x

O gastronomii w czasach pandemii w Concordia Taste

Kategoria: Koronawirus - Aktualności    29.05.2020

Poznańska restauracja Concordia Taste inicjuje 2 czerwca spotkanie warsztatowe, podczas którego wspólnie z przedstawicieli branży chce wypracować standardy działania w obecnej sytuacji.

Concordia Taste w Poznaniu.Zdjęcie: materiały prasowe.
Concordia Taste w Poznaniu.Zdjęcie: materiały prasowe.

Restauratorzy to grupa, która szczególnie dotkliwie odczuwa skutki społeczne Covid-19. Przez długie tygodnie lokale były zamknięte, a po otwarciu trzeba w nich przestrzegać surowych reguł. Ograniczenia wkrótce zostaną zniesione, jednak goście nie odwiedzają już restauracji tak chętnie, jak przed pandemią.
Jak sobie radzić w tej sytuacji? Jakie działania podejmować, aby stworzyć bezpieczne warunki?
Concordia Taste chce wypracować rozwiązania przystające do obecnych czasów wspólnie z przedstawicielami środowiska – szefami kuchni, restauratorami, dziennikarzami kulinarnymi, blogerami, czy przedstawicielami organizacji turystycznych. Wszyscy będą pracować metodą warsztatową Creativity Thinking. Jej twórczynią i jednocześnie prowadzącą warsztaty jest Sylwia Hull-Wosiek, szefowa konsultingu w Concordia Design i certyfikowana trenerka biznesu z wieloletnim doświadczeniem.
Warsztaty będą składały się z kilku etapów procesowych, m.in. z analizy trendów, badań, ideacji (generowania pomysłów) i testowania. Na wdrożenie przyjdzie czas po warsztatach.
– Chcemy zintegrować środowisko i wykorzystać efekt synergii – mówi Ewa Voelkel Krokowicz, właścicielka Concordia Taste. – Wszyscy znaleźliśmy się w trudnej i nowej dla nas sytuacji i wierzymy, że razem uda nam się wypracować ciekawe i skuteczne rozwiązania.
Warsztaty rozpoczną się od przedstawienia międzynarodowych trendów w gastronomii, o których opowie uczestnikom dziennikarka i autora bloga mintaeats.com Małgorzata Minta. Najlepsze przykłady ze świata zainspirują poznaniaków do tworzenia własnych oryginalnych pomysłów radzenia sobie ze skutkami pandemii. Co powstanie? Być może będzie to nowy festiwal kulinarny, może rodzaj drzwi otwartych w restauracjach, a może zupełnie inna inicjatywa. Najważniejsze, zdaniem organizatorów, jest, by działać wspólnie i wzajemnie się inspirować i wspierać. 

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Jak w czasie pandemii zmienia się rynek dowozów?

Koronawirus w jednej chwili odmienił rynek usług gastronomicznych i skierował większość zamówień do kanału delivery. Czy będzie to szansa dla platform oferujących dowozy, czy może one również będą musiały przedefiniować swój sposób działania?

Jak zmienił się rynek gastronomiczny dwa miesiące po jego otwarciu?

- Ostatnie dwa miesiące to widoczna zmiana nastrojów i chęć konsumentów do powrotu do starych przyzwyczajeń. Wszyscy tęskniliśmy za możliwością wyjścia na obiad z rodziną czy znajomymi, więc restauracje powoli znowu się zapełniają - ocenia Agnieszka Sałek z QSL Polska.

Nowe oblicza gastronomii

Trwająca obecnie pandemia w jednej chwili zmiotła wszystkie nasze przyzwyczajenia i zmieniła sposób, w jaki żyjemy i realizujemy nasze potrzeby. Z dnia na dzień zamknięto dla gości setki tysięcy restauracji, pubów, barów i kawiarni. Jak zmieniło to oblicze gastronomii?

Antykryzysowa Tarcza Branżowa dla gastronomii w związku z COVID-19

Branże gastronomiczna, rozrywkowa, fitness i sprzedaży detalicznej otrzymają wsparcie w walce z kryzysem wywołanym pandemią - zapowiedział premier. Mowa m. in. o świadczeniach postojowych za listopad, co może oznaczać przedłużenie branżowego lockdownu.

Knajp.pl - bezprowizyjny portal do zamawiania jedzenia online dostępny w całej Polsce

Głośna podczas wiosennego lockdownu stołeczna akcja #wspieramgastro doczekała się kontynuacji. Bezprowizyjny portal do zamawiania jedzenia online - knajp.pl, stworzony przez restauratorów dla restauratorów, jest już dostępny w całej Polsce.

Jak sobie radzą puby w "nowej normalności"?

Nawet wiodące puby piwne w Polsce nie przechodzą pandemii bezobjawowo. Spośród siedmiu najlepszych multitapów (według rankingu Ratebeer.com), tylko Piwoteka Narodowa z Łodzi szacuje, że liczba gości w lipcu osiągnęła ubiegłoroczny poziom. Reszcie - mimo szczytu sezonu - ubyło od 20 do 50% klientów.

Inne kategorie

Akademia Horeca

SYSTEMY MOTYWACYJNE A WZROSTY SPRZEDAŻOWE W KATEGORII NAPOJÓW

W poprzednich artykułach omawiane były tematy istotne dla wzrostu sprzedaży i zysków kategorii napojów. Szukaliśmy odpowiedzi na pytanie, dlaczego kwestią fundamentalną jest inwestowanie w szkolenia dla zespołu, jak dopasować napoje do potraw, jak wyceniać napoje, omawialiśmy nadchodzące trendy.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej