x

Lody (z okienka) odporne na kryzys

Kategoria: Twój biznes - oferta    03.07.2020

Desery lodowe to najwyraźniej produkt odporny na kryzys. Przekonała się o tym firma Sweet Gallery, która mimo pandemii od maja rozwija nową sieć SiGelato z lodami naturalnymi. Ma już 25 franczyzobiorców.

Zdjęcie:Shutterstock.com.
Zdjęcie:Shutterstock.com.
Firma planuje w tym roku otworzyć w Polsce ok. 150 nowych punktów. Sweet Gallery rozwija się również za granicą pod marką Ice and Roll i Cake and Roll. Punkty funkcjonują w Niemczech, Wielkiej Brytanii, na Słowacji, w Czechach, w Hiszpanii i we Francji.
– Rozwój SiGelato zaplanowaliśmy jeszcze przed wybuchem pandemii i zatrzymaniem gospodarki. Tzw. lockdown nastąpił w marcu, a więc jeszcze przed rozpoczęciem sezonu lodowego. Mieliśmy więc czas na śledzenie rozwoju sytuacji oraz obserwowanie jak zareaguje na nią nasza firma i pozostałe marki – mówi Krzysztof Olesiak, prezes Sweet Gallery.

Mobilna gastronomia w czasie kwarantanny
Firma, oprócz SiGelato, jest właścicielem czterech innych marek – Lodolandia z lodami świderkami, Bafra Kebeb, Rajskie Lody Tajskie i Kołacz na Okrągło. Pod wymienionymi szyldami działa w sumie ponad 650 punktów. Wszystkie marki poradziły sobie z kryzysem.
Momilny punkt Lodolandii. Zdjęcie: materiały prasowe.
Momilny punkt Lodolandii. Zdjęcie: materiały prasowe.
– W przypadku Lodolandii jedynie opóźniliśmy start sezonu o trzy tygodnie i punkty lodowe zaczęliśmy uruchamiać w drugiej połowie kwietnia. Aktualnie działają już wszystkie przyczepy ze sprzedażą utrzymującą się na podobnym poziomie, jak w zeszłym roku w analogicznym okresie – mówi Krzysztof Olesiak.
Lodolandia oraz pozostałe koncepty Sweet Gallery to mobilne przyczepy, które gdy nie pracują, nie generują kosztów, w przeciwieństwie do tradycyjnych lokali gastronomicznych, na których ciążą zobowiązania pracownicze i czynsz. Sweet Gallery anulowała miesięczne opłaty franczyzowe, a franczyzobiorcy Lodolandii mogli skorzystać z pomocy w ramach Tarczy Antykryzysowej.
Sweet Gallery od początku istnienia stawiała na sprzedaż „take away” oraz segment „street food”. Po siedmiu latach firma zajmuje ok. 15 proc. rynku mobilnej gastronomii. – Taka formuła bardzo dobrze sprawdziła się w okresie kwarantanny. Ludzie nie bali się kupować gotowych potraw, tym bardziej że my oferowaliśmy sprzedaż na wynos przez tzw. okienko, co dało jeszcze większe poczucie bezpieczeństwa – wyjaśnia Olesiak.
Wzrost sprzedaży w sieciach idzie w parze z otwieraniem nowych punktów franczyzowych. Od początku pandemii firma pozyskała 50 nowych franczyzobiorców. Część z nich nawiązała współpracę jeszcze w czasie kwarantanny przed rozpoczęciem sezonu lodowego, kiedy to firma prowadziła spotkania rekrutacyjne online. – Biznes, który oferujemy można łączyć z inną aktywnością zawodową, można prowadzić go zdalnie, jest tani, szybki i oparty na prostych zasadach – zapewnia Krzysztof Olesiak.

Warunki franczyzy
Sweet Gallery oferuje w pełni wyposażoną przyczepę dopasowaną do konkretnej marki, a działalność rozpoczyna się już po dwudniowym szkoleniu. Firma wybiera również lokalizacje i negocjuje ceny najmu.
SiGelato. Zdjęcie: materiały prasowe.
SiGelato. Zdjęcie: materiały prasowe.
– W tej chwili mamy kilkadziesiąt przyczep gotowych do pracy. Cały proces przygotowania do biznesu – od pierwszego spotkania rekrutacyjnego do otwarcia punktu, trwa dwa tygodnie – informuje Krzysztof Olesiak.
Koszt inwestycji w pojedynczy punkt w zależności od marki wynosi od 94,9 tys. zł, ale aby dołączyć do sieci wystarczy wkład własny od 10 tys. zł. Pozostała część kwoty jest leasingowana. Inwestycja zwraca się średnio już w drugim sezonie.
– W okresie letnim przy dobrej pogodzie nasze punkty miesięcznie generują 30 tys. zł, a niektóre nawet 50 tys. zł. Myślę, że w tym sezonie może być jeszcze lepiej ponieważ wiele osób zrezygnuje z wyjazdów wakacyjnych za granicę i spędzi je w Polsce – mówi Krzysztof Olesiak.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

UGOTUJ TO NA ŚWIEŻYM POWIETRZU

Jeszcze do niedawna gotowanie na zewnątrz kojarzyło się z niewielkim grillem, składającym się z rusztu i misy. Jednak czasy się zmieniły i urządzenia do gotowania na świeżym powietrzu stały się narzędziami do gotowania wszystkiego, co dusza (i gość) zapragnie.

Nowość od firmy Tork

W miejscach o dużym natężeniu ruchu np. na stadionach, lotniskach, w centrach handlowych, łazienki są często zatłoczone i brudne, a ich utrzymanie w czystości stanowi duże wyzwanie. Aby zapobiec tego rodzaju problemom, Tork opracował nowy system do wycierania rąk - Tork PeakServe®

Wracają szkolenia do Instytutu Kulinarnego Transgourmet

Po kilkumiesięcznej przerwie, nowoczesna przestrzeń Instytutu Kulinarnego Transgourmet znów wypełni się inspirującymi wydarzeniami dla branży HoReCa, z zachowaniem wszystkich środków bezpieczeństwa i higieny.

Systemy POS - przegląd ofert

Każdy lokal gastronomiczny ewoluuje, w zależności od potrzeb rynku rozrasta się lub kurczy, zmienia układ sali, menu, niekiedy całą koncepcję. System POS też nie jest na zawsze. Reorganizując pracę i wprowadzając nowe pomysły, warto pomyśleć, czy nie jest to odpowiedni czas na zmianę oprogramowania.

“The fresh taste of the land" nowym hasłem Farm Frites

Firma Farm Frites International, będąca liderem na rynku mrożonych produktów ziemniaczanych, zmienia slogan firmowy na "The fresh taste of the land". Nową myślą przewodnią Farm Frites chce podkreślić troskę o najwyższą jakość surowca, bezpieczeństwo oferowanych produktów.

Wytwórca wegańskiej mlecznej czekolady Las Vegan's zapowiada kampanię crowdfundingową

Manufaktura Czekolady Chocolate Story tworzy pierwszą wegańską, a zarazem mleczną tabliczkę - pod szyldem nowej spółki Las Vegan’s. Jej wejściu na rynek towarzyszyć będzie kampania crowdfundingowa, która w listopadzie wystartuje na Crowdway.pl.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna ekspozycja i zatowarowanie restauracji

Dbanie o odpowiedni kontakt wizualny, zagwarantowanie priorytetu produktom najważniejszym z punktu widzenia klienta, dyskretne oznakowanie jakości oferty to droga, która doprowadzi do zwiększenia sprzedaży i zysków.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej