x

Women in Coffee - wsparcie dla kobiet popłynie także z Polski

Kategoria: Wydarzenia - otwarte    06.07.2020

Women in Coffee to projekt mający na celu wsparcie emancypacji kobiet z krajów rozwijających się zaangażowanych w proces produkcji kawy. W tym roku w projekt angażuje się także Polska.

Women in Coffee to projekt mający na celu wsparcie emancypacji kobiet z krajów rozwijających się zaangażowanych w proces produkcji kawy. Zdjęcie: materiały prasowe.
Women in Coffee to projekt mający na celu wsparcie emancypacji kobiet z krajów rozwijających się zaangażowanych w proces produkcji kawy. Zdjęcie: materiały prasowe.
Nie każdy zdaje sobie sprawę z tego, że kobiety odgrywają fundamentalną rolę w produkcji kawy. W krajach rozwijających się stanowią 70% siły roboczej na plantacjach. W całym sektorze przemysłu kawowego na różnych stanowiskach pracują 32 miliony kobiet. Pomimo ogromnego wkładu w rozwój upraw „czarnego złota”, napotykają one niewspółmiernie większe trudności i ograniczenia niż mężczyźni. Dotyczą one w szczególności: wynagrodzenia, własności ziemi, dostępu do kredytów, rynków, technologii, informacji czy edukacji. Ta świadomość dała początek projektowi Women in Coffee mającemu na celu wsparcie emancypacji kobiet w łańcuchu produkcji kawy.
Projekt został opracowany przez markę Caffè Vergnano we współpracy z IWCA (International Women's Coffee Alliance), organizacją non-profit, której misją jest wspieranie kobiet pracujących w przemyśle kawowym. Symbolem globalnego programu stała się różowa kolekcja produktów stworzona przez najstarszą palarnię kawy we Włoszech. Część dochodu z ich sprzedaży przeznaczana jest na pomoc kobietom objętym projektem. Od tego roku wsparcie płynąć będzie również z Polski.   

Dominikana – tania siła robocza
Każdy rok to nowy rozdział historii Women in Coffee. W 2019 roku główną rolę w projekcie odegrały kobiety pracujące na plantacjach kawy w Dominikanie.
Carolina Vergnano, dyrektor ds. eksportu w Caffè Vergnano. Zdjęcie: materiały prasowe.
Carolina Vergnano, dyrektor ds. eksportu w Caffè Vergnano. Zdjęcie: materiały prasowe.
– Wraz z IWCA zdecydowaliśmy, że w pierwszej odsłonie projektu wesprzemy społeczność kobiet pracujących w dolinie Hondo na Dominikanie. Naszym celem było przekazanie im narzędzi i know-how, aby mogły samodzielnie prowadzić swój biznes, czyli mikropalarnie kawy – mówi Carolina Vergnano, dyrektor ds. eksportu w Caffè Vergnano. – Z dochodów ze sprzedaży różowej linii udało nam się zakupić maszynę do opalania ziaren kawy. Kobiety objęte programem zaprosiliśmy również do naszej Akademii Vergnano w Turynie, gdzie przeszły szereg szkoleń oraz kursów podnoszących kompetencje. Dzięki tej konkretnej pomocy, stworzyliśmy im stabilne zaplecze biznesowe, które pozwoli na ich niezależność, samodzielność i większą emancypację.      
Dominikańska społeczność kobiet wciąż pozostaje pod merytoryczną opieką zarówno Caffè Vargnano, jak i organizacji IWCA.

Honduras – wykluczenie kulturowe i edukacyjne
W 2020 roku Women in Coffee przenosi się do Hondurasu. Tegorocznym celem projektu jest zebranie funduszy na budowę biblioteki znajdującej się w pobliżu plantacji kawy, w miejscowości Marcala.
– Sytuacja edukacyjna i kulturalna w zachodnim Hondurasie pozostawia wiele do życzenia. Dostępność szkół i innych instytucji jest utrudniona, możliwa jedynie dla wybranych. Postanowiliśmy, że zapewnimy lokalnej społeczności miejsce otwarte na wszystkich. Biblioteka zostanie zlokalizowana na farmie kawy Cual Bicicleta. Dzięki jej umiejscowieniu blisko pracy, kobiety z tego regionu i ich rodziny mają szansę uniknąć wykluczenia edukacyjnego i kulturowego – twierdzi Carolina Vergnano. – Jestem niezwykle dumna, że w tym roku możemy rozszerzyć projekt Women in Coffee o Polskę i kolejne kraje, z których będzie płynąć wsparcie. Mam nadzieję, że uda nam się razem zrobić wiele dobrego – dodaje.  
W skład różowej serii Women in Coffee, którą można kupić w polskim sklepie internetowym Caffè Vergnano oraz w wybranych lokalach, wchodzą m.in. filiżanki espresso, kubki czy designerskie kafetiery.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Festiwal Syryjski w gdańskiej Stacji Food Hall

W dniach 23-26 marca w Stacji Food Hall trwać będzie Festiwal Syryjski. Podczas imprezy spróbować będzie można dań oraz koktajli inspirowanych kulinarnym dziedzictwem Bliskiego Wschodu.

Fundacja Taka Akcja zakupi mobilne KTG dla ukraińskich kobiet w ciąży

Wskaźnik przyrostu naturalnego w Ukrainie spada, a warunki wojenne spowodowały, że wskaźnik ciąż patologicznych przewyższa 30 proc. Problem ten schodzi na dalszy plan, kiedy kraj działa w stanie wyższej konieczności. Fundacja Taka Akcja chce to zmienić i rusza ze zbiórką charytatywną NEW HOPE.

Trzecia odsłona kolacji Grand Dinners już w maju

Kolejne kolacje z cyklu Grand Dinners odbędą się 15 i 16 maja w Restauracji Belvedere położonej w samym sercu Łazienek Królewskich. Swoje popisowe dania zaserwują tym razem Jean-Philippe Blondet, Arnaud Bignon i gospodarz wieczoru Tomasz Łagowski.

Body Chief startuje ze szkołą gotowania. Na poczatek - warsztaty z Magdą Gessler

Marka cateringu dietetycznego Body Chief wraz z otwarciem nowej siedziby pod Poznaniem uruchamia autorską szkołę gotowania. Warsztaty kulinarne będą w niej prowadzić doświadczeni kucharze i znani blogerzy kulinarni. Pierwszy cykl zajęć poprowadzi restauratorka Magda Gessler.

Brzmienie jedzenia ideą wiosennej edycji Restaurant Week. Wystartowały rezerwacje

Po dwóch ostatnich rekordowych edycjach Restaurant Week - czyli festiwal popisowych menu w restauracjach - powraca pod hasłem #FoodSoundsGood! Jak dobrze brzmi jedzenie? Będzie można się przekonać od 22 marca do 30 kwietnia w około 400 lokalach w Polsce. Cena trzech dań i koktajlu wynosi 69 zł.

"Przez zmysły do błogostanu" - cykl kolacji w kołobrzeskim Shuum Boutique Wellness Hotel

Pierwsze wydarzenie z cyklu "Przez zmysły do błogostanu" za nami. Zmysłowe kolacje z pairingiem win to dopełnienie oferty Shuum Boutique Wellness Hotel w Kołobrzegu.

Inne kategorie

Podcasty

Kryzys 2.0 i konsument, który przelicza: jak go zachęcić do marki? [PODCAST]

Czego potrzebuje teraz konsument? Czy zmieniać portfolio? Jak się z nim komunikować? Czy to jest moment na wprowadzanie nowości? Opowiada Jacek Sadowski, prezes Demo Effective Launching.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej