x

O gastronomii w czasach pandemii w Concordia Taste

Kategoria: Koronawirus - Aktualności    29.05.2020

Poznańska restauracja Concordia Taste inicjuje 2 czerwca spotkanie warsztatowe, podczas którego wspólnie z przedstawicieli branży chce wypracować standardy działania w obecnej sytuacji.

Concordia Taste w Poznaniu.Zdjęcie: materiały prasowe.
Concordia Taste w Poznaniu.Zdjęcie: materiały prasowe.

Restauratorzy to grupa, która szczególnie dotkliwie odczuwa skutki społeczne Covid-19. Przez długie tygodnie lokale były zamknięte, a po otwarciu trzeba w nich przestrzegać surowych reguł. Ograniczenia wkrótce zostaną zniesione, jednak goście nie odwiedzają już restauracji tak chętnie, jak przed pandemią.
Jak sobie radzić w tej sytuacji? Jakie działania podejmować, aby stworzyć bezpieczne warunki?
Concordia Taste chce wypracować rozwiązania przystające do obecnych czasów wspólnie z przedstawicielami środowiska – szefami kuchni, restauratorami, dziennikarzami kulinarnymi, blogerami, czy przedstawicielami organizacji turystycznych. Wszyscy będą pracować metodą warsztatową Creativity Thinking. Jej twórczynią i jednocześnie prowadzącą warsztaty jest Sylwia Hull-Wosiek, szefowa konsultingu w Concordia Design i certyfikowana trenerka biznesu z wieloletnim doświadczeniem.
Warsztaty będą składały się z kilku etapów procesowych, m.in. z analizy trendów, badań, ideacji (generowania pomysłów) i testowania. Na wdrożenie przyjdzie czas po warsztatach.
– Chcemy zintegrować środowisko i wykorzystać efekt synergii – mówi Ewa Voelkel Krokowicz, właścicielka Concordia Taste. – Wszyscy znaleźliśmy się w trudnej i nowej dla nas sytuacji i wierzymy, że razem uda nam się wypracować ciekawe i skuteczne rozwiązania.
Warsztaty rozpoczną się od przedstawienia międzynarodowych trendów w gastronomii, o których opowie uczestnikom dziennikarka i autora bloga mintaeats.com Małgorzata Minta. Najlepsze przykłady ze świata zainspirują poznaniaków do tworzenia własnych oryginalnych pomysłów radzenia sobie ze skutkami pandemii. Co powstanie? Być może będzie to nowy festiwal kulinarny, może rodzaj drzwi otwartych w restauracjach, a może zupełnie inna inicjatywa. Najważniejsze, zdaniem organizatorów, jest, by działać wspólnie i wzajemnie się inspirować i wspierać. 

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Większość lokali Grycana zamknięta do odwołania

Grycan zamknął niemal wszystkie swoje lokale - z ponad 150 działa obecnie jedynie ... pięć. Dlaczego?

Viralowa akcja - restauracje zachęcają do zamawiania u konkurencji

Zaczęło się od Buger Kinga, który od paru dni zachęca do zamawiania w McDonald’s i innych sieciach. Jedną z nich jest polski Pasibus, który z kolei - aby wesprzeć rodzimą gastronomię nominował pierwsze lokale do udziału w wyzwaniu #hotgastrochallenge. Akcja nabiera rozpędu i ma charakter viralowy.

Lockdown gastronomii i hoteli przedłużony do 17 stycznia 2021 r. Czeka nas narodowa kwarantanna

Nie będzie poluzowania obostrzeń od 28 grudnia, na które tak bardzo liczyła branża HoReCa. Rząd ogłosił dziś przedłużenie lockdownu do 17 stycznia oraz dodatkowe ograniczenia. Zamknięcie hoteli dla gości w podróży służbowej to tylko jedno z nich. Sprawdźcie, jakie zmiany czekają nas po świętach.

Jak Covid ukształtuje gastronomię? Oto, co musimy zmienić!

Mamy, co mamy, czyli lockdown. Z powodu blokady działalności branża gastronomiczna przechodzi największy kryzys od czasów transformacji ustrojowej. Dopiero katastrofa uwidacznia, jak jest słaba i nieodporna na turbulencje. Dotyczy to przede wszystkim lokali niesieciowych.

Prowadzisz firmę z branży "czasu wolnego" na Pomorzu? Złóż wniosek o dotację!

Rozpoczął się nabór wniosków do konkursu na bezzwrotne dotacje dla pomorskich mikro i małych firm z branży "czasu wolnego" dotkniętych negatywnymi skutkami pandemii. W puli projektu jest 30 mln zł. Każde przedsiębiorstwo może uzyskać maksymalnie 250 tys. zł.

Tarcza 2.0 szansą dla gastronomii

Pierwsza "Tarcza antykryzysowa" nie spełniała oczekiwań podmiotów z sektora gastronomicznego. W ankiecie Stowarzyszenia "Przyszłość dla Gastronomii", zaraz po jej ogłoszeniu, aż 80% członków oceniło propozycje w niej zawarte za niewystarczające.

Inne kategorie

Akademia Horeca

SYSTEMY MOTYWACYJNE A WZROSTY SPRZEDAŻOWE W KATEGORII NAPOJÓW

W poprzednich artykułach omawiane były tematy istotne dla wzrostu sprzedaży i zysków kategorii napojów. Szukaliśmy odpowiedzi na pytanie, dlaczego kwestią fundamentalną jest inwestowanie w szkolenia dla zespołu, jak dopasować napoje do potraw, jak wyceniać napoje, omawialiśmy nadchodzące trendy.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej