x

Coffeedesk zebrał kapitał na ekspansję z crowdfundingowej emisji akcji

Kategoria: Twój biznes - wiedza    07.07.2020

Ponad 2 miliony złotych kapitału zebrała firma Coffeedesk (All Good SA) w ramach crowdfundingowej emisji akcji mającej na celu sfinansowanie planów międzynarodowej ekspansji. Firmie zaufało 541 inwestorów.

W 2019 roku Coffeedesk sprzedał ponad 230 ton kawy. Zdjęcie: Shutterstock.com.
W 2019 roku Coffeedesk sprzedał ponad 230 ton kawy. Zdjęcie: Shutterstock.com.
Coffeedesk to projekt, który narodził się w 2011 roku z inicjatywy Łukasza Wichłacza, Jacka Gardzielika i Marcina Gardzielika. Firma, o której kilka lat temu słyszało jedynie wąskie grono wielbicieli kawy speciality, dziś zatrudnia ponad 100 osób, a jej przewidywany przychód w 2020 roku to 70 mln złotych. W 2019 roku  Coffeedesk zrealizował 120 tysięcy zamówień i sprzedał ponad 230 ton kawy, a w marcu 2020 roku znalazł się na liście 1000 najszybciej rosnących firm w Europie według Financial Times (FT 1000). Jest dystrybutorem ponad 200 starannie wyselekcjonowanych marek kawy, herbaty i akcesoriów do ich parzenia, z wyłącznością na kluczowe produkty na rynku, właścicielem 3 butikowych kawiarni (w Koszalinie, w Szczecinie i w Warszawie) oraz platformy e-commerce.
Teraz po emisji akcji o wartości 2 016 000 zł chce realizować plany o międzynarodowej ekspansji. Coffeedesk inwestycje planuje przeznaczyć przede wszystkim na wdrożenie nowej platformy e-commerce B2C i rozwój międzynarodowy (908 000 zł) oraz na rozwój platformy sprzedażowej B2B (508 000 zł). Ponadto, w planie jest również otwarcie kawiarni z przestrzenią szkoleniowo-treningową (300 000 zł) oraz subskrypcja kawy (300 000 zł).
– Naszym głównym celem jest rozwój na rynku krajowym przez rozbudowę i doskonalenie wszystkich naszych kanałów dystrybucji w modelu omnichannel. Należą do nich: sklep internetowy, dwie platformy online skierowane do biznesu oraz rozwijająca się, butikowa sieć kawiarni. Nasz drugi cel strategiczny to zwiększenie eksportu przez umocnienie pozycji szczególnie w regionie CEE, m.in. Węgry, Czechy, Słowacja oraz w krajach Skandynawskich – mówi Łukasz Wichłacz, CEO Coffeedesk (All Good SA).
Crowdfunding udziałowy jako metoda zbierania kapitału cieszył się do tej pory w Polsce popularnością głównie wśród firm early-stage. Coffeedesk jako dojrzały biznes wnosi do crowdfundingu zupełnie nową jakość.
– Bardzo cieszy nas fakt, że zostaliśmy obdarzeni tak ogromnym zaufaniem. Coffeedesk od początku jest firmą nastawioną na ludzi, ceniącą bliskość i dobre relacje z klientami. To właśnie oni, nasi klienci, motywują nas do ciągłego podnoszenia jakości naszych usług i to dzięki nim chcemy dalej się rozwijać – wyznaje Łukasz Wichłacz.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Promocja restauracji. Sprawdzone pomysły na trudne czasy - podpowiada Rafał Lankosz, Head of Marketing w Unilever Food Solutions, North Europe

Nawet najlepsze restauracje muszą podejmować wiele czynności, aby dać się poznać i przyciągać klientów. Promocja restauracji w niełatwych czasach, kiedy goście coraz rzadziej jedzą na mieście, to zatem już nie nice-to-have, ale must-have. Jak ją zrobić skutecznie i efektywnie kosztowo?

Kawiarnia wprowadza opłaty za korzystanie z grzejników

Cafe Mombasa w Antwerpii na północy Belgii zainstalowała terminale płatnicze do grzejników, z których klienci korzystają na tarasie. Chodzi oczywiście o rekompensatę wysokich kosztów energii.

Wege ma coraz więcej miejsca na półce [ANALIZA]

Roślinna transformacja mimo inflacji i rosnących cen już się nie zatrzyma, ani nie cofnie - wieszczą producenci i analitycy. Silnie na nią oddziałują świadomi konsumenci. Głównym segmentem plant based jest zamiennik mleka. Jego sprzedaż to prawie 60% zakupów kategorii w ujęciu wartościowym.

Wigilia firmowa jak za króla Sasa (albo marszałka Piłdudskiego)

Lokalna, sezonowa, bogata w potrawy wegetariańskie, a nawet wegańskie - tak w skrócie można by opisać tradycyjną polską kuchnię wigilijną. Czy możemy zatem znaleźć lepsze źródło inspiracji niż doświadczenia naszych pradziadków?

Jak się komunikować z gośćmi restauracji w czasach kryzysu?

Pandemia i wybuch wojny w Ukrainie były trudną lekcją dla biznesów gastronomicznych, również pod kątem komunikacji z gośćmi. Jak się promować w czasach kryzysu, by nie popełniać gaf i nie stracić klientów? Rozmawiamy o tym z Kati Płachecką, właścicielką agencji Płachecka PR & Marketing.

Sezonowanie (nie tylko) mięsa

Wraz z modą na steki w restauracjach i steak-house’ach pojawiły się szafy, w których dojrzewa wołowina, a proces wydobywania z mięsa jego najlepszych walorów staje się coraz popularniejszy.

Inne kategorie

Podcasty

Konsument, który żyje w poczuciu zagrożenia: jak z nim prowadzić dialog? [PODCAST]

Jak zmieniają się konsumenci i jak zmieniają się producenci? W jaki sposób obie te grupy odczuwają niepokoje i jak warto na nie reagować - opowiada Małgorzata Cebelińska, dyrektor handlu firmy Mlekpol.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej