x

Jak sezonować mięso? Adam Chrząstowski doradzi!

Kategoria: Twój biznes - wiedza    05.06.2020

Ruszył projekt doradczy Steak Advisors skierowany do szefów kuchni, restauratorów, dystrybutorów, przetwórców i producentów mięsa oraz ryb, a także domowych amatorów mięsa.

Zdjęcie: materiały prasowe.
Zdjęcie: materiały prasowe.
Twórcy Steak Advisors mają za sobą ponad 50-letnie doświadczenie w branży HoReCa w zakresie kulinariów, zarządzania restauracją, rozwoju biznesu gastronomicznego i wykorzystania narzędzi marketingowych. Zakres ich doradztwa jest podzielony na kilka obszarów, tak aby dopasować je do aktualnych potrzeb rynku i klientów. Doradcy mogą wesprzeć inwestorów w trakcie i po pandemii – przy zmianie profilu ich działalności i chęci przemodelowania biznesu, by odnaleźć się w nowej, gastronomicznej rzeczywistości.
Wyróżniającą się ofertą Steak Advisors jest edukacja dotycząca sezonowania mięsa, nie tylko wołowego, ale również wieprzowego, dziczyzny, drobiu oraz ryb. Z myślą o profesjonalistach powstała Steak Academy, w której można poznać metody rozbioru, przechowywania, sezonowania i marynowania oraz przygotowania wyrobów oraz potraw z ryb i mięsa. Zespół Steak Advisors pomoże dopracować krok po kroku proces dojrzewania mięsa, aby przyniosło to odpowiedni efekt i zapewniło gwarantowaną powtarzalność.
Adam Chrząstowski. Zdjęcie: materiały prasowe.
Adam Chrząstowski. Zdjęcie: materiały prasowe.
Twarzą projektu jest Adam Chrząstowski, szef kuchni i konsultant HoReCa, który o stekach, sezonowaniu mięsa i kulinariach wie niemalże wszystko. Doświadczenie zdobywał w Polsce i za granicą, to autorytet w branży gastronomicznej, stoi na czele Akademii Bocuse d’Or Poland, jest jednym z prekursorów dojrzewających steków w Polsce.
– Pokażemy w jaki sposób uzyskać optymalny produkt dla potraw waszej kuchni. W sezonowaniu
liczy się wiele czynników, które stanowią swoisty łańcuch. Ważne, aby każde jego ogniwo było mocne. Do tego potrzebna jest uwaga, cierpliwość i szacunek – mówi Adam Chrząstowski. – Do osiągnięcia najlepszych rezultatów, adekwatnych do jakości surowca, niezbędna jest też wiedza o procesach zachodzących podczas całego procesu hodowli, uboju, przechowywania, obróbki i przygotowywania mięsa ryb, zwierząt rzeźnych i dziczyzny – dodaje.
Obecnie wiedza i urządzenia pozwalają na kontrolowanie procesów obróbki mięsa mechanicznej oraz mikrobiologicznej. Sezonowanie ryb i mięsa na steki wymusza odpowiednią selekcję surowca, a co za tym idzie dbałość o jego dobrostan. Ekonomiczne, etyczne i proekologiczne podejście do przetwarzania żywności stało się nie tylko modą czy biznesem, ale też koniecznością.
Steak Advisors oferuje również usługi marketingowe i public relations. To także platforma edukacyjno-konsultingowa dla restauratorów i miłośników steków, miejsce dla producentów i dystrybutorów, którzy chcieliby przybliżyć swoja ofertę zarówno branży HoReCa jak i domowym mistrzom grillowania.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Marketingowcy najchętniej czytają "Media & Marketing Polska"

Z radością informujemy, że magazyn Media i Marketing Polska (MMP) oraz Serwis Internetowy MMP24 zostały bardzo wysoko ocenione przez wszystkich uczestników rynku reklamowego w badaniu popularności mediów przeprowadzonym przez blogerów ze ScreenLovers.

CZYM JEST BUDŻET FIRMOWY

Planowanie budżetu firmowego pozwala zwizualizować wyniki, jakie nasza firma może osiągnąć w przyszłości. Dzięki temu będziemy w stanie lepiej zdefiniować cele, do których powinniśmy dążyć, a z góry określony, jasny plan działania pozwoli lepiej zarządzać naszym biznesem.

SMAKOWANIE SZTUKI

Zazwyczaj chodzi się tam, by zaspokoić potrzeby ducha, nie ciała. Ale coraz częściej muzea oraz galerie stają się przybytkami nie tylko kultury, ale i ciekawych, intrygujących kulinariów, które stanowią atrakcję samą w sobie.

Polacy szturmują lokale gastronomiczne

Cztery razy w miesiącu je w barach i restauracjach statystyczny Polak po 15. roku życia. Miesięcznie na jedzenie i napoje poza domem wydaje 130 zł. Częściej niż kiedyś decyduje się na zmianę miejsca konsumpcji. To dane z najnowszego raportu "Rynek gastronomiczny w Polsce" przygotowanego przez GfK.

Właściciel restauracji Ed Red stawia na produkcję konserw mięsnych

Jakie pomysły na biznes w nowej gastronomicznej rzeczywistości ma właściciel marki Ed Red? Likwidacja warszawskiej restauracji i koncentracja na działalności Ed Reda w Krakowie oraz produkcja konserw z gotowymi posiłkami pod jego szyldem. - To produkt o ogromnym potencjale - mówi Grzegorz Kłos.

Kiedy kucharz staje się producentem

Dania z cateringów sprzedawane w osiedlowych sklepach, przetwory i produkty garmażeryjne, które można zakupić w restauracji i zabrać do domu - jeśli w swojej kuchni zaczynasz produkcję żywności pakowanej, musisz oznaczyć ją datą trwałości.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej