x

Chińscy inwestorzy nadciągają do restauracji w Europie

Kategoria: Twój biznes - wiedza    08.06.2020

Co zmieniło się po dwóch miesiącach po zniesieniu lockdownu w Chinach? I czy Chińczycy zaczną masowo przejmować polskie firmy? A także o chińskich planach stworzenia silnego biznesu gastronomicznego w Europie opowiada Bartosz Ziółek z Amber Global Consulting.

Bartosz Ziółek z Amber Global Consulting. Zdjęcie: materiały prasowe.
Bartosz Ziółek z Amber Global Consulting. Zdjęcie: materiały prasowe.
W co będą inwestować u nas Chińczycy? Co dzieje się w kraju, który już dwa miesiące temu zaczął „odmrażać się” po koronawirusie? Jaki ruch panuje w tamtejszych restauracjach i sklepach, a także które chińskie doświadczenia mogą powtórzyć się w Polsce? Zapraszamy do wysłania rozmowy na ten temat. Dostępna jest tu oraz na stronie magazynu handelextra.pl.

Autor tekstu: Michalina Szczepańska

Zobacz także

Rola hosta w restauracji

Doskonała obsługa rozpoczyna się, zanim gość na dobre zasiądzie przy stoliku. Pierwsze dobre wrażenie budujemy już na etapie przyjmowania rezerwacji, a życzliwe i przyjazne powitanie powinno być naturalnym elementem serwisu. Nie zawsze jednak tak się dzieje.

Artur Jarczyński uruchamia portal do zamawiania jedzenia z dowozem

Dania z należących do Artura Jarczyńskiego restauracji U Szwejka, Jeff`s, Podwale 25 Kompania Piwna, Der Elefant, Otto Pompieri i St Antonio można teraz zamawiać z dowozem na portalu delidelivery.pl. To jeden z elementów nowej strategii działania firmy.

Pizzerie Stopiątka wygrywają z pandemią. Jak to się robi?

Branża gastronomiczna od wielu miesięcy przeżywa wielki kryzys. Ale są sieci, które się przed nim obroniły. Jedna z nich jest Stopiątka. Sieć pizzerii wzmocniła pozycję na rynku zarówno pod względem nowych otwarć, jak również sprzedaży.

Efektywne spotkania z personelem - ABC

Patrząc na branżę gastronomiczną, obserwujemy, że restauracje walczą nie tylko o gościa, ale przede wszystkim o pracownika. Jak go znaleźć? Co zrobić, żeby nie odszedł? Te pytania słyszymy na każdym kroku i choć nie ma na nie jednoznacznej odpowiedzi, podpowiadamy: komunikuj się otwarcie i słuchaj.

Grzegorz Wejer o psychologii sprzedaży w restauracji

Kelner i gość to zazwyczaj obce sobie osoby, dlatego kluczowym elementem efektywnej sprzedaży staje się relacja z klientem. Przy budowie tej relacji, a co za tym idzie - systemu sprzedaży, powinniśmy wykorzystywać dwa narzędzia: efekt pierwszego wrażenia i efekt świeżości.

Rośnie spożycie ryb i owoców morza

64% Polaków je ryby i owoce morza średnio raz w tygodniu lub częściej. Wyprzedzamy Niemcy, ale jesteśmy za Wielką Brytanią, Francją czy Włochami - wynika z badań Norweskiej Rady ds. Ryb i Owoców Morza.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Jak budować kartę napojów w restauracji typu fine dining?

Fine dining, jak sama nazwa wskazuje, polega na dostarczeniu gościom restauracji doświadczenia gastronomicznego na bardzo wysokim poziomie.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej