x

28 maja - Święto Burgera. Jakie burgerowe smaki wybierają Polacy?

Kategoria: Twój biznes - wiedza    28.05.2020

Burger zaskarbił sobie podniebienia Polaków już trzy dekady temu. Według danych Uber Eats, wśród najpopularniejszych dań dostępnych w aplikacji to właśnie on niepodzielnie króluje w rankingu dostaw.

Zdjęcie: materiały prasowe.
Zdjęcie: materiały prasowe.
Burger doczekał się wielu odsłon – z różnymi metodami przygotowania, regionalnymi wyrobami i dodatkami, jak ser halloumi albo krążki cebulowe, które również przeniosły się do pozostałych regionów globu. Eksperci Uber Eats przeanalizowali setki tysięcy zamówień z ostatniego roku, aby poznać, które burgery królują na stołach Polaków.

Ser ponad wszystko
Jednogłośnym zwycięzcą rankingu jest cheeseburger, który wraz z charakteryzującym go plastrem sera, „wtopił się” w podniebienia Polaków. Jego wiodąca pozycja w kraju pokrywa się ze światowymi trendami, gdzie kanapka również zajmuje dumne pierwsze miejsce wśród burgerów.
W czołówce znajdziemy również charakterystyczną dwupoziomową kanapkę ze znanej sieci restauracji z łukami w logo, a podium zamyka burger z kurczakiem. Na czwartym miejscu uplasował się prawdziwy rarytas wśród burgerów, czyli cheese & bacon. Warto zauważyć, iż klasyczny cheddar nie posiada monopolu na kanapkach, gdyż na siódmej pozycji znalazła się wariacja z aromatycznym niebieskim serem.

Polacy cenią superfoods
Podczas narodowej kwarantanny wielu z nas obawiało się tej miłości do burgerów. Dlatego też otworzyliśmy się na nowe możliwości. Tylko w pierwszych dniach maja w porównaniu do stycznia br. liczba zamówień z kategorii „zdrowa żywność” wzrosła o jedną trzecią, a samo hasło było wyszukiwane prawie 40 proc. częściej w porównaniu do pierwszego tygodnia br. Liderem wśród najchętniej zamawianych dań okazał się Vegan Burger.
Na kolejnych pozycjach zagościły kanapki Vegan Pastrami oraz Cieciorex. W tej pierwszej głównym składnikiem jest seitan, czyli wysokobiałkowy pszenny substytut mięsa, często spotykany w kuchni wegańskiej. W drugiej kanapce tradycyjna wołowina została zastąpiona kotletem na bazie cieciorki, królującym w potrawach wege. Jest on także głównym składnikiem cieszącego się sympatią fanów hummusu. Poza kanapkami, Polacy coraz chętniej kierują się w kierunku roślinnej kuchni azjatyckiej oraz kolorowych poke bowl.

77 burgerów na kolację
Nie ma złej pory na burgera. Są tylko źle dobrane dodatki. Mając pełną dowolność chętnie wybieramy pikantne jalapeno, boczek, klasyczny sos BBQ, ale i zdrowe dodatki takie jak choćby avocado. Bez względu na kulinarne upodobania łączy nas jedno – najchętniej odwijamy papier z burgerów w porze kolacji. Najpopularniejsze godziny wśród amatorów tychże kanapek to przedział między 18.00 a 20.00. Największe jednorazowe zamówienie złożone przez jednego użytkownika to „jedyne” 77 burgerów. Zgłodnieliście?

Dane pochodzą z analizy Uber Eats przeprowadzonej na bazie zamówień z 24.05.2019-24.05.2020.




Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Jedzenie i napoje: teraz i za kilka lat. Raport

W 2021 r. i w kolejnych latach firmy z branży żywności i napojów będą tworzyć produkty i rozwiązania wspierające psychiczny i emocjonalny dobrostan konsumentów - przedstawiamy raport firmy Mintel na temat wyborów konsumenckich.

Jak wyposażyć ogródki restauracyjne?

Urządzając ogródek restauracyjny, musimy zadbać nie tylko o jego podstawowe wyposażenie, ale także o elementy wpływające na komfort i dobre samopoczucie naszych gości - od urządzeń grzewczych po wygodne krzesła czy poduszki.

Uber Eats: rekordowy wzrost liczby restauracji

O 188 proc. wzrosła na początku drugiego kwartału tego roku liczba nowych restauracji w Polsce, które korzystają z pośrednictwa Uber Eats w dowozie dań na wynos. Aplikacja ma już dostępnych 31 miast w portfolio.

MUZYKA W RESTAURACJI

Goście restauracji kupują nie tylko posiłki, ale w dużym stopniu płacą za wspomnienia i wrażenia sensoryczne, jakie wynoszą ze sobą do domu. Okazuje się, że odpowiednio dobrana muzyka to jeden z najważniejszych aspektów sensorycznych restauracji, który w dużym stopniu oddziałuje na jej obroty.

Sweet Gallery: zyski mimo pandemii i plany dalszego rozwoju

Sweet Gallery zakończyło 2020 rok na plusie i odważnie patrzy w najbliższą przyszłość, planując dynamiczny rozwój w Polsce i za granicą. Mimo pandemii, sprzedaż jej produktów była na wysokim poziomie. Do końca roku 2021 na mapie Polski pojawi się 180 nowych punktów.

Artur Jarczyński uruchamia portal do zamawiania jedzenia z dowozem

Dania z należących do Artura Jarczyńskiego restauracji U Szwejka, Jeff`s, Podwale 25 Kompania Piwna, Der Elefant, Otto Pompieri i St Antonio można teraz zamawiać z dowozem na portalu delidelivery.pl. To jeden z elementów nowej strategii działania firmy.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej