x

50% większe obroty dzięki innowacji Klikbot?

Kategoria: Twój biznes - oferta    31.08.2020

Na rynku pojawił się nowy produkt, który ma nie tylko zwiększyć zyski restauracji, ale także uelastycznić branżę restauracyjną na sytuację związaną z obostrzeniami w czasach pandemii. Firma z Wrocławia proponuje innowacyjną platformę, która jest zintegrowana z Facebook Messengerem. Jak działa?

Zdjęcie: materiały prasowe.
Zdjęcie: materiały prasowe.
Jak działa ten system i jakie korzyści będą mieli restauratorzy? Poprosiliśmy o odpowiedź Katarzynę Tymińską, szefową marketingu marki Klikbot.pl.

Skąd pomysł na bota?
– Kiedy rozpoczęła się epidemia, zastanawialiśmy się, jak możemy pomóc restauracjom ograniczyć koszty zatrudnienia i zwiększyć zyski, oraz jak ograniczyć kontakt między klientami a obsługą, aby przestrzegać reżimu sanitarnego. Zaobserwowaliśmy również potrzeby współczesnego klienta restauracji, niecierpliwie czekającego na obsługę lub rachunek. Taki klient preferuje skorzystać z bota i jest zadowolony, że nie musi czekać na kelnera aby o coś zapytać, domówić lub zapłacić.

Jak działa platforma?
– Jest to interaktywny bot na Messengera, służący do zamawiania: klient skanuje telefonem QR Kod ze stolika lub etykietę NFC, interaktywnie wybiera dania, składa zamówienie, płaci online, kontaktuje się z obsługą przez Messenger. Klikbot zna kilka języków obcych, zadaje pytania o ilość, preferencje, proponuje napoje, wina, pyta o napiwek. Klient może zapłacić rachunek bezpośrednio na Messengerze. Jest to doskonałe narzędzie do obsługi ogródków zewnętrznych, zamówień do odbioru osobistego lub dostawy na adres.

Jak wygląda menu?
– Restauracja samodzielnie może dodać zdjęcia potraw i opisy produktów. Można w każdej chwili wyłączyć daną pozycję. Menu można podzielić na dowolne kategorie, np. przystawki, dania główne, wina. Ponadto klient może wyszukać dania po słowie kluczowym oraz ma możliwość dodania komentarza do zamówienia.

Czym wyróżnia się Klikbot?
– Klikbot nie wymaga instalowania dodatkowych aplikacji ani kupowania drogiego sprzętu do obsługi, która jest intuicyjna i prosta. Ponadto platforma ma wbudowane niezawodne narzędzia marketingowe.

Jak wygląda innowacja marketingu w klikbot.pl?
– Na pewno wszyscy słyszeli o reklamach na Facebooku, są one ostatnio bardzo popularne wśród restauracji. Niewiele osób słyszało natomiast o reklamach w postaci wiadomości na Messengera, funkcjonalność tą ma platforma klikbot.pl. Uwaga: wiadomości dla subskrybentów są bezpłatne. W ramach platformy można skorzystać również z marketingu SMS oraz tradycyjnych reklam na Facebooku, kierując je do wąskiej grupy stałych klientów. Klienci otwierają wiadomości na Messenger w ciągu kilku pierwszych minut. W ciągu pierwszej godziny od wysłania gwałtownie rośnie liczba zamówień oraz rezerwacji.

Ile to kosztuje?
– Nie pobieramy prowizji od zamówień. Samo dodanie menu do systemu jest bezpłatne, wystarczy zarejestrować się na stronie klikbot.pl, aby korzystać z usług. Płatności w formie abonamentu są pobierane w przypadku wykupienia dodatkowych usług.

Jak Klikbot oceniany jest przez restauracje?
– Niektórzy restauratorzy z uśmiechem przyznają, że Klikbot to ich taki „dodatkowy pracownik”, który nigdy nie choruje, zawsze jest uprzejmy, punktualny i po prostu niezawodny. Większość restauracji docenia Klikbota za kompleksowość usług, działania marketingowe oraz to, że klienci po prostu preferują zamawianie bez kolejki.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Frytura

Oferta tłuszczów smażalniczych na rynku jest ogromna. Aby wybrać najlepszy, należy zwrócić uwagę na podstawowe parametry jakości, dzięki czemu łatwiej będzie dobrać tłuszcz do planowanego zastosowania oraz wydłużyć jego żywotność.

Systemy kasowe online dla branży HoReCa. Wkrótce nowe przepisy!

Od 1 stycznia 2021 r. wchodzą w życie zmiany prawne w zakresie fiskalizacji dla branży HoReCa. Miały obowiązywać od połowy tego roku, ale wdrożenie nowego prawa opóźniła pandemia, która obciążyła rynek gastronomiczny i hotelowy. O czym warto pamiętać przy wyborze systemu kasowego online?

Wsparcie dla gastronomii w MAKRO Polska

MAKRO Polska nawiązało współpracę z portalem Groupon, dzięki czemu jego klienci gastronomiczni mogą na korzystnych warunkach promować własne biznesy na tej platformie. Sieć stworzyła też stronę, na której właściciele małych sklepów oferują swoje usługi zakupów na telefon.

Bankietowo zastawione

Jak wybrać odpowiednią zastawę i sprzęt na karnawałowe przyjęcie? Porównaliśmy oferty wiodących hurtowni i wypożyczalni gastronomicznych oraz producentów zastawy jednorazowej.

NOWINKI IT

Oprogramowanie w gastronomii rządzi się swoimi prawami, a jego wybór i zróżnicowanie może przyprawić o zawrót głowy. Każdy większy lokal gastronomiczny wyposażony jest w terminal POS, bez którego normalne funkcjonowanie nie byłoby możliwe. Jakie nowinki oferuje rynek oprogramowania?

Ketchup Curry - nowy sos marki Fanex

Fanex - polski producent sosów dla branży HoReCa, wprowadził na rynek zupełnie nowy sos - Ketchup Curry. Receptura przypadnie do gustu miłośnikom orientalnych smaków z charakterem. Produkt jest już dostępny w sprzedaży hurtowej dla gastronomii oraz sieci handlowych.

Inne kategorie

Akademia Horeca

SYSTEMY MOTYWACYJNE A WZROSTY SPRZEDAŻOWE W KATEGORII NAPOJÓW

W poprzednich artykułach omawiane były tematy istotne dla wzrostu sprzedaży i zysków kategorii napojów. Szukaliśmy odpowiedzi na pytanie, dlaczego kwestią fundamentalną jest inwestowanie w szkolenia dla zespołu, jak dopasować napoje do potraw, jak wyceniać napoje, omawialiśmy nadchodzące trendy.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej