x

28 maja - Święto Burgera. Jakie burgerowe smaki wybierają Polacy?

Kategoria: Twój biznes - wiedza    28.05.2020

Burger zaskarbił sobie podniebienia Polaków już trzy dekady temu. Według danych Uber Eats, wśród najpopularniejszych dań dostępnych w aplikacji to właśnie on niepodzielnie króluje w rankingu dostaw.

Zdjęcie: materiały prasowe.
Zdjęcie: materiały prasowe.
Burger doczekał się wielu odsłon – z różnymi metodami przygotowania, regionalnymi wyrobami i dodatkami, jak ser halloumi albo krążki cebulowe, które również przeniosły się do pozostałych regionów globu. Eksperci Uber Eats przeanalizowali setki tysięcy zamówień z ostatniego roku, aby poznać, które burgery królują na stołach Polaków.

Ser ponad wszystko
Jednogłośnym zwycięzcą rankingu jest cheeseburger, który wraz z charakteryzującym go plastrem sera, „wtopił się” w podniebienia Polaków. Jego wiodąca pozycja w kraju pokrywa się ze światowymi trendami, gdzie kanapka również zajmuje dumne pierwsze miejsce wśród burgerów.
W czołówce znajdziemy również charakterystyczną dwupoziomową kanapkę ze znanej sieci restauracji z łukami w logo, a podium zamyka burger z kurczakiem. Na czwartym miejscu uplasował się prawdziwy rarytas wśród burgerów, czyli cheese & bacon. Warto zauważyć, iż klasyczny cheddar nie posiada monopolu na kanapkach, gdyż na siódmej pozycji znalazła się wariacja z aromatycznym niebieskim serem.

Polacy cenią superfoods
Podczas narodowej kwarantanny wielu z nas obawiało się tej miłości do burgerów. Dlatego też otworzyliśmy się na nowe możliwości. Tylko w pierwszych dniach maja w porównaniu do stycznia br. liczba zamówień z kategorii „zdrowa żywność” wzrosła o jedną trzecią, a samo hasło było wyszukiwane prawie 40 proc. częściej w porównaniu do pierwszego tygodnia br. Liderem wśród najchętniej zamawianych dań okazał się Vegan Burger.
Na kolejnych pozycjach zagościły kanapki Vegan Pastrami oraz Cieciorex. W tej pierwszej głównym składnikiem jest seitan, czyli wysokobiałkowy pszenny substytut mięsa, często spotykany w kuchni wegańskiej. W drugiej kanapce tradycyjna wołowina została zastąpiona kotletem na bazie cieciorki, królującym w potrawach wege. Jest on także głównym składnikiem cieszącego się sympatią fanów hummusu. Poza kanapkami, Polacy coraz chętniej kierują się w kierunku roślinnej kuchni azjatyckiej oraz kolorowych poke bowl.

77 burgerów na kolację
Nie ma złej pory na burgera. Są tylko źle dobrane dodatki. Mając pełną dowolność chętnie wybieramy pikantne jalapeno, boczek, klasyczny sos BBQ, ale i zdrowe dodatki takie jak choćby avocado. Bez względu na kulinarne upodobania łączy nas jedno – najchętniej odwijamy papier z burgerów w porze kolacji. Najpopularniejsze godziny wśród amatorów tychże kanapek to przedział między 18.00 a 20.00. Największe jednorazowe zamówienie złożone przez jednego użytkownika to „jedyne” 77 burgerów. Zgłodnieliście?

Dane pochodzą z analizy Uber Eats przeprowadzonej na bazie zamówień z 24.05.2019-24.05.2020.




Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Social media po lockdownie

Prowadzenie marketingu w internecie jest kosztowne i czasochłonne. W momencie gdy po długim lockdownie restauratorzy znów otwierają lokale dla gości i nie mają na takie działania ani czasu, ani pieniędzy, podpowiadamy, na co warto poświęcić cudem wyrwane kilka godzin w miesiącu.

Restauracja (jak) z Instagrama

Nie tylko goście restauracji chętnie korzystają z Instagrama. Coraz częściej po to narzędzie sięgają również same restauracje. Do czego może się przydać? Kiedy może pomóc, a kiedy zaszkodzić?

McDonald's: Skala ma znaczenie

McDonald’s to największy gracz na rynku restauracji sieciowych. Duża skala oznacza odpowiedzialność za środowisko naturalne, w którym firma działa. Z Anną Borys-Karwacką, dyrektor ds. relacji korporacyjnych, rozmawiamy o szczegółach działań na rzecz strategii Scale for Good.

Kawiarniana śmietanka. Analiza rynku kawiarni

80 największych sieci kawiarni zanotowało w 2019 r. wzrost liczby lokali o 7%, rok wcześniej był to wzrost o 6%. Prezentujemy analizę rynku kawiarnianego na chwilę przed wybuchem pandemii.

Ciasta bez cukru? To się opłaca! Sprawdź, jak to działa w Fit Cake

Ewelina Choińska i Rafał Kościuk uruchomili w Białymstoku wytwórnię słodkości, idąc na przekór tradycyjnym przyzwyczajeniom Polaków. Uparcie podkreślali, że są pierwszą "niecukiernią" na krajowym rynku. To pójście pod prąd się opłaciło. Pod szyldem Fit Cake działa już 14 lokali.

CZYM JEST BUDŻET FIRMOWY

Planowanie budżetu firmowego pozwala zwizualizować wyniki, jakie nasza firma może osiągnąć w przyszłości. Dzięki temu będziemy w stanie lepiej zdefiniować cele, do których powinniśmy dążyć, a z góry określony, jasny plan działania pozwoli lepiej zarządzać naszym biznesem.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Jak łączyć napoje i alkohole z jedzeniem?

Jako restaurator pewnie wiele razy myślałeś o zasadach łączenia potraw i napojów. Jak sprawić, aby odpowiednia selekcja napojów pasowała do menu? Co zrobić, by obsługa umiała zarekomendować odpowiedni napój 
do serwowanego posiłku?
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej