x

28 maja - Święto Burgera. Jakie burgerowe smaki wybierają Polacy?

Kategoria: Twój biznes - wiedza    28.05.2020

Burger zaskarbił sobie podniebienia Polaków już trzy dekady temu. Według danych Uber Eats, wśród najpopularniejszych dań dostępnych w aplikacji to właśnie on niepodzielnie króluje w rankingu dostaw.

Zdjęcie: materiały prasowe.
Zdjęcie: materiały prasowe.
Burger doczekał się wielu odsłon – z różnymi metodami przygotowania, regionalnymi wyrobami i dodatkami, jak ser halloumi albo krążki cebulowe, które również przeniosły się do pozostałych regionów globu. Eksperci Uber Eats przeanalizowali setki tysięcy zamówień z ostatniego roku, aby poznać, które burgery królują na stołach Polaków.

Ser ponad wszystko
Jednogłośnym zwycięzcą rankingu jest cheeseburger, który wraz z charakteryzującym go plastrem sera, „wtopił się” w podniebienia Polaków. Jego wiodąca pozycja w kraju pokrywa się ze światowymi trendami, gdzie kanapka również zajmuje dumne pierwsze miejsce wśród burgerów.
W czołówce znajdziemy również charakterystyczną dwupoziomową kanapkę ze znanej sieci restauracji z łukami w logo, a podium zamyka burger z kurczakiem. Na czwartym miejscu uplasował się prawdziwy rarytas wśród burgerów, czyli cheese & bacon. Warto zauważyć, iż klasyczny cheddar nie posiada monopolu na kanapkach, gdyż na siódmej pozycji znalazła się wariacja z aromatycznym niebieskim serem.

Polacy cenią superfoods
Podczas narodowej kwarantanny wielu z nas obawiało się tej miłości do burgerów. Dlatego też otworzyliśmy się na nowe możliwości. Tylko w pierwszych dniach maja w porównaniu do stycznia br. liczba zamówień z kategorii „zdrowa żywność” wzrosła o jedną trzecią, a samo hasło było wyszukiwane prawie 40 proc. częściej w porównaniu do pierwszego tygodnia br. Liderem wśród najchętniej zamawianych dań okazał się Vegan Burger.
Na kolejnych pozycjach zagościły kanapki Vegan Pastrami oraz Cieciorex. W tej pierwszej głównym składnikiem jest seitan, czyli wysokobiałkowy pszenny substytut mięsa, często spotykany w kuchni wegańskiej. W drugiej kanapce tradycyjna wołowina została zastąpiona kotletem na bazie cieciorki, królującym w potrawach wege. Jest on także głównym składnikiem cieszącego się sympatią fanów hummusu. Poza kanapkami, Polacy coraz chętniej kierują się w kierunku roślinnej kuchni azjatyckiej oraz kolorowych poke bowl.

77 burgerów na kolację
Nie ma złej pory na burgera. Są tylko źle dobrane dodatki. Mając pełną dowolność chętnie wybieramy pikantne jalapeno, boczek, klasyczny sos BBQ, ale i zdrowe dodatki takie jak choćby avocado. Bez względu na kulinarne upodobania łączy nas jedno – najchętniej odwijamy papier z burgerów w porze kolacji. Najpopularniejsze godziny wśród amatorów tychże kanapek to przedział między 18.00 a 20.00. Największe jednorazowe zamówienie złożone przez jednego użytkownika to „jedyne” 77 burgerów. Zgłodnieliście?

Dane pochodzą z analizy Uber Eats przeprowadzonej na bazie zamówień z 24.05.2019-24.05.2020.




Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Kuchnia roślinna w dostawie? Koniecznie!

Polska zajmuje drugie miejsce w Europie pod względem liczby zamawianych potraw roślinnych - podał w listopadzie Uber Eats. Choć to dane tylko z jednej platformy delivery, to potwierdzają wcześniejsze badania dotyczące zmian w diecie Polaków i stanowią ważny komunikat dla gastronomii.

Wizytówka Google - darmowy marketing restauracji

Obecność marki w internecie jest kwestią kluczową, bo ludzie w coraz większym stopniu polegają na swoich smartfonach. Właściciele restauracji powinni zadbać o to, aby klienci mogli łatwo znaleźć ich ofertę. Jednym z pomocnych narzędzi może być wizytówka Google.

Milion użytkowników aplikacji Glovo w Polsce

Hiszpańska aplikacja Glovo zagościła w smartfonach Polaków na dobre. Mobilna apka obsługująca m.in. dostawy jedzenia z restauracji osiągnęła w naszym kraju milion pobrań ze sklepów App Store i Google Play.

Daj się znaleźć w sieci cz.1

W dzisiejszym świecie, w którym właściwie każdy z nas nosi w kieszeni smartfon z dostępem do szybkiego internetu, a czas w dużej mierze spędza przed komputerem, mamy możliwości, o których kilkanaście lat temu przeciętny gastronom mógł tylko pomarzyć.

Marketing wiarygodny - przekonaj

"Bądź sobą. Wszyscy inni są już zajęci" - to słowa Oscara Wilde’a, które świetnie oddają ważny obecnie trend w marketingu - autentyczność. Za tym kierunkiem stoją murem dwa modne narzędzia: "storytelling" i "content marketing". To kompozyty najskuteczniejszej obecnie strategii marketingowej.

Wizerunek lokalu - czy wystarczą dobre zdjęcia?

Coraz więcej restauratorów ma świadomość, że atrakcyjna prezentacja ich lokalu w internecie jest ważniejsza niż kiedykolwiek. Nie wystarczy jednak zlecić sesję fotografowi - aby publikacje w mediach społecznościowych przyciągały gości do restauracji, trzeba mieć na nie pomysł!

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna ekspozycja i zatowarowanie restauracji

Dbanie o odpowiedni kontakt wizualny, zagwarantowanie priorytetu produktom najważniejszym z punktu widzenia klienta, dyskretne oznakowanie jakości oferty to droga, która doprowadzi do zwiększenia sprzedaży i zysków.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej