Skąd pomysł na bota?
– Kiedy rozpoczęła się epidemia, zastanawialiśmy się, jak możemy pomóc restauracjom ograniczyć koszty zatrudnienia i zwiększyć zyski, oraz jak ograniczyć kontakt między klientami a obsługą, aby przestrzegać reżimu sanitarnego. Zaobserwowaliśmy również potrzeby współczesnego klienta restauracji, niecierpliwie czekającego na obsługę lub rachunek. Taki klient preferuje skorzystać z bota i jest zadowolony, że nie musi czekać na kelnera aby o coś zapytać, domówić lub zapłacić.
Jak działa platforma?
– Jest to interaktywny bot na Messengera, służący do zamawiania: klient skanuje telefonem QR Kod ze stolika lub etykietę NFC, interaktywnie wybiera dania, składa zamówienie, płaci online, kontaktuje się z obsługą przez Messenger. Klikbot zna kilka języków obcych, zadaje pytania o ilość, preferencje, proponuje napoje, wina, pyta o napiwek. Klient może zapłacić rachunek bezpośrednio na Messengerze. Jest to doskonałe narzędzie do obsługi ogródków zewnętrznych, zamówień do odbioru osobistego lub dostawy na adres.
Jak wygląda menu?
– Restauracja samodzielnie może dodać zdjęcia potraw i opisy produktów. Można w każdej chwili wyłączyć daną pozycję. Menu można podzielić na dowolne kategorie, np. przystawki, dania główne, wina. Ponadto klient może wyszukać dania po słowie kluczowym oraz ma możliwość dodania komentarza do zamówienia.
Czym wyróżnia się Klikbot?
– Klikbot nie wymaga instalowania dodatkowych aplikacji ani kupowania drogiego sprzętu do obsługi, która jest intuicyjna i prosta. Ponadto platforma ma wbudowane niezawodne narzędzia marketingowe.
Jak wygląda innowacja marketingu w klikbot.pl?
– Na pewno wszyscy słyszeli o reklamach na Facebooku, są one ostatnio bardzo popularne wśród restauracji. Niewiele osób słyszało natomiast o reklamach w postaci wiadomości na Messengera, funkcjonalność tą ma platforma klikbot.pl. Uwaga: wiadomości dla subskrybentów są bezpłatne. W ramach platformy można skorzystać również z marketingu SMS oraz tradycyjnych reklam na Facebooku, kierując je do wąskiej grupy stałych klientów. Klienci otwierają wiadomości na Messenger w ciągu kilku pierwszych minut. W ciągu pierwszej godziny od wysłania gwałtownie rośnie liczba zamówień oraz rezerwacji.
Ile to kosztuje?
– Nie pobieramy prowizji od zamówień. Samo dodanie menu do systemu jest bezpłatne, wystarczy zarejestrować się na stronie klikbot.pl, aby korzystać z usług. Płatności w formie abonamentu są pobierane w przypadku wykupienia dodatkowych usług.
Jak Klikbot oceniany jest przez restauracje?
– Niektórzy restauratorzy z uśmiechem przyznają, że Klikbot to ich taki „dodatkowy pracownik”, który nigdy nie choruje, zawsze jest uprzejmy, punktualny i po prostu niezawodny. Większość restauracji docenia Klikbota za kompleksowość usług, działania marketingowe oraz to, że klienci po prostu preferują zamawianie bez kolejki.


50% większe obroty dzięki innowacji Klikbot?


Na rynku pojawił się nowy produkt, który ma nie tylko zwiększyć zyski restauracji, ale także uelastycznić branżę restauracyjną na sytuację związaną z obostrzeniami w czasach pandemii. Firma z Wrocławia proponuje innowacyjną platformę, która jest zintegrowana z Facebook Messengerem. Jak działa?
Zobacz także

Multi Ice Group: mamy najwięcej punktów z lodami w Polsce

Radosław Charubin, prezes Multi Ice Group - operatora "u Lodziarzy" i "LodyBonano" zdradza między innymi, jak firma pracuje nad rentownością biznesu przez cały rok, nie tylko w sezonie wiosenno-letnim. Opowiada też o nowych konceptach, które buduje firma, jak Crazy Dog i BuBu Bubble Tea.

iVario od RATIONAL: prawdziwy przełom w restauracyjnej kuchni

Niezliczone brudne garnki i patelnie, różne wyposażenie kuchni do mise en place i obsługi, zajmowanie miejsca przez frytownice i trzony kuchenne - według firmy RATIONAL, specjalisty w zakresie przygotowywania gorących potraw, to wszystko należy już do przeszłości dzięki iVario.

Convotherm mini: mały piec o ogromnych możliwościach

Nowy Convotherm mini to profesjonalny piec konwekcyjno-parowy przeznaczony przede wszystkim do małych lokali gastronomicznych, którym zależy na oszczędności miejsca oraz energii elektrycznej, a jednocześnie na maksymalnej funkcjonalności.

Jak obniżyć rachunki? Pyszne.pl oferuje restauracjom darmowe audyty

Rosnące opłaty za prąd czy gaz są dla branży gastronomicznej dużym wyzwaniem. Wielu właścicieli lokali, spodziewając się kolejnych podwyżek, poszukuje sposobów na zmniejszenie codziennych kosztów. W znalezieniu oszczędności mogą pomóc darmowe audyty, które serwis Pyszne.pl oferuje swoim partnerom.

Zdrowa Krowa: do mięsa podchodzimy odpowiedzialnie [WYWIAD]

Zdrowa Krowa to sieć restauracji, w której w roli głównej występuje wołowina, choć wegetarianie też znajdą w niej coś dla siebie. O szczegółach biznesu i projektu franczyzowego opowiada Robert Kuc, CEO sieci.

Akademia Bidfood dzieli się wiedzą kulinarną i biznesową

Szkolenia dla gastronomii, doradztwo kulinarne, najnowsze trendy gastronomiczne - to główne obszary działania Akademii Bidfood, która powstała na bazie wiedzy oraz wieloletniego doświadczenia Bidfood Farutex.
Inne kategorie
Podcasty


Nowe kierunki rozwoju i nowe kategorie roślinnych produktów [PODCAST]

