x

Polska - największy sad w Europie!

Kategoria: Wydarzenia - otwarte    08.09.2020

Trzy czwarte Polaków słyszało, że nasz kraj jest największym producentem jabłek w Europie. Ale tylko co piąty z nas wie, że produkujemy aż 3 miliony ton jabłek rocznie - ilość, którą można wypełnić 240 tysięcy TIR-ów! Dlatego jabłko będzie motywem przewodnim kampanii promującej Polskę.

Zdjęcie: Shutterstock.com.
Zdjęcie: Shutterstock.com.

Kampanię organizuje  Fundacja State of Poland.
– Jabłko to owoc wdzięczny i budzący dobre skojarzenia. Dotychczas w niewielkim stopniu wykorzystujemy naszą pozycję światowego potentata w produkcji jabłek do budowania wizerunku Polski na świecie. Jabłko jest przecież nie mniej atrakcyjne niż czekolada czy ser, na których Belgowie i Szwajcarzy od dekad budują swoją narodową markę. Dlatego wkrótce ruszamy z kampanią, która przez pryzmat jabłek będzie pokazywać to, co w Polsce najlepsze: wspaniałe warunki klimatyczne, nasze przywiązanie do natury, unikatowe położenie na mapie świata, ale także przedsiębiorczość i zaradność – deklaruje Danuta Nierada, dyrektor kreatywny Fundacji State of Poland.

Świadomość skali
Grafika: materiały prasowe.
Grafika: materiały prasowe.
Polskie jabłka są wyjątkowe. Wiedzą o tym producenci soków, dla których koncentrat z polskich jabłek – dzięki swojej unikalnej kwasowości i walorom smakowym – jest niezbędnym i bardzo pożądanym składnikiem. Unikalność naszych jabłek wynika z wielu czynników: mamy nie tylko wyjątkową kulturę sadowniczą, w której mimo unowocześniania upraw zachowano ich naturalność, ale również wyjątkowe położenie geograficzne i mnogość odmian owoców. Dzięki temu jesteśmy prawdziwą i niekwestionowaną potęgą – produkujemy zdecydowanie najwięcej jabłek w całej Europie, a ubiegłoroczna produkcja sięgnęła 3 000 000 ton.
Mimo tych liczb świadomość skali naszej produkcji wśród Polaków, jest niewielka. Jak pokazują badania przeprowadzone przez SW Research na zlecenie Fundacji State of Poland, Polacy zdają sobie sprawę, że jesteśmy jednym z największych producentów jabłek na świecie – z taką informacją zetknęło się 74,2 proc. respondentów. Jabłko uznajemy także za najbardziej polski owoc – wskazało tak  70,7 proc. badanych (na drugim miejscu, z wynikiem zaledwie 12,6 proc. uplasowała się truskawka).
Jednocześnie jednak badanie dowodzi, że niewiele wiemy o rzeczywistej skali rodzimej produkcji jabłek. Trudności sprawiało ankietowanym wskazanie liczby ton produkowanych owoców – 41 proc. respondentów uznało, że produkujemy mniej niż 10 tysięcy ton rocznie, a 64,3 proc. że wielkość produkcji nie przekracza 1 miliona.
Tymczasem już od co najmniej dekady zbiory jabłek w Polsce oscylują wokół 3 milionów ton, a nierzadko liczba ta jest znacząco przekraczana. Jednak wartości te zależne są od kilku czynników.
Okazuje się także, że areał polskich sadów stale rośnie – najszybciej między 2012 a 2017 rokiem, gdy odnotowano 11-proc. wzrost (dla porównania, średnia wzrostu dla Unii Europejskiej wynosiła 0,4 proc.).

Kulisy kampanii
#Jabłonki to projekt, którym Fundacja State of Poland rozpoczyna wieloletnią kampanię wzmacniania wizerunku marki Polska. #Jabłonki promowane będą jako okres od maja – kiedy kwitną jabłonie, aż do września, gdy polskie jabłka są najlepsze.
„Jabłonki możemy świętować już od maja, od momentu, kiedy kwitną jabłonie – wtedy korzystamy z rodzinnych pikników w sadach i degustujemy leżakujące cydry. We wrześniu celebrujemy Jabłonki, ciesząc się smakiem najlepszych jabłek, poznając ich szerokie zastosowanie kulinarne – zarówno we własnych domach, jak i w restauracjach serwujących jabłkowe specjały” – czytamy w założeniach kampanii.
Tegoroczna, polska odsłona kampanii pozwoli pozyskać materiały fotogrificzne i wideo z najpiękniejszych miejsc w naszym kraju, które Fundacja wykorzysta w kolejnych latach w międzynarodowej odsłonie kampanii. W pierwszej kolejności będą to kraje Trójmorza, a w kolejnych latach – bardziej odległe państwa.
Z jednej strony działania zagraniczne mają być zachętą do odwiedzania naszego kraju, a z drugiej będą budować odpowiedni klimat dla nawiązywania międzynarodowych relacji gospodarczych.


Więcej informacji o projekcie na:
www: https://jablonki.com/
FB: https://www.facebook.com/stateofpoland
IG: https://www.instagram.com/Stateofpoland/

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Darmowy e-book za wcześniejszą rezerwację na Restaurant Week

Goście, którzy wykupią wcześniejszą rezerwację na Festiwal Restaurant Week, który odbędzie się w pierwszym bezpiecznym terminie, już teraz dostaną w prezencie e-book "Najlepsze PRZEPISY najlepszych RESTAURACJI".

Warszawska Pyza 2019" - znamy 10 finalistów plebiscytu

Trwa siódma edycja plebiscytu "Warszawska Pyza" na najlepszy lokal z ulicznym jedzeniem z Warszawy oraz okolic, organizowanego przez "Gazetę Stołeczną" oraz serwis Warszawa.Wyborcza.pl. Spośród nadesłanych propozycji jury wybrało 10 finalistów, z których jeden otrzyma tytuł "Warszawskiej Pyzy 2019".

Rozpoczyna się enologiczna jesień

Od 21 września aż do 15 grudnia potrwa czwarta edycja Jesieni Enologicznej, która w tym roku odbędzie się w Krakowie, Warszawie i na Dolnym Śląsku. Przed uczestnikami trzy miesiące atrakcji związanych z enologią, sztuką winiarską, historią winiarstwa w Polsce oraz tradycjami kulinarnymi.

NOWE ROZDANIE

Koniec roku 2017 i początek 2018 przyniósł kilka nieoczekiwanych zmian w polskiej gastronomii. Artur Grajber dołączył do Belvedere Gourmet Group, Aleksander Baron zapowiedział zamknięcie swojego konceptu Solec 44, a Witold Iwański ogłosił odejście z restauracji Aruana w serockim hotelu Narvil.

REKORDOWA EDYCJA FESTIWALU RESTAURANT WEEK!

Za nami absolutnie rekordowa edycja największego wydarzenia kulinarnego w Polsce. Wzięło w nim udział aż 85 tysięcy Gości w 36 miastach. Odwiedzili prawie 400 restauracji, pośród których znalazła się rekordowa liczba prawie 100 debiutantów.

Wódka i owoce - szlachetna para

Moda na parowanie alkoholi i jedzenia zatacza coraz szersze kręgi. Tym razem w DOM WÓDKI - Restauracja Elixir odbył się lunch połączony z prelekcją na temat wódek owocowych.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna ekspozycja i zatowarowanie restauracji

Dbanie o odpowiedni kontakt wizualny, zagwarantowanie priorytetu produktom najważniejszym z punktu widzenia klienta, dyskretne oznakowanie jakości oferty to droga, która doprowadzi do zwiększenia sprzedaży i zysków.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej