x

Milion użytkowników aplikacji Glovo w Polsce

Kategoria: Twój biznes - wiedza    01.06.2020

Hiszpańska aplikacja Glovo zagościła w smartfonach Polaków na dobre. Mobilna apka obsługująca m.in. dostawy jedzenia z restauracji osiągnęła w naszym kraju milion pobrań ze sklepów App Store i Google Play.

Zdjęcie: Shutterstock.com
Zdjęcie: Shutterstock.com
W ciągu 10 miesięcy, od lipca 2019 r., kurierzy z żółtymi plecakami pojawili się w 30 polskich miastach. Firma zapowiada, że to nie koniec działań mających na celu objęcie miana lidera na rynku dostaw w Polsce. Dzięki Glovo można zamówić z dostawą do domu przekąskę, lunch, codzienne zakupy z marketów, produkty parafarmaceutyczne z apteki, kwiaty z kwiaciarni czy też książki z okolicznej księgarni.

Kto i dlaczego korzysta z Glovo?
Zdaniem Glovo do wzrostu zainteresowania i osiągnięcia miliona pobrań aplikacji przyczynił się szeroki wybór dostępnych opcji. Najwyższe, 3. miejsce na liście bezpłatnych aplikacji w sklepach App Store i Google Play, Glovo osiągnęło 10 kwietnia. Oceny, które obecnie odnotowuje to odpowiednio 4,7/5 w pierwszym i 4,3/5 w drugim sklepie.
– Rozwój na polskim rynku jest bardzo dynamiczny. Na ten moment mamy ponad 2700 punktów partnerskich w tym restauracje McDonald’s i KFC oraz sklepy Biedronka i Carrefour. Mowa tutaj o sumie lokalizacji we wszystkich miastach, w których działamy – mówi Carlos Silván, general manager Glovo Polska. – Potrzeby konsumentów się zmieniają i coraz więcej osób zauważa w dostawach największą zaletę, jaką jest oszczędność własnego czasu. Naszym celem jest ciągłe poszerzanie oferty, stawiamy na rozbudowę każdej kategorii zamówień.
Najliczniejszą grupę użytkowników Glovo w Polsce stanowią osoby między 26 a 35 rokiem życia. Co ciekawe, częściej z aplikacji korzystają kobiety, różnica jest jednak niewielka. Najwięcej sympatyków zamówień z dostawą mieszka w Warszawie.

Co zamawiamy?
Ulubiona kuchnia polskich użytkowników aplikacji to kuchnia amerykańska, w szczególności burgery. Na podium znajdują się też dania włoskie i azjatyckie.

Polacy za pośrednictwem Glovo najchętniej zamawiają burgery. Zdjęcie: Shutterstock.com.
Polacy za pośrednictwem Glovo najchętniej zamawiają burgery. Zdjęcie: Shutterstock.com.
– Najczęściej użytkownicy korzystają z aplikacji w piątek i sobotę w godzinach wieczornych między 17 a 19. Przed pandemią widzieliśmy również skoki liczby zamówień w porze lunchowej, ale podczas izolacji ich godziny uległy pewnym zmianom. Zaobserwowaliśmy „wypłaszczenie” się wykresów. Zamawiamy przez cały dzień, na co wpływ może też mieć szersza oferta w segmencie zakupów spożywczych – wyjaśnia Carlos Silván.
Zamówienia trafiają w ręce użytkowników coraz sprawniej, dzięki rosnącej liczbie kurierów we wszystkich miastach. Do tej pory najszybciej udało się zrealizować zamówienie z McDonald’s w Sopocie. Kurier z żółtą torbą w ciągu 8 minut dostarczył Cappuccino i Happy Meal do klienta. Miasta, w których obecnie działa flota kurierska Glovo to: Warszawa, Kraków, Łódź, Wrocław, Gdańsk, Gdynia, Poznań, Katowice, Sopot, Lublin, Szczecin, Toruń, Bydgoszcz, Białystok, Rzeszów, Olsztyn, Opole, Płock, Gliwice, Sosnowiec, Chorzów, Gorzów Wielkopolski, Elbląg, Częstochowa, Bielsko-Biała, Rybnik, Kielce, Bytom, Tychy, Radom.

Hiszpańska firma działa też prężnie w ujęciu globalnym. W grudniu 2019, po rundzie finansowania przeprowadzonej przez Mubadala, Glovo zyskało status jednorożca, czyli start-upu, którego wyceniono na ponad miliard dolarów. Obecnie na całym świecie z aplikacji korzysta około 2,6 mln użytkowników miesięcznie, w 550 miastach obejmując 22 kraje. Aby zamówienia dotarły do klientów, co miesiąc do aplikacji loguje się około 50 000 kurierów. Firma na całym świecie posiada ponad 22 000 partnerów, a liczba pracowników sięga już niemal 1600 osób, z czego w polskim oddziale pracują 124 (ponad 50 osób liczy dział wsparcia). Polska jest trzecim krajem pod względem zatrudnienia w Glovo – po Hiszpanii i Argentynie.

Autor tekstu: Joanna Hamdan

Zobacz także

Rzeszów - nowy punkt na mapie dostaw Wolt

Od połowy kwietnia mieszkańcy Rzeszowa mogą zamawiać swoje ulubione dania za pośrednictwem platformy Wolt. Ubrany w charakterystyczny, niebieski strój kurier potrzebuje średnio 35 minut, aby dostarczyć posiłek pod wskazany adres.

Nowe oblicze fast foodu

Tłuste, słone i popijane przesłodzonym napojem - takie skojarzenia towarzyszą większości tzw. fast foodów. Wystarczy jednak odrobina kreatywności, by przeobrazić najzwyklejszy kebab czy burgera w ekskluzywną lub nawet finediningową potrawę. I nie ma w tym zamyśle nawet grama przesady!

Gdzie leży Polska stolica burgerów? Burgerowe trendy

Burgerową stolicą Polski jest Kalisz - wynika z analizy trendów przeprowadzonej przez Uber Eats z okazji Dnia Burgera, który przypada 28 maja. Największe pojedyncze zamówienie złożone za pośrednictwem platformy zawierało... 87 cheeseburgerów. Co jeszcze powinniśmy wiedzieć o tym popularnym daniu?

Karta napojów w ogródkach restauracyjnych - postaw na różnorodność

Różnorodność to słowo klucz przy wyborze napojów do menu restauracyjnego ogródka. Co powinno się w nim znaleźć? Odpowiedź na to pytanie zależy nie tylko od tego, jaki typ restauracji prowadzimy.

Franczyza - stabilna przystań w trudnych czasach?

Chociaż spadki przychodów nie omijają w branży nikogo, to pewna grupa lokali zdaje się radzić sobie nieco lepiej niż inne. Mowa o sieciach franczyzowych. Jednak aby dołączyć do znanych marek, potrzeba czegoś więcej niż tylko chęci prowadzenia biznesu.

Unilever dostarczy lody prosto do domu

Unilever łączy siły z Uber Eats, gwarantując dostawę lodów prosto do rąk konsumentów. Użytkownicy platformy w największych miastach Polski mogą bez wychodzenia z domu delektować się takimi markami jak Magnum, Ben & Jerry’s oraz Breyers.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej