x

Polska - największy sad w Europie!

Kategoria: Wydarzenia - otwarte    08.09.2020

Trzy czwarte Polaków słyszało, że nasz kraj jest największym producentem jabłek w Europie. Ale tylko co piąty z nas wie, że produkujemy aż 3 miliony ton jabłek rocznie - ilość, którą można wypełnić 240 tysięcy TIR-ów! Dlatego jabłko będzie motywem przewodnim kampanii promującej Polskę.

Zdjęcie: Shutterstock.com.
Zdjęcie: Shutterstock.com.

Kampanię organizuje  Fundacja State of Poland.
– Jabłko to owoc wdzięczny i budzący dobre skojarzenia. Dotychczas w niewielkim stopniu wykorzystujemy naszą pozycję światowego potentata w produkcji jabłek do budowania wizerunku Polski na świecie. Jabłko jest przecież nie mniej atrakcyjne niż czekolada czy ser, na których Belgowie i Szwajcarzy od dekad budują swoją narodową markę. Dlatego wkrótce ruszamy z kampanią, która przez pryzmat jabłek będzie pokazywać to, co w Polsce najlepsze: wspaniałe warunki klimatyczne, nasze przywiązanie do natury, unikatowe położenie na mapie świata, ale także przedsiębiorczość i zaradność – deklaruje Danuta Nierada, dyrektor kreatywny Fundacji State of Poland.

Świadomość skali
Grafika: materiały prasowe.
Grafika: materiały prasowe.
Polskie jabłka są wyjątkowe. Wiedzą o tym producenci soków, dla których koncentrat z polskich jabłek – dzięki swojej unikalnej kwasowości i walorom smakowym – jest niezbędnym i bardzo pożądanym składnikiem. Unikalność naszych jabłek wynika z wielu czynników: mamy nie tylko wyjątkową kulturę sadowniczą, w której mimo unowocześniania upraw zachowano ich naturalność, ale również wyjątkowe położenie geograficzne i mnogość odmian owoców. Dzięki temu jesteśmy prawdziwą i niekwestionowaną potęgą – produkujemy zdecydowanie najwięcej jabłek w całej Europie, a ubiegłoroczna produkcja sięgnęła 3 000 000 ton.
Mimo tych liczb świadomość skali naszej produkcji wśród Polaków, jest niewielka. Jak pokazują badania przeprowadzone przez SW Research na zlecenie Fundacji State of Poland, Polacy zdają sobie sprawę, że jesteśmy jednym z największych producentów jabłek na świecie – z taką informacją zetknęło się 74,2 proc. respondentów. Jabłko uznajemy także za najbardziej polski owoc – wskazało tak  70,7 proc. badanych (na drugim miejscu, z wynikiem zaledwie 12,6 proc. uplasowała się truskawka).
Jednocześnie jednak badanie dowodzi, że niewiele wiemy o rzeczywistej skali rodzimej produkcji jabłek. Trudności sprawiało ankietowanym wskazanie liczby ton produkowanych owoców – 41 proc. respondentów uznało, że produkujemy mniej niż 10 tysięcy ton rocznie, a 64,3 proc. że wielkość produkcji nie przekracza 1 miliona.
Tymczasem już od co najmniej dekady zbiory jabłek w Polsce oscylują wokół 3 milionów ton, a nierzadko liczba ta jest znacząco przekraczana. Jednak wartości te zależne są od kilku czynników.
Okazuje się także, że areał polskich sadów stale rośnie – najszybciej między 2012 a 2017 rokiem, gdy odnotowano 11-proc. wzrost (dla porównania, średnia wzrostu dla Unii Europejskiej wynosiła 0,4 proc.).

Kulisy kampanii
#Jabłonki to projekt, którym Fundacja State of Poland rozpoczyna wieloletnią kampanię wzmacniania wizerunku marki Polska. #Jabłonki promowane będą jako okres od maja – kiedy kwitną jabłonie, aż do września, gdy polskie jabłka są najlepsze.
„Jabłonki możemy świętować już od maja, od momentu, kiedy kwitną jabłonie – wtedy korzystamy z rodzinnych pikników w sadach i degustujemy leżakujące cydry. We wrześniu celebrujemy Jabłonki, ciesząc się smakiem najlepszych jabłek, poznając ich szerokie zastosowanie kulinarne – zarówno we własnych domach, jak i w restauracjach serwujących jabłkowe specjały” – czytamy w założeniach kampanii.
Tegoroczna, polska odsłona kampanii pozwoli pozyskać materiały fotogrificzne i wideo z najpiękniejszych miejsc w naszym kraju, które Fundacja wykorzysta w kolejnych latach w międzynarodowej odsłonie kampanii. W pierwszej kolejności będą to kraje Trójmorza, a w kolejnych latach – bardziej odległe państwa.
Z jednej strony działania zagraniczne mają być zachętą do odwiedzania naszego kraju, a z drugiej będą budować odpowiedni klimat dla nawiązywania międzynarodowych relacji gospodarczych.


Więcej informacji o projekcie na:
www: https://jablonki.com/
FB: https://www.facebook.com/stateofpoland
IG: https://www.instagram.com/Stateofpoland/

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Neo(N) Bistro - pop’upowa restauracja na Nocnym Markecie

Wrzesień na warszawskim Nocnym Markecie zapowiada się interesująco. Rusza pop’upowa restauracja Neo(N) Bistro, która czynna będzie w każdy wrześniowy czwartek od godziny 18. Co tydzień inny znany kucharz zaskoczy gości swoją propozycją zasiadanej kolacji pod gwiazdami.

MAKRO Polska dołącza do akcji Posiłek Dla Lekarza

Zespół kucharzy Akademii Inspiracji MAKRO, zlokalizowanej w Warszawie, we wszystkie dni powszednie przygotowywać będzie ciepłe posiłki dla lekarzy i personelu medycznego szpitala MSWiA w Warszawie.

MUZEUM WÓDKI OTWARTE

Pierwszy tego typu obiekt w Polsce zaczął działać 16 grudnia w Warszawie, przy placu Teatralnym. Muzeum Wódki w Warszawie to największa na świecie kolekcja eksponatów związanych z historią wódki.

Ruszyły rezerwacje na jesienną edycję Restaurant Week

Jesienna odsłona festiwalu potrwa od 28 października do 15 listopada - szefowie kuchni przygotowują trzy dania w cenie 49 zł. W menu na pierwszym miejscu pojawią się potrawy jarskie i rybne, promowane będą składniki zero-waste, a zakazane - plastikowe słomki i opakowania na wynos.

BETWEEN KITCHEN & DINING ROOM

W dniach 18-19 listopada w Hali Koszyki w Warszawie odbyła się druga edycja targów. W ramach wydarzenia ofertę zaprezentowały firmy produkujące ceramikę, naczynia, małe AGD, akcesoria dekoracyjne oraz artykuły spożywcze.

Kiermasz wielkanocny on-line

Odbywający się cyklicznie w warszawskim centrum handlowym Blue City Jarmark Produktów Regionalnych, który przed świętami zamienia się w Kiermasz Wielkanocny, w tym roku przenosi się do sieci.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Jak łączyć napoje i alkohole z jedzeniem?

Jako restaurator pewnie wiele razy myślałeś o zasadach łączenia potraw i napojów. Jak sprawić, aby odpowiednia selekcja napojów pasowała do menu? Co zrobić, by obsługa umiała zarekomendować odpowiedni napój 
do serwowanego posiłku?
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej