x

Piwo z owocami jagodowymi? To coraz częstszy mariaż!

Kategoria: Twój biznes - wiedza    28.08.2020

Owoce jagodowe to najpopularniejsza grupa polskich owoców używanych przez rzemieślniczych piwowarów. Nieustanny wzrost ich udziału w grupie dodatków do piw rzemieślniczych to efekt dobrej dostępności towaru i współpracy browarów z plantatorami, a także rozpoznawalnego przez konsumentów smaku.

Grafika: Shutterstock.com.
Grafika: Shutterstock.com.
W 2019 roku na krajowym rynku piw rzemieślniczych zadebiutowały 954 premierowe piwa z dodatkami, do których 850 razy dodane zostały owoce i warzywa. Spośród nich owoce jagodowe stanowią prawie 20% i są najliczniejszą grupą krajowych owoców, używanych przez piwowarów – podaje blog Piwna Zwrotnica, analizujący trendy oraz nowości wypuszczane przez polskie browary.
Obok truskawki, maliny, czarnej porzeczki, warzone są również piwa z aronią, jeżyną, agrestem, żurawiną, jagodą kamczacką oraz czerwoną porzeczką. Dodatek owoców jagodowych pozwala na uzyskanie wyjątkowego koloru piwa, a także soczystej kombinacji smaków, po które chętnie sięgają konsumenci. Szczególnie widoczne to jest w sezonie wiosenno-letnim, kiedy wzrost temperatur oraz pojawiające się stopniowo różne gatunki owoców, zachęcają do kupowania napojów łączących w sobie orzeźwienie i smaki lokalnych plantacji.
Zdjęcie: Shutterstock.com.
Zdjęcie: Shutterstock.com.
Malina i czarna porzeczką są niekwestionowanymi liderami wśród owoców jagodowych, jakie dodawane są do piw rzemieślniczych. W 2019 roku malina została użyta przez polskie browary 68 razy, a czarna porzeczka 29 razy. Dla maliny oznacza to wzrost w stosunku do 2018 roku aż o 26 razy.
Porównując rok do roku, w 2019 browary wypuściły na rynek 32 piwa z dodatkiem owoców jagodowych więcej niż w 2018. Spośród 150 premierowych piw – 93 zostały uwarzone przez browary stacjonarne, 38 przez browary kontraktowe, a 19 powstało we współpracy polskich i zagranicznych browarów. To wyraźny wzrost w porównaniu do poprzedniego roku, co wynika również ze znacząco wyższej ogólnej liczby premierowych piw. Dynamika rynku wciąż jest wysoka, a konkurencja wśród browarów wzrasta. Konsumenci przyzwyczajeni są szerokiej dystrybucji piw rzemieślniczych oraz dużej różnorodności stylów i smaków, co daje im swobodę i komfort wyboru swojego ulubionego piwa.
Grafika: materiały prasowe.
Grafika: materiały prasowe.
Województwami, w których w 2019 roku najwięcej uwarzono piw z dodatkiem owoców jagodowych były mazowieckie oraz śląskie. To właśnie te dwa województwa skupiają sporą liczbę browarów stacjonarnych i kontraktowych, wliczając w to czołowe browary takie jak: Pinta, Funky Fluid czy Maltgarden, wypuszczające co tydzień nowe piwa w różnych stylach. Liderami w produkcji piw z dodatkiem owoców jagodowych w 2019 były browary stacjonarne – Stu Mostów z Wrocławia, Zakładowy z Poniatowej i Ziemia Obiecana z Pabianic, a wśród browarów kontraktowych – Monsters, Maltgarden i Birbant.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

FUNDAMENT GOŚCINNOŚCI

Miesiąc po wizycie w restauracji zwykle nie pamiętamy tego, co jedliśmy, za to doskonale pamiętamy, jak zostaliśmy obsłużeni. Mimo że przychodzimy do restauracji przede wszystkim dla dobrego jedzenia, a nie wyjątkowej obsługi, jedno bez drugiego nie istnieje.

CUDZOZIEMIEC LEGALNYM PRACOWNIKIEM

Procedura zatrudnienia jest dość skomplikowana i długotrwała, utrudnia ją rozproszenie przepisów prawa, które regulują te kwestie. To może odstraszyć przedsiębiorców, jednak coraz częściej decydują się oni na zatrudnienie cudzoziemców.

Ekspert: Polacy zaczną spożywać mniej mięsa? To wniosek zbyt pochopny

Prognozy dotyczące roślinnych zamienników mięsa wskazują, że ich wartość w nadchodzących latach będzie systematycznie rosła. Jednak czy Polacy zaczną spożywać mniej mięsa? To wniosek, który może być zbyt pochopny w odniesieniu do naszego kraju - uważa Piotr Dalak, associate partner w JP Weber.

Kolejne firmy z branży HoReCa odchodzą od jaj kur z chowu klatkowego

Ten globalny trend jest coraz bardziej widoczny w sieciach sprzedaży detalicznej, hurtowej, w gastronomii, hotelarstwie oraz wśród producentów żywności. Wpisuje się to w nastroje społeczne i stale rosnącą świadomość konsumentów.

Szef dla Młodych Talentów - efekty programu edukacyjnego Akademii MAKRO

Bartosz Świostek to ambitny uczeń trzeciej klasy technikum gastronomicznego w Starachowicach, który dzięki wygranej w programie Szef dla Młodych Talentów mógł rozwijać swój talent kulinarny w warszawskiej restauracji Salto.

Wizytówka Google - darmowy marketing restauracji

Obecność marki w internecie jest kwestią kluczową, bo ludzie w coraz większym stopniu polegają na swoich smartfonach. Właściciele restauracji powinni zadbać o to, aby klienci mogli łatwo znaleźć ich ofertę. Jednym z pomocnych narzędzi może być wizytówka Google.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Jak budować kartę napojów w restauracji typu fine dining?

Fine dining, jak sama nazwa wskazuje, polega na dostarczeniu gościom restauracji doświadczenia gastronomicznego na bardzo wysokim poziomie.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej