x

Coffeedesk zebrał kapitał na ekspansję z crowdfundingowej emisji akcji

Kategoria: Twój biznes - wiedza    07.07.2020

Ponad 2 miliony złotych kapitału zebrała firma Coffeedesk (All Good SA) w ramach crowdfundingowej emisji akcji mającej na celu sfinansowanie planów międzynarodowej ekspansji. Firmie zaufało 541 inwestorów.

W 2019 roku Coffeedesk sprzedał ponad 230 ton kawy. Zdjęcie: Shutterstock.com.
W 2019 roku Coffeedesk sprzedał ponad 230 ton kawy. Zdjęcie: Shutterstock.com.
Coffeedesk to projekt, który narodził się w 2011 roku z inicjatywy Łukasza Wichłacza, Jacka Gardzielika i Marcina Gardzielika. Firma, o której kilka lat temu słyszało jedynie wąskie grono wielbicieli kawy speciality, dziś zatrudnia ponad 100 osób, a jej przewidywany przychód w 2020 roku to 70 mln złotych. W 2019 roku  Coffeedesk zrealizował 120 tysięcy zamówień i sprzedał ponad 230 ton kawy, a w marcu 2020 roku znalazł się na liście 1000 najszybciej rosnących firm w Europie według Financial Times (FT 1000). Jest dystrybutorem ponad 200 starannie wyselekcjonowanych marek kawy, herbaty i akcesoriów do ich parzenia, z wyłącznością na kluczowe produkty na rynku, właścicielem 3 butikowych kawiarni (w Koszalinie, w Szczecinie i w Warszawie) oraz platformy e-commerce.
Teraz po emisji akcji o wartości 2 016 000 zł chce realizować plany o międzynarodowej ekspansji. Coffeedesk inwestycje planuje przeznaczyć przede wszystkim na wdrożenie nowej platformy e-commerce B2C i rozwój międzynarodowy (908 000 zł) oraz na rozwój platformy sprzedażowej B2B (508 000 zł). Ponadto, w planie jest również otwarcie kawiarni z przestrzenią szkoleniowo-treningową (300 000 zł) oraz subskrypcja kawy (300 000 zł).
– Naszym głównym celem jest rozwój na rynku krajowym przez rozbudowę i doskonalenie wszystkich naszych kanałów dystrybucji w modelu omnichannel. Należą do nich: sklep internetowy, dwie platformy online skierowane do biznesu oraz rozwijająca się, butikowa sieć kawiarni. Nasz drugi cel strategiczny to zwiększenie eksportu przez umocnienie pozycji szczególnie w regionie CEE, m.in. Węgry, Czechy, Słowacja oraz w krajach Skandynawskich – mówi Łukasz Wichłacz, CEO Coffeedesk (All Good SA).
Crowdfunding udziałowy jako metoda zbierania kapitału cieszył się do tej pory w Polsce popularnością głównie wśród firm early-stage. Coffeedesk jako dojrzały biznes wnosi do crowdfundingu zupełnie nową jakość.
– Bardzo cieszy nas fakt, że zostaliśmy obdarzeni tak ogromnym zaufaniem. Coffeedesk od początku jest firmą nastawioną na ludzi, ceniącą bliskość i dobre relacje z klientami. To właśnie oni, nasi klienci, motywują nas do ciągłego podnoszenia jakości naszych usług i to dzięki nim chcemy dalej się rozwijać – wyznaje Łukasz Wichłacz.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Chef’s Ghost Kitchen - nowy gracz w sektorze food delivery

Jak nowy koncept ghost kitchen zamierza zdobyć serca warszawiaków? Różne kuchnie świata. Jedno zamówienie. Jedna dostawa - to hasła Chef’s Ghost Kitchen, który realizuje ideę wirtualnych restauracji.

Wzrost konsumpcji whisky w Polsce. Czy pandemia zahamuje ten trend?

Czynniki wzrostu to większa otwartość millenialsów i młodszego pokolenia na whisky, popularność butelek o mniejszej pojemności, pojawienie się single maltów w dyskontach spożywczych oraz rosnąca oferta smaków i gatunków.

MOCNA JAK KOBIETA

"Kobieta jest jak torebka herbaty - nigdy nie wiesz, jaka jest jej moc, dopóki nie włożysz jej do wrzątku" - Eleanor Roosevelt.

Menu zaprojektowane z głową

W dużej mierze to właśnie na podstawie karty dań klienci wyrabiają sobie opinię na temat restauracji. Na co więc warto zwrócić uwagę podczas projektowania menu, by zrobić dobre wrażenie na gościach?

Gdzie leży Polska stolica burgerów? Burgerowe trendy

Burgerową stolicą Polski jest Kalisz - wynika z analizy trendów przeprowadzonej przez Uber Eats z okazji Dnia Burgera, który przypada 28 maja. Największe pojedyncze zamówienie złożone za pośrednictwem platformy zawierało... 87 cheeseburgerów. Co jeszcze powinniśmy wiedzieć o tym popularnym daniu?

Artur Jarczyński uruchamia portal do zamawiania jedzenia z dowozem

Dania z należących do Artura Jarczyńskiego restauracji U Szwejka, Jeff`s, Podwale 25 Kompania Piwna, Der Elefant, Otto Pompieri i St Antonio można teraz zamawiać z dowozem na portalu delidelivery.pl. To jeden z elementów nowej strategii działania firmy.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Jak łączyć napoje i alkohole z jedzeniem?

Jako restaurator pewnie wiele razy myślałeś o zasadach łączenia potraw i napojów. Jak sprawić, aby odpowiednia selekcja napojów pasowała do menu? Co zrobić, by obsługa umiała zarekomendować odpowiedni napój 
do serwowanego posiłku?
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej