x

Roślinne menu w sieci Starbucks poszerza się o napój z owsa

Kategoria: Lifestyle - ekologia    31.07.2020

Starbucks Polska rozwija swoje roślinne menu i wprowadza do kawiarni kolejną alternatywę dla tradycyjnego mleka - goście mogą teraz zamówić kawę z dodatkiem napoju na bazie złocistego owsa. W stałej ofercie sieci są już także napoje kokosowy, sojowy i migdałowy.

Zdjęcie: Shutterstock.com.
Zdjęcie: Shutterstock.com.
Choć napoje alternatywne dla tradycyjnego mleka do niedawna wybierane były głównie przez wegan i osoby z nietolerancją laktozy, dziś cieszą się coraz większą sympatią także wśród pozostałych gości. W stałej ofercie Starbucks, obok napoju kokosowego, sojowego i migdałowego, pojawił się także długo wyczekiwany napój owsiany.

Smak i zdrowie
Napój owsiany ten dostarcza m.in. znaczące ilości błonnika oraz cennych beta-glukanów, które wspomagają pracę jelit i obniżają poziom cukru we krwi, podnosząc tym samym ogólną witalność organizmu. Dodatkowo, spożywany regularnie obniża poziom cholesterolu, wzmacnia odporność, a także pozytywnie działa na serce i układ nerwowy.
– Wśród obecnych napojów roślinnych największą popularnością cieszy się napój sojowy, który nadaje kawie lekko orzechowego i słodszego aromatu. Pozostałe napoje, kokosowy i migdałowy, nie pozostają jednak daleko w tyle. Choć każdy z nich ma swoich wiernych fanów, jest wiele osób, które wśród naszej szerokiej oferty odnajdują pole do eksperymentowania. Owsiana alternatywa dla mleka ma charakterystyczny słodki smak, który idealnie komponuje się chociażby z kawami na zimno – mówi Joanna Michalska, coffee master w Starbucks w Krakowie.
Dowolny napój z dodatkiem owsianej alternatywy dla mleka można zamówić za dopłatą 2,50 zł (za darmo, jako benefit do wyboru dla Złotych Użytkowników aplikacji Starbucks Rewards). Producentem napoju jest firma Döhler.

Długofalowa eko-strategia
Wprowadzenie roślinnych alternatyw dla mleka jest elementem długofalowej strategii, w ramach której do 2030 r. Starbucks zamierza stać się firmą pozytywną pod względem zasobów. Zobowiązanie wiąże się przede wszystkim ze zmniejszeniem emisji dwutlenku węgla, zużycia wody oraz odpadów. Aby osiągnąć cel, Starbucks w Polsce m.in. podjął współpracę z aplikacją Too Good To Go, która pozwala uratować przed wyrzuceniem niesprzedane produkty.
– Starbucks to jedna z pierwszych sieciowych kawiarni w Polsce, która zdecydowała się na wprowadzenie napojów roślinnych jako alternatywę dla mleka. Napoje roślinne to jednak nie tylko smaczny dodatek, ale również decyzja z korzyścią dla środowiska, sprzyjająca ograniczeniu produkcji mleka i wiążącej się z nią hodowli zwierząt, odpowiadających za duże zużycie ziemi i znaczącą emisję gazów cieplarnianych do atmosfery – mówi Kasia Pijanowska, marketing manager Starbucks w Polsce.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Tork zmierza w stronę neutralności klimatycznej

- W ostatnich latach zauważyliśmy znaczący wzrost zainteresowania firm kwestiami ochrony środowiska we wszystkich segmentach rynku. Przy wyborze produktów klienci zwracają uwagę na ich wydajność i skład - mówi Wojciech Nizio, regional brand activation manager w Tork.

Jak zadbać o neutralność klimatyczną lokalu gastronomicznego? [PORADNIK]

Gastronomia sprzedaje nie tylko dania, ale także restauracyjne doświadczenie. A jego jakość w dużej mierze opiera się na wizerunku lokalu. Dlatego w dobie postępujących zmian klimatycznych warto zadbać o neutralność swojego miejsca i odpowiednio ją uzasadnić.

Rośnie zapotrzebowanie na środki czystości przyjazne środowisku

Rosnące wymagania w kwestii higieny i kryzys klimatyczny spowodowały wzrost zainteresowania "zielonymi" środkami czystości dla branży HoReCa. Ciągła presja cenowa powoduje, że na rynku coraz bardziej liczą się innowacyjne rozwiązania, przynoszące wymierne oszczędności dla środowiska i dla portfela.

IKEA: koniec z frytkami w restauracji?

Operator lokalnej restauracji IKEA za naszą zachodnią granicą postanowił, że z jego menu znikną... frytki. Uzasadnienie? Przygotowanie jednej ich porcji powoduje wytworzenie ponad czterokrotnie więcej CO2 niż proces gotowania ziemniaków.

Pyszne.pl wprowadza biodegradowalne opakowania bez syntetycznych dodatków

Restauracje współpracujące z Pyszne.pl otrzymają możliwość zaoferowania swoim klientom nowego rodzaju opakowań. Pudełka te nie zawierają syntetycznych dodatków, są odporne na tłuszcz, a także w pełni biodegradowalne.

Biura nieprzyjazne środowisku są źródłem frustracji i rozczarowania pracowników

Wraz z powrotem pracowników do biur, widoczna jest zmiana ich oczekiwań dotyczących zrównoważonego rozwoju - 43% pracowników uważa, że biura są nieprzyjazne dla środowiska, a prawie połowa ankietowanych jest zawiedziona, że pracodawca nie poprawił niczego w tej kwestii w czasie trwania pandemii.

Inne kategorie

Podcasty

Kryzys 2.0 i konsument, który przelicza: jak go zachęcić do marki? [PODCAST]

Czego potrzebuje teraz konsument? Czy zmieniać portfolio? Jak się z nim komunikować? Czy to jest moment na wprowadzanie nowości? Opowiada Jacek Sadowski, prezes Demo Effective Launching.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej