x

Gastronomia po "odmrożeniu": diety pudełkowe, lody i pierogi wracają do łask

Kategoria: Koronawirus - Aktualności    04.06.2020

Z dnia na dzień po usługi gastronomiczne sięga coraz więcej klientów. Przedsiębiorcy podkreślają jednak, że problemów nie brakuje, a odrabianie strat będzie zadaniem na długie miesiące.

 LodyBonano, Zdjęcie: materiały prasowe.
LodyBonano, Zdjęcie: materiały prasowe.
Gastronomia była jednym z tych sektorów rynku, które dotknęły największe restrykcje związane z epidemią. Obecnie, po niemal całkowitym odmrożeniu gospodarki, wielu jej przedstawicieli już odczuwa zmiany na lepsze. Branża gastro powoli wraca do życia.

Cateringi dietetyczne
Firmy oferujące cateringi dietetyczne w połowie marca odczuły nagły wzrost zainteresowania swoimi usługami. Na początku epidemii opcja zdrowych dań z dowozem do domu wydawała się bowiem dobrą alternatywą dla zakupów w sklepie i samodzielnego gotowania. Nie trwało to jednak długo.
Dieta pudełkowa. Zdjęcie: materiały prasowe.
Dieta pudełkowa. Zdjęcie: materiały prasowe.
– Kiedy zamknięto szkoły i wielu pracowników przeszło w tryb pracy zdalnej, tendencja wzrostowa ustąpiła miejsca spadkom obrotów od kilku do nawet kilkudziesięciu procent. Klienci tłumaczyli to tym, że skoro zostają w domu, muszą zorganizować posiłki dla całej rodziny. Do tego dochodziła obawa o przyszłą sytuację finansową – mówi Łukasz Sot z Cateromarket.pl, serwisu do zamawiania diet pudełkowych online. – Dzisiaj dzieci wracają do przedszkoli i szkół, a rodzice do biur, więc siłą rzeczy, catering dietetyczny także cieszy się większym powodzeniem – dodaje.
Chociaż i tu nie brak obaw o najbliższe tygodnie. Zbliża się bowiem sezon urlopowy, który od zawsze wiązał się w tej branży z mniejszą liczbą zamówień. Jednak wiele wskazuje na to, że tego lata nie wszyscy pracownicy biur ruszą na wakacje. Wykorzystane urlopy i konieczność nadrabiania firmowych zaległości mogą zatrzymać ich w pracy, a tym samym skierować zainteresowanie w stronę diet pudełkowych.  

W restauracjach nastawionych na rodziny
Nadzieję w lecie pokładają także restauracje, szczególnie te przyjazne rodzinom.
– Mimo zachowania wszelkich środków ostrożności z naszej strony, goście nadal wolą zamawiać jedzenie do domu niż przychodzić do lokalu. Wynika to po części z faktu, że Soodi Pierogarnia jest miejscem bardzo rodzinnym i większość naszych klientów to rodzice z dziećmi. Wyznajemy jednak zasadę, że trzeba robić swoje, mimo niesprzyjających warunków do prowadzenia biznesu. Staramy się więc jak najszybciej uruchomić ogródek i mam nadzieję, że będzie to kolejny powód, aby nas odwiedzić i zrelaksować się na świeżym powietrzu – mówi Dawid Siniło, szef kuchni i właściciel Soodi Pierogarni, jednej z bardziej popularnych restauracji w Białymstoku.
W tej chwili przedsiębiorcom trudno jest oszacować, ile czasu zajmie im odrabianie strat spowodowanych pandemią. Dużo zależy tu od zachowań klientów – czy przestaną się bać i nauczą się funkcjonować w nowej normalności, przy zachowaniu odpowiedniej higieny. Dawid Siniło patrzy jednak na to z optymizmem:
– Goście, którzy nas odwiedzają, są informowani o panujących obostrzeniach i nie sprawia im to żadnego dyskomfortu. Staramy się ponadto zapewnić im nie tylko pyszne jedzenie, ale też poczucie bezpieczeństwa, mimo panującej w kraju sytuacji. Wiem również, że wszystko wymaga czasu, dlatego cierpliwie czekamy, aż każda strona przywyknie do zmian, jakie wymusił na nas wirus – podsumowuje.  

Lodziarze odetchnęli z ulgą
Zniesienie nakazu noszenia maseczek w otwartej przestrzeni odblokowało także branżę lodową. Co prawda lokale z zimnymi deserami mogły działać, jednak konieczność zasłaniania twarzy zniechęcała niektórych klientów do kupna lodów, na przykład przy okazji rodzinnego spaceru.
– Znikła ostatnia bariera, dlatego w najbliższych dniach nasze lodziarnie otwierają się już na dobre. Cieszymy się, że nastąpiło to jeszcze pod koniec maja, czyli szybciej niż się spodziewaliśmy – mówi Sylwia Korpacz, przedstawicielka LodyBonano, jednej z największych sieci franczyzy lodowej w Polsce. – Nasi partnerzy stracili kilka tygodni sprzedaży, ale nie załamujemy rąk. Przed nami wakacje i mamy nadzieję, że szczyt sezonu pozwoli nam wszystkim nadrobić zaległości. Tym bardziej że klienci są spragnieni powrotu do normalności, a zakupy z okienka sprzedażowego wydają się być bardzo bezpieczną opcją.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Goście nie czują się bezpiecznie w toaletach z suszarkami do rąk

COVID-19 wpływa na kształtowanie nowych postaw i zachowań wśród ludzi. 43% badanych twierdzi, że nie czuje się komfortowo w łazienkach wyposażonych w suszarki elektryczne - wynika z sondażu dla Tork, marki firmy Essity.

Koronawirus. Wygrani i przegrani

Dla niektórych biznesów pandemia koronawirusa oznacza bardzo ciężki okres, dla innych - wręcz przeciwnie. Dowiedz się, kto straci, a kto zyska w obecnej sytuacji.

Dzięki otwarciu gastronomii centra handlowe znów zapełniają się klientami

"Odmrożenie" gastronomii i usług wpłynęło na większy ruch w centrach handlowych. W trzecim tygodniu ponownego otwarcia obiektów handlowych kształtował się on na poziomie od 73% do 79% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego.

Czy dostawca jedzenia nie ma gorączki? Klienci MyStava sprawdzą to w aplikacji

Dzięki aplikacji MyStava klienci restauracji i sklepów spożywczych współpracujących ze Stavą mogą w łatwy sposób sprawdzić temperaturę kuriera, który wiezie zamówione przez nich jedzenie, jego lokalizację na mapie oraz szacowany czas oczekiwania na dowóz.

Przed otwarciem: oprócz produktu warto mieć dobry serwis!

- To dobry moment, aby zdecydować, jak działać po pandemii. Dla mnie rozsądne jest działanie dwutorowe - oferowanie dań i na miejscu, i na wynos - mówi Katarzyna Błońska, współwłaścicielka restauracji Ale Wino i Fort Mokotów oraz Cukierni Kukułka w rozmowie z Marcinem Kochem (ForRest Projekt).

Wrocławskiej gastronomii pomysły na koronawirusa

Można o mijających tygodniach mówić "kryzys", ale to podejście pozbawione uważności. Wolę je widzieć jako początek czegoś nowego, czas zrozumienia potrzeb gości i wprowadzania kreatywnych rozwiązań, które gdyby nie koronawirus, pewnie nigdy nie miałby szansy na urzeczywistnienie.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Jak łączyć napoje i alkohole z jedzeniem?

Jako restaurator pewnie wiele razy myślałeś o zasadach łączenia potraw i napojów. Jak sprawić, aby odpowiednia selekcja napojów pasowała do menu? Co zrobić, by obsługa umiała zarekomendować odpowiedni napój 
do serwowanego posiłku?
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej