x

Pierwsze chlebomaty w Szczecinie - bezpieczny zakup pieczywa

Kategoria: Koronawirus - Aktualności    04.08.2020

Dotychczas w automatach można było kupować głównie napoje, kawę, przekąski czy słodycze. Od niedawna mieszkańcy Szczecina mogą w ten sposób zakupić również chleb czy bułki. To szybki, łatwy i bezpieczny sposób na zaopatrzenie się w świeże pieczywo.

Chlebomat w Szczecinie. Zdjęcie: materiały prasowe.
Chlebomat w Szczecinie. Zdjęcie: materiały prasowe.
Piekarnia Asprod jako jedna z pierwszych w Polsce pilotażowo uruchomiła w czterech lokalizacjach na terenie Szczecina automaty do zakupu pieczywa. Rozwiązanie to jest odpowiedzią na wyzwania, które postawiła przed piekarzami panująca pandemia koronawirusa.
– Chleb jest jednym z najpopularniejszych produktów spożywczych, więc jako piekarnia podejmujemy różne inicjatywy, by zapewnić pełną dostępność do wypieków niezależnie od panującej sytuacji. Restrykcje związane z pandemią, długie kolejki do sklepów, a także obawy wielu klientów związane z dokonywaniem zakupów w tradycyjny sposób, zainspirowały nas do poszukiwania nowych rozwiązań i podejmowania nieoczywistych w naszej branży przedsięwzięć – podkreśla Dariusz Bielecki, prezes zarządu Asprod S.A.
Na początku kwietnia piekarnia Asprod uruchomiła e-sklep, w którym można zamawiać przez internet konkretne wypieki z odbiorem w wybranym sklepie stacjonarnym, z bezpieczną płatnością online. W poszczególnych lokalizacjach na terenie Szczecina, Stargardu, Koszalina i Goleniowa – w okresie, w którym obowiązywały najostrzejsze restrykcje – także z bezkontaktową dostawą do domu.
W trakcie pandemii w drogę ruszyły także pieCARnie, czyli food trucki, w których można było zakupić pieczywo na terenie Szczecina oraz w jego bliskich okolicach. Jednak piekarnia Asprod rozpoczęła wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań na długo przed pandemią – już od prawie dwóch lat w Szczecinie działa Asprod Drive, czyli firmowy sklep typu drive thru, w którym można kupić pieczywo bez wysiadania z samochodu.
Z początkiem sierpnia piekarnia poszła o krok dalej i uruchomiła na terenie Szczecina cztery chlebomaty, czyli bezobsługowe urządzenia wydające pieczywo. Są to automaty podobne do tych, przeznaczonych  np. na napoje w puszkach i butelkach czy słodycze. Automaty będą uzupełniane codziennie, dlatego klienci mają gwarancję zakupu świeżego pieczywa.
Dla zapewnienia maksimum bezpieczeństwa – płatności za zakupione produkty realizowane są wyłącznie bezgotówkowo, za pośrednictwem kart płatniczych. Takie rozwiązanie jest w pełni bezpieczne – dostęp do produktów mają wyłącznie dostawcy uzupełniający chlebomaty. Wszystkie produkty są zapakowane, co gwarantuje higienę i bezpieczeństwo, a same chlebomaty są regularnie dezynfekowane.
Obecnie chlebomaty umiejscowione są w czterech miejscach na terenie Szczecina – delikatesach Gzella  (przy ul. Wyzwolenia, Milczańskiej oraz Ku Słońcu) a także w siedzibie Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego. Wkrótce pojawią się również w kolejnych lokalizacjach.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Przed otwarciem: oprócz produktu warto mieć dobry serwis!

- To dobry moment, aby zdecydować, jak działać po pandemii. Dla mnie rozsądne jest działanie dwutorowe - oferowanie dań i na miejscu, i na wynos - mówi Katarzyna Błońska, współwłaścicielka restauracji Ale Wino i Fort Mokotów oraz Cukierni Kukułka w rozmowie z Marcinem Kochem (ForRest Projekt).

Antykryzysowa Tarcza Branżowa dla gastronomii w związku z COVID-19

Branże gastronomiczna, rozrywkowa, fitness i sprzedaży detalicznej otrzymają wsparcie w walce z kryzysem wywołanym pandemią - zapowiedział premier. Mowa m. in. o świadczeniach postojowych za listopad, co może oznaczać przedłużenie branżowego lockdownu.

Grupa Żywiec umożliwia zwrot nieotwartych kegów z piwem

Aby pomóc właścicielom i pracownikom lokali gastronomicznych przetrwać czas pandemii Grupa Żywiec oferuje możliwość oddania nieotwartych kegów z piwem i zwrot kosztów. - Mamy nadzieję, że pozwoli to barom i restauracjom ograniczyć straty - mówi przedstawiciel firmy.

Narzędzia Tork - nowe standardy higieny w dobie Covid-19

Tork, marka Essity, dostarcza bezpłatne narzędzia i rozwiązania dla biznesu pomocne w funkcjonowaniu w nowych warunkach. Kampania "Zapewnij nowe standardy higieny" to zestaw materiałów, z którego mogą korzystać firmy, tworząc plan ponownego otwarcia i aktualizując swe procedury higieniczne.

Morski Zając w Kuźnicy - wystartował w czasie pandemii!

Trzeba mieć odwagę, by otworzyć nowy lokal w czasie zamrożenia gastronomii. Ofka Piechniczek i Kamil Kita, właściciele Morskiego Zająca w Kuźnicy na Półwyspie Helskim zrobili to! - Największe zaskoczenie? Goście. Ich wsparcie, dobre słowo, powroty po kolejne dania - mówią.

Gastronomia otwarta mimo obostrzeń - co o tym sądzą Polacy? [SONDAŻ]

Co Polacy sądzą o otwieraniu się lokali mimo zakazu prowadzenia działalności narzuconego przez epidemiczne obostrzenia? Prezentujemy wyniki badań sondażowych PMR.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej