x

Milion użytkowników aplikacji Glovo w Polsce

Kategoria: Twój biznes - wiedza    01.06.2020

Hiszpańska aplikacja Glovo zagościła w smartfonach Polaków na dobre. Mobilna apka obsługująca m.in. dostawy jedzenia z restauracji osiągnęła w naszym kraju milion pobrań ze sklepów App Store i Google Play.

Zdjęcie: Shutterstock.com
Zdjęcie: Shutterstock.com
W ciągu 10 miesięcy, od lipca 2019 r., kurierzy z żółtymi plecakami pojawili się w 30 polskich miastach. Firma zapowiada, że to nie koniec działań mających na celu objęcie miana lidera na rynku dostaw w Polsce. Dzięki Glovo można zamówić z dostawą do domu przekąskę, lunch, codzienne zakupy z marketów, produkty parafarmaceutyczne z apteki, kwiaty z kwiaciarni czy też książki z okolicznej księgarni.

Kto i dlaczego korzysta z Glovo?
Zdaniem Glovo do wzrostu zainteresowania i osiągnięcia miliona pobrań aplikacji przyczynił się szeroki wybór dostępnych opcji. Najwyższe, 3. miejsce na liście bezpłatnych aplikacji w sklepach App Store i Google Play, Glovo osiągnęło 10 kwietnia. Oceny, które obecnie odnotowuje to odpowiednio 4,7/5 w pierwszym i 4,3/5 w drugim sklepie.
– Rozwój na polskim rynku jest bardzo dynamiczny. Na ten moment mamy ponad 2700 punktów partnerskich w tym restauracje McDonald’s i KFC oraz sklepy Biedronka i Carrefour. Mowa tutaj o sumie lokalizacji we wszystkich miastach, w których działamy – mówi Carlos Silván, general manager Glovo Polska. – Potrzeby konsumentów się zmieniają i coraz więcej osób zauważa w dostawach największą zaletę, jaką jest oszczędność własnego czasu. Naszym celem jest ciągłe poszerzanie oferty, stawiamy na rozbudowę każdej kategorii zamówień.
Najliczniejszą grupę użytkowników Glovo w Polsce stanowią osoby między 26 a 35 rokiem życia. Co ciekawe, częściej z aplikacji korzystają kobiety, różnica jest jednak niewielka. Najwięcej sympatyków zamówień z dostawą mieszka w Warszawie.

Co zamawiamy?
Ulubiona kuchnia polskich użytkowników aplikacji to kuchnia amerykańska, w szczególności burgery. Na podium znajdują się też dania włoskie i azjatyckie.

Polacy za pośrednictwem Glovo najchętniej zamawiają burgery. Zdjęcie: Shutterstock.com.
Polacy za pośrednictwem Glovo najchętniej zamawiają burgery. Zdjęcie: Shutterstock.com.
– Najczęściej użytkownicy korzystają z aplikacji w piątek i sobotę w godzinach wieczornych między 17 a 19. Przed pandemią widzieliśmy również skoki liczby zamówień w porze lunchowej, ale podczas izolacji ich godziny uległy pewnym zmianom. Zaobserwowaliśmy „wypłaszczenie” się wykresów. Zamawiamy przez cały dzień, na co wpływ może też mieć szersza oferta w segmencie zakupów spożywczych – wyjaśnia Carlos Silván.
Zamówienia trafiają w ręce użytkowników coraz sprawniej, dzięki rosnącej liczbie kurierów we wszystkich miastach. Do tej pory najszybciej udało się zrealizować zamówienie z McDonald’s w Sopocie. Kurier z żółtą torbą w ciągu 8 minut dostarczył Cappuccino i Happy Meal do klienta. Miasta, w których obecnie działa flota kurierska Glovo to: Warszawa, Kraków, Łódź, Wrocław, Gdańsk, Gdynia, Poznań, Katowice, Sopot, Lublin, Szczecin, Toruń, Bydgoszcz, Białystok, Rzeszów, Olsztyn, Opole, Płock, Gliwice, Sosnowiec, Chorzów, Gorzów Wielkopolski, Elbląg, Częstochowa, Bielsko-Biała, Rybnik, Kielce, Bytom, Tychy, Radom.

Hiszpańska firma działa też prężnie w ujęciu globalnym. W grudniu 2019, po rundzie finansowania przeprowadzonej przez Mubadala, Glovo zyskało status jednorożca, czyli start-upu, którego wyceniono na ponad miliard dolarów. Obecnie na całym świecie z aplikacji korzysta około 2,6 mln użytkowników miesięcznie, w 550 miastach obejmując 22 kraje. Aby zamówienia dotarły do klientów, co miesiąc do aplikacji loguje się około 50 000 kurierów. Firma na całym świecie posiada ponad 22 000 partnerów, a liczba pracowników sięga już niemal 1600 osób, z czego w polskim oddziale pracują 124 (ponad 50 osób liczy dział wsparcia). Polska jest trzecim krajem pod względem zatrudnienia w Glovo – po Hiszpanii i Argentynie.

Autor tekstu: Joanna Hamdan

Zobacz także

Daj się znaleźć w sieci cz. II

Ten odcinek poświęcony będzie kolejnym kanałom, za pomocą których możemy trafiać do naszych potencjalnych klientów. Skupimy się na reklamie displayowej, portalach społecznościowych oraz możliwościach, jakie dają narzędzia analityczne.

Mycie i dezynfekcja

Każda kuchnia powinna lśnić czystością. Aby we właściwy sposób doprowadzić ją do porządku, trzeba odpowiedzieć sobie na kilka kluczowych pytań.

Dark kitchens na (pandemicznej) fali

Duża, nowoczesna kuchnia na obrzeżach miasta, niskie koszty, zróżnicowana oferta, zamówienia online, tylko dowozy - to podstawowe założenia nowego trendu w gastronomii - dark kitchens. Eksperci twierdzą, że to przyszłość branży.

KFC otwiera 300. restaurację w Polsce

Trzysetna polska restauracja pod szyldem KFC została otwarta obok Parku Handlowego przy ulicy Rzgowskiej 134 w Łodzi. Oprócz klasyków - różnych wariantów kurczaka w panierce - w menu są także opcje wegetariańskie, np. Halloumi Burger, czy fit np. grillowany kurczak.

Gdzie szukać ukrytych pieniędzy

Początek nowego roku to okres podsumowań oraz wyznaczania nowych celów. To także moment na kalkulacje i potencjalne zwiększenie zysku. Co zrobić, by rzeczywiście nasze obroty i zysk wzrosły?

Sfinks stawia na franczyzę

Sfinks Polska obecnie zarządza 97 lokalami w modelu franczyzowym, co stanowi 54% portfela. Obecnie jednym z głównych celów strategicznych firmy jest rozwój sieci franczyzowej i zwiększenie jej udziału do ponad 60% portfela.

Inne kategorie

Akademia Horeca

SYSTEMY MOTYWACYJNE A WZROSTY SPRZEDAŻOWE W KATEGORII NAPOJÓW

W poprzednich artykułach omawiane były tematy istotne dla wzrostu sprzedaży i zysków kategorii napojów. Szukaliśmy odpowiedzi na pytanie, dlaczego kwestią fundamentalną jest inwestowanie w szkolenia dla zespołu, jak dopasować napoje do potraw, jak wyceniać napoje, omawialiśmy nadchodzące trendy.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej