x

28 maja - Święto Burgera. Jakie burgerowe smaki wybierają Polacy?

Kategoria: Twój biznes - wiedza    28.05.2020

Burger zaskarbił sobie podniebienia Polaków już trzy dekady temu. Według danych Uber Eats, wśród najpopularniejszych dań dostępnych w aplikacji to właśnie on niepodzielnie króluje w rankingu dostaw.

Zdjęcie: materiały prasowe.
Zdjęcie: materiały prasowe.
Burger doczekał się wielu odsłon – z różnymi metodami przygotowania, regionalnymi wyrobami i dodatkami, jak ser halloumi albo krążki cebulowe, które również przeniosły się do pozostałych regionów globu. Eksperci Uber Eats przeanalizowali setki tysięcy zamówień z ostatniego roku, aby poznać, które burgery królują na stołach Polaków.

Ser ponad wszystko
Jednogłośnym zwycięzcą rankingu jest cheeseburger, który wraz z charakteryzującym go plastrem sera, „wtopił się” w podniebienia Polaków. Jego wiodąca pozycja w kraju pokrywa się ze światowymi trendami, gdzie kanapka również zajmuje dumne pierwsze miejsce wśród burgerów.
W czołówce znajdziemy również charakterystyczną dwupoziomową kanapkę ze znanej sieci restauracji z łukami w logo, a podium zamyka burger z kurczakiem. Na czwartym miejscu uplasował się prawdziwy rarytas wśród burgerów, czyli cheese & bacon. Warto zauważyć, iż klasyczny cheddar nie posiada monopolu na kanapkach, gdyż na siódmej pozycji znalazła się wariacja z aromatycznym niebieskim serem.

Polacy cenią superfoods
Podczas narodowej kwarantanny wielu z nas obawiało się tej miłości do burgerów. Dlatego też otworzyliśmy się na nowe możliwości. Tylko w pierwszych dniach maja w porównaniu do stycznia br. liczba zamówień z kategorii „zdrowa żywność” wzrosła o jedną trzecią, a samo hasło było wyszukiwane prawie 40 proc. częściej w porównaniu do pierwszego tygodnia br. Liderem wśród najchętniej zamawianych dań okazał się Vegan Burger.
Na kolejnych pozycjach zagościły kanapki Vegan Pastrami oraz Cieciorex. W tej pierwszej głównym składnikiem jest seitan, czyli wysokobiałkowy pszenny substytut mięsa, często spotykany w kuchni wegańskiej. W drugiej kanapce tradycyjna wołowina została zastąpiona kotletem na bazie cieciorki, królującym w potrawach wege. Jest on także głównym składnikiem cieszącego się sympatią fanów hummusu. Poza kanapkami, Polacy coraz chętniej kierują się w kierunku roślinnej kuchni azjatyckiej oraz kolorowych poke bowl.

77 burgerów na kolację
Nie ma złej pory na burgera. Są tylko źle dobrane dodatki. Mając pełną dowolność chętnie wybieramy pikantne jalapeno, boczek, klasyczny sos BBQ, ale i zdrowe dodatki takie jak choćby avocado. Bez względu na kulinarne upodobania łączy nas jedno – najchętniej odwijamy papier z burgerów w porze kolacji. Najpopularniejsze godziny wśród amatorów tychże kanapek to przedział między 18.00 a 20.00. Największe jednorazowe zamówienie złożone przez jednego użytkownika to „jedyne” 77 burgerów. Zgłodnieliście?

Dane pochodzą z analizy Uber Eats przeprowadzonej na bazie zamówień z 24.05.2019-24.05.2020.




Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Nowe dania w dowozie od Sfinks Polska. Sprawdź jakie!

Poszerzanie oferty o dania dostępne wyłącznie w kanale delivery to odpowiedź spółki na aktualną sytuację w kraju i potrzeby rynku. Po sukcesie pierwszej wirtualnej marki The Burgers, Sfinks Polska proponuje dwie kolejne potrawy w dowozie - Kebapi oraz Yolo Chicken.

Moc kawy - ekspansja kawiarnianych sieci

80 największych europejskich sieci kawiarni odnotowało wzrost liczby placówek o 6%, co daje łącznie 16 783 lokale. Poza ekspansją rynek charakteryzują przejęcia i fuzje. Prezentujemy wyniki analizy przeprowadzonej przez "Food Service Europen and Middle East".

Śniadania - jak przygotować poranne menu?

Śniadania w restauracjach, barach i kawiarniach stają się coraz popularniejszym sposobem rozszerzenia menu lokalu. Poranna oferta dań może być źródłem dodatkowego przychodu, a nawet reklamy miejsca. Pod warunkiem że odpowiednio przygotujemy wszystkie jej elementy.

NIE DAJ SIĘ STRESOWI

Problem stresu dotyczy właściwie każdego człowieka. Gastronomia to branża, w której jego natężenie jest szczególnie wysokie. W marcowym odcinku "Sztuki obsługi" przyjrzymy się, w jaki sposób spróbować zmienić własne reakcje, by jego działanie było dla nas jak najmniej dotkliwe.

Offline/online - komunikacja restauracji w nowych warunkach

Spadek sprzedaży, zdemotywowany zespół i brak zainteresowania nawet ze strony stałych gości - z tym wszystkim mierzą się obecnie restauracje. Prezentujemy jeden sprawdzony przez nas sposób, który pozwoli odświeżyć relacje z klientami i zwiększyć zaangażowanie pracowników.

Ekspert: 2021 będzie przełomowym rokiem dla wielu hoteli

Hotele z niecierpliwością oczekują na odmrożenie gospodarki. 2021 rok powinien okazać się lepszy dla branży niż rok ubiegły. Sektor hotelowy czeka duża transformacja - pisze Katarzyna Tencza, associate director investment & hospitality w Walter Herz.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej