x

Zgłoś się na konkurs na operatora restauracji podczas EXPO 2020 w Dubaju!

Kategoria: Twój biznes - oferta    21.07.2020

Chcesz prowadzić komercyjną restaurację w Pawilonie Polski na Expo 2020 w Dubaju? Zgłoś się na konkurs ogłoszony przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu. Jego zwycięzca będzie mógł zajmować się tym biznesem od października 2021 r. do marca 2022 r. Oferty przyjmowane są do 30 września.

Restauracja ma być integralnym elementem ścieżki zwiedzania w Pawilonie Polski. Jej koncepcja powinna wpisywać się w ogólną strategię doświadczenia, budowanego wokół hasła przewodniego: „Polska. Kreatywność inspirowana naturą”.
– Otwarty konkurs na operatora restauracji w Pawilonie Polski na Expo 2020 w Dubaju traktujemy jako element promocji polskiej branży spożywczej na Expo 2020, dając jednocześnie laureatowi konkursu wyjątkową szansę na rozwój biznesu w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, również po zakończeniu Wystawy. Zależy nam nie tylko na promocji naszych tradycji kulinarnych, ale również prezentacji Polski jako kraju współtworzącego trendy żywieniowe, kraju rosnącej świadomości ekologicznej i estetyki kulinarnej. Kraju, który wyróżnia szacunek do sezonowych i lokalnych produktów. Expo 2020 w Dubaju będzie świętem dialogu, współpracy i wymiany idei. Chcemy, aby restauracja w Pawilonie Polski była jego częścią – mówi Adrian Malinowski, Komisarz Generalny Sekcji Polskiej Wystawy Światowej Expo 2020 w Dubaju.

Wytyczne konkursu
Przed uczestnikami konkursu stoi zadanie opracowania koncepcji restauracji wraz z propozycją asortymentu i przykładowym menu oraz opisem sposobu przygotowywania i serwowania potraw, a także koncepcji rozwiązań logistycznych oraz standardów obsługi klienta. Przy tworzeniu koncepcji uczestnicy konkursu powinni inspirować się założeniami udziału Polski w najbliższej Wystawie Światowej, a także wytycznymi organizatora w zakresie prowadzenia działalności gastronomicznej na terenie Expo 2020 w Dubaju. Menu restauracji powinno uwzględniać zróżnicowane nawyki i ograniczenia żywieniowe gości Wystawy, wynikające z różnic kulturowych i religijnych oraz indywidualnych preferencji żywieniowych. Wszystkie produkty powinny być przeznaczone do konsumpcji na miejscu oraz na wynos.
– Najpopularniejszym modelem działania zagranicznych sieci restauracji w Zjednoczonych Emiratach Arabskich jest franczyza. Taki model, po dostosowaniu do docelowego rynku, jest później łatwiej skalowalny. Oprócz turystyki, motorem dla branży HoReCa w Dubaju jest wysoka popularność organizowania spotkań towarzyskich w lokalach gastronomicznych (zdecydowanie częściej niż w domach), Dodatkowo, spora część osób zawodowo aktywnych wybiera gotowe posiłki, a obroty kategorii quick-service w dużej mierze są generowane poprzez bezpośrednie dostawy do klienta – wyjaśnia Moneer Faour, Dyrektor Pawilonu Polski na Wystawie Światowej Expo 2020 w Dubaju.
Jak dodaje, w dobie pandemii COVID-19 jedzenie na wynos i dowóz do klienta stały się główną formą sprzedaży dla większości lokali gastronomicznych.
– W ostatnich trzech latach można także zauważyć rozwój gastronomii plenerowej w postaci tzw. food trucks, które zyskały popularność nie tylko dzięki oryginalności serwowania potraw, ale również dużej aktywności w mediach społecznościowych. Mając na uwadze specyfikę klimatu, w sezonie zimowym klienci wybierają zazwyczaj ogródki gastronomiczne, natomiast latem konsumenci preferują lokale klimatyzowane – dodaje.

Warunki
Prace konkursowe będą oceniane przez pryzmat doświadczenia (40%) oraz jakości przedstawionej koncepcji (60%). Pod uwagę brane będą m.in. różnorodność asortymentu, technologia przygotowywania potraw, kraj pochodzenia produktów, sposób serwowania potraw czy koncepcja obsługi gościa restauracji.
Udział w konkursie mogą wziąć podmioty, które posiadają minimum 3-letnie doświadczenie w prowadzeniu działalności gastronomicznej, odpowiednie zasoby kadrowe oraz sytuację finansową umożliwiającą prowadzanie restauracji na Wystawie Światowej EXPO 2020 w Dubaju.
Laureatowi konkursu zostanie udostępniona strefa gastronomii zlokalizowana na parterze, obok strefy dzieci i strefy kolejki, zaprojektowana w ramach koncepcji architektonicznej Pawilonu Polski. Restauracja będzie miała charakter otwartego ogródka, a jej powierzchnia wyniesie 197,18 m2 (w tym powierzchnia zaplecza: ok. 71 m2). Operator restauracji będzie odpowiedzialny za dostawę i montaż kompletnego wyposażenia i urządzeń zaplecza gastronomicznego, zapewnienie asortymentu restauracji, stała obsługę i zarządzanie personelem.

Oferty w konkursie należy składać do 30 września 2020 r. do godziny 16.00.
Szczegółowe informacje o konkursie wraz z Regulaminem znajdują się pod adresem:
https://expo.gov.pl/rusza-konkurs-na-operatora-restauracji-w-pawilonie-polski-na-expo-2020-dubai-118


Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Jak wybrać odzież dla pracowników?

Schludny, estetyczny, a przede wszystkim funkcjonalny i wygodny - taki właśnie powinien być strój roboczy w gastronomii. Jednak nie w każdym przypadku sprawdzi się to samo. Na co jeszcze warto zwrócić szczególną uwagę, wybierając odzież dla pracowników restauracji?

Piec - uniwersalny czy specjalistyczny?

W restauracji o różnorodnej karcie dań niewiele da się zdziałać bez sprawnego i funkcjonalnego pieca. Najważniejsze, czy wystarczy jeden uniwersalny i na co zwrócić uwagę przy jego wyborze.

Marnuj mniej! Systemy optymalizacji biznesu gastronomicznego

Coraz głośniej ostatnio o marnowaniu żywności. Problem ten jest ważny także dla wielu restauratorów, bo straty żywności to nie tylko kwestia ekologii, ale również koszty, z którymi na co dzień musi zmierzyć się każdy właściciel gastronomii.

Funkcjonalne i nowoczesne wyposażenie kuchenne

Dobrze wyposażone kuchnie gastronomiczne stają się coraz bardziej nowoczesne i coraz częściej przypominają miejsce akcji filmów sci-fi. Obecnie trudno sobie wyobrazić profesjonalne zaplecze kuchenne bez pieca konwekcyjno-parowego. Jakie jeszcze technologiczne nowości warto mieć w kuchni?

ORZEŹWIENIE NA MIEJSCU I NA WYNOS

Pogoda się poprawia - nadchodzi czas na chłodzące, orzeźwiające napoje. Ciekawy asortyment oryginalnych soków, koktajli czy lemoniad to istotny element wiosenno-letniej oferty wielu lokali. Zwłaszcza gdy zadba się o ich jakość i odpowiednie opakowanie, można wyróżnić się na tle konkurencji.

ZAMÓWIONE, DOSTARCZONE

To już od dawna nie tylko pizza i fast food. Jak wygląda rynek dostaw jedzenia do domu, jak rozwija się w Polsce i jakie są światowe trendy? Na branżowych konferencjach coraz częściej porusza się wspomniane kwestie.

Inne kategorie

Akademia Horeca

SYSTEMY MOTYWACYJNE A WZROSTY SPRZEDAŻOWE W KATEGORII NAPOJÓW

W poprzednich artykułach omawiane były tematy istotne dla wzrostu sprzedaży i zysków kategorii napojów. Szukaliśmy odpowiedzi na pytanie, dlaczego kwestią fundamentalną jest inwestowanie w szkolenia dla zespołu, jak dopasować napoje do potraw, jak wyceniać napoje, omawialiśmy nadchodzące trendy.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej