x

Trend - posiłki ze stacji paliw w ofercie platform delivery

Kategoria: Twój biznes - wiedza    18.06.2020

Firmy paliwowe i operatorzy dowozów jednoczą siły na polskim rynku. Najpierw w menu Uber Eats pojawiły się kawa i inne produkty z sieci Wild Bean Café przy BP, teraz za pośrednictwem Bolt Food można zamówić online m. in. hot-dogi ze stacji Circle K.

Posiłki z Wild Bean Cafe w ofercie Uber Eats. Zdjęcie: materiały prasowe.
Posiłki z Wild Bean Cafe w ofercie Uber Eats. Zdjęcie: materiały prasowe.
Zmieniający się styl życia i przyzwyczajenia Polaków pociągają za sobą oczekiwanie nieograniczonego dostępu do usług i zakupów bez konieczności wychodzenia z domu i z wykorzystaniem nowoczesnych technologii. Stacje paliw i operatorzy dowozów najwyraźniej postanowiły wykorzystać ten trend.
– Wygoda, szybkość i szeroka gama produktów to niezwykle ważne czynniki podczas podejmowania decyzji konsumenckich. Widzimy to i rozumiemy, dlatego nieustannie pracujemy nad wprowadzaniem do aplikacji alternatywnych kategorii – mówi Michał Dubisz, manager operacyjny w Bolt Food.

BP z Uber Eats w Krakowie
Przed paroma tygodniami ruszył pilotażowy etap projektu dostaw ze stacji BP, w ramach którego w Krakowie można online zamówić do domu wybrane artykuły z oferty gastronomicznej Wild Bean Café za pomocą aplikacji Uber Eats. Oferta zostanie rozszerzona też o towary ze sklepów na stacjach BP.
– Wdrożenie programu będzie przebiegać w kilku etapach, a naszym celem jest realizowanie dostaw ze stacji BP w całej Polsce, z ofertą gastronomiczną i sklepową – zapowiada Barbara Wiążewska, dyrektor generalna działu retail firmy bp w Polsce.
Zamówienia można składać ze stacji wymienionych na liście Uber Eats. Nie obowiązuje minimalna wartość koszyka, a opłata za dostawę wynosi od 5,99 do 9,99 w zależności od odległości. Proces dostawy można prześledzić od początku do końca, trwa około 30 minut.
– Nawiązując współpracę z siecią stacji paliw BP, możemy zaoferować użytkownikom bezpieczny dostęp do podstawowych produktów spożywczych oraz potrzebnych artykułów – mówi Charity Safford, dyrektor generalna Uber Eats na Europę Północną i Środkowo-Wschodnią.
Bezpieczeństwo osób korzystających z aplikacji i zapobieganie rozprzestrzenianiu się koronawirusa to priorytet dla Uber Eats. W związku z tym Uber Eats wdrożyło szereg inicjatyw m.in.: bezkontaktowe dostawy, w których zamówienia zostawiane są pod drzwiami lub zgodnie z instrukcją użytkownika, zwrot kosztów za środki ochrony osobistej dla kurierów (np. płyny dezynfekujące, rękawiczki lub maski) oraz przekazywanie wyczerpujących informacji i porad dotyczących zaleceń sanitarnych wszystkim użytkownikom platformy.

Circle K z Bolt Food w Warszawie
Ogłoszona właśnie współpraca Bolt Food i Circle K obejmuje dostarczanie zakupów spożywczych i posiłków z 17 warszawskich stacji Circle K. Obecnie przez aplikację Bolt Food można zamawiać 30 produktów spożywczych, w tym napoje, słodycze oraz artykuły higieniczne, a także 25 ciepłych przekąsek z oferty Circle K, takich jak hot dogi, hamburgery, zapiekanki czy panini, w takich samych cenach jak na stacjach.
Zdjęcie: materiały prasowe.
Zdjęcie: materiały prasowe.
Wraz z rozwojem współpracy zakres produktów będzie rozwijany. Aplikacja pozwala na jednorazowe zamówienie nawet 41 artykułów. Dostawy są realizowane w ciągu 30 minut od momentu złożenia zamówienia, codziennie od godziny 10:00 do 23:00.
Kurierzy Bolt Food wyposażeni są w maseczki ochronne i regularnie myją lub dezynfekują dłonie oraz sprzęt. Podobnie jak dostawy jedzenia z warszawskich restauracji, zakupy są przekazywane bezkontaktowo, a kurierzy zostawiają je we wskazanym przez użytkownika miejscu (informację podaje się w aplikacji).
– Dołączenie do platformy Bolt Food ma zapewnić naszym klientom przyjemne, bezpieczne i szybkie doświadczenie zakupów. Szeroki zakres godzin, w którym realizowane będą dostawy pozwoli im na dostosowanie dostawy do indywidualnych potrzeb. Planujemy dalszy rozwój naszej współpracy z Bolt, aby nasi klienci w kolejnych lokalizacjach mogli korzystać z usługi zamówienia zakupów Circle K z dostawą w wybrane miejsce – mówi Renata Timoščik, director market development w Circle K Polska.

Autor tekstu: Monika Jankowska-Kapica
O AUTORZE
Monika-Jankowska-Kapica
Od ponad 10 lat pisze i redaguje teksty o jedzeniu - najpierw w magazynie "Kuchnia", teraz w "Food Service" i na stronie Ouichef.pl. Z wykształcenia polonistka. Karierę zawodową zaczynała jako reporterka i prezenterka Polskiego Radia Szczecin. Była redaktorką "Gazety Wyborczej" w Szczecinie, "Gazety Stołecznej" i "Co jest Grane". Pasjonatka tanga argentyńskiego i jogi.

Zobacz także

Opakowania na wynos

Rynek delivery w Polsce i na świecie ciągle rośnie, w dodatku znacznie szybciej niż wartość całego rynku gastronomicznego. Wraz z tym wzrostem oraz nieustannym poszerzaniem oferty posiłków z dostawą pojawia się coraz więcej pytań o to, w co najlepiej pakować dania na wynos i w dowozach.

Przede wszystkim smakowitość - roślinne trendy na 2021 rok

Przedstawiamy trendy kuchni roślinnej na 2021 rok.

Grafik pracy w McDonald's trafił pod lupę UODO

Plik zawierający dane osobowe pracowników McDonald's dostępny był w publicznym katalogu. Urząd Ochrony Danych Osobowych wyjaśnia sprawę.

Bez glutenu, cukru i laktozy - jak przygotować menu dla gości na diecie?

Bez glutenu, laktozy, cukru czy też bez mięsa - coraz więcej ludzi stosuje rozmaite diety i ograniczenia żywieniowe. Jak przygotować ofertę restauracyjną, tak by dostosować się do potrzeb różnych gości i by żadna dieta lub alergia nie były dla nas zaskoczeniem?

Gastronomia od nowa - czas na odbudowę

Podobno umowy powinno się zawierać nie na dobre, ale na złe czasy. Gastronomia niewątpliwie ma za sobą i przed sobą trudne miesiące. To dobry moment, by przemyśleć zasady współpracy z dostawcami, sprawdzić, jakie wsparcie można od nich uzyskać i jak zaoszczędzić dzięki ich pomocy.

Gastronomia walczy o przetrwanie! Na jaką pomoc państwa może liczyć?

Aż 67 proc. firm branży gastronomicznej oraz eventowej w Polsce całkowicie wstrzymało działalność z powodu pandemii - wynika z ankiety serwisu Briefly. 32 proc. działa w ograniczonym stopniu, oferując jedzenie na wynos lub z dowozem, a jedynie 1-2 proc. funkcjonuje normalnie.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna ekspozycja i zatowarowanie restauracji

Dbanie o odpowiedni kontakt wizualny, zagwarantowanie priorytetu produktom najważniejszym z punktu widzenia klienta, dyskretne oznakowanie jakości oferty to droga, która doprowadzi do zwiększenia sprzedaży i zysków.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej