x

Piekarnie na topie. Gastronomia wśród 10 usług, które mogą liczyć na ożywienie

Kategoria: Koronawirus - Aktualności    20.07.2020

W czasie pandemii Polacy docenili lokalnych przedsiębiorców i lokalne punkty handlowo-usługowe. Największe ożywienie odczuły piekarnie - wynika z badania na zlecenie Mastercard. Firma stworzyła listę placówek handlowych i usługowych, które wciąż mogą liczyć na więcej.

Zdjęcie: Shutterstock.com.
Zdjęcie: Shutterstock.com.
Aż 71% ankietowanych w badaniu Mastercard* przyznało, że po zniesieniu obostrzeń stara się robić zakupy u lokalnych przedsiębiorców i wspierać tym samym niezależne sklepy w powrocie do normalności. Ponadto, 26% badanych stwierdziło, że po rozpoczęciu przymusowej izolacji odkryli w swojej okolicy punkty handlowo-usługowe, których dotąd nie znali. Ponad dwie trzecie respondentów (65%) zamierza nadal kupować w lokalnych sklepach, nawet po zniesieniu wszystkich ograniczeń związanych z zakupami i podróżowaniem.

Na tej podstawie Mastercard stworzył listę lokalnych placówek, które przy okazji nowych zwyczajów konsumenckich nadal mogę oczekiwać ożywienia sprzedaży. Są to:
1. Piekarnie
2. Sklepy warzywno-owocowe
3. Sklepy mięsne
4. Sklepy z narzędziami i artykułami dla majsterkowiczów
5. Zakłady fryzjerskie
6. Kawiarnie
7. Niezależne sklepy odzieżowe
8. Restauracje
9. Bary/puby
10. Sklepy z upominkami

– Obecne czasy wymusiły na konsumentach zmiany nawyków zakupowych. Szukają oni nie tylko bezpiecznych form płatności elektronicznych i zbliżeniowych, ale wybierają również zaufane sklepy lokalne. Lokalni przedsiębiorcy mają ogromne znaczenie jako dostawcy towarów i usług dla najbliższej społeczności oraz jako siła napędowa ożywienia gospodarczego w skali całego kraju. Odgrywają także szerszą, integrującą rolę, wspierając mieszkańców danej okolicy i wzmacniając ducha wspólnoty. Chociaż cała Europa przeżywa trudny okres, można oczekiwać, że nastąpi wzrost poczucia lokalnej lojalności, która utrzyma się po zniesieniu lockdownu i powrocie do normalnego życia – komentuje wyniki badania Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny na Polskę, Czechy i Słowację, Mastercard Europe.

*Badanie zrealizowane przez instytut Fly Research, na próbie 10 000 dorosłych ankietowanych z 16 krajów europejskich w czerwcu 2020 r.

Autorka tekstu jest dziennikarką portalu handelextra.pl

Autor tekstu: Ilona Mrozowska

Zobacz także

Viralowa akcja - restauracje zachęcają do zamawiania u konkurencji

Zaczęło się od Buger Kinga, który od paru dni zachęca do zamawiania w McDonald’s i innych sieciach. Jedną z nich jest polski Pasibus, który z kolei - aby wesprzeć rodzimą gastronomię nominował pierwsze lokale do udziału w wyzwaniu #hotgastrochallenge. Akcja nabiera rozpędu i ma charakter viralowy.

Jakie konsekwencje grożą gościom restauracji otwartych mimo zakazu?

Klienci lokali otwieranych mimo obostrzeń są narażeni na konsekwencje prawne, choć obowiązujące aktualnie przepisy odnoszą się wyłącznie do przedsiębiorców, nie konsumentów. Gdzie zatem tkwi haczyk?

Goście nie czują się bezpiecznie w toaletach z suszarkami do rąk

COVID-19 wpływa na kształtowanie nowych postaw i zachowań wśród ludzi. 43% badanych twierdzi, że nie czuje się komfortowo w łazienkach wyposażonych w suszarki elektryczne - wynika z sondażu dla Tork, marki firmy Essity.

Lockdown w branży HoReCa przedłużony do 27 grudnia. A co dalej?

Od 28 grudnia ma obowiązywać podział Polski - w zależności od liczby zakażeń koronawirusem - na trzy strefy z różnym poziomem obostrzeń. Według optymistycznego scenariusza, restauracje otworzą się wówczas dla gości w strefie żółtej i zielonej.

Manifest HoReCa: zamawiajcie na wynos!

Rusza ogólnopolska akcja #środynazamówienie, która ma na celu zachęcenie jak największej liczby klientów do zamawiania posiłków w restauracjach na wynos, w dostawie oraz w drive thru. Przeczytaj manifest branży i podaj dalej.

Włochy: rekordowe wpływy w restauracjach po złagodzeniu restrykcji przeciwepidemicznych

Rekordowe w czasie pandemii Covid-19 wpływy w wysokości 7 milionów euro zanotowano w sobotę w restauracjach w Rzymie w pierwszy po tygodniach przerwy weekend, gdy możliwa była obsługa przy stolikach. Dane te ogłosiła federacja branży gastronomicznej.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna ekspozycja i zatowarowanie restauracji

Dbanie o odpowiedni kontakt wizualny, zagwarantowanie priorytetu produktom najważniejszym z punktu widzenia klienta, dyskretne oznakowanie jakości oferty to droga, która doprowadzi do zwiększenia sprzedaży i zysków.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej