x

Pokazywane w serwisie treści mają charakter informacji o produktach dostępnych na rynku a nie ich reklamy w rozumieniu Ustawy o wychowaniu w trzeźwości (Dz. U. 2012 poz. 1356).
Oświadczam, że mam ukończone 18 lat i chcę zobaczyć pełną wersję artykułu.
Tak, pokaż artykuł Nie wyrażam zgody

Whiskey Boba Dylana dotarła do Polski

Kategoria: Karta - napoje    02.09.2020

Amerykańska whiskey sygnowana nazwiskiem Boba Dylana i nawiązująca do jego największego przeboju "Knockin’ on heaven’s door" pojawiła się na polskim rynku. Legendarny piosenkarz, kompozytor oraz laureat Literackiej Nagrody Nobla (2016) a od ponad dwóch lat jest posiadaczem własnej marki whiskey.

Zdjęcie: materiały prasowe.
Zdjęcie: materiały prasowe.
Bob Dylan najwyraźniej pozazdrościł kolegom z branży muzycznej własnego alkoholu. We współpracy ze spółką Spirit Investment Partnership założył firmę Heaven’s Door Spirits i wprowadził na rynek serię amerykańskich whiskey pod marką Heaven’s Door, która nawiązuje do jego największego przeboju. Utwór ten został wykorzystany m.in. w znanym westernie „Pat Garrett i Billy Kid” (1973). Jest również jedną z najczęściej wykonywanych piosenek przez innych artystów.
Co istotne, w odróżnieniu od innych piosenkarzy posiadających własną markę alkoholi, Bob Dylan mocno się angażował nie tylko w proces produkcji whiskey, ale również w projektowanie etykiet zdobiących butelki. Widniejące na nich dziwne konstrukcje zostały wykonane w należącym do Dylana studiu metaloplastycznym „Black Buffalo Ironworks” ze znalezionych na złomiskach w całej Ameryce zużytych przedmiotów.
Aktualnie w skład oferty Heaven’s Door Spirits wchodzą trzy whiskey. Tennessee Straight Bourbon Whiskey spędziła siedem lat w nowych, świeżo wypalanych dębowych beczkach. Wersja Straight Rye Whiskey przez sześć lat leżakowała w nowych beczkach, a potem poddana została dodatkowej maturacji w tzw. cigar barrels, wykonanych z francuskiego dębu i ukształtowanych na wzór cygara. Double Barrel Whiskey butelkowana jest z najwyższą mocą - 50%. Spędziła pierwsze sześć lat w beczkach ex-bourbon, by ostatni rok dojrzewać w nowej, świeżo wypalonej beczce z amerykańskiego dębu.
Mimo bardzo krótkiej historii, alkohole firmowane przez Boba Dylana doczekały się pierwszych nagród. Wszystkie trzy wersje whiskey mają na swoim koncie złote medale zdobyte podczas odbywającego się w San Francisco prestiżowego konkursu World Spirits Competition.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Limitowany napój inspirowany Halloween w Starbucks

Intensywnie czekoladowy, skropiony krwiście czerwonym, truskawkowym sosem, napój Vampire Frappuccino to limitowana, sezonowa oferta Starbucks. W kawiarniach sieci w Polsce można go próbować tylko do 1 listopada.

Koktajl One family według Macieja Mazura

Menedżer baru Z ust do Ust proponuje koktajl na bazie przezroczystego likieru kawowego.

Historia gorzkiego trunku

Spożywany w milionach litrów rocznie na całym świecie, pity "wstrząśnięty lub zmieszany" w koktajlach przez najsłynniejszego agenta brytyjskiego wywiadu, chętnie spożywany z tonikiem lub wodą gazowaną w barach i na rodzinnych przyjęciach. Zaserwowany na kościach lodu idealnie wspomaga trawienie i wa

#INSTABAR

Bar w dzisiejszych czasach istnieje już nie tylko pod realnym adresem, ale również wirtualnie. Prawie nie sposób prowadzić odnoszącej sukcesy działalności gastronomicznej bez pomocy social mediów.

Otwórzmy się na aperitif!

Aperitif to wywodzący się z południa Europy zwyczaj spożywania lekkiego, orzeźwiającego drinka alkoholowego przed głównym posiłkiem, najczęściej w towarzystwie drobnych przekąsek. Ma on pobudzić apetyt, poza tym - jak mawiają Włosi - lepiej nie jeść na pusty żołądek. Czy stanie się u nas popularny?

Cold brew i spółka

Cold brew, kawa, która powstaje na skutek powolnego macerowania w zimnej wodzie, pojawiła się na naszym rynku już kilka lat temu. Wszystko wskazuje jednak na to, że w tym roku, tak jak i w ubiegłym, cold brew będzie jednym z najpopularniejszych napojów kawowych podawanych na zimno.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej