x

Badanie: nawet trzy lata na odbudowę branży HoReCa

Kategoria: Twój biznes - wiedza    29.05.2020

Sektor HoReCa, obejmujący hotele, restauracje i catering, na odbudowę może potrzebować nawet trzech lat - wynika z badania Barometr COVID-19 Puls Biznesu.

Zdjęcie: Shutterstock.com.
Zdjęcie: Shutterstock.com.
W badaniu przeprowadzonym na zlecenie Europejskiego Funduszu Leasingowego (EFL) wzięło udział 600 mikro, małych i średnich firm z całej Polski. 45 proc. firm z sektora MŚP uważa, że powrót koniunktury nastąpi najwcześniej w przyszłym roku, ale 40 proc. jest zdania, że co najmniej za 2-3 lata. Tylko niecałe 9 proc. przedsiębiorców liczy, że optymistyczny scenariusz ziści się jeszcze w tym roku – wynika z Barometru EFL.
Badanie wykazało, że im mniejsza firma, tym wykazuje większy pesymizm w odniesieniu do wpływu pandemii na kondycję sektora MŚP. Podczas gdy 6 na 10 średnich firm pesymistycznie spogląda na najbliższe sześć miesięcy, to wśród najmniejszych podmiotów, zatrudniających do 9 pracowników, pogorszenia spodziewa się aż 9 na 10 zapytanych.
Największe obawy o swoją przyszłość ma sektor HoReCa. Niemal wszyscy zarządzający hotelami, restauracjami i firmami cateringowymi są zdania, że w ciągu najbliższych sześciu miesięcy sytuacja się pogorszy (95 proc. wskazań). Wielu pesymistów jest też w branżach usługowej (85 proc.), handlowej (79 proc.) i transportowej (76 proc.).
Autorzy badania wskazali, że pod koniec kwietnia br., czyli półtora miesiąca od wybuchu epidemii koronawirusa w Polsce, przedstawiciele MŚP zostali zapytani, kiedy ich zdaniem nastąpi powrót koniunktury w branży, w której działają. "Na szybką rekonwalescencję branży, jeszcze w tym roku, liczy 8,5 proc. firm" - czytamy w informacji. Najwięcej zapytanych przedsiębiorców – 45 proc. – jest zdania, że optymistyczny scenariusz ziści się w przyszłym roku. 40 proc. uważa, że nastąpi to najwcześniej za 2-3 lata.
Powrotu koniunktury w przyszłym roku spodziewają się najczęściej przedstawicieli budownictwa (52 proc.), handlu (51 proc.), transportu (48 proc.) i produkcji (45 proc.). Mniej optymistyczny scenariusz, zakładający odbicie branży w latach 2022-2023, przewidują przedstawiciele sektora HoReCa (48 proc.) i usług (44 proc.).
Barometr EFL informuje o skłonności firm z sektora MŚP do wzrostu. Badanie do drugiej edycji zostało przeprowadzona w dniach 20-30 kwietnia 2020 r. przez Ecorys na zlecenie Europejskiego Funduszu Leasingowego.
(PAP)

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Warszawa: Costa Coffee w dostawie przez Uber Eats

Na start: bezpłatna dostawa zamówień w ramach Uber Eats z 10 lokalizacji w Warszawie.

NIE DAJ SIĘ STRESOWI

Problem stresu dotyczy właściwie każdego człowieka. Gastronomia to branża, w której jego natężenie jest szczególnie wysokie. W marcowym odcinku "Sztuki obsługi" przyjrzymy się, w jaki sposób spróbować zmienić własne reakcje, by jego działanie było dla nas jak najmniej dotkliwe.

Z Kaukazu nad Wisłę. Kuchnia gruzińska podbija polską gastronomię

Gruzińskie przysmaki zdobywają podniebienia Polaków, a przedsiębiorcy wyciągają z tego wnioski. W dużych miastach jak grzyby po deszczu wyrastają piekarnie oferujące chleb puri i ciepłe placki chaczapuri oraz restauracje serwujące inne potrawy z rejonu Kaukazu.

LANTMANNEN UNIBAKE ZWIĘKSZA SWOJE MOŻLIWOŚCI W POLSCE

Warszawa, Nowa Sól, 6 lutego 2018 r. Lantmannen Unibake - skandynawski producent pieczywa, obecny w Polsce od początku lat ‘90, uruchomił w Nowej Soli nowy zakład produkcyjny.

Kawowy perfect match

Nie istnieje kawa dobra dla wszystkich, a spektrum jakości jest bardzo szerokie. Niełatwo się odnaleźć w tym morzu możliwości... Jak więc wybrać kawę, która idealnie będzie pasować do naszego lokalu, spełniać nasze potrzeby, a jednocześnie uatrakcyjniać ofertę?

Największe sieciowe restauracje teraz dostępne na Uber Eats

Użytkownicy platformy Uber Eats w Polsce zyskali dostęp do 286 nowych restauracji. Wszystko dzięki współpracy ze spółką AmRest - operatorem marek Burger King, KFC oraz Pizza Hut.

Inne kategorie

Akademia Horeca

SYSTEMY MOTYWACYJNE A WZROSTY SPRZEDAŻOWE W KATEGORII NAPOJÓW

W poprzednich artykułach omawiane były tematy istotne dla wzrostu sprzedaży i zysków kategorii napojów. Szukaliśmy odpowiedzi na pytanie, dlaczego kwestią fundamentalną jest inwestowanie w szkolenia dla zespołu, jak dopasować napoje do potraw, jak wyceniać napoje, omawialiśmy nadchodzące trendy.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej