x

Badanie: lody lubiane niezależnie od płci czy wieku

Kategoria: Twój biznes - wiedza    28.08.2020

Blisko 70% Polaków chętnie próbuje i kupuje lody. Ankietowani deklarują, że dla nich to nie tylko produkt spożywczy, ale coś więcej - słodka przyjemność, poprawa humoru, powrót do dzieciństwa czy tęsknota za wakacjami.

Zdjęcie: Shutterstock.com.
Zdjęcie: Shutterstock.com.
Branża lodowa w ciągu ostatnich lat rozwijała się bardzo dynamicznie, każdy nowy sezon przynosił kolejne rekordy sprzedaży. Wszyscy producenci mocno odczuli jednak skutki pandemii koronawirusa, jakimi było m.in. zamrożenie segmentu HoReCa, a także obostrzenia, które sprawiły, że z początkiem sezonu lodowego nie można było swobodnie cieszyć się smakiem lodów na powietrzu. Branża spekulowała o trwałych zmianach przyzwyczajeń konsumentów, ale jak pokazały ostatnie tygodnie nadejście upałów sprawiło, że Polacy wrócili do swoich ulubionych smaków i rodzajów lodów.

Z badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie firmy Koral wynika, że prawie 70% Polaków mimo pandemii koronawirusa wciąż ma ochotę na lody. Co ciekawe procent ten nie zmienia się w zależności od wieku badanych, ich płci, czy wykształcenia – lody kochają wszyscy. W naszym kraju ten deser wpisał się już w historię dzieciństwa, wakacji, nagrody z okazji zakończenia roku szkolnego, czy „lekarstwa” na smutki. 

Jak deklaruje aż 72% badanych, lody to dla nich przede wszystkim słodka przyjemność, której nie chcą sobie odmawiać, 33% Polaków stwierdziło, że lody poprawiają humor, a 21% wskazało na powrót do dzieciństwa oraz tęsknotę za wakacjami.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

RESTAURACJE W ŚWIECIE HANDLU

Gdy myślimy o jedzeniu w galerii handlowej, zazwyczaj pierwszym skojarzeniem są frytki i burgery. Jednak za sprawą trendów napływających z Wielkiej Brytanii i USA sytuacja się zmienia, a w strefach restauracyjnych można zjeść coraz bardziej wyszukane jedzenie.

Obiady z automatu. W Carrefourze

W wybranych ośmiu warszawskich sklepach franczyzowych Carrefour Express Convenience sieć testuje nowy koncept do spółki z firmą Food Point. Chodzi o automaty ... gastronomiczne. Co to takiego?

Facebook czy Instagram? Jak promować restaurację w social mediach?

Żyjemy w czasach, w których smartfony towarzyszą nam na każdym kroku. Uzależniliśmy się od nich i nie potrafimy bez nich sprawnie funkcjonować. To urządzenia, które dyktują nowe standardy społecznych zachowań. Takie są realia, również na rynku gastronomicznym.

Roślinna rewolucja w Polsce

Już ponad milion osób w Polsce jest na diecie wegetariańskiej - donosi Pyszne.pl. Trend odchodzenia od diety mięsnej przybiera na sile, co widać zarówno w menu restauracji, jak i na półkach sklepowych.

Wokół bożonarodzeniowego stołu

Przyzwyczajeni do tradycyjnych firmowych spotkań restauratorzy wychodzą naprzeciw oczekiwaniom gości i klientów, by zorganizować wigilijne imprezy w inny niż dotychczas sposób. Jak to zrobić i z czego skorzystać?

OBSŁUGA W KRYZYSIE

Tak jak po zimie przychodzi wiosna, a po nocy dzień, tak w każdej, nawet najlepszej restauracji pojawi się w końcu niezadowolony gość. W kolejnym odcinku "Sztuki obsługi" opisujemy, jak radzić sobie w sytuacji kryzysowej. Z każdej można wybrnąć z korzyścią dla naszego biznesu. Podpowiadamy jak.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej