x

Obiady z automatu. W Carrefourze

Kategoria: Twój biznes - wiedza    13.07.2020

W wybranych ośmiu warszawskich sklepach franczyzowych Carrefour Express Convenience sieć testuje nowy koncept do spółki z firmą Food Point. Chodzi o automaty ... gastronomiczne. Co to takiego?

Automat gastronomiczny w Carrefour Express. Zdjęcie: materiały prasowe.
Automat gastronomiczny w Carrefour Express. Zdjęcie: materiały prasowe.
Są to automaty do sprzedaży podgrzewanych dań gotowych, do konsumpcji na miejscu lub na wynos. Automat gastronomiczny pozwala na całkowite wykluczenie bezpośredniego kontaktu człowieka z żywnością, zaczynając od produkcji dania w porcjowanej formie, przez podgrzanie go na parze, a na sprzedaży produktu przez automat klientowi kończąc.
Porcje obiadowe przechowywane są w kontrolowanych warunkach chłodniczych, a po zakupie szybko podgrzewane – wystarczy 60 sekund. Opakowanie pozwala zjeść obiad na miejscu lub zabrać go ze sobą w podróż – wszystkie niezbędne dodatki i akcesoria znajdują się bowiem wewnątrz opakowania. W ofercie znalazły się przede wszystkim tradycyjne, domowe posiłki. Są wśród nich klasyczne potrawy kuchni polskiej, takie jak bigos, gulasz czy fasolka po bretońsku, a wkrótce pojawią się dania z innych stron świata oraz dania sezonowe.
Automaty stanęły w ośmiu warszawskich sklepach Carrefour Express Convenience. W tym celu Carrefour nawiązał współpracę z firmą Food Point.
– Nawiązanie współpracy z firmą Food Point i wprowadzenie automatów gastronomicznych to kolejna innowacja, jaką wprowadzamy do sklepów franczyzowych Carrefour. Dotychczasowe udogodnienia, takie jak kasy samoobsługowe, scan&go czy click&collect spotkały się zarówno z dużym zainteresowaniem ze strony klientów, jak i zostały docenione przez partnerów we franczyzie – mówi Michał Florkiewicz, dyrektor sklepów convenience Carrefour Polska.

Test usługi Food Point odbywa się w 8 sklepach w Warszawie:
    Carrefour Express Warszawa, ul. Pory 55-57
    Carrefour Express Warszawa, ul. Ukryty Raj 1
    Carrefour Express Warszawa, ul. Żaryna 2b
    Carrefour Express Warszawa, ul. Pełczyńskiego 16
    Carrefour Express Warszawa, ul. Księcia Janusza 23
    Carrefour Express Warszawa, ul. Nugat 9
    Carrefour Express Warszawa, ul. Smoleńskiego 2
    Carrefour Express Warszawa, ul. Marywilska 62

Autorka tekstu jest dziennikarką portalu handelextra.pl.

Autor tekstu: Ilona Mrozowska

Zobacz także

Promocja restauracji. Sprawdzone pomysły na trudne czasy - podpowiada Rafał Lankosz, Head of Marketing w Unilever Food Solutions, North Europe

Nawet najlepsze restauracje muszą podejmować wiele czynności, aby dać się poznać i przyciągać klientów. Promocja restauracji w niełatwych czasach, kiedy goście coraz rzadziej jedzą na mieście, to zatem już nie nice-to-have, ale must-have. Jak ją zrobić skutecznie i efektywnie kosztowo?

Kawiarnia wprowadza opłaty za korzystanie z grzejników

Cafe Mombasa w Antwerpii na północy Belgii zainstalowała terminale płatnicze do grzejników, z których klienci korzystają na tarasie. Chodzi oczywiście o rekompensatę wysokich kosztów energii.

Wege ma coraz więcej miejsca na półce [ANALIZA]

Roślinna transformacja mimo inflacji i rosnących cen już się nie zatrzyma, ani nie cofnie - wieszczą producenci i analitycy. Silnie na nią oddziałują świadomi konsumenci. Głównym segmentem plant based jest zamiennik mleka. Jego sprzedaż to prawie 60% zakupów kategorii w ujęciu wartościowym.

Wigilia firmowa jak za króla Sasa (albo marszałka Piłdudskiego)

Lokalna, sezonowa, bogata w potrawy wegetariańskie, a nawet wegańskie - tak w skrócie można by opisać tradycyjną polską kuchnię wigilijną. Czy możemy zatem znaleźć lepsze źródło inspiracji niż doświadczenia naszych pradziadków?

Jak się komunikować z gośćmi restauracji w czasach kryzysu?

Pandemia i wybuch wojny w Ukrainie były trudną lekcją dla biznesów gastronomicznych, również pod kątem komunikacji z gośćmi. Jak się promować w czasach kryzysu, by nie popełniać gaf i nie stracić klientów? Rozmawiamy o tym z Kati Płachecką, właścicielką agencji Płachecka PR & Marketing.

Sezonowanie (nie tylko) mięsa

Wraz z modą na steki w restauracjach i steak-house’ach pojawiły się szafy, w których dojrzewa wołowina, a proces wydobywania z mięsa jego najlepszych walorów staje się coraz popularniejszy.

Inne kategorie

Podcasty

Kryzys 2.0 i konsument, który przelicza: jak go zachęcić do marki? [PODCAST]

Czego potrzebuje teraz konsument? Czy zmieniać portfolio? Jak się z nim komunikować? Czy to jest moment na wprowadzanie nowości? Opowiada Jacek Sadowski, prezes Demo Effective Launching.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej