x

O gastronomii w czasach pandemii w Concordia Taste

Kategoria: Koronawirus - Aktualności    29.05.2020

Poznańska restauracja Concordia Taste inicjuje 2 czerwca spotkanie warsztatowe, podczas którego wspólnie z przedstawicieli branży chce wypracować standardy działania w obecnej sytuacji.

Concordia Taste w Poznaniu.Zdjęcie: materiały prasowe.
Concordia Taste w Poznaniu.Zdjęcie: materiały prasowe.

Restauratorzy to grupa, która szczególnie dotkliwie odczuwa skutki społeczne Covid-19. Przez długie tygodnie lokale były zamknięte, a po otwarciu trzeba w nich przestrzegać surowych reguł. Ograniczenia wkrótce zostaną zniesione, jednak goście nie odwiedzają już restauracji tak chętnie, jak przed pandemią.
Jak sobie radzić w tej sytuacji? Jakie działania podejmować, aby stworzyć bezpieczne warunki?
Concordia Taste chce wypracować rozwiązania przystające do obecnych czasów wspólnie z przedstawicielami środowiska – szefami kuchni, restauratorami, dziennikarzami kulinarnymi, blogerami, czy przedstawicielami organizacji turystycznych. Wszyscy będą pracować metodą warsztatową Creativity Thinking. Jej twórczynią i jednocześnie prowadzącą warsztaty jest Sylwia Hull-Wosiek, szefowa konsultingu w Concordia Design i certyfikowana trenerka biznesu z wieloletnim doświadczeniem.
Warsztaty będą składały się z kilku etapów procesowych, m.in. z analizy trendów, badań, ideacji (generowania pomysłów) i testowania. Na wdrożenie przyjdzie czas po warsztatach.
– Chcemy zintegrować środowisko i wykorzystać efekt synergii – mówi Ewa Voelkel Krokowicz, właścicielka Concordia Taste. – Wszyscy znaleźliśmy się w trudnej i nowej dla nas sytuacji i wierzymy, że razem uda nam się wypracować ciekawe i skuteczne rozwiązania.
Warsztaty rozpoczną się od przedstawienia międzynarodowych trendów w gastronomii, o których opowie uczestnikom dziennikarka i autora bloga mintaeats.com Małgorzata Minta. Najlepsze przykłady ze świata zainspirują poznaniaków do tworzenia własnych oryginalnych pomysłów radzenia sobie ze skutkami pandemii. Co powstanie? Być może będzie to nowy festiwal kulinarny, może rodzaj drzwi otwartych w restauracjach, a może zupełnie inna inicjatywa. Najważniejsze, zdaniem organizatorów, jest, by działać wspólnie i wzajemnie się inspirować i wspierać. 

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Na ratunek stołecznemu Przysmakowi przy Lwowskiej

Warszawiakom nie jest im obojętna patowa sytuacja lokali, które od pokoleń karmią stolicę. Pomagają np. cukierni Rurki z Wiatraka na Grochowie, ustawiając się w kolejce po kultowy przysmak z kremem na wynos. Zamknięcie grozi też barowi Przysmak z kuchnią polską. Czy i tym razem ruszą na ratunek?

Grupa Żywiec umożliwia zwrot nieotwartych kegów z piwem

Aby pomóc właścicielom i pracownikom lokali gastronomicznych przetrwać czas pandemii Grupa Żywiec oferuje możliwość oddania nieotwartych kegów z piwem i zwrot kosztów. - Mamy nadzieję, że pozwoli to barom i restauracjom ograniczyć straty - mówi przedstawiciel firmy.

Akcja “Środy na zamówienie" jednoczy restauratorów z całej Polski

Gastronomia walczy ze skutkami pandemii. Restauratorzy, którzy od 24 października mogą wydawać posiłki wyłącznie na wynos lub dostarczać je do domu, aktywnie zachęcają klientów do wspierania całego sektora w tym nadzwyczajnym czasie.

Kryzys gastronomii we Włoszech, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii

We Włoszech 50-proc. spadek wpływów w lokalach gastronomicznych po ich otwarciu. W Hiszpanii obroty po likwidacji obostrzeń, czyli w maju i pierwszej połowie czerwca, są o połowę niższe niż w analogicznym okresie 2019 r. Rząd Wielkiej Brytanii rozważa obowiązek rejestracji przed pójściem do pubu.

Jak klienci mogą ratować i ratują gastronomię

Lokale gastronomiczne ratują się teraz sprzedażą posiłków z dowozem. Ich właściciele przyznają, że wsparcie, jakie otrzymują w tym trudnym czasie od klientów, jest niezwykłe. Chodzi nie tylko o dobre słowo, ale też regularne zamówienia, które zapewniają przetrwanie.

6 na 10 respondentów ma większe oczekiwania dotyczące czystości w gastronomii

Większość z nas myje ręce częściej niż przed pandemią COVID-19. Nie wynika to jednak z troski o innych. Nowe badanie przeprowadzone przez Tork, markę firmy Essity, wykazało, że niemal ośmiu na dziesięciu respondentów myje ręce, aby chronić siebie.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna ekspozycja i zatowarowanie restauracji

Dbanie o odpowiedni kontakt wizualny, zagwarantowanie priorytetu produktom najważniejszym z punktu widzenia klienta, dyskretne oznakowanie jakości oferty to droga, która doprowadzi do zwiększenia sprzedaży i zysków.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej