x

Polska - największy sad w Europie!

Kategoria: Wydarzenia - otwarte    08.09.2020

Trzy czwarte Polaków słyszało, że nasz kraj jest największym producentem jabłek w Europie. Ale tylko co piąty z nas wie, że produkujemy aż 3 miliony ton jabłek rocznie - ilość, którą można wypełnić 240 tysięcy TIR-ów! Dlatego jabłko będzie motywem przewodnim kampanii promującej Polskę.

Zdjęcie: Shutterstock.com.
Zdjęcie: Shutterstock.com.

Kampanię organizuje  Fundacja State of Poland.
– Jabłko to owoc wdzięczny i budzący dobre skojarzenia. Dotychczas w niewielkim stopniu wykorzystujemy naszą pozycję światowego potentata w produkcji jabłek do budowania wizerunku Polski na świecie. Jabłko jest przecież nie mniej atrakcyjne niż czekolada czy ser, na których Belgowie i Szwajcarzy od dekad budują swoją narodową markę. Dlatego wkrótce ruszamy z kampanią, która przez pryzmat jabłek będzie pokazywać to, co w Polsce najlepsze: wspaniałe warunki klimatyczne, nasze przywiązanie do natury, unikatowe położenie na mapie świata, ale także przedsiębiorczość i zaradność – deklaruje Danuta Nierada, dyrektor kreatywny Fundacji State of Poland.

Świadomość skali
Grafika: materiały prasowe.
Grafika: materiały prasowe.
Polskie jabłka są wyjątkowe. Wiedzą o tym producenci soków, dla których koncentrat z polskich jabłek – dzięki swojej unikalnej kwasowości i walorom smakowym – jest niezbędnym i bardzo pożądanym składnikiem. Unikalność naszych jabłek wynika z wielu czynników: mamy nie tylko wyjątkową kulturę sadowniczą, w której mimo unowocześniania upraw zachowano ich naturalność, ale również wyjątkowe położenie geograficzne i mnogość odmian owoców. Dzięki temu jesteśmy prawdziwą i niekwestionowaną potęgą – produkujemy zdecydowanie najwięcej jabłek w całej Europie, a ubiegłoroczna produkcja sięgnęła 3 000 000 ton.
Mimo tych liczb świadomość skali naszej produkcji wśród Polaków, jest niewielka. Jak pokazują badania przeprowadzone przez SW Research na zlecenie Fundacji State of Poland, Polacy zdają sobie sprawę, że jesteśmy jednym z największych producentów jabłek na świecie – z taką informacją zetknęło się 74,2 proc. respondentów. Jabłko uznajemy także za najbardziej polski owoc – wskazało tak  70,7 proc. badanych (na drugim miejscu, z wynikiem zaledwie 12,6 proc. uplasowała się truskawka).
Jednocześnie jednak badanie dowodzi, że niewiele wiemy o rzeczywistej skali rodzimej produkcji jabłek. Trudności sprawiało ankietowanym wskazanie liczby ton produkowanych owoców – 41 proc. respondentów uznało, że produkujemy mniej niż 10 tysięcy ton rocznie, a 64,3 proc. że wielkość produkcji nie przekracza 1 miliona.
Tymczasem już od co najmniej dekady zbiory jabłek w Polsce oscylują wokół 3 milionów ton, a nierzadko liczba ta jest znacząco przekraczana. Jednak wartości te zależne są od kilku czynników.
Okazuje się także, że areał polskich sadów stale rośnie – najszybciej między 2012 a 2017 rokiem, gdy odnotowano 11-proc. wzrost (dla porównania, średnia wzrostu dla Unii Europejskiej wynosiła 0,4 proc.).

Kulisy kampanii
#Jabłonki to projekt, którym Fundacja State of Poland rozpoczyna wieloletnią kampanię wzmacniania wizerunku marki Polska. #Jabłonki promowane będą jako okres od maja – kiedy kwitną jabłonie, aż do września, gdy polskie jabłka są najlepsze.
„Jabłonki możemy świętować już od maja, od momentu, kiedy kwitną jabłonie – wtedy korzystamy z rodzinnych pikników w sadach i degustujemy leżakujące cydry. We wrześniu celebrujemy Jabłonki, ciesząc się smakiem najlepszych jabłek, poznając ich szerokie zastosowanie kulinarne – zarówno we własnych domach, jak i w restauracjach serwujących jabłkowe specjały” – czytamy w założeniach kampanii.
Tegoroczna, polska odsłona kampanii pozwoli pozyskać materiały fotogrificzne i wideo z najpiękniejszych miejsc w naszym kraju, które Fundacja wykorzysta w kolejnych latach w międzynarodowej odsłonie kampanii. W pierwszej kolejności będą to kraje Trójmorza, a w kolejnych latach – bardziej odległe państwa.
Z jednej strony działania zagraniczne mają być zachętą do odwiedzania naszego kraju, a z drugiej będą budować odpowiedni klimat dla nawiązywania międzynarodowych relacji gospodarczych.


Więcej informacji o projekcie na:
www: https://jablonki.com/
FB: https://www.facebook.com/stateofpoland
IG: https://www.instagram.com/Stateofpoland/

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Festiwal Syryjski w gdańskiej Stacji Food Hall

W dniach 23-26 marca w Stacji Food Hall trwać będzie Festiwal Syryjski. Podczas imprezy spróbować będzie można dań oraz koktajli inspirowanych kulinarnym dziedzictwem Bliskiego Wschodu.

Fundacja Taka Akcja zakupi mobilne KTG dla ukraińskich kobiet w ciąży

Wskaźnik przyrostu naturalnego w Ukrainie spada, a warunki wojenne spowodowały, że wskaźnik ciąż patologicznych przewyższa 30 proc. Problem ten schodzi na dalszy plan, kiedy kraj działa w stanie wyższej konieczności. Fundacja Taka Akcja chce to zmienić i rusza ze zbiórką charytatywną NEW HOPE.

Trzecia odsłona kolacji Grand Dinners już w maju

Kolejne kolacje z cyklu Grand Dinners odbędą się 15 i 16 maja w Restauracji Belvedere położonej w samym sercu Łazienek Królewskich. Swoje popisowe dania zaserwują tym razem Jean-Philippe Blondet, Arnaud Bignon i gospodarz wieczoru Tomasz Łagowski.

Body Chief startuje ze szkołą gotowania. Na poczatek - warsztaty z Magdą Gessler

Marka cateringu dietetycznego Body Chief wraz z otwarciem nowej siedziby pod Poznaniem uruchamia autorską szkołę gotowania. Warsztaty kulinarne będą w niej prowadzić doświadczeni kucharze i znani blogerzy kulinarni. Pierwszy cykl zajęć poprowadzi restauratorka Magda Gessler.

Brzmienie jedzenia ideą wiosennej edycji Restaurant Week. Wystartowały rezerwacje

Po dwóch ostatnich rekordowych edycjach Restaurant Week - czyli festiwal popisowych menu w restauracjach - powraca pod hasłem #FoodSoundsGood! Jak dobrze brzmi jedzenie? Będzie można się przekonać od 22 marca do 30 kwietnia w około 400 lokalach w Polsce. Cena trzech dań i koktajlu wynosi 69 zł.

"Przez zmysły do błogostanu" - cykl kolacji w kołobrzeskim Shuum Boutique Wellness Hotel

Pierwsze wydarzenie z cyklu "Przez zmysły do błogostanu" za nami. Zmysłowe kolacje z pairingiem win to dopełnienie oferty Shuum Boutique Wellness Hotel w Kołobrzegu.

Inne kategorie

Podcasty

Lifestyle czy zwykła konsumpcja: gdzie tu jest miejsce dla żywności [PODCAST]

Czy zakup tego bądź innego napoju czy przekąski jest emanacją stylu życia? I na ile w czasach inflacji jest miejsce na taką manifestację? Dyskutujemy z Szymonem Mordasiewiczem z GfK.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej