x

Lody (z okienka) odporne na kryzys

Kategoria: Twój biznes - oferta    03.07.2020

Desery lodowe to najwyraźniej produkt odporny na kryzys. Przekonała się o tym firma Sweet Gallery, która mimo pandemii od maja rozwija nową sieć SiGelato z lodami naturalnymi. Ma już 25 franczyzobiorców.

Zdjęcie:Shutterstock.com.
Zdjęcie:Shutterstock.com.
Firma planuje w tym roku otworzyć w Polsce ok. 150 nowych punktów. Sweet Gallery rozwija się również za granicą pod marką Ice and Roll i Cake and Roll. Punkty funkcjonują w Niemczech, Wielkiej Brytanii, na Słowacji, w Czechach, w Hiszpanii i we Francji.
– Rozwój SiGelato zaplanowaliśmy jeszcze przed wybuchem pandemii i zatrzymaniem gospodarki. Tzw. lockdown nastąpił w marcu, a więc jeszcze przed rozpoczęciem sezonu lodowego. Mieliśmy więc czas na śledzenie rozwoju sytuacji oraz obserwowanie jak zareaguje na nią nasza firma i pozostałe marki – mówi Krzysztof Olesiak, prezes Sweet Gallery.

Mobilna gastronomia w czasie kwarantanny
Firma, oprócz SiGelato, jest właścicielem czterech innych marek – Lodolandia z lodami świderkami, Bafra Kebeb, Rajskie Lody Tajskie i Kołacz na Okrągło. Pod wymienionymi szyldami działa w sumie ponad 650 punktów. Wszystkie marki poradziły sobie z kryzysem.
Momilny punkt Lodolandii. Zdjęcie: materiały prasowe.
Momilny punkt Lodolandii. Zdjęcie: materiały prasowe.
– W przypadku Lodolandii jedynie opóźniliśmy start sezonu o trzy tygodnie i punkty lodowe zaczęliśmy uruchamiać w drugiej połowie kwietnia. Aktualnie działają już wszystkie przyczepy ze sprzedażą utrzymującą się na podobnym poziomie, jak w zeszłym roku w analogicznym okresie – mówi Krzysztof Olesiak.
Lodolandia oraz pozostałe koncepty Sweet Gallery to mobilne przyczepy, które gdy nie pracują, nie generują kosztów, w przeciwieństwie do tradycyjnych lokali gastronomicznych, na których ciążą zobowiązania pracownicze i czynsz. Sweet Gallery anulowała miesięczne opłaty franczyzowe, a franczyzobiorcy Lodolandii mogli skorzystać z pomocy w ramach Tarczy Antykryzysowej.
Sweet Gallery od początku istnienia stawiała na sprzedaż „take away” oraz segment „street food”. Po siedmiu latach firma zajmuje ok. 15 proc. rynku mobilnej gastronomii. – Taka formuła bardzo dobrze sprawdziła się w okresie kwarantanny. Ludzie nie bali się kupować gotowych potraw, tym bardziej że my oferowaliśmy sprzedaż na wynos przez tzw. okienko, co dało jeszcze większe poczucie bezpieczeństwa – wyjaśnia Olesiak.
Wzrost sprzedaży w sieciach idzie w parze z otwieraniem nowych punktów franczyzowych. Od początku pandemii firma pozyskała 50 nowych franczyzobiorców. Część z nich nawiązała współpracę jeszcze w czasie kwarantanny przed rozpoczęciem sezonu lodowego, kiedy to firma prowadziła spotkania rekrutacyjne online. – Biznes, który oferujemy można łączyć z inną aktywnością zawodową, można prowadzić go zdalnie, jest tani, szybki i oparty na prostych zasadach – zapewnia Krzysztof Olesiak.

Warunki franczyzy
Sweet Gallery oferuje w pełni wyposażoną przyczepę dopasowaną do konkretnej marki, a działalność rozpoczyna się już po dwudniowym szkoleniu. Firma wybiera również lokalizacje i negocjuje ceny najmu.
SiGelato. Zdjęcie: materiały prasowe.
SiGelato. Zdjęcie: materiały prasowe.
– W tej chwili mamy kilkadziesiąt przyczep gotowych do pracy. Cały proces przygotowania do biznesu – od pierwszego spotkania rekrutacyjnego do otwarcia punktu, trwa dwa tygodnie – informuje Krzysztof Olesiak.
Koszt inwestycji w pojedynczy punkt w zależności od marki wynosi od 94,9 tys. zł, ale aby dołączyć do sieci wystarczy wkład własny od 10 tys. zł. Pozostała część kwoty jest leasingowana. Inwestycja zwraca się średnio już w drugim sezonie.
– W okresie letnim przy dobrej pogodzie nasze punkty miesięcznie generują 30 tys. zł, a niektóre nawet 50 tys. zł. Myślę, że w tym sezonie może być jeszcze lepiej ponieważ wiele osób zrezygnuje z wyjazdów wakacyjnych za granicę i spędzi je w Polsce – mówi Krzysztof Olesiak.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Prowadzisz restaurację i organizację pozarządową? Możesz sprzedawać posiłki w Glovo bez prowizji

W ramach programu Glovo "Zamawiając - pomagasz" organizacje pozarządowe, które jednocześnie prowadzą restaurację lub sklep, mogą sprzedawać na tej platformie z 0% prowizją. Z programu korzysta już m.in. Kuchnia Czerwony Rower w Warszawie.

PKN Orlen poszukuje dostawców zapiekanek

PKN Orlen prowadzi analizę rynku w zakresie potencjalnych dostawców zapiekanek, które pod marką własną koncernu byłyby przeznaczone do dalszej sprzedaży w jego punktach detalicznych. Odpowiedzi na zapytanie można składać do 24 sierpnia.

Serwisy obiadowe i zastawa stołowa odpowiednie na co dzień

Dzisiaj jest to mniej popularne niż jeszcze kilkadziesiąt lat temu, jednak część osób decyduje się oddzielić serwis obiadowy i zastawę stołową codzienną od świątecznej. Co będzie odpowiednie do codziennego użytkowania? Czym kierować się przy zakupie talerzy, misek, kubków oraz sztućców dla rodziny?

Kawowy ekspres do gastronomii. Cena to nie wszystko

Jeśli nie wiemy, jak samodzielnie zaparzyć espresso, powinniśmy mieć w lokalu choćby mały automatyczny ekspres. To, jakie urządzenie będzie dla nas odpowiednie, zależy od wielu czynników i nie ogranicza się do dyskusji wyłącznie na temat ceny.

5 dobrych powodów, by pożegnać się ze starym sprzętem kuchennym

Znane procesy, sprzęt i sposób przygotowywania - wszystko to ułatwia życie w kuchni. Naprawdę? Przyglądając się pracy w kuchni czasami odnosi się zupełnie inne wrażenie. Tylko dlatego, że zawsze robiłeś coś w określony sposób, nie oznacza to, że jest to najlepszy sposób.

Starbucks w biurach! Nestlé Professional startuje w Polsce z ofertą We Proudly Serve Starbucks®

Firma Nestlé Professional rozszerza portfolio napojów dla gastronomii o koncept We Proudly Serve Starbucks®. Oferuje on biurom i punktom gastronomicznym możliwość serwowania napojów kultowej marki.

Inne kategorie

Podcasty

Wegańskie słodycze: jak to ugryźć? [PODCAST]

Dania wegańskie dobrze zadomowiły się już w polskich sklepach i restauracjach. Coraz częściej klienci mają ochotę również na ciasta i desery, które nie zawierają produktów odzwierzęcych, a cukiernie chętnie wychodzą im naprzeciw. Rozmawiamy o tym z Dominiką Targosz, ambasadorką Chef for Change.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej