x

Zgłoś się na konkurs na operatora restauracji podczas EXPO 2020 w Dubaju!

Kategoria: Twój biznes - oferta    21.07.2020

Chcesz prowadzić komercyjną restaurację w Pawilonie Polski na Expo 2020 w Dubaju? Zgłoś się na konkurs ogłoszony przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu. Jego zwycięzca będzie mógł zajmować się tym biznesem od października 2021 r. do marca 2022 r. Oferty przyjmowane są do 30 września.

Restauracja ma być integralnym elementem ścieżki zwiedzania w Pawilonie Polski. Jej koncepcja powinna wpisywać się w ogólną strategię doświadczenia, budowanego wokół hasła przewodniego: „Polska. Kreatywność inspirowana naturą”.
– Otwarty konkurs na operatora restauracji w Pawilonie Polski na Expo 2020 w Dubaju traktujemy jako element promocji polskiej branży spożywczej na Expo 2020, dając jednocześnie laureatowi konkursu wyjątkową szansę na rozwój biznesu w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, również po zakończeniu Wystawy. Zależy nam nie tylko na promocji naszych tradycji kulinarnych, ale również prezentacji Polski jako kraju współtworzącego trendy żywieniowe, kraju rosnącej świadomości ekologicznej i estetyki kulinarnej. Kraju, który wyróżnia szacunek do sezonowych i lokalnych produktów. Expo 2020 w Dubaju będzie świętem dialogu, współpracy i wymiany idei. Chcemy, aby restauracja w Pawilonie Polski była jego częścią – mówi Adrian Malinowski, Komisarz Generalny Sekcji Polskiej Wystawy Światowej Expo 2020 w Dubaju.

Wytyczne konkursu
Przed uczestnikami konkursu stoi zadanie opracowania koncepcji restauracji wraz z propozycją asortymentu i przykładowym menu oraz opisem sposobu przygotowywania i serwowania potraw, a także koncepcji rozwiązań logistycznych oraz standardów obsługi klienta. Przy tworzeniu koncepcji uczestnicy konkursu powinni inspirować się założeniami udziału Polski w najbliższej Wystawie Światowej, a także wytycznymi organizatora w zakresie prowadzenia działalności gastronomicznej na terenie Expo 2020 w Dubaju. Menu restauracji powinno uwzględniać zróżnicowane nawyki i ograniczenia żywieniowe gości Wystawy, wynikające z różnic kulturowych i religijnych oraz indywidualnych preferencji żywieniowych. Wszystkie produkty powinny być przeznaczone do konsumpcji na miejscu oraz na wynos.
– Najpopularniejszym modelem działania zagranicznych sieci restauracji w Zjednoczonych Emiratach Arabskich jest franczyza. Taki model, po dostosowaniu do docelowego rynku, jest później łatwiej skalowalny. Oprócz turystyki, motorem dla branży HoReCa w Dubaju jest wysoka popularność organizowania spotkań towarzyskich w lokalach gastronomicznych (zdecydowanie częściej niż w domach), Dodatkowo, spora część osób zawodowo aktywnych wybiera gotowe posiłki, a obroty kategorii quick-service w dużej mierze są generowane poprzez bezpośrednie dostawy do klienta – wyjaśnia Moneer Faour, Dyrektor Pawilonu Polski na Wystawie Światowej Expo 2020 w Dubaju.
Jak dodaje, w dobie pandemii COVID-19 jedzenie na wynos i dowóz do klienta stały się główną formą sprzedaży dla większości lokali gastronomicznych.
– W ostatnich trzech latach można także zauważyć rozwój gastronomii plenerowej w postaci tzw. food trucks, które zyskały popularność nie tylko dzięki oryginalności serwowania potraw, ale również dużej aktywności w mediach społecznościowych. Mając na uwadze specyfikę klimatu, w sezonie zimowym klienci wybierają zazwyczaj ogródki gastronomiczne, natomiast latem konsumenci preferują lokale klimatyzowane – dodaje.

Warunki
Prace konkursowe będą oceniane przez pryzmat doświadczenia (40%) oraz jakości przedstawionej koncepcji (60%). Pod uwagę brane będą m.in. różnorodność asortymentu, technologia przygotowywania potraw, kraj pochodzenia produktów, sposób serwowania potraw czy koncepcja obsługi gościa restauracji.
Udział w konkursie mogą wziąć podmioty, które posiadają minimum 3-letnie doświadczenie w prowadzeniu działalności gastronomicznej, odpowiednie zasoby kadrowe oraz sytuację finansową umożliwiającą prowadzanie restauracji na Wystawie Światowej EXPO 2020 w Dubaju.
Laureatowi konkursu zostanie udostępniona strefa gastronomii zlokalizowana na parterze, obok strefy dzieci i strefy kolejki, zaprojektowana w ramach koncepcji architektonicznej Pawilonu Polski. Restauracja będzie miała charakter otwartego ogródka, a jej powierzchnia wyniesie 197,18 m2 (w tym powierzchnia zaplecza: ok. 71 m2). Operator restauracji będzie odpowiedzialny za dostawę i montaż kompletnego wyposażenia i urządzeń zaplecza gastronomicznego, zapewnienie asortymentu restauracji, stała obsługę i zarządzanie personelem.

Oferty w konkursie należy składać do 30 września 2020 r. do godziny 16.00.
Szczegółowe informacje o konkursie wraz z Regulaminem znajdują się pod adresem:
https://expo.gov.pl/rusza-konkurs-na-operatora-restauracji-w-pawilonie-polski-na-expo-2020-dubai-118


Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Ekologicznie zapakowane - jakie opakowania wybierać?

Papier, otręby czy trzcina cukrowa? Oferta ekologicznych pojemników na żywność wciąż się powiększa. W dobie, w której jedzenie na wynos oraz w dostawie stało się istotną częścią usług każdej gastronomii, warto zastanowić się nad wyborem najlepszych rozwiązań.

Praca w gastro

Ruszyła właśnie pierwsza polska platforma rekrutacyjna skierowana wyłącznie do sektora HoReCa. Szukasz pracy? Potrzebujesz pracowników? GastroJob jest właśnie dla ciebie!

Zamówienia na Pyszne.pl w Poznaniu z darmową dostawą

Serwis do zamawiania jedzenia Pyszne.pl uruchamia w Poznaniu usługę darmowej dostawy jedzenia. Pomarańczowa flota kurierów na rowerach elektrycznych będzie realizować błyskawiczne dostawy z wielu nowych restauracji, które korzystać będą z tej usługi.

Na dobry początek - śniadanie

Mówi się, że śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. Jak przygotować urozmaiconą ofertę śniadaniową w hotelu, aby spełniała różnorodne oczekiwania gości?

Fanex rozszerza ofertę online

W związku z utrudnieniami jakie niesie za sobą pandemia koronawirusa, Fanex intensyfikuje sprzedaż e-commerce. Do oferty online dostępnej zarówno dla klienta gastronomicznego, jak i detalicznego, dołączają m.in. przyprawy Fusion Spices, dodatki spożywcze oraz wegański sos majonezowy.

Coffeedesk emituje akcje. Chce pozyskać 4,4 mln złotych

Sieć Coffeedesk po raz drugi sięga po crowdfunding udziałowy. Na rynek ma trafić 112 tys akcji wycenionych na 37 złotych każda.

Inne kategorie

Podcasty

Wegańskie słodycze: jak to ugryźć? [PODCAST]

Dania wegańskie dobrze zadomowiły się już w polskich sklepach i restauracjach. Coraz częściej klienci mają ochotę również na ciasta i desery, które nie zawierają produktów odzwierzęcych, a cukiernie chętnie wychodzą im naprzeciw. Rozmawiamy o tym z Dominiką Targosz, ambasadorką Chef for Change.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej