x

Kalifornia i Teksas znów ograniczają działalność gastronomii

Kategoria: Koronawirus - Aktualności    02.07.2020

Z powodu wzrostu liczby zakażeń koronawirusem gubernator Kalifornii Gavin Newsom zarządził lockdown barów, winiarni i restauracji w zamkniętych pomieszczeniach na co najmniej 3 tygodnie. Bary zamknięto też ponownie w Teksasie, a Nowy Jork wstrzymuje się z "odmrażaniem" usług gastronomicznych.

Opustoszała Fairfax Avenue przed legendarnym Canter's Deli w Los Angeles. Zdjecie: Shutterstcok.com.
Opustoszała Fairfax Avenue przed legendarnym Canter's Deli w Los Angeles. Zdjecie: Shutterstcok.com.
Polecenie gubernatora Kalifornii dotyczy metropolii Los Angeles i 18 hrabstw, w których mieszka prawie 75 proc. z 40 mln ludności stanu. To prawie cała południowa Kalifornia, z wyjątkiem San Diego, gdzie wzrostu zachorowań nie zanotowano. Zdaniem Kalifornijskiego Stowarzyszenia Restauratorów ostatnie zarządzenia to „śmiertelny cios” dla wielu restauracji. Restauratorzy uważają, że władze nie wykazały jednoznacznie związku między jedzeniem w restauracjach a rozprzestrzenianiem się wirusa.
Przez dwa tygodnie do ub. poniedziałku liczba potwierdzonych przypadków koronawirusa w Kalifornii wzrosła o 45 proc. do prawie 250 tys. a hospitalizacji o 52 proc. do 5 077. Najgorsza sytuacja panuje w rolniczym hrabstwie Imperial położonym przy granicy z Meksykiem. Wskaźnik infekcji wynosi tam 20 proc., czyli jest ponad dwukrotnie wyższy niż w reszcie stanu. Miejscowe szpitale są przepełnione.
Również w Teksasie wykryto w środę ponad 8 tys. przypadków, o ok. tysiąc więcej niż we wtorek. By ograniczyć rozprzestrzenianie się epidemii oraz odciążyć bliskie swoich limitów szpitale, zamknięto bary w tym stanie.
Z kolei burmistrz Nowego Jorku Bill de Blasio ogłosił, że powrót nowojorczyków do restauracji mieszczących się wewnątrz budynków – co planowano na 6 lipca – zostaje odłożony na czas nieokreślony. Ta decyzja jest odpowiedzią na alarmujący wzrost liczby przypadków COVID-19 w całym kraju. Nadal można stołować się w lokalach na świeżym powietrzu – licencje na prowadzenie ogródków gastronomicznych tego lata uzyskało ponad 6600 restauracji w pięciu dzielnicach Nowego Jorku.
Restauratorzy są rozczarowani zmianą planów w ostatniej chwili.
– Rozumiemy obawy związane z jedzeniem w pomieszczeniach, ale z niecierpliwością oczekujemy współpracy z władzami stanowymi i lokalnymi, aby zapewnić klientom przyjemne doznania kulinarne, a jednocześnie bezpieczeństwo zgodnie z wytycznymi dotyczącymi dystansu społecznego – mówiJeffrey Garcia, prezes stowarzyszenia Latino Restaurant, Bar and Lounge Association w stanie Nowy Jork.
(PAP)

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

II etap odmrażania gospodarki już po majówce

Od 4 maja wkraczamy w II etap odmrażania gospodarki. Sprawdź, czy coś się zmieni dla branży HoReCa?

6 na 10 respondentów ma większe oczekiwania dotyczące czystości w gastronomii

Większość z nas myje ręce częściej niż przed pandemią COVID-19. Nie wynika to jednak z troski o innych. Nowe badanie przeprowadzone przez Tork, markę firmy Essity, wykazało, że niemal ośmiu na dziesięciu respondentów myje ręce, aby chronić siebie.

#RoślinnieWspieramy - na ratunek lokalnej gastronomii z kuchnią wegańską

Akcja ma na celu wsparcie w czasie pandemii lokalnej gastronomii zajmującej się kuchnią wegańską. Na profilach społecznościowych RoślinnieJemy pojawił się krótki film zachęcający do zmawiania roślinnych posiłków w lokalnych barach i restauracjach.

Najlepsi kucharze zapraszają do gotowania online

Znani szefowie kuchni zmuszeni do zamknięcia swych restauracji z powodu pandemii, otworzyli wrota domowych kuchni i z pomocą social mediów dzielą się przepisami oraz tajnikami sztuki kulinarnej. Czego można się nauczyć od Marcina Przybysza, Massimo Bottury, Farrana Adrii czy Erica Riperta?

Narzędzia Tork - nowe standardy higieny w dobie Covid-19

Tork, marka Essity, dostarcza bezpłatne narzędzia i rozwiązania dla biznesu pomocne w funkcjonowaniu w nowych warunkach. Kampania "Zapewnij nowe standardy higieny" to zestaw materiałów, z którego mogą korzystać firmy, tworząc plan ponownego otwarcia i aktualizując swe procedury higieniczne.

Gastronomia w pandemii - które firmy wspierają polski rynek gastronomiczny?

Portal OuiChef.pl oraz magazyn "Food Service" wraz z partnerami włączyły się w pomoc dla lokali gastronomicznych dotkniętych skutkami pandemii koronawirusa.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej