x

Radio Kulinarne - pierwszy podcast kulinarno-winiarski

Kategoria: Wydarzenia - otwarte    08.07.2020

Ruszył nowy projekt mediowy - Radio Kulinarne, czyli podcast kulinarno-winiarski. To pierwszy tego typu format na rynku - poszczególne odcinki są realizowane w formie radiowych reportaży i wywiadów.

Twórcami projektu są Maja Dutkiewicz – dziennikarka informacyjna i kulinarna (aktualnie Radio Kraków, wcześniej RMF FM i Eska) oraz Bartosz Wilczyński – krakowski promotor kulinarny wspierający aktywnie polskich winiarzy, cydrowników, serowarów i producentów lokalnych.  
Radio Kulinarne to w założeniu miejsce spotkań z ludźmi, którzy z pasją realizują swoje życiowe pomysły. W kolejnych odcinkach posłuchać będzie można winiarzy, cydrowników, serowarów i producentów dobrej żywności, ale także ekspertów z różnych dziedzin, pokazujących jak żyć zdrowiej. Poszczególne odcinki powstają podczas reporterskich podróży i spotkań. Radio Kulinarne to nie tylko podcasty – na uruchomionej równolegle stronie internetowej znajdą się rekomendacje w formie artykułów i przewodników po sprawdzonych miejscach oraz polecane wydarzenia i przedsięwzięcia.
– Wspieramy projekty, inicjatywy i działania, które niosą ze sobą wartości zgodne z filozofią slow food i slow life. Współpracujemy z winiarzami. Znamy ich osobiście. Tak jak lokalnych producentów żywności. Interesują nas ludzie, miejsca i historie, które za nimi stoją. Miejsca, gdzie można zachłysnąć się życiem. Pytamy również naukowców i ekspertów, o to co dla nas najlepsze i zdrowe. Pytamy o skomplikowane mechanizmy, które rządzą najprostszymi wydawałoby się zjawiskami – mówią twórcy Radia Kulinarnego.
Dostępne są już pierwsze odcinki reportażowe: „Winnica Wieliczka. Z szacunkiem do natury” o biodynamicznych  winiarzach radykałach, „Winnica Silesian. Na koniu do wina” o tym jak rodzina Mazurków - koniarzy została winiarzami, „Wulkany, wzgórza i winny Dolny Śląsk” o miejscach winiarskich wartych wakacyjnej wizyty na Dolnym Ślasku oraz „Pij z głową. Rozmowa z prof. Grzegorzem Gajosem”.
Radia można posłuchać na stronie www.radiokulinarne.pl oraz w aplikacjach Spotify, Apple Podcasts oraz Google Podcasts.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Festiwalowy Fine Dining

W dniach 29 sierpnia - 9 września 2018 r. odbędzie się piąta edycja Fine Dining Week. Festiwal poświęcony jest polskiej sztuce restauracyjnej. Pięciodaniowe doświadczenie restauracyjne można zarezerwować na stronie www.FineDiningWeek.pl w festiwalowej cenie 119 zł.

Mieszkańcy Żywca dostaną płyn do dezynfekcji rąk od miejscowego browaru

Arcyksiążęcy Browar w Żywcu przekaże w kwietniu mieszkańcom miasta darmowy środek do dezynfekcji rąk. Alkohol powstający podczas produkcji piwa bezalkoholowego w browarze także zostanie przekazany na potrzeby produkcji środków do dezynfekcji.

Najlepsze restauracje Plebiscytu Gości Restaurant Week

Prawie 90 tysięcy uczestników ogólnopolskiego Festiwalu Restaurant Week, który zakończył się 5 lipca, miało szansę ocenić dania, obsługę i atmosferę w 348 restauracjach w kraju. To jedyny tak duży plebiscyt, w którym o zwycięstwie decydują nie eksperci, a amatorzy dobrej kuchni.

Nowa kampania Lavazzy w Polsce

Kampania pod hasłem "More than Italian" to odpowiedź marki na zmieniające się trendy na rynku kawy. Celem kampanii jest pokazanie, że Lavazza to nie tylko synonim najwyższej jakości, ale także, że prawdziwa włoska kawa ma rozmaite oblicza.

ŚWIĘTO SERA

W dniach 15-18 września 2017 r . w Bra we Włoszech odbędzie się festiwal Cheese 2017 - święto sera wytwarzanego z surowego mleka. To międzynarodowa impreza organizowana przez Slow Food i miasto Bra poświęcona wysokiej jakości tradycyjnie wytwarzanym produktom mleczarskim.

Warszawska Strefa Jedzenia na Pasażu Wiecha

Warszawska Strefa Jedzenia to nowa odsłona doskonale znanego warszawiakom letniego festiwalu miejskiego organizowanego przez Domy Towarowe Wars Sawa Junior - "Pasaż Wiecha. Kultura w samym centrum". Co tydzień, od czwartku do soboty, królują tu prawdziwe hity street food’u.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej