x

Badanie: lody lubiane niezależnie od płci czy wieku

Kategoria: Twój biznes - wiedza    28.08.2020

Blisko 70% Polaków chętnie próbuje i kupuje lody. Ankietowani deklarują, że dla nich to nie tylko produkt spożywczy, ale coś więcej - słodka przyjemność, poprawa humoru, powrót do dzieciństwa czy tęsknota za wakacjami.

Zdjęcie: Shutterstock.com.
Zdjęcie: Shutterstock.com.
Branża lodowa w ciągu ostatnich lat rozwijała się bardzo dynamicznie, każdy nowy sezon przynosił kolejne rekordy sprzedaży. Wszyscy producenci mocno odczuli jednak skutki pandemii koronawirusa, jakimi było m.in. zamrożenie segmentu HoReCa, a także obostrzenia, które sprawiły, że z początkiem sezonu lodowego nie można było swobodnie cieszyć się smakiem lodów na powietrzu. Branża spekulowała o trwałych zmianach przyzwyczajeń konsumentów, ale jak pokazały ostatnie tygodnie nadejście upałów sprawiło, że Polacy wrócili do swoich ulubionych smaków i rodzajów lodów.

Z badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie firmy Koral wynika, że prawie 70% Polaków mimo pandemii koronawirusa wciąż ma ochotę na lody. Co ciekawe procent ten nie zmienia się w zależności od wieku badanych, ich płci, czy wykształcenia – lody kochają wszyscy. W naszym kraju ten deser wpisał się już w historię dzieciństwa, wakacji, nagrody z okazji zakończenia roku szkolnego, czy „lekarstwa” na smutki. 

Jak deklaruje aż 72% badanych, lody to dla nich przede wszystkim słodka przyjemność, której nie chcą sobie odmawiać, 33% Polaków stwierdziło, że lody poprawiają humor, a 21% wskazało na powrót do dzieciństwa oraz tęsknotę za wakacjami.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Marketingowcy najchętniej czytają "Media & Marketing Polska"

Z radością informujemy, że magazyn Media i Marketing Polska (MMP) oraz Serwis Internetowy MMP24 zostały bardzo wysoko ocenione przez wszystkich uczestników rynku reklamowego w badaniu popularności mediów przeprowadzonym przez blogerów ze ScreenLovers.

Rekordy Uber Eats - podsumowanie z okazji czwartego roku działalności w Polsce

44 miasta i ponad 40 mln kilometrów, by dostarczyć ulubione posiłki - Uber Eats podsumował czwarty rok swej działalności w Polsce. Choć upłynął on na przystosowywaniu się do nowej rzeczywistości, coś pozostało bez zmian - cheeseburger jest wciąż najchętniej zamawianą potrawą przez Polaków.

Za nami gala Gault&Millau i premiera nowej edycji Żółtego Przewodnika

Wydarzenie odbyło się 27. listopada 2017 r. we Wrocławiu.

Jak uruchomić i rozwijać dostawy? Bezpłatny poradnik dla restauracji

Czy bardziej opłaca się dostawa własna, czy zlecona na zewnątrz? Czym menu w dowozie powinno różnić się od oferty w lokalu? Jakich restauracji szukają klienci i gdzie? Odpowiedzi na te pytania znajdziecie w poradniku stworzonym przez ekspertów Pyszne.pl i specjalistów branży.

Z marketingiem czy bez, oto jest pytanie

Czy na pewno powinieneś korzystać z usług agencji marketingowej lub działu marketingu, aby twoja restauracja była bardziej rentowna?

Storytelling w gastronomii, czyli opowieści różnej treści

Standardowa komunikacja restauracji w social mediach nie będzie działała na tych odbiorców, którzy oczekują czegoś więcej - czegoś, co ich zainteresuje i zaskoczy. Atrakcyjne zdjęcia, wartościowe treści, instastories czy konkursy to dziś już za mało. Jak zatem przyciągnąć uwagę wymagających gości?

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej