x

Jakie sushi najbardziej lubią Polacy?

Kategoria: Twój biznes - wiedza    18.06.2020

Zazwyczaj zamawiamy sushi w piątki i weekendy w godzinach między 17 a 20. Które rodzaje narodowego dania kuchni japońskiej Polacy zamawiają najchętniej? Sprawdźcie, co wynika z analizy Uber Eats przygotowanej z okazji Międzynarodowego Dnia Sushi, który przypada 18 czerwca.

Zdjęcie: materiały prasowe.
Zdjęcie: materiały prasowe.
Sushi jest jednym z najpopularniejszych i najbardziej rozpoznawalnych dań kuchni azjatyckiej na świecie. Odkąd pierwsze restauracje serwujące ten specjał pojawiły się w Polsce ponad 2 dekady temu, zyskał on wierną rzeszę zwolenników. Według danych Uber Eats w ciągu ostatniego roku liczba zamówień posiłków kuchni japońskiej wzrosła o 135 proc, a w niektórych miastach nawet o 200 proc. Wśród czołowych zwolenników tej kuchni znajdują się użytkownicy aplikacji z Krakowa, Wrocławia i Poznania, gdzie w ujęciu rocznym liczba zamówień wzrosła blisko dwukrotnie. Liderem nadal jednak pozostaje Warszawa, a w ciągu ostatniego roku wzrosła o kolejne 99 proc.

Na kolację i w większym gronie
Najchętniej sushi zamawiamy w piątki i weekendy w godzinach między 17 a 20. Co ciekawe, blisko 10 proc. wszystkich analizowanych dostaw przypada na porę lunchową. Najwierniejsi smakosze składają zamówienia już po 9, ale poranna grupa jest najmniej liczna. Średnio preferujemy 14 kawałków w zestawie i chętnie dzielimy się z bliskimi. Największe zamówienie złożone przez jednego użytkownika składało się z aż 50 setów!  

Maki w czołówce
Polacy najchętniej wybierają maki, czyli tradycyjne rolki sushi owinięte nori oraz sashimi, surową, pokrojoną rybę, której smak zawdzięczamy specjalnemu sposobowi przyrządzania. Najbardziej doceniamy zestawy, w których znajdują się krewetki, łosoś, paluszki krabowe surimi, a także zestawy w tempurze, czyli panierowane i smażone w głębokim oleju. Oto najpopularniejsze zestawy:
    1. Maki Set (14 szt.)
    2. Futomaki z krewetką w Tempurze (6 szt.)
    3. Futomaki Pieczonym Łososiem (6 szt.)
    4. Philadephia Maki (6 szt.)
    5. Futomaki z ośmiorniczkami opiekanymi na maśle czosnkowym  (6 szt.)

Najpopularniejsze restauracje sushi na platformie Uber Eats
    1. Sushi Roll Bistro, Warszawa
    2. 77 Sushi, Kraków
    3. Suszarnia, Wrocław
    4. JEMSUSHI, Poznań
    5. SaYana Sushi, Trójmiasto

Wg. danych Uber Eats z okresu między czerwcem 2019 r. a czerwcem 2020 r.

O wykwintnym sushi w stylu omakase możecie przeczytać tutaj.

Polecamy także nasz wywiad z Alonem Thanem, mistrzem sushi z 20-letnim doświadczeniem (w 2015 r. wygrał World Sushi Cup w Tokio).

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Kucharz niepotrzebny? Wkrótce w Polsce świeże sałatki z automatu - w 90 sekund na oczach klienta

Green Factory wprowadza na rynek robota sałatkowego Chowbotics, który w półtorej minuty przygotuje wybraną z menu lub samodzielnie skomponowaną przez klienta sałatkę ze świeżych produktów. W marcu rozpocznie się testowanie urządzenia.

Karta napojów w ogródkach restauracyjnych - postaw na różnorodność

Różnorodność to słowo klucz przy wyborze napojów do menu restauracyjnego ogródka. Co powinno się w nim znaleźć? Odpowiedź na to pytanie zależy nie tylko od tego, jaki typ restauracji prowadzimy.

Letnie desery w dostawie. Które Polacy zamawiają najchętniej?

Według analizy zamówień Polaków, najpopularniejszym smakiem lodów jest wanilia, ale mrożone przysmaki mają silną konkurencję w postaci ciast. Zamawiamy ich o połowę więcej niż lodów. Jakie desery wybieramy tego lata?

Niezbędnik cukiernika

Jeśli zaczynasz swoją przygodę z cukiernictwem, musisz poznać i opanować kilka podstawowych, klasycznych przepisów, które wykorzystywane są jako elementy deserów lub półprodukty przy dalszej pracy.

Generacja Z w restauracji. Czego od gastronomii oczekuje "zoomer"?

Dużo mówi się o tym, jak generacja Z chce zmienić świat i jak wyznacza trendy związane z ekologią, wege oraz konsumpcją produktów bio. Wyniki ogólnopolskiego badania firmy Ariadna pokazują jednak, że w wyborach związanych z jedzeniem w restauracji to pokolenie nie różni się za bardzo od pozostałych.

Tylko czwartek tłusty. Miniony rok chudy dla branży cukierniczo-piekarniczej

Sanitarne obostrzenia i kolejne lockdowny bezpośrednio nie uderzyły w firmy piekarniczo-cukiernicze, ale i tak nie jest im łatwo. Jeszcze przed wybuchem pandemii nie sprzyjały im zmieniające się trendy dietetyczne. BIG InfoMonitor sprawdził, jak wiedzie się branży.

Inne kategorie

Podcasty

Wegańskie słodycze: jak to ugryźć? [PODCAST]

Dania wegańskie dobrze zadomowiły się już w polskich sklepach i restauracjach. Coraz częściej klienci mają ochotę również na ciasta i desery, które nie zawierają produktów odzwierzęcych, a cukiernie chętnie wychodzą im naprzeciw. Rozmawiamy o tym z Dominiką Targosz, ambasadorką Chef for Change.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej