x

Prowadzisz firmę z branży "czasu wolnego" na Pomorzu? Złóż wniosek o dotację!

Kategoria: Koronawirus - Aktualności    26.06.2020

Rozpoczął się nabór wniosków do konkursu na bezzwrotne dotacje dla pomorskich mikro i małych firm z branży "czasu wolnego" dotkniętych negatywnymi skutkami pandemii. W puli projektu jest 30 mln zł. Każde przedsiębiorstwo może uzyskać maksymalnie 250 tys. zł.

Lokal gastronomiczny w jednym z nadbałtykich kurortów. Zdjęcie: Shutterstock.com.
Lokal gastronomiczny w jednym z nadbałtykich kurortów. Zdjęcie: Shutterstock.com.
W konkursie mogą wziąć udział mikro i mali przedsiębiorcy mający swoją siedzibę w województwie pomorskim i prowadzący działalność gospodarczą w tzw. „branżach przemysłu czasu wolnego”. Chodzi m. in. o hotele, motele, hostele, pensjonaty, domy wypoczynkowe, ośrodki wczasowe, schroniska młodzieżowe, campingi, restauracje, kawiarnie, puby, bary i inne lokale gastronomiczne. Beneficjentami mogą zostać także organizatorzy turystyki, przewodnicy, gospodarze punktów informacji turystycznej, gestorzy atrakcji turystycznych (w tym muzea), wypożyczalnie sprzętu turystycznego, organizatorzy usług sportowo-rekreacyjnych i aktywnych form wypoczynku (z wyłączeniem siłowni i klubów fitness). Jednym z warunków, które muszą spełnić uczestnicy konkursu jest też prowadzenie działalność w branży od co najmniej 1 lipca 2019 r.

Operatorem konkursu finansowanego z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020 jest Agencja Rozwoju Pomorza. Maksymalne bezzwrotne dofinansowanie, jakie może otrzymać pojedynczy beneficjent, to 250 tys. zł.
– Dotację można pozyskać m. in. na przebudowę lub rozbudowę obiektów, adaptację pomieszczeń, zakup wyposażenia czy kupno środków do ochrony indywidualnej i dezynfekcji niezbędnych do spełnienia wymogów sanitarnych – wyjaśnia Anna Bochyńska z działu promocji ARP.

Nabór wniosków rozpoczął się 24 czerwca. Od tego dnia starający się o dofinansowanie mogą wypełnić i wysłać wniosek udostępniony na stronie internetowej ARP. Najpóźniej następnego dnia po wysłaniu wniosku online, firmy muszą wysłać wniosek w formie papierowej.
Jak poinformowała Bochyńska, nabór w konkursie prowadzony będzie w trybie ciągłym i zostanie wstrzymany, gdy suma dofinansowania w złożonych wnioskach przekroczy 200 proc. alokacji. Jeśli warunek ten nie zostanie spełniony wcześniej, to graniczną datą zamknięcia naboru będzie 30 października br.
Szczegółowe informacje na temat konkursu znaleźć można na stronie www.arp.gda.pl/2024,konkurs-2-2-1-3.
(PAP)

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Semeniuk: nie widzę możliwości, by otwierać gastronomię

- Nic nie jest przesądzone ws. obostrzeń po 28 lutego, nie widzę jednak możliwości, by otwierać kolejne branże - mówiła wiceminister rozwoju Olga Semeniuk. Dodała, że jeśli liczba zakażeń będzie rosnąć, dotychczasowe restrykcje mogą zostać zaostrzone.

Rośnie zainteresowanie voucherami do restauracji i na inne usługi

2 tysiące sprzedanych voucherów dla 150 przedsiębiorców w trzech państwach Europy i w USA - to efekt wsparcia internautów udzielonego za pośrednictwem platformy LunchNext.com przedsiębiorcom, którzy musieli zawiesić działalność gospodarczą.

Gastronomia w pandemii - które firmy wspierają polski rynek gastronomiczny?

Portal OuiChef.pl oraz magazyn "Food Service" wraz z partnerami włączyły się w pomoc dla lokali gastronomicznych dotkniętych skutkami pandemii koronawirusa.

Kurier Głodnego Warszawiaka - stołeczny mural na pomoc gastronomii

Kurier Głodnego Warszawiaka to mural wykonany przez pracownię Good Looking Studio. Na ścianie jednej ze śródmiejskich kamienic uwieczniono ofertę 12 stołecznych lokali.

Jak w czasie pandemii zmienia się rynek dowozów?

Koronawirus w jednej chwili odmienił rynek usług gastronomicznych i skierował większość zamówień do kanału delivery. Czy będzie to szansa dla platform oferujących dowozy, czy może one również będą musiały przedefiniować swój sposób działania?

Po otwarciu ogródków - Polacy manifestują radość w Internecie

Dla polskich konsumentów otwarcie ogródków gastronomicznych 15 maja było świętem. Z aż 90 proc. wypowiedzi w Internecie przebijają radość i podekscytowanie - wynika z analizy SentiOne. Tylko pozostałe 10 proc. złości się na tłumy i brak maseczek oraz obawia się kolejnej fali pandemii.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej