x

Pierwsze chlebomaty w Szczecinie - bezpieczny zakup pieczywa

Kategoria: Koronawirus - Aktualności    04.08.2020

Dotychczas w automatach można było kupować głównie napoje, kawę, przekąski czy słodycze. Od niedawna mieszkańcy Szczecina mogą w ten sposób zakupić również chleb czy bułki. To szybki, łatwy i bezpieczny sposób na zaopatrzenie się w świeże pieczywo.

Chlebomat w Szczecinie. Zdjęcie: materiały prasowe.
Chlebomat w Szczecinie. Zdjęcie: materiały prasowe.
Piekarnia Asprod jako jedna z pierwszych w Polsce pilotażowo uruchomiła w czterech lokalizacjach na terenie Szczecina automaty do zakupu pieczywa. Rozwiązanie to jest odpowiedzią na wyzwania, które postawiła przed piekarzami panująca pandemia koronawirusa.
– Chleb jest jednym z najpopularniejszych produktów spożywczych, więc jako piekarnia podejmujemy różne inicjatywy, by zapewnić pełną dostępność do wypieków niezależnie od panującej sytuacji. Restrykcje związane z pandemią, długie kolejki do sklepów, a także obawy wielu klientów związane z dokonywaniem zakupów w tradycyjny sposób, zainspirowały nas do poszukiwania nowych rozwiązań i podejmowania nieoczywistych w naszej branży przedsięwzięć – podkreśla Dariusz Bielecki, prezes zarządu Asprod S.A.
Na początku kwietnia piekarnia Asprod uruchomiła e-sklep, w którym można zamawiać przez internet konkretne wypieki z odbiorem w wybranym sklepie stacjonarnym, z bezpieczną płatnością online. W poszczególnych lokalizacjach na terenie Szczecina, Stargardu, Koszalina i Goleniowa – w okresie, w którym obowiązywały najostrzejsze restrykcje – także z bezkontaktową dostawą do domu.
W trakcie pandemii w drogę ruszyły także pieCARnie, czyli food trucki, w których można było zakupić pieczywo na terenie Szczecina oraz w jego bliskich okolicach. Jednak piekarnia Asprod rozpoczęła wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań na długo przed pandemią – już od prawie dwóch lat w Szczecinie działa Asprod Drive, czyli firmowy sklep typu drive thru, w którym można kupić pieczywo bez wysiadania z samochodu.
Z początkiem sierpnia piekarnia poszła o krok dalej i uruchomiła na terenie Szczecina cztery chlebomaty, czyli bezobsługowe urządzenia wydające pieczywo. Są to automaty podobne do tych, przeznaczonych  np. na napoje w puszkach i butelkach czy słodycze. Automaty będą uzupełniane codziennie, dlatego klienci mają gwarancję zakupu świeżego pieczywa.
Dla zapewnienia maksimum bezpieczeństwa – płatności za zakupione produkty realizowane są wyłącznie bezgotówkowo, za pośrednictwem kart płatniczych. Takie rozwiązanie jest w pełni bezpieczne – dostęp do produktów mają wyłącznie dostawcy uzupełniający chlebomaty. Wszystkie produkty są zapakowane, co gwarantuje higienę i bezpieczeństwo, a same chlebomaty są regularnie dezynfekowane.
Obecnie chlebomaty umiejscowione są w czterech miejscach na terenie Szczecina – delikatesach Gzella  (przy ul. Wyzwolenia, Milczańskiej oraz Ku Słońcu) a także w siedzibie Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego. Wkrótce pojawią się również w kolejnych lokalizacjach.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Whisky - kolejna ofiara koronawirusa

Branża whisky też odczuwa skutki pandemii. Sprzedaż drastycznie spada, destylarnie wstrzymują działalność, a wkrótce może zabraknąć trunków na sklepowych półkach. Czy to już moment na panikę wśród producentów i sprzedawców?

Restauratorzy liczą na to, że gości będzie coraz więcej

Po pierwszym tygodniu wznowienia działalności restauratorzy mają nadzieję, że z każdym kolejnym gości będzie coraz więcej. Relacje z Warszawy, Zakopanego, Łodzi, Torunia, Gdyni, Olsztyna i Krakowa.

Kreatywna promocja dań na wynos. Jak to się robi w The Cool Cat?

Czy dla bieżącej, wciąż ograniczonej działalności lokali gastronomicznych fakt ponownego udostępnienia muzeów do zwiedzenia może mieć jakiekolwiek znaczenie? Warszawska restauracja The Cool Cat wie, jak to wykorzystać! Sprawdź, w jak kreatywny sposób promuje swoje dania na wynos.

Od 18 maja mogą ruszyć restauracje! Nie tylko te z ogródkami!

Dozwolone będzie obsługiwanie gości nie tylko przy stolikach na zewnątrz, jak wcześniej spekulowano, ale także w środku wszystkich lokali gastronomicznych. Warunek - zachowanie limitu jednego klienta na 4 m kw powierzchni.

Kryzys gastronomii we Włoszech, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii

We Włoszech 50-proc. spadek wpływów w lokalach gastronomicznych po ich otwarciu. W Hiszpanii obroty po likwidacji obostrzeń, czyli w maju i pierwszej połowie czerwca, są o połowę niższe niż w analogicznym okresie 2019 r. Rząd Wielkiej Brytanii rozważa obowiązek rejestracji przed pójściem do pubu.

Tarcza 2.0 szansą dla gastronomii

Pierwsza "Tarcza antykryzysowa" nie spełniała oczekiwań podmiotów z sektora gastronomicznego. W ankiecie Stowarzyszenia "Przyszłość dla Gastronomii", zaraz po jej ogłoszeniu, aż 80% członków oceniło propozycje w niej zawarte za niewystarczające.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej