x

Grafik pracy w McDonald's trafił pod lupę UODO

Kategoria: Twój biznes - wiedza    07.09.2020

Plik zawierający dane osobowe pracowników McDonald's dostępny był w publicznym katalogu. Urząd Ochrony Danych Osobowych wyjaśnia sprawę.

Zdjęcie: Shutterstock.com.
Zdjęcie: Shutterstock.com.
Naruszenie miało polegać na nieuprawnionym dostępie do informacji dotyczących pracowników restauracji McDonald’s w Polsce zawartych w narzędziu do wyświetlania grafików pracy.
UODO ustala obecnie dokładne okoliczności zdarzenia.
– Organ nadzorczy analizując sprawę, zwrócił się do spółki [McDonald's - przyp. red.] o złożenie wyjaśnień dotyczących stosowanych środków organizacyjnych i technicznych, a w szczególności czy spółka dokonywała regularnego testowania, mierzenia i oceniania skuteczności środków technicznych i organizacyjnych mających zapewnić bezpieczeństwo przetwarzanych danych osobowych klientów i pracowników spółki. Ponadto w przedmiocie zainteresowań UODO jest wyjaśnienie okoliczności, w jaki sposób doszło do umieszczenia pliku zawierającego dane osobowe na publicznie dostępnym katalogu. Ewentualne dalsze kroki organ nadzorczy podejmie po ustaleniu wszelkich okoliczności w tej sprawie –  brzmi oświadczenie Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Każda osoba, która uzna, że jej dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z prawem może złożyć skargę do UODO, a to w ramach obowiązującego od dwóch latach rozporządzenia o ochronie danych osobowych, tzw. RODO. Co więcej, art. 79 RODO daje jej także prawo, niezależnie od złożenia skargi do UODO, do ochrony swoich praw przed sądem cywilnym. Zgodnie zaś z art. 82 RODO, jeżeli poniosła ona szkodę majątkową lub niemajątkową, ma także prawo uzyskać od administratora odszkodowanie.

Autor tekstu: Ilona Mrozowska

Zobacz także

Bar Is Us - nowe narzędzie dla barmanów

Chcesz doskonalić się w swoim zawodzie? Poszukujesz profesjonalnej wiedzy o alkoholach? Szukasz inspiracji? O nowej aplikacji mobilnej wspomagającej pracę i rozwój zawodowy barmanów opowiada portalowi OuiChef.pl Bartosz Paśko, On Trade Activity Manager w Stock Polska.

Nowoczesne techniki motywacji

Dynamicznie rozwijający się rynek pracowników gastronomii w ciągu następnych dekad napędzać będą przede wszystkim ludzie urodzeni w XXI w. Świat Horeca otwiera drzwi przed młodzieżą z rocznika 2001. Jak skutecznie motywować młodych? Zaproście ich do grywalizacji!

Powiedz "nie" plastikowi

Głośnym echem odbija się międzynarodowa akcja "#ditchthestraw" w kręgach gastronomicznych i związanych ze środowiskiem.

Trzy najsmaczniejsze ulice i dzielnice w Warszawie

Bodźcem, który wywołuje apetyt jest nie tylko aromatyczny zapach dań, ale także przestrzeń miejska - wynika z badania “Jedzenie a styl życia" przeprowadzonego na zlecenie Pyszne.pl. Które ulice i dzielnice są najbardziej apetyczne dla mieszkańców Warszawy?

Raport Mintela: trendy na rynku żywności i gastronomii w 2021 roku

"Nakarm swój umysł", "nowa definicja jakości" oraz "zjednoczenie przez jedzenie" - to trzy główne trendy, które według firmy badawczej Mintel będą dominować na rynku żywności, napojów i gastronomii w 2021 roku.

Sezon grillowy 2021: jak często, z kim i co na ruszt?

Przy jakich okazjach, z kim i jak często grillują Polacy? I co najczęściej trafia na ruszt, a co służy nam do popicia? Sprawdźcie wyniki badań panelu Ariadna!

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej