x

Delivery Week - wsparcie restauracji w trudnym czasie

Kategoria: Koronawirus - Aktualności    29.05.2020

Ponad 12 tysięcy gości wzięło udział w pionierskim festiwalu Delivery Week, w który zaangażowało się około 150 restauracji z całej Polski. Przygotowano ponad 25 tysięcy dań festiwalowych, dzięki czemu do walczących o przetrwanie lokali gastronomicznych trafiło prawie 500 tysięcy złotych.

Infografika: materiały prasowe.
Infografika: materiały prasowe.
W odpowiedzi na kryzys gastronomii wywołany koronawirusem twórcy Festiwalu Restaurant Week zdecydowali się na nową formułę tego wydarzenia. Zaprosili do udziału w festiwalu lokale, które w czasie lockdownu kontynuowały działalność w jedynej, możliwej wówczas postaci, czyli dowozów i wynosów.
Tak powstał Delivery Week, w którym uczestniczyło 150 restauracji z Warszawy, Wrocławia, Krakowa, Białegostoku, Lublina, Śląska, Łodzi, Trójmiasta i Szczecina. Szefowie kuchni każdej z nich przygotowali dwudaniowe menu w wersji mięsnej, bezmięsnej, vegan czy rybnej. Dodatkowo wielu z nich zaproponowało gościom menu specjalne: zestawy rodzinne, weekendowe, a wcześniej – wielkanocne. W sumie 25 366 dań festiwalowych.
– Festiwal z pewnością był uzupełnieniem standardowych zamówień, okazją na kreatywne gotowanie i zabawę jedzeniem, zgodnie z ideą „comfort food”. Był także szansą na promocję lokalu, która teraz jest niezwykle ważna w sferze online. Rozgłos z pewnością zaprocentuje w przyszłości – mówi Karolina Zaleśny, manager ds. promocji i mediów Kraken Restopub w Chorzowie.
W Delivery Week wzięło udział 12 683 osób. Wśród 500 z nich przeprowadzono ankietę, z której wynika, że 77% gości zamierza korzystać z restauracji tak, jak wcześniej. 49% natomiast zamawia dania na wynos 2-4 razy w miesiącu.
Infografika: materiały prasowe.
Infografika: materiały prasowe.
– Aż 92% gości potwierdziło, że ich najważniejszą motywacją do składania zamówień podczas Delivery Week była chęć pomocy restauracjom – mówią Paweł Światczyński i Maciek Żakowski, organizatorzy wydarzenia. – Jesteśmy im wdzięczni. To dzięki gościom oraz podziękowaniom od restauracji jesteśmy jeszcze bardziej zmotywowani do organizacji czerwcowego Restaurant Week, czyli największej w kraju kampanii powrotu do restauracji.
Nowa edycja wydarzenia planowana jest na 17-30 czerwca.


Autor tekstu: Monika Jankowska-Kapica
O AUTORZE
Monika-Jankowska-Kapica
Od ponad 10 lat pisze i redaguje teksty o jedzeniu - najpierw w magazynie "Kuchnia", teraz w "Food Service" i na stronie Ouichef.pl. Z wykształcenia polonistka. Karierę zawodową zaczynała jako reporterka i prezenterka Polskiego Radia Szczecin. Była redaktorką "Gazety Wyborczej" w Szczecinie, "Gazety Stołecznej" i "Co jest Grane". Pasjonatka tanga argentyńskiego i jogi.

Zobacz także

Akcja "Nie pozwolę ci się zamknąć"

Powstała z inicjatywy Krajowej Izby Gospodarczej akcja "Nie pozwolę ci się zamknąć" wciąż trwa i przynosi pierwsze wymierne efekty. - To kroplówka, która daje nam nadzieję na przetrwanie - mówi Tomasz Wąsiak, właściciel Restauracji Radiowej w Opolu.

Pomysły branży gastronomicznej na przetrwanie skutków pandemii

Przedstawiciele branży gastronomicznej napisali publiczny list z pomysłami wsparcia branży HoReCa w sytuacji pandemii koronawirusa. Przekazujemy jego treść.

Bezpieczne zakupy w Selgrosie w Siedlcach

W związku z koronawirusem, w trosce o bezpieczeństwo klientów i pracowników, w sklepie wprowadzono specjalne rozwiązania.

Badanie: 8 na 10 restauracji i hoteli ma problemy finansowe

Osiem na dziesięć restauracji i hoteli ma coraz większe problemy finansowe i w tym roku wiele z nich może upaść - wynika z badania Barometr EFL na II kwartał 2020 r. Mniejsze inwestycje niż kwartał wcześniej planuje 44 proc. pytanych przedsiębiorców.

Sphinx wprowadza dodatkowe procedury bezpieczeństwa przed otwarciem restauracji

Restauracyjna spółka Sfinks Polska opracowała 10 nowych procedur bezpieczeństwa sanitarnego, które będą obowiązywać w jej lokalach po otwarciu gastronomii. Mają one na celu minimalizować ryzyko nawrotu koronawirusa i zwiększać bezpieczeństwo gości, a także pracowników restauracji.

Morawiecki: otwarcie gastronomii to wrażliwe działanie z punktu widzenia walki z pandemią

Otwarcie gospodarki, a zwłaszcza branż najbardziej narażonych na kontakty społeczne, jest wrażliwym działaniem z punktu widzenia walki z pandemią - powiedział premier Morawiecki pytany o możliwość otwarcia gastronomii. O podtrzymaniu lub poluzowaniu restrykcji rząd poinformuje w przyszłym tygodniu.

Inne kategorie

Akademia Horeca

SYSTEMY MOTYWACYJNE A WZROSTY SPRZEDAŻOWE W KATEGORII NAPOJÓW

W poprzednich artykułach omawiane były tematy istotne dla wzrostu sprzedaży i zysków kategorii napojów. Szukaliśmy odpowiedzi na pytanie, dlaczego kwestią fundamentalną jest inwestowanie w szkolenia dla zespołu, jak dopasować napoje do potraw, jak wyceniać napoje, omawialiśmy nadchodzące trendy.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej