x

Piwo z owocami jagodowymi? To coraz częstszy mariaż!

Kategoria: Twój biznes - wiedza    28.08.2020

Owoce jagodowe to najpopularniejsza grupa polskich owoców używanych przez rzemieślniczych piwowarów. Nieustanny wzrost ich udziału w grupie dodatków do piw rzemieślniczych to efekt dobrej dostępności towaru i współpracy browarów z plantatorami, a także rozpoznawalnego przez konsumentów smaku.

Grafika: Shutterstock.com.
Grafika: Shutterstock.com.
W 2019 roku na krajowym rynku piw rzemieślniczych zadebiutowały 954 premierowe piwa z dodatkami, do których 850 razy dodane zostały owoce i warzywa. Spośród nich owoce jagodowe stanowią prawie 20% i są najliczniejszą grupą krajowych owoców, używanych przez piwowarów – podaje blog Piwna Zwrotnica, analizujący trendy oraz nowości wypuszczane przez polskie browary.
Obok truskawki, maliny, czarnej porzeczki, warzone są również piwa z aronią, jeżyną, agrestem, żurawiną, jagodą kamczacką oraz czerwoną porzeczką. Dodatek owoców jagodowych pozwala na uzyskanie wyjątkowego koloru piwa, a także soczystej kombinacji smaków, po które chętnie sięgają konsumenci. Szczególnie widoczne to jest w sezonie wiosenno-letnim, kiedy wzrost temperatur oraz pojawiające się stopniowo różne gatunki owoców, zachęcają do kupowania napojów łączących w sobie orzeźwienie i smaki lokalnych plantacji.
Zdjęcie: Shutterstock.com.
Zdjęcie: Shutterstock.com.
Malina i czarna porzeczką są niekwestionowanymi liderami wśród owoców jagodowych, jakie dodawane są do piw rzemieślniczych. W 2019 roku malina została użyta przez polskie browary 68 razy, a czarna porzeczka 29 razy. Dla maliny oznacza to wzrost w stosunku do 2018 roku aż o 26 razy.
Porównując rok do roku, w 2019 browary wypuściły na rynek 32 piwa z dodatkiem owoców jagodowych więcej niż w 2018. Spośród 150 premierowych piw – 93 zostały uwarzone przez browary stacjonarne, 38 przez browary kontraktowe, a 19 powstało we współpracy polskich i zagranicznych browarów. To wyraźny wzrost w porównaniu do poprzedniego roku, co wynika również ze znacząco wyższej ogólnej liczby premierowych piw. Dynamika rynku wciąż jest wysoka, a konkurencja wśród browarów wzrasta. Konsumenci przyzwyczajeni są szerokiej dystrybucji piw rzemieślniczych oraz dużej różnorodności stylów i smaków, co daje im swobodę i komfort wyboru swojego ulubionego piwa.
Grafika: materiały prasowe.
Grafika: materiały prasowe.
Województwami, w których w 2019 roku najwięcej uwarzono piw z dodatkiem owoców jagodowych były mazowieckie oraz śląskie. To właśnie te dwa województwa skupiają sporą liczbę browarów stacjonarnych i kontraktowych, wliczając w to czołowe browary takie jak: Pinta, Funky Fluid czy Maltgarden, wypuszczające co tydzień nowe piwa w różnych stylach. Liderami w produkcji piw z dodatkiem owoców jagodowych w 2019 były browary stacjonarne – Stu Mostów z Wrocławia, Zakładowy z Poniatowej i Ziemia Obiecana z Pabianic, a wśród browarów kontraktowych – Monsters, Maltgarden i Birbant.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

InFormal Catering - warszawski restaurator uruchamia catering dietetyczny

Właściciel warszawskich restauracji PAPU, Zielnik i InFormal Kitchen uruchomił catering dietetyczny InFormal Catering. Czy diety pudełkowe to dla lokali gastronomicznych szansa na przetrwanie kryzysu? Jak sprawnie uruchomić i realizować taką usługę?

Jakie dania Polacy najchętniej zamawiali w wakacje?

Najczęściej zamawianym przez nas w wakacje jedzeniem z dowozem były dania z kurczakiem - wynika z analizy kilkuset tysięcy zamówień składanych od 1 czerwca za pośrednictwem aplikacji Uber Eats. Chętnie jedliśmy także burgery, pizzę, kebaba i pad thai.

Pizzerie Stopiątka wygrywają z pandemią. Jak to się robi?

Branża gastronomiczna od wielu miesięcy przeżywa wielki kryzys. Ale są sieci, które się przed nim obroniły. Jedna z nich jest Stopiątka. Sieć pizzerii wzmocniła pozycję na rynku zarówno pod względem nowych otwarć, jak również sprzedaży.

Tradycyjna polska kuchnia wciąż na topie

Aż 93% Polaków w ciągu ostatnich 6 miesięcy odwiedziło lokale gastronomiczne. Chętnie jadamy poza domem, bo lubimy spotykać się ze znajomymi i odkrywać nowe smaki. Wciąż jednak najczęściej zamawiamy dania kuchni polskiej i włoskiej - wynika z raportu "Polska na Talerzu 2019".

Masowa indywidualność kształtuje przyszłość

"Restauracja 2025: siedem trendów gastronomii"- to tytuł ekskluzywnego badania przeprowadzonego przez GDI Gottlieb Duttweiler Institute w Zurychu na zamówienie targów Internorga, obchodzących w tym roku 90. urodziny.

Jak własna marka piwa wzmacnia wizerunek lokalu gastronomicznego?

A może by tak charakter serwowanych w lokalu potraw podkreślić smakiem piwa rzemieślniczego? To temat do rozważenia dla wszystkich właścicieli restauracji, pizzerii, burgerowni i innych miejsc, w których łączy się jedzenie z piwem.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna ekspozycja i zatowarowanie restauracji

Dbanie o odpowiedni kontakt wizualny, zagwarantowanie priorytetu produktom najważniejszym z punktu widzenia klienta, dyskretne oznakowanie jakości oferty to droga, która doprowadzi do zwiększenia sprzedaży i zysków.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej