x

Badanie: nawet trzy lata na odbudowę branży HoReCa

Kategoria: Twój biznes - wiedza    29.05.2020

Sektor HoReCa, obejmujący hotele, restauracje i catering, na odbudowę może potrzebować nawet trzech lat - wynika z badania Barometr COVID-19 Puls Biznesu.

Zdjęcie: Shutterstock.com.
Zdjęcie: Shutterstock.com.
W badaniu przeprowadzonym na zlecenie Europejskiego Funduszu Leasingowego (EFL) wzięło udział 600 mikro, małych i średnich firm z całej Polski. 45 proc. firm z sektora MŚP uważa, że powrót koniunktury nastąpi najwcześniej w przyszłym roku, ale 40 proc. jest zdania, że co najmniej za 2-3 lata. Tylko niecałe 9 proc. przedsiębiorców liczy, że optymistyczny scenariusz ziści się jeszcze w tym roku – wynika z Barometru EFL.
Badanie wykazało, że im mniejsza firma, tym wykazuje większy pesymizm w odniesieniu do wpływu pandemii na kondycję sektora MŚP. Podczas gdy 6 na 10 średnich firm pesymistycznie spogląda na najbliższe sześć miesięcy, to wśród najmniejszych podmiotów, zatrudniających do 9 pracowników, pogorszenia spodziewa się aż 9 na 10 zapytanych.
Największe obawy o swoją przyszłość ma sektor HoReCa. Niemal wszyscy zarządzający hotelami, restauracjami i firmami cateringowymi są zdania, że w ciągu najbliższych sześciu miesięcy sytuacja się pogorszy (95 proc. wskazań). Wielu pesymistów jest też w branżach usługowej (85 proc.), handlowej (79 proc.) i transportowej (76 proc.).
Autorzy badania wskazali, że pod koniec kwietnia br., czyli półtora miesiąca od wybuchu epidemii koronawirusa w Polsce, przedstawiciele MŚP zostali zapytani, kiedy ich zdaniem nastąpi powrót koniunktury w branży, w której działają. "Na szybką rekonwalescencję branży, jeszcze w tym roku, liczy 8,5 proc. firm" - czytamy w informacji. Najwięcej zapytanych przedsiębiorców – 45 proc. – jest zdania, że optymistyczny scenariusz ziści się w przyszłym roku. 40 proc. uważa, że nastąpi to najwcześniej za 2-3 lata.
Powrotu koniunktury w przyszłym roku spodziewają się najczęściej przedstawicieli budownictwa (52 proc.), handlu (51 proc.), transportu (48 proc.) i produkcji (45 proc.). Mniej optymistyczny scenariusz, zakładający odbicie branży w latach 2022-2023, przewidują przedstawiciele sektora HoReCa (48 proc.) i usług (44 proc.).
Barometr EFL informuje o skłonności firm z sektora MŚP do wzrostu. Badanie do drugiej edycji zostało przeprowadzona w dniach 20-30 kwietnia 2020 r. przez Ecorys na zlecenie Europejskiego Funduszu Leasingowego.
(PAP)

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Kasy online: wszystko, co musisz wiedzieć, zanim wznowisz działalność

Otwierasz ponownie restaurację dla gości lub myślisz o odwieszeniu działalności? Od 2021 r. każdy lokal gastronomiczny zobowiązany jest do posiadania kasy online. Sprawdź, jakie warunki musisz spełnić, by funkcjonować legalnie.

Po 20 latach McDonald's zmienił swoje kultowe burgery. Sprawdź jak!

Słynny Big Mac zmienia się - to największa metamorfoza tego burgera od ponad 20 lat! Wraz z nim udoskonalone zostaną m.in. McRoyal®, Cheeseburger i McDouble®. Nowa, mocniej wypieczona bułka, gorętsze i bardziej soczyste mięso oraz jeszcze lepiej roztopiony ser to tyllko niektóre zmiany.

SelfCoffee - samoobsługowe punkty gastronomiczne wkrótce w sklepach, biurowcach i na stacjach paliw

Zmiany w zachowaniach konsumentów przyspieszają automatyzację usług gastronomicznych. SelfMaker i Primulator wprowadzą na rynek samoobsługowy automat, w którym klient będzie mógł przygotować sobie kawę lub zamówić świeży posiłek.

Wakacyjne śniadania mistrzów

Tegoroczne wakacje będą inne niż te, które pamiętamy z ostatnich lat. Wszystko wskazuje na to, że Polacy chętniej będą zwiedzać lokalne atrakcje i korzystać z rodzimych pensjonatów oraz mniejszych hoteli. Dobre śniadania zachęcą ich do skorzystania z pozostałych usług gastronomicznych obiektu.

Za nami gala Gault&Millau i premiera nowej edycji Żółtego Przewodnika

Wydarzenie odbyło się 27. listopada 2017 r. we Wrocławiu.

TEORIA IMPULSU W MENU BAROWYM

Sposób tworzenia menu w koktajlbarach w większości przypadków jest indywidualną kwestią wynikającą z wielu czynników, takich jak decyzja właściciela i jego wizja lokalu gastronomicznego, wcześniejsze doświadczenia barmana pracującego nad menu czy preferencje gości odwiedzających lokal.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna ekspozycja i zatowarowanie restauracji

Dbanie o odpowiedni kontakt wizualny, zagwarantowanie priorytetu produktom najważniejszym z punktu widzenia klienta, dyskretne oznakowanie jakości oferty to droga, która doprowadzi do zwiększenia sprzedaży i zysków.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej