x

Anna Dereszowska czyta bajki z pandemicznym morałem w kampanii McDonald’s

Kategoria: Koronawirus - Aktualności    03.09.2020

Życie w zaostrzonym reżimie sanitarnym nie jest łatwe szczególnie dla dzieci, które nie zawsze rozumieją wymogi dotyczące bezpieczeństwa i higieny. W kampanii McDonald’s o odpowiedzialnych postawach podczas pandemii opowiedziały im postacie z bajek głosem Anny Dereszowskiej.

Zdjęcie: materiały prasowe.
Zdjęcie: materiały prasowe.
W skrojonych na miarę obecnych czasów, nowych wersjach najpiękniejszych bajek z dzieciństwa, znani bohaterowie stają przed całkiem współczesnymi wyzwaniami. W nowej kampanii McDonald’s oddaje w ręce dorosłych i dzieci historie, w których tradycyjne postacie z bajek podejmują ważne, aktualne tematy i pomagają wyrabiać dobre nawyki. Forma opowieści jest atrakcyjna i zrozumiała dla najmłodszych.

Mycie rąk, maseczki, dystans społeczny stały się naszą codziennością. Nawet dorosłym trudno przyzwyczaić się do nowych wymogów. Dla dzieci mogą być one postrzegane jako przeszkody, ograniczające ich kreatywność i możliwości zaspokajania naturalnej ciekawości. Przestrzeganie nowych zasad bezpieczeństwa i higieny może być zatem trudne. Eksperci są zgodni co do tego, że nauka przez zabawę i pozytywne skojarzenia jest jedną z najskuteczniejszych form edukacji. Dlatego McDonald’s przygotował nowe wersje klasycznych opowieści – „Bajka o Kopciuszku, która nie poszła na bal”, „Czerwony Kapturek i wilk, który nie trzymał dystansu” oraz „Królewna Śnieżka i umyte jabłko”, które czyta aktorka Anna Dereszowska. Dla rodziców to doskonały pomysł na spędzenie czasu z dziećmi, a dla wszystkich dorosłych – na powrót do wspomnień z dzieciństwa.

– Celem bajkoterapii jest nauczenie dziecka czegoś ważnego, podsunięcie mu rozwiązania trapiącego go problemu, czy też pomoc w poradzeniu sobie z własnymi emocjami. Najmłodszemu należy opowiedzieć, czy też przeczytać specjalnie przygotowaną bajkę, w której ma on szansę dostrzec analogię do sytuacji, w której sam się znajduje, utożsamić się z głównym bohaterem i przejąć zachowania oraz wnioski, do których on doszedł. Po lekturze bajki należy koniecznie porozmawiać na ten temat z dzieckiem, by pomóc mu zauważyć rozmaite niuanse, a także odpowiedzieć na jego pytania – mówi Michał Kędzierski, psycholog dziecięcy.

Zdjęcie: materiały prasowe.
Zdjęcie: materiały prasowe.
Jak zatem nauczyć dziecko zasad bezpieczeństwa wykorzystując znane i lubiane historie?
– Należy wybrać bajkę, którą dziecko zna i lubi. Ma ona wywoływać u niego pozytywne emocje, to bardzo ważne! Następnie należy „przerobić” ją tak, by postacie, otoczenie i część głównego wątku pozostały niezmienione, a by morał z niej wynikający był całkowicie nowy i zaskakujący. Ma on ukazać, jak główny bohater zwycięża, rozwiązuje swój problem, czy też po prostu spotyka go coś bardzo miłego dzięki temu, iż przestrzegał on – często wbrew wszystkim dookoła – zasad „covidowej higieny” tłumaczy Michał Kędzierski.

Magiczne historie w nowej wersji przygotowane przez McDonald’s ze specjalnym udziałem Anny Dereszowskiej zobaczyć można na stronie: https://mcdonalds.pl/bajkiznowymmoralem/


Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Gastronomia w pandemii - które firmy wspierają polski rynek gastronomiczny?

Portal OuiChef.pl oraz magazyn "Food Service" wraz z partnerami włączyły się w pomoc dla lokali gastronomicznych dotkniętych skutkami pandemii koronawirusa.

Dworczyk o akcji otwieraMY: wierzymy w dyscyplinę Polaków, wszyscy mamy dość lockdownu

- Wierzymy w odpowiedzialność, dyscyplinę i solidarność wszystkich Polaków. Wierzymy też, że to ostatnia prosta, po której zacznie się powrót do normalnego życia - mówi szef KPRM Michał Dworczyk, pytany o protest przedsiębiorców, którzy chcą otworzyć swoje biznesy.

Ponowne otwarcie restauracji w hotelach Campanile

Po pandemicznej przerwie restauracje w hotelach Campanile w Szczecinie, Bydgoszczy i Poznaniu wracają na kulinarną mapę Polski. Na gości czekają zarówno dobrze znane, jak i zupełnie nowe smaki. W menu nie brakuje też specjalności szefa kuchni - cieszących się popularnością firmowych campaburgerów.

Kryzys gastronomii za granicą. Jak sobie z nim radzą restauratorzy z innych krajów?

Bankructwa, protesty restauratorów, ignorowanie zakazów i restaaracje działające w podziemiu - przykłady z innych państw pokazują, że polska gastronomia nie jest ze swoimi problemami odosobniona.

Jak sobie radzą restauracje, które pracują w czasie pandemii?

Wielu restauratorów walczy o przetrwanie swoich lokali, uruchamiając pokłady kreatywności i sięgając po ponadstandardowe środki, aby odnaleźć się w nowej rzeczywistości. Przy tym wszystkim znajdują czas, by pomagać potrzebującym. W ramach akcji #DalejOtwarte opowiadają, jak sobie radzą w kryzysie.

6 rozwiązań tarczy antykryzysowej

Ochrona miejsc pracy to jedno z najważniejszych celów wsparcia firm w związku z pandemią. Jakie rozwiązania znajdują się w tarczy - tłumaczy Monika Smulewicz, partner, dyrektor zarządzający Grant Thornton.

Inne kategorie

Podcasty

Roślinne zamienniki w menu restauracji [PODCAST]

Coraz większa grupa Polaków deklaruje chęć ograniczenia spożycia mięsa, nie tylko w kuchni domowej, ale także podczas wizyt w restauracjach i spożywania dań na wynos. Chcąc trafić w ich gusta, warto rozważyć zmiany w menu lokalu na bardziej roślinne.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej