x

Women in Coffee - wsparcie dla kobiet popłynie także z Polski

Kategoria: Wydarzenia - otwarte    06.07.2020

Women in Coffee to projekt mający na celu wsparcie emancypacji kobiet z krajów rozwijających się zaangażowanych w proces produkcji kawy. W tym roku w projekt angażuje się także Polska.

Women in Coffee to projekt mający na celu wsparcie emancypacji kobiet z krajów rozwijających się zaangażowanych w proces produkcji kawy. Zdjęcie: materiały prasowe.
Women in Coffee to projekt mający na celu wsparcie emancypacji kobiet z krajów rozwijających się zaangażowanych w proces produkcji kawy. Zdjęcie: materiały prasowe.
Nie każdy zdaje sobie sprawę z tego, że kobiety odgrywają fundamentalną rolę w produkcji kawy. W krajach rozwijających się stanowią 70% siły roboczej na plantacjach. W całym sektorze przemysłu kawowego na różnych stanowiskach pracują 32 miliony kobiet. Pomimo ogromnego wkładu w rozwój upraw „czarnego złota”, napotykają one niewspółmiernie większe trudności i ograniczenia niż mężczyźni. Dotyczą one w szczególności: wynagrodzenia, własności ziemi, dostępu do kredytów, rynków, technologii, informacji czy edukacji. Ta świadomość dała początek projektowi Women in Coffee mającemu na celu wsparcie emancypacji kobiet w łańcuchu produkcji kawy.
Projekt został opracowany przez markę Caffè Vergnano we współpracy z IWCA (International Women's Coffee Alliance), organizacją non-profit, której misją jest wspieranie kobiet pracujących w przemyśle kawowym. Symbolem globalnego programu stała się różowa kolekcja produktów stworzona przez najstarszą palarnię kawy we Włoszech. Część dochodu z ich sprzedaży przeznaczana jest na pomoc kobietom objętym projektem. Od tego roku wsparcie płynąć będzie również z Polski.   

Dominikana – tania siła robocza
Każdy rok to nowy rozdział historii Women in Coffee. W 2019 roku główną rolę w projekcie odegrały kobiety pracujące na plantacjach kawy w Dominikanie.
Carolina Vergnano, dyrektor ds. eksportu w Caffè Vergnano. Zdjęcie: materiały prasowe.
Carolina Vergnano, dyrektor ds. eksportu w Caffè Vergnano. Zdjęcie: materiały prasowe.
– Wraz z IWCA zdecydowaliśmy, że w pierwszej odsłonie projektu wesprzemy społeczność kobiet pracujących w dolinie Hondo na Dominikanie. Naszym celem było przekazanie im narzędzi i know-how, aby mogły samodzielnie prowadzić swój biznes, czyli mikropalarnie kawy – mówi Carolina Vergnano, dyrektor ds. eksportu w Caffè Vergnano. – Z dochodów ze sprzedaży różowej linii udało nam się zakupić maszynę do opalania ziaren kawy. Kobiety objęte programem zaprosiliśmy również do naszej Akademii Vergnano w Turynie, gdzie przeszły szereg szkoleń oraz kursów podnoszących kompetencje. Dzięki tej konkretnej pomocy, stworzyliśmy im stabilne zaplecze biznesowe, które pozwoli na ich niezależność, samodzielność i większą emancypację.      
Dominikańska społeczność kobiet wciąż pozostaje pod merytoryczną opieką zarówno Caffè Vargnano, jak i organizacji IWCA.

Honduras – wykluczenie kulturowe i edukacyjne
W 2020 roku Women in Coffee przenosi się do Hondurasu. Tegorocznym celem projektu jest zebranie funduszy na budowę biblioteki znajdującej się w pobliżu plantacji kawy, w miejscowości Marcala.
– Sytuacja edukacyjna i kulturalna w zachodnim Hondurasie pozostawia wiele do życzenia. Dostępność szkół i innych instytucji jest utrudniona, możliwa jedynie dla wybranych. Postanowiliśmy, że zapewnimy lokalnej społeczności miejsce otwarte na wszystkich. Biblioteka zostanie zlokalizowana na farmie kawy Cual Bicicleta. Dzięki jej umiejscowieniu blisko pracy, kobiety z tego regionu i ich rodziny mają szansę uniknąć wykluczenia edukacyjnego i kulturowego – twierdzi Carolina Vergnano. – Jestem niezwykle dumna, że w tym roku możemy rozszerzyć projekt Women in Coffee o Polskę i kolejne kraje, z których będzie płynąć wsparcie. Mam nadzieję, że uda nam się razem zrobić wiele dobrego – dodaje.  
W skład różowej serii Women in Coffee, którą można kupić w polskim sklepie internetowym Caffè Vergnano oraz w wybranych lokalach, wchodzą m.in. filiżanki espresso, kubki czy designerskie kafetiery.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

1000 Miglia 2018

Cisowianka Perlage po raz trzeci oficjalnym sponsorem głównym legendarnego wyścigu tysiąca mil. Jedyny i niepowtarzalny! Ekscytujący! Bajecznie odjazdowy! - to nieliczne z tytułów, którymi światowe media podsumowują co roku rajd samochodów zabytkowych Mille Miglia Storica.

Warszawska Strefa Jedzenia na Pasażu Wiecha

Warszawska Strefa Jedzenia to nowa odsłona doskonale znanego warszawiakom letniego festiwalu miejskiego organizowanego przez Domy Towarowe Wars Sawa Junior - "Pasaż Wiecha. Kultura w samym centrum". Co tydzień, od czwartku do soboty, królują tu prawdziwe hity street food’u.

MAKRO ROZWIJA PROGRAM "SZEF DLA MŁODYCH TALENTÓW"

20 marca br. w Poznaniu ponad 100 uczniów z wielkopolskich szkół gastronomicznych wzięło udział w kolejnym Mikserze Kulinarnym zorganizowanym w ramach programu "Szef dla młodych talentów". Gośćmi wydarzenia byli szefowie kuchni: Michał Kuter oraz Ernest Jagodziński.

OKRĄGŁY JUBILEUSZ

W tym roku mija 20 lat, odkąd pierwsze doniczki ze świeżymi ziołami trafiły na polskie stoły prosto z podwarszawskiej szklarni. Z tej okazji firma Swedeponic Polska (producent m.in. ziół Baziółka) zorganizowała uroczystą kolację w stołecznej restauracji Belvedere.

Smacznie na Festiwalu Grilla w Zakopanem

1 sierpnia przy wiatach grillowych kompleksu Nosalowy Dwór Resort & SPA w Zakopanem odbył się Festiwal Grilla 2020. W trakcie imprezy zaprezentowano różne metody grillowania: węglowe, gazowe, elektryczne.

Selgros Cash&Carry wspiera potrzebujących

Selgros Cash&Carry kontynuuje wieloletnią współpracę z Caritas Poznań. Firma przekazała właśnie samochód dostawczy, dzięki któremu możliwe będzie usprawnienie dostaw żywności do jadłodajni i placówek żywieniowych, a tym samym jeszcze większe wsparcie dla ubogich i potrzebujących.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej