x

Janusz Palikot otworzy 10 destylarni w Polsce. Szuka wspólników

Kategoria: Twój biznes - wiedza    04.06.2020

Janusz Palikot ogłosił kolejny projekt w branży alkoholowej. Planuje otwarcie 10 lokalnych Alkotek z alembikami do destylacji m.in. wódki kraftowej "Palikot", z piwem rzemieślniczym, importowanymi destylatami i autorskim menu. Szuka wspólników przez Crowdway.pl.

Zdjęcie: materiały prasowe.
Zdjęcie: materiały prasowe.
Do udziału w biznesie Palikot znów zaprasza społeczność inwestorów poprzez kampanię Alembik Polska SA, promowaną na platformie Crowdway.pl. Cel to pozyskanie do 4,185 mln zł na realizację pomysłu. Minimalna wartość inwestycji to już 270 zł.
Po 12-letniej przerwie Janusz Palikot wrócił do biznesu alkoholowego w 2018 roku kupując Browar Tenczynek od Grupy BRJ. Przy wsparciu inwestorów crowdfundingowych rozwija też spółki: Tenczyńska Okovita, która będzie produkować małopolską gorzałkę – okowitę oraz Tenczynek Bezalkoholowe. Ta druga zajmie się dealkoholizacją piw.

W sieci Alkotek
Kolejny, odrębny od pozostałych spółek koncept Janusza Palikota, to Alembik Polska. Nowo powstała spółka uruchomi do końca trzeciego kwartału 2021 sieć Alkotek w 10 miastach. W lokalnych destylarniach, otwartych dla gości produkowana będzie wódka rzemieślnicza „Palikot”, a także inne mocne alkohole – w każdym z punktów inny. Na miejscu dostępne będą również piwa kraftowe i rzadkie trunki rzemieślnicze z importu oraz autorskie menu inspirowane kuchnią śródziemnomorską i kaukaską.
Głównym centrum zysku stanie się produkcja i sprzedaż własnych destylatów. Pierwsze cztery lokale powstaną jeszcze w tym roku.
– Pomysł na budowę sieci Alkotek kiełkowała w mojej głowie od dłuższego czasu. Obserwowałem rozwój tego typu przedsięwzięć w Niemczech i USA i spodziewam się, że mają olbrzymi potencjał także w Polsce. Nasi rodacy zmienili w ostatnich latach kulturę spożywania alkoholu. Są otwarci na smaki regionalne, odkrywanie trunków przygotowywanych według tradycyjnych receptur. Cenią jakość, świeżość i oryginalność serwowanych alkoholi. To wszystko znajdą w naszych Alkotekach – mówi Janusz Palikot.
Kluczowym wyposażeniem każdej z Alkotek będzie alembik służący do destylacji okowity, ginów i innych alkoholi. Każdy lokal będzie wytwarzał inny rodzaj jakościowego destylatu w limitowanych ilościach (do 800 butelek miesięcznie). Produkt będzie sprzedawany na miejscu, w siostrzanych lokalach, a także on-line za pośrednictwem partnerów spółki.
– Najważniejszym destylatem Alkotek będzie wódka kraftowa „Palikot”. Jednak 10 alembików do destylacji umożliwi nam produkowanie tyluż różnych alkoholi w jednym czasie. Dzięki temu będziemy szybko reagować na trendy rynkowe, które wskazują na wzrost zainteresowania rzemieślniczych produkcji wódki, ginów, whisky czy rumów – wyjaśnia Palikot.
W selekcji alkoholi znajdą się alkoholowe „perełki” z importu oraz piwo kraftowe z kegów. Tu pojawią się najciekawsze propozycje piw z polskich i europejskich browarów rzemieślniczych. Lokale będą koncentrowały się na specjalnych edycjach i premierach, a także lokalnych kooperacjach. W ofercie znajdować się będą również piwa z Browaru Tenczynek. Całość menu zamkną dania inspirowane m.in. książką „Piwo i dobre jedzenie” Janusza Palikota. Dzięki dedykowanej aplikacji mobilnej, każda z Alkotek umożliwi rezerwację stolika oraz wybór alkoholu i jedzenia jeszcze przed wyjściem z domu.

Crowdfunding i rozwój
Strategia Alembik Polska zakłada osiągnięcie w 2021 roku przychodów w wysokości 12 mln zł, w tym 5,7 mln zł ze sprzedaży destylowanych w Alkotekach oraz podwojenie tych wartości już w 2022 roku. Spółka oczekuje osiągnięcia zysku netto w przyszłym roku na poziomie 1,9 mln zł oraz blisko 3,9 mln zł w roku kolejnym.
Do udziału w tworzeniu sieci Alkotek Janusz Palikot zaprasza społeczność inwestorów. Emisję akcji Alembik Polska SA wspiera kampania crowdfundingowa o wartości do 4,185 mln zł, promowana na platformie Crowdway.pl. Inwestorzy oprócz akcji spółki i prawa do dywidendy, otrzymają benefity crowdfundingowe, w tym zniżki i zaproszenia na noce premier w Alkotekach, zamówienia urodzinowe za kwotę do 2000 zł w prezencie czy instalacja prywatnego tapu w domu inwestora.
W przypadku realizacji 100 proc. wartości kampanii spółka przeznaczy 1,5 mln zł na zakup 10 alembików i 1,5 mln zł na wyposażenie lokali. Pozostałe środki wyda na sprzęt do wyszynku piwa (tapy) do 10 lokali, stworzenie aplikacji oraz koszty akcyzy, marketingu, importu, środki obrotowe. Uruchomienie pierwszych trzech lokali nastąpi do końca br., zaś pozostałych 6 punktów ruszy do końca III kwartału 2021. Wypłata dywidendy jest przewidywana od roku obrotowego 2022.
Alembik Polska to już trzecie przedsięwzięcie Janusza Palikota, które zamierza zrealizować wspólnie z crowdinwestorami. W 2019 roku na rozwój Tenczyńskiej Okovity SA zebrał 4,18 mln zł, a na przełomie wiosną 2020 pozyskał 4,176 na budowę spółki Tenczynek Bezalkoholowe SA. Obie kampanie promowane były na platformie Crowdway.pl. Wszystkie trzy spółki stanowią samodzielne koncepty biznesowe.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Marketing uświadomiony

Prowadzenie działań marketingowych wymaga od restauratorów i producentów mocnego zaangażowania w rynek, obserwacji, świadomości tego, co dzieje się w Polsce i na świecie, bo dzieje się dużo i szybko.

Action Plan, czyli do dzieła!

Aby osiągnąć sukces w branży gastronomicznej, należy wciąż rozwijać swój biznes i szukać nowych szans na zwiększenie konkurencyjności. Trzeba poprawnie definiować i planować cele, a także monitorować ich realizację. Pomoże w tym bardzo przydatne narzędzie - Action Plan.

Daj się znaleźć w sieci cz. II

Ten odcinek poświęcony będzie kolejnym kanałom, za pomocą których możemy trafiać do naszych potencjalnych klientów. Skupimy się na reklamie displayowej, portalach społecznościowych oraz możliwościach, jakie dają narzędzia analityczne.

Zwiększ produktywność swojej restauracji

Zastanawiasz się, jak zwiększyć sprzedaż lub poprawić wskaźnik rentowności? Potrzebujesz motywacji do działania w tych zakresach? Nie wiesz, od czego zacząć? Zapraszam do lektury.

Kiedy kucharz staje się producentem

Dania z cateringów sprzedawane w osiedlowych sklepach, przetwory i produkty garmażeryjne, które można zakupić w restauracji i zabrać do domu - jeśli w swojej kuchni zaczynasz produkcję żywności pakowanej, musisz oznaczyć ją datą trwałości.

Radosław Majdan i Wealth Solutions stworzą serię whisky

Wealth Solutions, polska spółka zajmująca się kreacją ekskluzywnych alkoholi, nawiązała współpracę z Radosławem Majdanem. Jej efektem będą limitowane edycje whisky stworzone z udziałem jednej z najbardziej rozpoznawalnych postaci polskiego świata sportu i mediów.

Inne kategorie

Akademia Horeca

SYSTEMY MOTYWACYJNE A WZROSTY SPRZEDAŻOWE W KATEGORII NAPOJÓW

W poprzednich artykułach omawiane były tematy istotne dla wzrostu sprzedaży i zysków kategorii napojów. Szukaliśmy odpowiedzi na pytanie, dlaczego kwestią fundamentalną jest inwestowanie w szkolenia dla zespołu, jak dopasować napoje do potraw, jak wyceniać napoje, omawialiśmy nadchodzące trendy.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej