x

Lody (z okienka) odporne na kryzys

Kategoria: Twój biznes - oferta    03.07.2020

Desery lodowe to najwyraźniej produkt odporny na kryzys. Przekonała się o tym firma Sweet Gallery, która mimo pandemii od maja rozwija nową sieć SiGelato z lodami naturalnymi. Ma już 25 franczyzobiorców.

Zdjęcie:Shutterstock.com.
Zdjęcie:Shutterstock.com.
Firma planuje w tym roku otworzyć w Polsce ok. 150 nowych punktów. Sweet Gallery rozwija się również za granicą pod marką Ice and Roll i Cake and Roll. Punkty funkcjonują w Niemczech, Wielkiej Brytanii, na Słowacji, w Czechach, w Hiszpanii i we Francji.
– Rozwój SiGelato zaplanowaliśmy jeszcze przed wybuchem pandemii i zatrzymaniem gospodarki. Tzw. lockdown nastąpił w marcu, a więc jeszcze przed rozpoczęciem sezonu lodowego. Mieliśmy więc czas na śledzenie rozwoju sytuacji oraz obserwowanie jak zareaguje na nią nasza firma i pozostałe marki – mówi Krzysztof Olesiak, prezes Sweet Gallery.

Mobilna gastronomia w czasie kwarantanny
Firma, oprócz SiGelato, jest właścicielem czterech innych marek – Lodolandia z lodami świderkami, Bafra Kebeb, Rajskie Lody Tajskie i Kołacz na Okrągło. Pod wymienionymi szyldami działa w sumie ponad 650 punktów. Wszystkie marki poradziły sobie z kryzysem.
Momilny punkt Lodolandii. Zdjęcie: materiały prasowe.
Momilny punkt Lodolandii. Zdjęcie: materiały prasowe.
– W przypadku Lodolandii jedynie opóźniliśmy start sezonu o trzy tygodnie i punkty lodowe zaczęliśmy uruchamiać w drugiej połowie kwietnia. Aktualnie działają już wszystkie przyczepy ze sprzedażą utrzymującą się na podobnym poziomie, jak w zeszłym roku w analogicznym okresie – mówi Krzysztof Olesiak.
Lodolandia oraz pozostałe koncepty Sweet Gallery to mobilne przyczepy, które gdy nie pracują, nie generują kosztów, w przeciwieństwie do tradycyjnych lokali gastronomicznych, na których ciążą zobowiązania pracownicze i czynsz. Sweet Gallery anulowała miesięczne opłaty franczyzowe, a franczyzobiorcy Lodolandii mogli skorzystać z pomocy w ramach Tarczy Antykryzysowej.
Sweet Gallery od początku istnienia stawiała na sprzedaż „take away” oraz segment „street food”. Po siedmiu latach firma zajmuje ok. 15 proc. rynku mobilnej gastronomii. – Taka formuła bardzo dobrze sprawdziła się w okresie kwarantanny. Ludzie nie bali się kupować gotowych potraw, tym bardziej że my oferowaliśmy sprzedaż na wynos przez tzw. okienko, co dało jeszcze większe poczucie bezpieczeństwa – wyjaśnia Olesiak.
Wzrost sprzedaży w sieciach idzie w parze z otwieraniem nowych punktów franczyzowych. Od początku pandemii firma pozyskała 50 nowych franczyzobiorców. Część z nich nawiązała współpracę jeszcze w czasie kwarantanny przed rozpoczęciem sezonu lodowego, kiedy to firma prowadziła spotkania rekrutacyjne online. – Biznes, który oferujemy można łączyć z inną aktywnością zawodową, można prowadzić go zdalnie, jest tani, szybki i oparty na prostych zasadach – zapewnia Krzysztof Olesiak.

Warunki franczyzy
Sweet Gallery oferuje w pełni wyposażoną przyczepę dopasowaną do konkretnej marki, a działalność rozpoczyna się już po dwudniowym szkoleniu. Firma wybiera również lokalizacje i negocjuje ceny najmu.
SiGelato. Zdjęcie: materiały prasowe.
SiGelato. Zdjęcie: materiały prasowe.
– W tej chwili mamy kilkadziesiąt przyczep gotowych do pracy. Cały proces przygotowania do biznesu – od pierwszego spotkania rekrutacyjnego do otwarcia punktu, trwa dwa tygodnie – informuje Krzysztof Olesiak.
Koszt inwestycji w pojedynczy punkt w zależności od marki wynosi od 94,9 tys. zł, ale aby dołączyć do sieci wystarczy wkład własny od 10 tys. zł. Pozostała część kwoty jest leasingowana. Inwestycja zwraca się średnio już w drugim sezonie.
– W okresie letnim przy dobrej pogodzie nasze punkty miesięcznie generują 30 tys. zł, a niektóre nawet 50 tys. zł. Myślę, że w tym sezonie może być jeszcze lepiej ponieważ wiele osób zrezygnuje z wyjazdów wakacyjnych za granicę i spędzi je w Polsce – mówi Krzysztof Olesiak.

Autor tekstu: ( red. )

Inne kategorie

Akademia Horeca

Jak łączyć napoje i alkohole z jedzeniem?

Jako restaurator pewnie wiele razy myślałeś o zasadach łączenia potraw i napojów. Jak sprawić, aby odpowiednia selekcja napojów pasowała do menu? Co zrobić, by obsługa umiała zarekomendować odpowiedni napój 
do serwowanego posiłku?
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej