najczęściej odpowiedzą, że bardzo je lubią, że jedzenie go jest częścią ich codziennej rutyny. Z reguły wybieramy coś, co znamy, natomiast do nowości jesteśmy nastawieni dość sceptycznie i nieufnie. Warto mieć to na uwadze, prezentując roślinne pozycje w karcie.

Wiele postnych dań jest z natury w pełni wegańskich lub warto do tego doprowadzić poprzez delikatną ich modyfikację (bigos, pierogi z kapustą i grzybami, pierogi ruskie z tofu zamiast sera, barszcz z uszka­mi, wszelkiego rodzaju zupy, kluski śląskie, kopytka, a nawet aromatyczny rosół). Na rynku pojawia się też coraz więcej ro­ślinnych alternatyw mięsa, takich jak kiełbaski, klopsy, burgery czy „mięso” mielone. Z łatwością można zastąpić nimi mięso w tradycyjnych daniach. 

Zanim ogłosisz światu swoje roślinne menu, upewnij się, że twoi pracownicy otrzymali niezbędne informacje, które pozwolą im na jego skuteczną promocję. Obsługa kelnerska wchodząca w interakcję z klientem jest na wyjątkowej pozycji, bo może bezpośrednio wpływać na jego wybory – dlatego bardzo ważne jest, by dobrze rozumiała i lubiła (!) oferowane przez restaura­cję roślinne potrawy.

Rozważ zorganizowanie sesji degustacyj­nych, które pozwolą twojemu personelowi dobrze poznać nowe wegańskie dania. Takie sesje mogą być połączone z szerszym szkoleniem na temat każdej potrawy, umożliwiającym efek­tywne promowanie oferowanych opcji roślinnych, ale też za­pewniającym sporo nowych smaków i pozytywnych zaskoczeń. Dobrymi przykładami informacji zachęcających do zamówienia roślinnej potrawy są: głęboki, ciekawy smak, uczucie sytości po zjedzonym posiłku, oryginalne składniki występujące w daniu czy wyjątkowe techniki kulinarne, którym poddane były wa­rzywa/owoce/zamienniki mięsa. 

Autorka: Weronika Pochylska

Felieton ukazał się w „Food Service" 7-8/2020 nr 197.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Adam Chrząstowski: Pożegnania i powitania okołopoznańskie

Felieton niniejszy zaczynam pisać w pociągu spieszącym do Poznania, a skończę pewnie już po powrocie z Festiwalu Dobrego Smaku.

Anna Oleksak: Kawa zapakowana w kapsułkę

Światowy Dzień Recyklingu świętujemy w Nespresso 17 maja. Trudno z tego zrobić temat dla czytelników - z pewnością nie przebije atrakcyjności George’a Clooneya... Dla mnie jest to jednak wątek szalenie ważny, za który czasem i trochę niezasłużenie obrywamy w Nespresso.

ADAM CHRZĄSTOWSKI: NOBLIWIE I PRYMITYWNIE

Jesienią, a szczególnie w październiku, w moim kalendarzu od zawsze panuje wielki tłok. W restauracjach ruch, po wakacjach powracają imprezy firmowe i biznesowe spotkania, można też zorganizować jeszcze coś w plenerze.

Jarosław Dumanowski: Weganizm i post

Kuchnia staropolska kojarzy nam się przede wszystkim z mięsem. Jest w tym oczywiście trochę prawdy, ale większość ludzi jadła wówczas mięso jedynie od święta.

Adam Chrząstowski: Otoczenie

Gdy ruszam w teren, sielankowe widoki burzy zawsze jedna rzecz - wszechobecne śmieci. W takich momentach nachodzi mnie refleksja, że to człowiek sam niszczy piękno, które go otacza. Nie chodzi tutaj wyłącznie o wrażenia estetyczne, ale o całe środowisko naturalne, bez którego żyć nie możemy.

Adam Chrząstowski: Wykluczone gastro

Plan był taki: pojechać do Poznania na Ogólnopolski Festiwal Dobrego Smaku i na gorąco opisać, co tam się działo. Jest to bowiem impreza godna rzetelnego reportażu - świetnie zorganizowana i przyciągająca kulinarne tuzy nie tylko z Wielkopolski. Scena kulinarna w Poznaniu działa wspaniale.

Inne kategorie

Akademia Horeca

SYSTEMY MOTYWACYJNE A WZROSTY SPRZEDAŻOWE W KATEGORII NAPOJÓW

W poprzednich artykułach omawiane były tematy istotne dla wzrostu sprzedaży i zysków kategorii napojów. Szukaliśmy odpowiedzi na pytanie, dlaczego kwestią fundamentalną jest inwestowanie w szkolenia dla zespołu, jak dopasować napoje do potraw, jak wyceniać napoje, omawialiśmy nadchodzące trendy.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej