x

O gastronomii w czasach pandemii w Concordia Taste

Kategoria: Koronawirus - Aktualności    29.05.2020

Poznańska restauracja Concordia Taste inicjuje 2 czerwca spotkanie warsztatowe, podczas którego wspólnie z przedstawicieli branży chce wypracować standardy działania w obecnej sytuacji.

Concordia Taste w Poznaniu.Zdjęcie: materiały prasowe.
Concordia Taste w Poznaniu.Zdjęcie: materiały prasowe.

Restauratorzy to grupa, która szczególnie dotkliwie odczuwa skutki społeczne Covid-19. Przez długie tygodnie lokale były zamknięte, a po otwarciu trzeba w nich przestrzegać surowych reguł. Ograniczenia wkrótce zostaną zniesione, jednak goście nie odwiedzają już restauracji tak chętnie, jak przed pandemią.
Jak sobie radzić w tej sytuacji? Jakie działania podejmować, aby stworzyć bezpieczne warunki?
Concordia Taste chce wypracować rozwiązania przystające do obecnych czasów wspólnie z przedstawicielami środowiska – szefami kuchni, restauratorami, dziennikarzami kulinarnymi, blogerami, czy przedstawicielami organizacji turystycznych. Wszyscy będą pracować metodą warsztatową Creativity Thinking. Jej twórczynią i jednocześnie prowadzącą warsztaty jest Sylwia Hull-Wosiek, szefowa konsultingu w Concordia Design i certyfikowana trenerka biznesu z wieloletnim doświadczeniem.
Warsztaty będą składały się z kilku etapów procesowych, m.in. z analizy trendów, badań, ideacji (generowania pomysłów) i testowania. Na wdrożenie przyjdzie czas po warsztatach.
– Chcemy zintegrować środowisko i wykorzystać efekt synergii – mówi Ewa Voelkel Krokowicz, właścicielka Concordia Taste. – Wszyscy znaleźliśmy się w trudnej i nowej dla nas sytuacji i wierzymy, że razem uda nam się wypracować ciekawe i skuteczne rozwiązania.
Warsztaty rozpoczną się od przedstawienia międzynarodowych trendów w gastronomii, o których opowie uczestnikom dziennikarka i autora bloga mintaeats.com Małgorzata Minta. Najlepsze przykłady ze świata zainspirują poznaniaków do tworzenia własnych oryginalnych pomysłów radzenia sobie ze skutkami pandemii. Co powstanie? Być może będzie to nowy festiwal kulinarny, może rodzaj drzwi otwartych w restauracjach, a może zupełnie inna inicjatywa. Najważniejsze, zdaniem organizatorów, jest, by działać wspólnie i wzajemnie się inspirować i wspierać. 

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Grupa Żywiec umożliwia zwrot nieotwartych kegów z piwem

Aby pomóc właścicielom i pracownikom lokali gastronomicznych przetrwać czas pandemii Grupa Żywiec oferuje możliwość oddania nieotwartych kegów z piwem i zwrot kosztów. - Mamy nadzieję, że pozwoli to barom i restauracjom ograniczyć straty - mówi przedstawiciel firmy.

Ponowne otwarcie restauracji w hotelach Campanile

Po pandemicznej przerwie restauracje w hotelach Campanile w Szczecinie, Bydgoszczy i Poznaniu wracają na kulinarną mapę Polski. Na gości czekają zarówno dobrze znane, jak i zupełnie nowe smaki. W menu nie brakuje też specjalności szefa kuchni - cieszących się popularnością firmowych campaburgerów.

Akcja “Środy na zamówienie" jednoczy restauratorów z całej Polski

Gastronomia walczy ze skutkami pandemii. Restauratorzy, którzy od 24 października mogą wydawać posiłki wyłącznie na wynos lub dostarczać je do domu, aktywnie zachęcają klientów do wspierania całego sektora w tym nadzwyczajnym czasie.

Wrocław - wakacje pełne gastrowrażeń

Zakończenie lockdownu we Wrocławiu wywołało lawinę spektakularnych otwarć. Jak zmienia się tamtejsza scena gastronomiczna latem 2020 r., opisuje Agnieszka Szydziak, redaktor naczelna Have a Bite Wrocław.

Lockdown hoteli - od soboty 7 listopada do 29 listopada

Od najbliższej soboty czeka nas lockdown nie tylko w gastronomii, ale też w turystyce i innych branżach. Hotele będą mogły obsługiwać jedynie gości przebywających w podróży służbowej - ogłosił premier na konferencji poświęconej kolejnym pandemicznym obostrzeniom.

Lokale gastronomiczne przyjmą gości najwcześniej 4 maja

Wczoraj wieczorem (16.04.2020) Rząd RP ogłosił plany odmrożenia gospodarki i powrotu do normalnego funkcjonowania społecznego. Ponowne otwarcie restauracji dla gości będzie jednak możliwe najwcześniej za 3 tygodnie.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej