x

Browar Za Miastem zapowiada: własny browar i kampania crowdfundingowa

Kategoria: Twój biznes - wiedza    02.09.2020

Browar Za Miastem, który od trzech lat warzy piwa rzemieślnicze, we wrześniu rozpocznie budowę własnego browaru i już teraz zapowiada kampanię crowdfundingową. Do udziału w tym projekcie zaprasza crowdinvestorów, którzy cenią branżę piw kraftowych.

Foto: materiały prasowe.
Foto: materiały prasowe.
Browar Za Miastem warzy piwa odpowiadające na różne potrzeby, zarówno europejską klasykę (np. pilsner, pszeniczne), jak i piwa nowej fali (np. APA, Black IPA). Wszystkie piwa powstają w zgodzie z tradycją oraz dobrą praktyką piwowarską, wyłącznie z naturalnych surowców i nieśpiesznie.

Szybki wzrost dzięki doświadczeniu 
Firma działa aktywnie od początku 2017 roku. Obaj założyciele i członkowie zarządu, Tomasz Brycki i Marek Wziątek, przepracowali około 20 lat w branży piwnej. Doświadczenie biznesowe zdobyli m.in. w Kompanii Piwowarskiej, gdzie zarządzali markami Tyskie i Żubr oraz realizowali projekty strategiczne. Do zespołu od początku dołączył też doświadczony piwowar Piotr Stachecki, który piwa warzy zawodowo od 40 lat.
Browar systematycznie poszerza ofertę piw, zwiększa dystrybucję i dociera do nowych konsumentów. Spółka ma w ciągłej sprzedaży kilkanaście gatunków piwa, które uzupełnia nowościami. W 2019 roku sprzedaż wzrosła o 50%. Stan ten utrzymuje się także w roku bieżącym.

Do rentowności w niecałe 3 lata
W samym 2019 roku firma sprzedała około 800 tys. butelek piwa. W 2020 sprzedaż rośnie dalej, mimo trudnej sytuacji rynkowej. Piwa Browaru Za Miastem sprzedawane są w dużych sieciach handlowych: Auchan, Carrefour, Duży Ben, Intermarche, Kaufland, Lidl, Stokrotka. Spółka współpracuje też z wieloma dystrybutorami, lokalami gastronomicznymi i sklepami specjalistycznymi. 
Przychody spółki w ubiegłym roku wyniosły 3,3 mln zł. W drugiej połowie 2019 r., czyli w trzecim roku działalności, firma osiągnęła rentowność. Plan na 2020 rok to 4 mln zł przychodów. 
– Wiosną 2020 roku nasze przychody wzrosły o ponad 30%. W tym samym czasie na rynku, ze względu na Covid-19, sprzedaż piwa spadła o kilka procent, a sprzedaż piw rzemieślniczych nawet o 35%. W tym trudnym czasie procentowała nasza wcześniejsza praca – wykorzystaliśmy nowe możliwości sprzedaży, wprowadziliśmy oszczędności. Dzięki temu całe I półrocze 2020 zakończyliśmy zyskiem. Zacieśniliśmy współpracę z dotychczasowymi partnerami, zdobyliśmy nowych klientów, wprowadziliśmy do oferty nowe piwa. Perspektywy w kolejnych miesięcy są dobre – mówi Tomasz Brycki, współzałożyciel i prezes spółki Browar Za Miastem.

Apetyt na więcej
Obecnie firma warzy swoje piwa w formule kontraktowej i współpracuje na stałe z kilkoma browarami. Szybki wzrost popularności marki Browar Za Miastem i rosnąca sprzedaż zaowocowały przyspieszeniem decyzji o budowie nowego browaru w Wielkopolsce, pod Poznaniem. 
– Własny browar zapewni nam większą niezależność i elastyczność. Niższe koszty produkcji pozwolą na podniesienie marżowości i zwiększenie zysków firmy. Z pracami budowlanymi ruszamy już we wrześniu. Wtedy też wystartuje kampania crowdinvestingowa zapowiada Marek Wziątek, współzałożyciel, wiceprezes spółki.
Łączna wartość inwestycji w nowy browar Za Miastem to ponad 8,8 mln zł. Dzięki środkom od crowdinwestrów w wysokości około 4,2 mln zł spółka chce sfinansować zakup urządzeń do produkcji piwa. To jedno z kilku źródeł finansowania projektu.
– Majątek spółki to ponad 4 mln zł. Składa się na to m.in. nieruchomość, projekt browaru i zapasy. Poza tym posiadamy aktywa niematerialne, jak patenty i chronione znaki towarowe. Fundusze na budynek i urządzenia produkcyjne pochodzą ze środków własnych w kwocie prawie 2 mln. zł, dotacji unijnej i komercyjnego kredytu inwestycyjnego. Dodatkowe środki chcemy pozyskać od inwestorów crowdfundingowych. Dotację unijną na urządzenia zdobyliśmy już w 2018 roku, a umowę z BGK zawarliśmy w 2019 roku. Mamy też podpisaną umowę kredytu inwestycyjnego z bankiem ING wyjaśnił Tomasz Brycki.

Patent na innowacje
Zakład zostanie uruchomiony w połowie 2021 r. Spółka będzie w nim warzyć piwa rzemieślnicze według swoich receptur, także w oparciu o innowacyjną technologię, z wykorzystaniem surowców zaliczanych do kategorii tzw. „Superfood”. 
– Nasza technologia daje możliwość przeniesienia na piwo wyjątkowych walorów odżywczych takich roślin, jak orkisz, amarantus czy komosa ryżowa. Dzięki temu otrzymamy piwa o wyższej zawartości minerałów, witamin i aminokwasów. Podniesie to konkurencyjność firmy i otworzy nowe możliwości sprzedaży, także na eksport. Nowatorską technologię opracowaliśmy we współpracy z Politechniką Łódzką i zgłosiliśmy do ochrony patentowej już w 2017 roku. Według opinii fachowców jest ona wyjątkowa w skali świata – powiedział Marek Wziątek, współzałożyciel i wiceprezes spółki.

Kampania ruszy we wrześniu
Spółka zapowiedziała przeprowadzenie oferty akcji oraz realizację kampanii crowdfundingowej we współpracy z Crowdway.pl. Platforma ma na swoim koncie zakończone sukcesem kampanie dla takich marek kraftowych jak Doctor Brew, PINTA Barrel Brewing oraz projektów w branży alkoholowej, stworzonych przez Janusza Palikota.
– Browar Za Miastem działa od ponad trzech lat i dynamicznie się rozwija. Zbudowaliśmy solidne podstawy dalszego wzrostu. Firmę tworzy zespół kilku doświadczonych osób. Nasze piwa dostępne są w ponad 2 000 punktów sprzedaży. We wrześniu zaczynamy budowę browaru. Mamy duży majątek i własne środki na budynek i urządzenia. Wkrótce zaczynamy kampanię crowdfundingową. Każdy może zostać akcjonariuszem naszego Browaru. Zależy nam na zbudowaniu dużego grona inwestorów, którzy będą także ambasadorami marki – powiedział Tomasz Brycki. 

Zapowiedź kampanii na www.crowdway.pl.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Właściciel restauracji Ed Red stawia na produkcję konserw mięsnych

Jakie pomysły na biznes w nowej gastronomicznej rzeczywistości ma właściciel marki Ed Red? Likwidacja warszawskiej restauracji i koncentracja na działalności Ed Reda w Krakowie oraz produkcja konserw z gotowymi posiłkami pod jego szyldem. - To produkt o ogromnym potencjale - mówi Grzegorz Kłos.

Finał Krajowych Eliminacji Bocuse d’Or Poland 2018 już niebawem

Wydarzenie odbędzie się w dniach 27-28 lutego 2018 w Radisson Blu Sobieski Hotel Warsaw

Czy awans wewnętrzny to pułapka?

W życiu każdej organizacji przychodzi taki moment, kiedy trzeba zdecydować: poszukiwać menedżera na zewnątrz czy zdecydować się na awansowanie pracownika z zespołu. Żadne z podanych rozwiązań nie jest idealne. Podpowiadamy, jak wesprzeć świeżo upieczonego menedżera w zarządzaniu zespołem.

Jak sezonować mięso? Adam Chrząstowski doradzi!

Ruszył projekt doradczy Steak Advisors skierowany do szefów kuchni, restauratorów, dystrybutorów, przetwórców i producentów mięsa oraz ryb, a także domowych amatorów mięsa.

Rola hosta w restauracji

Doskonała obsługa rozpoczyna się, zanim gość na dobre zasiądzie przy stoliku. Pierwsze dobre wrażenie budujemy już na etapie przyjmowania rezerwacji, a życzliwe i przyjazne powitanie powinno być naturalnym elementem serwisu. Nie zawsze jednak tak się dzieje.

Dezynfekcja na co dzień

W nowej rzeczywistości po lockdownie restauratorzy i hotelarze większą wagę przywiązują do stosowania środków do dezynfekcji powierzchni, ciała oraz oczyszczania powietrza. Jest wiele metod i produktów dezynfekujących, a ich wybór zależy od docelowego przeznaczenia.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Jak łączyć napoje i alkohole z jedzeniem?

Jako restaurator pewnie wiele razy myślałeś o zasadach łączenia potraw i napojów. Jak sprawić, aby odpowiednia selekcja napojów pasowała do menu? Co zrobić, by obsługa umiała zarekomendować odpowiedni napój 
do serwowanego posiłku?
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej