x

Neo(N) Bistro - pop’upowa restauracja na Nocnym Markecie

Kategoria: Wydarzenia - otwarte    31.08.2020

Wrzesień na warszawskim Nocnym Markecie zapowiada się interesująco. Rusza pop’upowa restauracja Neo(N) Bistro, która czynna będzie w każdy wrześniowy czwartek od godziny 18. Co tydzień inny znany kucharz zaskoczy gości swoją propozycją zasiadanej kolacji pod gwiazdami.

Zdjęcie: materiały prasowe.
Zdjęcie: materiały prasowe.
Miejsce będzie się zmieniać nie tylko pod względem dań i szefa kuchni – przeobrazi się także tematycznie w detalach i scenografii.

Kolacja pierwsza
Start restauracji przewidziany jest na 3 września – menu będzie wegetariańskie, z naciskiem na grzyby. Pierwszą kolację poprowadzi zespół Żywej Kuchni z Mateuszem Stasikowskim na czele. Mateusz swoją przygodę z gastronomią rozpoczął jako barman wiele lat temu. Następnie odkrywając techniki gotowania, pracował jako kucharz w znakomitych warszawskich hotelach. Aktualnie jest szefem kuchni Żywej Kuchni w Forcie Mokotów i specjalizuje się w fermentacji oraz dzikich ziołach, czego dowodem jest poniższe menu.

Przystawka:
kania/ tempura / ciemne piwo / grillowany ziemniak / kapary czosnku niedźwiedziego
Danie główne:
assiette z pomidora  / kalafior tandorii / topinambur / rokitnik / lubczyk / nasturcja
Deser:
wegański twaróg / zielona porzeczka / nawłoć / pachnotka / śliwka fermentowana w kombuchy z białego bzu

Kolacja druga
Podczas drugiej kolacji 10 września, przeniesiemy się do Japonii – Kohei Yagi przy współpracy z Shiso Ramen przedstawi Ramen Set Menu w dwóch wersjach. Ten duet możecie dobrze znać z poprzednich sezonów na Nocnym Markecie, jednak tym razem pokażą nową odsłonę azjatyckich przysmaków. Kohei Yagi jest niewątpliwie osobą, która wywołała tak duży boom na ramen w Polsce. Pomagał przy otwarciu takich miejsc jak: Uki Uki, Vegan Ramen Shop, czy Soba Japanese Noodles.

Set wegańskich przystawek, zwanych ZENSAI:
- Hawasabi no ohitashi, czyli blanszowane liście chrzanu wasabi w sosie sojowym(葉山葵のお浸し)
- kieliszek sansho-ramen, czyli ramenu doprawianego górskim pieprzem(揚げ麺ショット)
- caprese z japońskich pomidorów Amela i wegańskiej mozzarelli własnej produkcji podanej z yuzu(精進カプレーゼ)
Danie główne:
Wersja mięsna: Umami shio ramen(旨味塩そば) – esencjonalny bulion na doradzie i kurczaku oraz dodatki: marynowane jajko, pędy bambusa memma, pieczeń chashu z mangalicy, kaczka, szczypior oraz frytki z korzenia łopianu
Wersja wegańska: Umami shoyu ramen(旨味醤油そば) – esencjonalny bulion warzywny z 3-letnim fermentowanym sosem sojowym oraz dodatki: pieczeń z „mięsa” sojowego, japońskie pomidory Amela, pieczona marchew, szczypior, smażone grzyby enoki oraz frytki z korzenia łopianu
Deser:
Sakura mochi, czyli ciastko z gotowanego ryżu, z nadzieniem ze słodkiej pasty z fasoli azuki, zawinięte w liść wiśni japońskiej)(和菓子)

Kolacja trzecia
17 września kolacja pod gwiazdami będzie stała pod znakiem ognia. Przygotowane na tę okazję zostały dwa rodzaje menu, które pozwolą na podjęcie decyzji, czy Piotra Wójcika, szefa kuchni Koneser Grill, chcecie poznać od strony mięsnej czy wegetariańskiej. Piotr specjalizuje się w mięsie, a jego motywem przewodnim w gotowaniu są pradawne techniki z użyciem ognia i dymu, dlatego wędzenie lub grillowanie będą podczas kolacji na porządku dziennym.

Przystawka:
tatar z wędzoną kukurydzą lub papryczki padron z pesto romesco
Danie główne:
wołowina Flat Iron ze szpikiem i karmelizowaną cebulą lub grillowana baby gem a'la Waldorf
Deser:
brownie ze śliwką i palonym masłem

Kolacja czwarta
24 września będzie można spróbować dań Michała Kostrzewy z Sushiya. Jego zespół z Kielc przygotuje japoński street food rodem zamkniętego już targu rybnego Tsukiji w Tokyo. Michał na co dzień specjalizuje się w omakase, czyli japońskim rytuale występującym w sushi barach, który polega na „oddaniu się” w ręce kucharza i zaufaniu mu co do wyboru serwowanych dań.

Danie I
Ikura-don - miska pełna ryżu i marynowanej ikry łososia z dodatkami.
LUB
Tekka-don - miska pełna ryżu i tuńczyka Błękitnopłetwego z dodatkami.
Danie II
Miso-shiru - zupa na bazie bulionu z glonów kombu i katsuobushi wymieszanego z pastą miso.
Danie III
Mochi - tradycyjna japońska słodycz na bazie ryżu kleistego

Cena biletu na każdą kolację to 120 zł od osoby. Zakup ilości biletów jest równoznaczny z wielkością wybranego stolika.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Rekordy na Restaurant Week. Ruszyły rezerwacje na 2023 rok

Festiwal pod hasłem #FoodLooksGood zgromadził w najlepszych restauracjach rekordowe ponad 135 tysięcy gości. Polska edycja Restaurant Week jest siódmym największym wydarzeniem kulinarnym spośród wszystkich na świecie i drugim największym biletowanym eventem w kraju.

Tydzień Kuchni Polskiej - podsumowanie kulinarnego świętowania niepodległości

Blisko 400 restauracji z 224 miast wzięło udział w akcji Tydzień Kuchni Polskiej związanej z obchodami Święta Niepodległości. W menu pojawiło się kilkaset dań kuchni regionów, jak chociażby warmińskie dzyndzałki, podhalańska jagnięcina czy zupa z brukwi, zapomniany specjał kuchni Pomorza.

Festiwal hiszpański w gdańskiej Stacji Food Hall

Od 24 do 27 listopada Stacja Food Hall w gdańskiej galerii Metropolia zaprasza na kulinarną podróż do Hiszpanii. Podczas czterodniowego festiwalu będą serwowane dania inspirowane Andaluzją, Galicją czy też Katalonią.

Druga odsłona kolacji Grand Dinners za nami!

W Restauracji Belvedere odbyły się kolacje z cyklu Grand Dinners. Gwiazdami obu wieczorów - 7 i 8 listopada - byli francuscy szefowie kuchni Christophe Bacquié i Emmanuel Renaut, którzy przylecieli do Warszawy specjalnie na tę okazję. Kroku dorównywał im gospodarz miejsca Tomasz Łagowski.

Gęsina na św. Marcina 2022 - XIV edycja slowfoodowej akcji

Tegoroczna edycja slowfoodowej akcji "Gęsina na św. Marcina" potrwa od 11 do 27 listopada. Wybrane zostaną najlepsze restauracje w całej Polsce, które w tym okresie będą serwować przynajmniej trzy dania na bazie gęsiny. Do udziału w akcji Slow Food Polska zaprosił w tym roku blisko 100 lokali.

Bocuse d’Or Poland ON TOUR 2022 za nami!

Za nami pierwszy cykl kolacji Bocuse d’Or Poland ON TOUR 2022, podczas których można było spróbować dań uczestników krajowych selekcji i szefów z Akademii Bocuse d’Or Poland. Projekt Akademii spotkał się z ogromnym zainteresowaniem szerokiej publiczności, wręcz przerósł oczekiwania organizatorów.

Inne kategorie

Podcasty

Kryzys 2.0 i konsument, który przelicza: jak go zachęcić do marki? [PODCAST]

Czego potrzebuje teraz konsument? Czy zmieniać portfolio? Jak się z nim komunikować? Czy to jest moment na wprowadzanie nowości? Opowiada Jacek Sadowski, prezes Demo Effective Launching.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej