x

Enata Bread kupuje markę Gorąco Polecam Nowakowski. To nie koniec inwestycji!

Kategoria: Twój biznes - wiedza    29.05.2020

Po zakupie marki Gorąco Polecam Nowakowski dynamicznie rozwijająca się grupa piekarniczo-cukiernicza Enata Bread chce zainwestować 15 mln zł w piekarnie i lunchownie. Grupa zapowiada w perspektywie 2-3 lat wzrost liczby lokali z 30 do 50 i zatrudnienia z 150 do 300 osób.

Prezesem Enata Bread został Bartłomiej Rychcik. Zdjęcie: materiały prasowe.
Prezesem Enata Bread został Bartłomiej Rychcik. Zdjęcie: materiały prasowe.

Prezesem Enata Bread został Bartłomiej Rychcik, do niedawna franczyzobiorca Gorąco Polecam. Doskonałe wyniki lokali franczyzowych Rychcika pozwoliły mu na przejęcie praw do marki. Enata Bread tworzą teraz dwie istniejące marki – Bakery (rzemieślniczy koncept stworzony przez Rychcika) i Gorąco Polecam oraz jedna powstająca dopiero marka – Bread & Juice. W sumie to ponad 30 lokali w Warszawie, Trójmieście i Krakowie.
Enata Bread ma ambitne plany – w ciągu 2-3 lat zainwestuje 15 mln zł w nowe lokale w i poza Warszawą, np. we Wrocławiu i Gdańsku. W 2023 toku grupa powinna dysponować ponad 50 lokalami w różnych częściach Polski – zatrudnienie wzrośnie o 100% do 300 pracowników.
– Enata Bread będzie wyróżniać się doskonałym zarządzaniem, wysoką jakością produktów i usług, a także tworzeniem konceptów – lokali gastronomicznych, które zmieniają oblicza miast i miejsc kreując niepowtarzalną i przyjazną atmosferę – zapowiada Bartłomiej Rychcik.
Rychcik znany jest przede wszystkim z elitarnego, ekologicznego, rzemieślniczego konceptu Bakery, który – bazując na wypiekach z naturalnego zakwasu – podbił podniebienia mieszkańców warszawskiego Wilanowa.
Kolejny lokal pod marką Bakery powstanie w prestiżowych Browarach Warszawskich. Ma to być nowoczesna lunchownia, w której podstawowym produktem będzie tradycyjne pieczywo – bez polepszaczy i sztucznych dodatków.
– W planach Enata Bread jest z jednej strony rozwój istniejących konceptów, w tym zwiększenie liczby lokali, z drugiej zaś stworzenie zupełnie nowych – także z wykorzystaniem nowoczesnych technologii w zakresie produkcji, logistyki, zarządzania i sprzedaży – tłumaczy Rychcik.
Marka Gorąco Polecam zyskała nie tylko nowego właściciela, ale również nowy design lokali. Na warszawskim Mokotowie (przy ulicy Marynarskiej) powstała piekarnia Gorąco Polecam w odświeżonej odsłonie – z nowym menu, z otwartą kuchnią, z komfortowymi miejscami dla klientów, z awangardową architekturą.
– Naszą misją jest także dostarczanie wysokiej jakości: konsumentom – zdrowego, naturalnego i świeżego pieczywa, partnerom biznesowym – efektywnych i lubianych konceptów biznesowych, inwestorom – celów inwestycyjnych z ponadprzeciętną stopą zwrotu – podsumowuje Rychcik.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Restauracje zmuszone do zwrotu dotacji z tarczy PRF walczą o przetrwanie. Wśród nich kultowy Ranny Ptaszek

Z powodu konieczności zwrotu dotacji z tarczy antykryzysowej w tarapatach finansowych znalazły się m.in. krakowskie bary Ranny Ptaszek i Hummus Amamamusi. Dla wielu firm gastronomicznych perspektywa windykacji należności wobec Skarbu Państwa oznacza w najbliższym czasie pewne bankructwo.

Energooszczędność. Jak zmniejszyć wydatki na prąd w restauracji?

Rosnące podwyżki cen gazu i energii w ostatnich miesiącach znacznie zwiększyły koszty funkcjonowania wszystkich restauracji. Szukając oszczędności, warto przyjrzeć się kondycji kuchenek, pieców czy zmywarek, i to nie tylko wtedy, gdy planujemy ich wymianę na bardziej energooszczędne modele.

Rosną długi w HoReCa, głównie w gastronomii

Branża noclegowo-gastronomiczna ma coraz większe problemy finansowe. Przez ostatni rok jej zadłużenie wzrosło o 14 proc. i na koniec lutego wyniosło 311,6 mln zł. 82 proc. tej kwoty (255,8 mln zł) są winne swoim wierzycielom restauracje i firmy cateringowe. Komu nie płaci branża gastro?

Najwięksi gastronomiczni gracze w Europie [RANKING]

Przedstawiamy kolejną edycję rankingu największych sieci gastronomicznych w Europie. Zestawienie wraz z analizą zostało przygotowane przez międzynarodową redakcję magazynu "Food Service Europe & Middle East".

Gastrotrendy 2023

Powrót mody na kuchnię polską, wegański comfort food, białko z insektów - w nadchodzącym roku trendy gastronomiczne, jak chyba nigdy dotąd, będą pokłosiem sytuacji społeczno-ekonomicznej, w której się znaleźliśmy

Trendy w HoReCa według ekspertów Food & Design

W 2022 r. nasza uwaga skoncentrowana była wokół pogłębiającego się kryzysu gospodarczego. Odbił się on zarówno na branży, jak i wpłynął na zmianę nawyków konsumenckich. Jak będzie wyglądał 2023 r. w sektorze food?

Inne kategorie

Podcasty

Lifestyle czy zwykła konsumpcja: gdzie tu jest miejsce dla żywności [PODCAST]

Czy zakup tego bądź innego napoju czy przekąski jest emanacją stylu życia? I na ile w czasach inflacji jest miejsce na taką manifestację? Dyskutujemy z Szymonem Mordasiewiczem z GfK.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej