x

Delivery Week - wsparcie restauracji w trudnym czasie

Kategoria: Koronawirus - Aktualności    29.05.2020

Ponad 12 tysięcy gości wzięło udział w pionierskim festiwalu Delivery Week, w który zaangażowało się około 150 restauracji z całej Polski. Przygotowano ponad 25 tysięcy dań festiwalowych, dzięki czemu do walczących o przetrwanie lokali gastronomicznych trafiło prawie 500 tysięcy złotych.

Infografika: materiały prasowe.
Infografika: materiały prasowe.
W odpowiedzi na kryzys gastronomii wywołany koronawirusem twórcy Festiwalu Restaurant Week zdecydowali się na nową formułę tego wydarzenia. Zaprosili do udziału w festiwalu lokale, które w czasie lockdownu kontynuowały działalność w jedynej, możliwej wówczas postaci, czyli dowozów i wynosów.
Tak powstał Delivery Week, w którym uczestniczyło 150 restauracji z Warszawy, Wrocławia, Krakowa, Białegostoku, Lublina, Śląska, Łodzi, Trójmiasta i Szczecina. Szefowie kuchni każdej z nich przygotowali dwudaniowe menu w wersji mięsnej, bezmięsnej, vegan czy rybnej. Dodatkowo wielu z nich zaproponowało gościom menu specjalne: zestawy rodzinne, weekendowe, a wcześniej – wielkanocne. W sumie 25 366 dań festiwalowych.
– Festiwal z pewnością był uzupełnieniem standardowych zamówień, okazją na kreatywne gotowanie i zabawę jedzeniem, zgodnie z ideą „comfort food”. Był także szansą na promocję lokalu, która teraz jest niezwykle ważna w sferze online. Rozgłos z pewnością zaprocentuje w przyszłości – mówi Karolina Zaleśny, manager ds. promocji i mediów Kraken Restopub w Chorzowie.
W Delivery Week wzięło udział 12 683 osób. Wśród 500 z nich przeprowadzono ankietę, z której wynika, że 77% gości zamierza korzystać z restauracji tak, jak wcześniej. 49% natomiast zamawia dania na wynos 2-4 razy w miesiącu.
Infografika: materiały prasowe.
Infografika: materiały prasowe.
– Aż 92% gości potwierdziło, że ich najważniejszą motywacją do składania zamówień podczas Delivery Week była chęć pomocy restauracjom – mówią Paweł Światczyński i Maciek Żakowski, organizatorzy wydarzenia. – Jesteśmy im wdzięczni. To dzięki gościom oraz podziękowaniom od restauracji jesteśmy jeszcze bardziej zmotywowani do organizacji czerwcowego Restaurant Week, czyli największej w kraju kampanii powrotu do restauracji.
Nowa edycja wydarzenia planowana jest na 17-30 czerwca.


Autor tekstu: Monika Jankowska-Kapica
O AUTORZE
Monika-Jankowska-Kapica
Od ponad 10 lat pisze i redaguje teksty o jedzeniu - najpierw w magazynie "Kuchnia", teraz w "Food Service" i na stronie Ouichef.pl. Z wykształcenia polonistka. Karierę zawodową zaczynała jako reporterka i prezenterka Polskiego Radia Szczecin. Była redaktorką "Gazety Wyborczej" w Szczecinie, "Gazety Stołecznej" i "Co jest Grane". Pasjonatka tanga argentyńskiego i jogi.

Zobacz także

Zakopane i Sopot w czerwonej strefie - hotele otwarte, gastronomia do godz. 22

Znalezienie się danego powiatu w strefie czerwonej nie spowoduje zamknięcia hoteli czy pensjonatów, w gastronomii obostrzenia będą bardziej rygorystyczne. Przede wszystkim zostanie skrócony czas otwarcia lokali do godz. 22.

Pomoc szpitalom a wizerunek marki

Największe sieci restauracyjne włączyły się do akcji #WzywamyPosiłki, dostarczając darmowe jedzenie lekarzom zaangażowanym w walkę z pandemią koronawirusa. Jak to społeczne zaangażowanie przekłada się na opinie klientów o sieciówkach?

Gowin: gastronomia będzie musiała się jeszcze uzbroić w cierpliwość

- Gastronomia będzie musiała się jeszcze uzbroić w cierpliwość, w Europie będzie to zapewne jedna z ostatnich otwieranych branż - mówił w piątek wicepremier Jarosław Gowin. Jak dodał, resort pracuje nad nowymi rozwiązaniami dla biznesu w ramach Planu dla Pracy i Rozwoju.

Od 18 maja mogą ruszyć restauracje! Nie tylko te z ogródkami!

Dozwolone będzie obsługiwanie gości nie tylko przy stolikach na zewnątrz, jak wcześniej spekulowano, ale także w środku wszystkich lokali gastronomicznych. Warunek - zachowanie limitu jednego klienta na 4 m kw powierzchni.

Sphinx wprowadza dodatkowe procedury bezpieczeństwa przed otwarciem restauracji

Restauracyjna spółka Sfinks Polska opracowała 10 nowych procedur bezpieczeństwa sanitarnego, które będą obowiązywać w jej lokalach po otwarciu gastronomii. Mają one na celu minimalizować ryzyko nawrotu koronawirusa i zwiększać bezpieczeństwo gości, a także pracowników restauracji.

Viralowa akcja - restauracje zachęcają do zamawiania u konkurencji

Zaczęło się od Buger Kinga, który od paru dni zachęca do zamawiania w McDonald’s i innych sieciach. Jedną z nich jest polski Pasibus, który z kolei - aby wesprzeć rodzimą gastronomię nominował pierwsze lokale do udziału w wyzwaniu #hotgastrochallenge. Akcja nabiera rozpędu i ma charakter viralowy.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Jak łączyć napoje i alkohole z jedzeniem?

Jako restaurator pewnie wiele razy myślałeś o zasadach łączenia potraw i napojów. Jak sprawić, aby odpowiednia selekcja napojów pasowała do menu? Co zrobić, by obsługa umiała zarekomendować odpowiedni napój 
do serwowanego posiłku?
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej