x

Rośnie spożycie ryb i owoców morza

Kategoria: Twój biznes - wiedza    28.08.2020

64% Polaków je ryby i owoce morza średnio raz w tygodniu lub częściej. Wyprzedzamy Niemcy, ale jesteśmy za Wielką Brytanią, Francją czy Włochami - wynika z badań Norweskiej Rady ds. Ryb i Owoców Morza.

Zdjęcie: Shutterstock.com.
Zdjęcie: Shutterstock.com.
Indeks konsumentów owoców morza (ang. The Seafood Consumer Index) to co roczne badanie prowadzone przez Kantar TNS na zlecenie Norweskiej Rady ds. Ryb i Owoców Morza, które ma na celu obserwowanie zmian w zachowaniach konsumentów oraz określenie ich preferencji konsumpcyjnych. Jest to największe na świecie badanie, w którym bierze udział 25 tys. respondentów z 25 rynków.

– Ostatnie miesiące zmieniły codzienne nawyki zakupowe jak i żywieniowe konsumentów. Coraz więcej osób robi zakupy spożywcze online oraz przyrządza posiłki w domu, a także znaczna część ludzi zwraca większą uwagę na zdrowe odżywianie, które ma im między innymi pomóc wzmocnić odporność – mówi dr Lars Moksness, analityk ds. owoców morza w Norweskiej Radzie ds. Ryb i Owoców Morza.

Wyniki badania The Seafood Consumer Index pokazują, że konsumenci chętnie sięgają po ryby
i owoce morza głównie ze względu na ich cenne wartości odżywcze oraz walory smakowe. Respondenci wskazują również na duże znaczenie zrównoważonego rozwoju i bezpieczeństwa żywności. Badania pokazują, że 64% Polaków spożywa ryby i owoce morza średnio raz w tygodniu lub więcej. To plasuje nasz kraj w zestawieniu wyżej niż Niemcy, ale niżej niż Wielką Brytanię, Francję czy Włochy.

Ponadto ryby i owoce morza cieszą się coraz większą popularnością i Polacy twierdzą, że chcieliby spożywać je w większej ilości. Wśród osób w wieku 20 – 34 lat aż 76% z nich deklaruje, że chciałoby jeść więcej ryb owoców morza, a w grupie wiekowej 35 – 49 lat jest to 86%. Co wskazuje, że z roku na rok zapotrzebowanie na tego typu produkty będzie rosło.

Istnieje jednak wiele czynników, jak na przykład dostępność czy cena, które ostatecznie weryfikują czy deklaracje zostaną zamienione w czyny i pozwolą Polakom na prowadzenie zdrowszego trybu życia.
– Sektor owoców morza ma ogromy potencjał w kształtowaniu i umacnianiu nawyków żywieniowych konsumentów. Dla przemysłu rybnego to wyzwanie, aby docierać do jeszcze szerszego grona odbiorców z rzetelnymi informacjami i pomóc konsumentom w zrealizowaniu ich postanowień dotyczących włączenia większej liczby owoców morza do diety – podsumowuje Moksness.

Autor tekstu: Ilona Mrozowska

Inne kategorie

Akademia Horeca

Jak łączyć napoje i alkohole z jedzeniem?

Jako restaurator pewnie wiele razy myślałeś o zasadach łączenia potraw i napojów. Jak sprawić, aby odpowiednia selekcja napojów pasowała do menu? Co zrobić, by obsługa umiała zarekomendować odpowiedni napój 
do serwowanego posiłku?
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej