x

Browar Za Miastem zapowiada: własny browar i kampania crowdfundingowa

Kategoria: Twój biznes - wiedza    02.09.2020

Browar Za Miastem, który od trzech lat warzy piwa rzemieślnicze, we wrześniu rozpocznie budowę własnego browaru i już teraz zapowiada kampanię crowdfundingową. Do udziału w tym projekcie zaprasza crowdinvestorów, którzy cenią branżę piw kraftowych.

Foto: materiały prasowe.
Foto: materiały prasowe.
Browar Za Miastem warzy piwa odpowiadające na różne potrzeby, zarówno europejską klasykę (np. pilsner, pszeniczne), jak i piwa nowej fali (np. APA, Black IPA). Wszystkie piwa powstają w zgodzie z tradycją oraz dobrą praktyką piwowarską, wyłącznie z naturalnych surowców i nieśpiesznie.

Szybki wzrost dzięki doświadczeniu 
Firma działa aktywnie od początku 2017 roku. Obaj założyciele i członkowie zarządu, Tomasz Brycki i Marek Wziątek, przepracowali około 20 lat w branży piwnej. Doświadczenie biznesowe zdobyli m.in. w Kompanii Piwowarskiej, gdzie zarządzali markami Tyskie i Żubr oraz realizowali projekty strategiczne. Do zespołu od początku dołączył też doświadczony piwowar Piotr Stachecki, który piwa warzy zawodowo od 40 lat.
Browar systematycznie poszerza ofertę piw, zwiększa dystrybucję i dociera do nowych konsumentów. Spółka ma w ciągłej sprzedaży kilkanaście gatunków piwa, które uzupełnia nowościami. W 2019 roku sprzedaż wzrosła o 50%. Stan ten utrzymuje się także w roku bieżącym.

Do rentowności w niecałe 3 lata
W samym 2019 roku firma sprzedała około 800 tys. butelek piwa. W 2020 sprzedaż rośnie dalej, mimo trudnej sytuacji rynkowej. Piwa Browaru Za Miastem sprzedawane są w dużych sieciach handlowych: Auchan, Carrefour, Duży Ben, Intermarche, Kaufland, Lidl, Stokrotka. Spółka współpracuje też z wieloma dystrybutorami, lokalami gastronomicznymi i sklepami specjalistycznymi. 
Przychody spółki w ubiegłym roku wyniosły 3,3 mln zł. W drugiej połowie 2019 r., czyli w trzecim roku działalności, firma osiągnęła rentowność. Plan na 2020 rok to 4 mln zł przychodów. 
– Wiosną 2020 roku nasze przychody wzrosły o ponad 30%. W tym samym czasie na rynku, ze względu na Covid-19, sprzedaż piwa spadła o kilka procent, a sprzedaż piw rzemieślniczych nawet o 35%. W tym trudnym czasie procentowała nasza wcześniejsza praca – wykorzystaliśmy nowe możliwości sprzedaży, wprowadziliśmy oszczędności. Dzięki temu całe I półrocze 2020 zakończyliśmy zyskiem. Zacieśniliśmy współpracę z dotychczasowymi partnerami, zdobyliśmy nowych klientów, wprowadziliśmy do oferty nowe piwa. Perspektywy w kolejnych miesięcy są dobre – mówi Tomasz Brycki, współzałożyciel i prezes spółki Browar Za Miastem.

Apetyt na więcej
Obecnie firma warzy swoje piwa w formule kontraktowej i współpracuje na stałe z kilkoma browarami. Szybki wzrost popularności marki Browar Za Miastem i rosnąca sprzedaż zaowocowały przyspieszeniem decyzji o budowie nowego browaru w Wielkopolsce, pod Poznaniem. 
– Własny browar zapewni nam większą niezależność i elastyczność. Niższe koszty produkcji pozwolą na podniesienie marżowości i zwiększenie zysków firmy. Z pracami budowlanymi ruszamy już we wrześniu. Wtedy też wystartuje kampania crowdinvestingowa zapowiada Marek Wziątek, współzałożyciel, wiceprezes spółki.
Łączna wartość inwestycji w nowy browar Za Miastem to ponad 8,8 mln zł. Dzięki środkom od crowdinwestrów w wysokości około 4,2 mln zł spółka chce sfinansować zakup urządzeń do produkcji piwa. To jedno z kilku źródeł finansowania projektu.
– Majątek spółki to ponad 4 mln zł. Składa się na to m.in. nieruchomość, projekt browaru i zapasy. Poza tym posiadamy aktywa niematerialne, jak patenty i chronione znaki towarowe. Fundusze na budynek i urządzenia produkcyjne pochodzą ze środków własnych w kwocie prawie 2 mln. zł, dotacji unijnej i komercyjnego kredytu inwestycyjnego. Dodatkowe środki chcemy pozyskać od inwestorów crowdfundingowych. Dotację unijną na urządzenia zdobyliśmy już w 2018 roku, a umowę z BGK zawarliśmy w 2019 roku. Mamy też podpisaną umowę kredytu inwestycyjnego z bankiem ING wyjaśnił Tomasz Brycki.

Patent na innowacje
Zakład zostanie uruchomiony w połowie 2021 r. Spółka będzie w nim warzyć piwa rzemieślnicze według swoich receptur, także w oparciu o innowacyjną technologię, z wykorzystaniem surowców zaliczanych do kategorii tzw. „Superfood”. 
– Nasza technologia daje możliwość przeniesienia na piwo wyjątkowych walorów odżywczych takich roślin, jak orkisz, amarantus czy komosa ryżowa. Dzięki temu otrzymamy piwa o wyższej zawartości minerałów, witamin i aminokwasów. Podniesie to konkurencyjność firmy i otworzy nowe możliwości sprzedaży, także na eksport. Nowatorską technologię opracowaliśmy we współpracy z Politechniką Łódzką i zgłosiliśmy do ochrony patentowej już w 2017 roku. Według opinii fachowców jest ona wyjątkowa w skali świata – powiedział Marek Wziątek, współzałożyciel i wiceprezes spółki.

Kampania ruszy we wrześniu
Spółka zapowiedziała przeprowadzenie oferty akcji oraz realizację kampanii crowdfundingowej we współpracy z Crowdway.pl. Platforma ma na swoim koncie zakończone sukcesem kampanie dla takich marek kraftowych jak Doctor Brew, PINTA Barrel Brewing oraz projektów w branży alkoholowej, stworzonych przez Janusza Palikota.
– Browar Za Miastem działa od ponad trzech lat i dynamicznie się rozwija. Zbudowaliśmy solidne podstawy dalszego wzrostu. Firmę tworzy zespół kilku doświadczonych osób. Nasze piwa dostępne są w ponad 2 000 punktów sprzedaży. We wrześniu zaczynamy budowę browaru. Mamy duży majątek i własne środki na budynek i urządzenia. Wkrótce zaczynamy kampanię crowdfundingową. Każdy może zostać akcjonariuszem naszego Browaru. Zależy nam na zbudowaniu dużego grona inwestorów, którzy będą także ambasadorami marki – powiedział Tomasz Brycki. 

Zapowiedź kampanii na www.crowdway.pl.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Polacy wydają coraz więcej na posiłki na mieście

Polacy wydają coraz więcej w restauracjach. Kwota zostawiana w lokalach, zarówno w ciągu tygodnia, jak i podczas weekendowych wyjść, wynosi od 10 do 30 zł - takiej odpowiedzi udzieliło 32 proc. respondentów badania "Polska na Talerzu 2017".

Współpraca browaru stacjonarnego z browarem kontraktowym - poradnik

Jak powinna wyglądać dobra współpraca podmiotu, który chciałby uwarzyć własne piwo, bądź posiadać swoją markę prywatną, z browarem stacjonarnym, w którym de facto to piwo powstaje?

Trendy produktowe

Pandemia COVID-19 zmieniła nasze życie w niemal każdym jego obszarze. Ostatnie 1,5 roku oznaczało także istotne zmiany w kartach dań i napojów. Niektóre trendy powróciły do lokali na nowo, inne narodziły się z potrzeby chwili, a jeszcze inne rozwijać mogły się dopiero po zniesieniu lockdownu.

Generał serwisu

W poprzednim odcinku "Sztuki obsługi" przyglądaliśmy się temu, jak szef kuchni wpływa na jakość restauracyjnego serwisu. W tym miesiącu naszą uwagę kierujemy na postać menedżera.

Marketing wiarygodny - przekonaj

"Bądź sobą. Wszyscy inni są już zajęci" - to słowa Oscara Wilde’a, które świetnie oddają ważny obecnie trend w marketingu - autentyczność. Za tym kierunkiem stoją murem dwa modne narzędzia: "storytelling" i "content marketing". To kompozyty najskuteczniejszej obecnie strategii marketingowej.

WSKAŹNIK RENTOWNOŚCI SPRZEDAŻY

Potrafisz odpowiedzieć na pytanie, czy twoja firma przynosi zyski? Jeżeli tak, to czy można je zoptymalizować? Poniżej znajdziesz parę pomysłów na poprawę zdolności finansowych.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Jak budować kartę napojów w restauracji typu fine dining?

Fine dining, jak sama nazwa wskazuje, polega na dostarczeniu gościom restauracji doświadczenia gastronomicznego na bardzo wysokim poziomie.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej