x

Weekendowe wypady - hit tegorocznych wakacji?

Kategoria: Twój biznes - wiedza    29.06.2020

Aż 70% Polaków planuje w te wakacje wyjazd typu city break. Uważają, że formuła krótkiego wypoczynku w wybranym mieście to dobra alternatywa dla tegorocznych, nietypowych ze względu na pandemię wakacji. 18% ankietowanych szuka w czasie takich wypadów nowych doznań kulinarnych.

Zdjęcie: Shutterstosck.com
Zdjęcie: Shutterstosck.com

Według 78% respondentów city break ma szansę na stałe już zagościć w polskiej turystyce – to wyniki sondy „City break po polsku” serwisu Prezentmarzeń. Polacy, jak pokazała ankieta, bardzo pozytywnie postrzegają wyjazdy w formule weekendowej. Zdaniem 25% to idealny sposób na intensywne zwiedzanie wybranego miasta. Według 21% to świetna alternatywa, gdy nie mamy dłuższego urlopu, a według 16% to dobry sposób, aby poczuć atmosferę danego miasta i spróbować lokalnych rozrywek.

Co trzeci Polak zapytany o powód korzystania z city break twierdzi, że dzięki takim wyjazdom odrywa się od zawodowych obowiązków i codzienności, 24% chciałoby w ten sposób poczuć klimat i atrakcje polskich miast. Wyjeżdżając na city break szukamy głównie atrakcji związanych z aktywnością ruchową, a nawet ze sportami ekstremalnymi – jak uważa 27% respondentów. Według 22% zapytanych poszukujemy rozrywek dostarczających relaksu np. pobyt w hotelu ze strefą SPA. Dla 19% respondentów kluczem udanego wyjazdu city break jest znalezienie niestandardowych atrakcji, które nas zaskoczą. Zdaniem 18% to potrzeba nowych doznań kulinarnych. Według 14% poszukujemy atrakcji dostarczających ciekawej rozrywki, jak na przykład Escape Room czy terenowe gry miejskie.

Najchętniej na weekendowe, miejskie wypady wybieramy się według 31% respondentów z partnerem lub partnerką, bo jest to sposób na romantyczne chwile we dwoje. Dla 27% najlepszymi towarzyszami na city break są przyjaciele, gdyż traktują taki wyjazd jako czas na dobrą zabawę. Sporo osób, bo aż 23%, chętnie jedzie solo, ponieważ lubi mieć czas tylko dla siebie, a 19% zabiera ze sobą rodzinę. Oprócz zabytków i popularnych miejsc turystycznych, podczas takich wyjazdów zainteresowaniem cieszą się także lokalne atrakcje związane z realizacja sportów ekstremalnych w powietrzu, za kierownicą, a w przypadku miast położonych nad morzem lub rzeką, również sporty wodne.

Aż 78% zapytanych Polaków twierdzi, że city break ma szansę na stałe zadomowić się w polskiej turystyce. Co trzeci respondent postrzega tę formułę wypoczynku jako świetną alternatywę do dłuższego urlopu. Według 26% respondentów z roku na rok coraz więcej Polaków chętnie korzysta z weekendowych, miejskich wyjazdów.

*Sondę „City break po polsku” zrealizował serwis Prezentmarzeń w czerwcu 2020. W sondzie wzięło udział 531 respondentów.

Autor tekstu: ( red. )

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej