x

50% większe obroty dzięki innowacji Klikbot?

Kategoria: Twój biznes - oferta    31.08.2020

Na rynku pojawił się nowy produkt, który ma nie tylko zwiększyć zyski restauracji, ale także uelastycznić branżę restauracyjną na sytuację związaną z obostrzeniami w czasach pandemii. Firma z Wrocławia proponuje innowacyjną platformę, która jest zintegrowana z Facebook Messengerem. Jak działa?

Zdjęcie: materiały prasowe.
Zdjęcie: materiały prasowe.
Jak działa ten system i jakie korzyści będą mieli restauratorzy? Poprosiliśmy o odpowiedź Katarzynę Tymińską, szefową marketingu marki Klikbot.pl.

Skąd pomysł na bota?
– Kiedy rozpoczęła się epidemia, zastanawialiśmy się, jak możemy pomóc restauracjom ograniczyć koszty zatrudnienia i zwiększyć zyski, oraz jak ograniczyć kontakt między klientami a obsługą, aby przestrzegać reżimu sanitarnego. Zaobserwowaliśmy również potrzeby współczesnego klienta restauracji, niecierpliwie czekającego na obsługę lub rachunek. Taki klient preferuje skorzystać z bota i jest zadowolony, że nie musi czekać na kelnera aby o coś zapytać, domówić lub zapłacić.

Jak działa platforma?
– Jest to interaktywny bot na Messengera, służący do zamawiania: klient skanuje telefonem QR Kod ze stolika lub etykietę NFC, interaktywnie wybiera dania, składa zamówienie, płaci online, kontaktuje się z obsługą przez Messenger. Klikbot zna kilka języków obcych, zadaje pytania o ilość, preferencje, proponuje napoje, wina, pyta o napiwek. Klient może zapłacić rachunek bezpośrednio na Messengerze. Jest to doskonałe narzędzie do obsługi ogródków zewnętrznych, zamówień do odbioru osobistego lub dostawy na adres.

Jak wygląda menu?
– Restauracja samodzielnie może dodać zdjęcia potraw i opisy produktów. Można w każdej chwili wyłączyć daną pozycję. Menu można podzielić na dowolne kategorie, np. przystawki, dania główne, wina. Ponadto klient może wyszukać dania po słowie kluczowym oraz ma możliwość dodania komentarza do zamówienia.

Czym wyróżnia się Klikbot?
– Klikbot nie wymaga instalowania dodatkowych aplikacji ani kupowania drogiego sprzętu do obsługi, która jest intuicyjna i prosta. Ponadto platforma ma wbudowane niezawodne narzędzia marketingowe.

Jak wygląda innowacja marketingu w klikbot.pl?
– Na pewno wszyscy słyszeli o reklamach na Facebooku, są one ostatnio bardzo popularne wśród restauracji. Niewiele osób słyszało natomiast o reklamach w postaci wiadomości na Messengera, funkcjonalność tą ma platforma klikbot.pl. Uwaga: wiadomości dla subskrybentów są bezpłatne. W ramach platformy można skorzystać również z marketingu SMS oraz tradycyjnych reklam na Facebooku, kierując je do wąskiej grupy stałych klientów. Klienci otwierają wiadomości na Messenger w ciągu kilku pierwszych minut. W ciągu pierwszej godziny od wysłania gwałtownie rośnie liczba zamówień oraz rezerwacji.

Ile to kosztuje?
– Nie pobieramy prowizji od zamówień. Samo dodanie menu do systemu jest bezpłatne, wystarczy zarejestrować się na stronie klikbot.pl, aby korzystać z usług. Płatności w formie abonamentu są pobierane w przypadku wykupienia dodatkowych usług.

Jak Klikbot oceniany jest przez restauracje?
– Niektórzy restauratorzy z uśmiechem przyznają, że Klikbot to ich taki „dodatkowy pracownik”, który nigdy nie choruje, zawsze jest uprzejmy, punktualny i po prostu niezawodny. Większość restauracji docenia Klikbota za kompleksowość usług, działania marketingowe oraz to, że klienci po prostu preferują zamawianie bez kolejki.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Coffeedesk emituje akcje. Chce pozyskać 4,4 mln złotych

Sieć Coffeedesk po raz drugi sięga po crowdfunding udziałowy. Na rynek ma trafić 112 tys akcji wycenionych na 37 złotych każda.

Najlepsze standardy chłodzenia

Nie istnieje restauracja ani kawiarnia, która mogłaby się obyć bez szaf chłodniczych, lodówek czy witryn chłodzących. Ich wybór jest tak duży, że może przyprawić o niechciane zawroty głowy (w przeciwieństwie do bąbelków chłodzonych we wspomnianych lodówkach). Czym się wobec tego kierować?

Misanthropy - start up, który stawia na koncepcję bezkontaktowej restauracji

Wyobraźcie sobie restaurację, w której goście siedzą w osobnych, przeszklonych pokojach. Zamówienia składane są przez aplikację, a jedzenie dostarczane bezkontaktowo, przez okienko w oszklonym pokoju. Tak wyglądać może przyszłość gastronomii w dobie pandemii.

Fit Ice Cream - nowy koncept franczyzowy na rynku

Jeszcze wiosną na ulicach polskich miast pojawią się kolorowe skutery piaggio, z których można będzie kupić lody. Będą to lody inne niż wszystkie - wegańskie, bez cukru i bez glutenu. Stoi za tym sieć "nie-cukierni" Fit Cake, która wprowadza na rynek mobilną franczyzę Fit Ice Cream.

Powłoka do zadań specjalnych

Trudno wyobrazić sobie pracę w nowoczesnej restauracji bez naczyń z nieprzywierającą powierzchnią.

Fanex z nową stroną www oraz sklepem online

Fanex - polski producent sosów dla branży HoReCa, wprowadził zapowiadane zmiany i gruntownie odświeżył swoją stronę internetową oraz sklep online. Koncept wizualny projektu został znacząco uproszczony, a jego graficzny design nawiązuje do obecnych trendów rynkowych.

Inne kategorie

Podcasty

Moda na wina nowofalowe w restauracjach. Rozmowa z Piotrem Pietrasem [PODCAST]

Czym się charakteryzują wina naturalne, organiczne, biodynamiczne, wegańskie? Kto je konsumuje i jakie możliwości stwarzają te kategorie w biznesie restauracyjnym? Czy warto podążać za tym trendem? Rozmawiamy o tym z Piotrem Pietrasem, Master Sommelierem, Wicemistrzem Europy Sommelierów.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej