x

Jakie sushi najbardziej lubią Polacy?

Kategoria: Twój biznes - wiedza    18.06.2020

Zazwyczaj zamawiamy sushi w piątki i weekendy w godzinach między 17 a 20. Które rodzaje narodowego dania kuchni japońskiej Polacy zamawiają najchętniej? Sprawdźcie, co wynika z analizy Uber Eats przygotowanej z okazji Międzynarodowego Dnia Sushi, który przypada 18 czerwca.

Zdjęcie: materiały prasowe.
Zdjęcie: materiały prasowe.
Sushi jest jednym z najpopularniejszych i najbardziej rozpoznawalnych dań kuchni azjatyckiej na świecie. Odkąd pierwsze restauracje serwujące ten specjał pojawiły się w Polsce ponad 2 dekady temu, zyskał on wierną rzeszę zwolenników. Według danych Uber Eats w ciągu ostatniego roku liczba zamówień posiłków kuchni japońskiej wzrosła o 135 proc, a w niektórych miastach nawet o 200 proc. Wśród czołowych zwolenników tej kuchni znajdują się użytkownicy aplikacji z Krakowa, Wrocławia i Poznania, gdzie w ujęciu rocznym liczba zamówień wzrosła blisko dwukrotnie. Liderem nadal jednak pozostaje Warszawa, a w ciągu ostatniego roku wzrosła o kolejne 99 proc.

Na kolację i w większym gronie
Najchętniej sushi zamawiamy w piątki i weekendy w godzinach między 17 a 20. Co ciekawe, blisko 10 proc. wszystkich analizowanych dostaw przypada na porę lunchową. Najwierniejsi smakosze składają zamówienia już po 9, ale poranna grupa jest najmniej liczna. Średnio preferujemy 14 kawałków w zestawie i chętnie dzielimy się z bliskimi. Największe zamówienie złożone przez jednego użytkownika składało się z aż 50 setów!  

Maki w czołówce
Polacy najchętniej wybierają maki, czyli tradycyjne rolki sushi owinięte nori oraz sashimi, surową, pokrojoną rybę, której smak zawdzięczamy specjalnemu sposobowi przyrządzania. Najbardziej doceniamy zestawy, w których znajdują się krewetki, łosoś, paluszki krabowe surimi, a także zestawy w tempurze, czyli panierowane i smażone w głębokim oleju. Oto najpopularniejsze zestawy:
    1. Maki Set (14 szt.)
    2. Futomaki z krewetką w Tempurze (6 szt.)
    3. Futomaki Pieczonym Łososiem (6 szt.)
    4. Philadephia Maki (6 szt.)
    5. Futomaki z ośmiorniczkami opiekanymi na maśle czosnkowym  (6 szt.)

Najpopularniejsze restauracje sushi na platformie Uber Eats
    1. Sushi Roll Bistro, Warszawa
    2. 77 Sushi, Kraków
    3. Suszarnia, Wrocław
    4. JEMSUSHI, Poznań
    5. SaYana Sushi, Trójmiasto

Wg. danych Uber Eats z okresu między czerwcem 2019 r. a czerwcem 2020 r.

O wykwintnym sushi w stylu omakase możecie przeczytać tutaj.

Polecamy także nasz wywiad z Alonem Thanem, mistrzem sushi z 20-letnim doświadczeniem (w 2015 r. wygrał World Sushi Cup w Tokio).

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Współpraca browaru stacjonarnego z browarem kontraktowym - poradnik

Jak powinna wyglądać dobra współpraca podmiotu, który chciałby uwarzyć własne piwo, bądź posiadać swoją markę prywatną, z browarem stacjonarnym, w którym de facto to piwo powstaje?

PizzaPortal zmienia właściciela

AmRest, wiodący europejski operator gastronomiczny, podpisał umowę o sprzedaży 100% udziałów własnych w Restaurant Partner Polska, firmie która jest właścicielem PizzaPortal. Kupuje je Glovo, czołowa hiszpańska platformy zamówień online i dostaw do domu.

Wokół bożonarodzeniowego stołu

Przyzwyczajeni do tradycyjnych firmowych spotkań restauratorzy wychodzą naprzeciw oczekiwaniom gości i klientów, by zorganizować wigilijne imprezy w inny niż dotychczas sposób. Jak to zrobić i z czego skorzystać?

Milion użytkowników aplikacji Glovo w Polsce

Hiszpańska aplikacja Glovo zagościła w smartfonach Polaków na dobre. Mobilna apka obsługująca m.in. dostawy jedzenia z restauracji osiągnęła w naszym kraju milion pobrań ze sklepów App Store i Google Play.

Kucharz niepotrzebny? Wkrótce w Polsce świeże sałatki z automatu - w 90 sekund na oczach klienta

Green Factory wprowadza na rynek robota sałatkowego Chowbotics, który w półtorej minuty przygotuje wybraną z menu lub samodzielnie skomponowaną przez klienta sałatkę ze świeżych produktów. W marcu rozpocznie się testowanie urządzenia.

Bary stacjonarne i mobilne

Mimo specyficznej sytuacji na świecie nie brakuje chętnych do inwestowanie w lokale gastronomiczne, w tym bary. Jak zawsze podczas przygotowań do sezonu letniego uwaga restauratorów i organizatorów eventów skupia się także na barach mobilnych.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej