x

Green Caffè Nero na słynnej Brackiej w Krakowie

Kategoria: Miejsca    26.06.2020

Green Caffè Nero otworzył kolejną kawiarnię w okresie pandemii. Nowy lokal mieści przy ulicy Brackiej 1A w Krakowie, w okazałej zabytkowej kamienicy. Miejsce łączy w sobie charakterystyczne dla wnętrz sieciówki naturalne materiały oraz nawiązujące do historii kamienicy elementy.

Green Caffè Nero na Brackiej w Krakowie. Zdjęcie: materiały prasowe.
Green Caffè Nero na Brackiej w Krakowie. Zdjęcie: materiały prasowe.
Prowadząca na Rynek Główny starego miasta Bracka, przy której zlokalizowana jest kamienica z nowo otwartą kawiarnią Green Caffè Nero, to jedna z najstarszych śródmiejskich ulic Krakowa. Taka lokalizacja jest nie tylko prestiżowa, ale również wymagająca – centrum i najbardziej zabytkowe miejsca są sercem Krakowa, które dziennie odwiedzają dziesiątki tysięcy ludzi.
– To przyciągające stylem miejsce idealnie sprawdzi się na spotkanie ze znajomymi lub odpoczynek w trakcie intensywnego dnia. Jednym z największych jego atutów jest wystrój i klimat, który towarzyszy pomieszczeniom z kilkusetletnią historią i tradycją – mówi Adam Ringer, prezes Green Caffè Nero. – Ponieważ kawiarnia mieści się w zabytkowej kamienicy, chcieliśmy wykorzystać jej potencjał w jak najlepszy sposób. Myślę, że takie nietypowe miejsce idealnie wpasowuje się w krakowski klimat, który kochają nie tylko mieszkańcy starej stolicy, ale i turyści z Polski i całego świata – dodał.
Green Caffè Nero na Brackiej w Krakowie. Zdjęcie: materiały prasowe.
Green Caffè Nero na Brackiej w Krakowie. Zdjęcie: materiały prasowe.
Wystrój przestronnego lokalu o powierzchni 150 m2 to połączenie średniowiecznej estetyki i współczesnych elementów. Dzięki temu kawiarnia zachęca przechodniów nie tylko szerokim wyborem różnorodnych kaw, deserów i przekąsek, ale także atrakcyjnym wyglądem.
– Zobowiązująca lokalizacja, jaką są okolice rynku, i wymagające wnętrza, czyli renesansowe arkady wsparte na kolumnach o jońskich kapitelach w pewien sposób narzuciły nam rozwiązania designerskie. Nie rezygnując z charakterystycznych dla nas materiałów, czyli stalowej blachy, surowego dębowego drewna czy kolorowych obić eklektycznych mebli, prowadzimy dialog z historią i miejscem – wyjaśnia Agata Milewska, szef marketingu Green Caffè Nero. – Bar, mimo że wykonany ze stali, powtarza motyw arkady, a żyrandole mające kształt średniowiecznych świeczników wzbogacone zostały o elementy kryształowe o XX-wiecznym rodowodzie. Tkaniny nawiązują do czasów, gdy spełniały rolę nie tylko dekoracyjną, ale i praktyczną – ocieplenia wnętrza. Nasze duo architektów, Grażyna i Marcin Piotrowscy, wspaniale wyeksponowali także elementy odkryte w czasie prac remontowych: ceglany sufit sali głównej i średniowieczną, malowaną skarpę w pomieszczeniu wejściowym.
Green Caffè Nero na Brackiej w Krakowie. Zdjęcie: materiały prasowe.
Green Caffè Nero na Brackiej w Krakowie. Zdjęcie: materiały prasowe.
Na otwarcie kawiarni długo trzeba było czekać. Uzgodnienia z konserwatorem zabytków, lokalnymi wspólnotami i Działem Architektury Miasta zajęły Green Caffè Nero prawie cztery lata. Gdy kawiarnia wreszcie była gotowa, zamknięto gastronomię z powodu epidemii koronawirusa.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Pyszne.pl po raz piąty wyłoni najlepszą restaurację roku i najlepszą restaurację w Krakowie

Pyszne.pl ogłosiło listę ponad 600 nominowanych restauracji z 39 miast, które zawalczą w konkursie Best Restaurant Awards 2018. O wynikach dalszej rywalizacji zadecydują klienci, którzy mogą docenić swoje ulubione restauracje, wystawiając im oceny w serwisie.

Restauracja Belona

Restauracja Belona w Gdyni otworzyła się w sierpniu tego roku. Ulokowana jest na parterze hotelu Błękitny Żagiel w Studenckim Domu Marynarza.

Sfinks z pierwszą restauracją Lepione & Pieczone

Sfinks Polska, właściciel sieci Sphinx, Chłopskie Jadło, Piwiarnia Warki i Wook, otwiera pierwszy lokal nowej marki Lepione & Pieczone. Tym samym wprowadza na rynek nowy koncept gastronomiczny, działający w coraz bardziej popularnym w Polsce i na świecie segmencie fast casual dining.

Sfinks z 0,62 mln zł zysku netto w II kw. 2017

Sfinks Polska, spółka zarządzająca sieciami restauracji Sphinx, Chłopskie Jadło i Wook, w pierwszym półroczu 2017 r. wypracowała 87,90 mln zł jednostkowych przychodów ze sprzedaży wobec 87,95 mln zł w takim samym okresie 2016 r.

Opasły Tom na Wierzbowej

Największym ograniczeniem Opasłego Tomu na Foksal była mała, niewygodna kuchnia. Zakończenie umowy najmu w pierwotnej lokalizacji stało się motywacją do wyszukania nowego miejsca, pozwalającego na rozwój, przy zachowaniu dawnej oferty i stylu restauracji.

Pasibus z burgerami w warszawskiej Galerii Młociny

Burgery Pasibusa są cenione za świeżość użytych składników, autorskie receptury i pomysłowe połączenia smakowe. Sieć uruchomiła drugi swój lokal w Warszawie - w nowootwartej Galerii Młociny.

Inne kategorie

Akademia Horeca

SYSTEMY MOTYWACYJNE A WZROSTY SPRZEDAŻOWE W KATEGORII NAPOJÓW

W poprzednich artykułach omawiane były tematy istotne dla wzrostu sprzedaży i zysków kategorii napojów. Szukaliśmy odpowiedzi na pytanie, dlaczego kwestią fundamentalną jest inwestowanie w szkolenia dla zespołu, jak dopasować napoje do potraw, jak wyceniać napoje, omawialiśmy nadchodzące trendy.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej