x

Restauracje bez limitu osób - od soboty 30 maja

Kategoria: Koronawirus - Aktualności    27.05.2020

Wchodzimy w czwarty etap znoszenia ograniczeń związanych z COVID-19. Jakie są nowe zasady bezpieczeństwa najważniejsze dla branży HoReCa?

Zdjęcie: Shutterstock.com.
Zdjęcie: Shutterstock.com.
Od 30 maja nie musimy zasłaniać nosa i ust w otwartej przestrzeni – ale tylko pod warunkiem, że możemy zachować 2 metry odstępu od innych.

Gastronomia
Zniesione będą limity osób w branży handlowej i gastronomicznej. Do tej pory w restauracji, kawiarni, barze czy pubie na 1 osobę musiała przypadać powierzchnia 4 m kw. Od 30 maja ta zasada przestaje obowiązywać.
Uwaga! W lokalach gastronomicznych nadal jednak musi być zachowana odległość 2 metrów między stolikami. A klienci zanim usiądą do stolika, muszą mieć założone maseczki. Gdy zajmą miejsce przy stole, mogą je zdjąć. Obowiązują również nadal wszystkie wytyczne sanitarne - m.in. dezynfekcja rąk i stolików.

Hotele otwarte w pełni
Od 30 maja restauracje i bary hotelowe mogą być otwarte i serwować na sali posiłki gościom. Od 6 czerwca natomiast w hotelach mogą zacząć działać baseny, siłownie, kluby fitness. Właściciele hoteli muszą jednak zachowywać określone zasady sanitarne.

Wesela
Od 6 czerwca można będzie organizować wesela i inne uroczystości rodzinne do 150 osób. Weselnicy nie muszą nosić maseczek.

Targi
Od 6 czerwca możliwa będzie organizacja targów, wystaw i kongresów.

Zgromadzenia na powietrzu i koncerty plenerowe
Od 30 maja dopuszczone będą także zgromadzenia na powietrzu i koncerty plenerowe do 150 osób. Uczestnicy muszą jednak zasłaniać usta i nos lub zachować 2-metrowy dystans społeczny.
Ważne! Sanepid będzie przedstawiał rekomendacje, gdzie ze względu na sytuację epidemiologiczną zgromadzenia lub koncerty plenerowe nie powinny się odbywać. Ostateczna decyzja należy jednak do właściwej jednostki samorządu terytorialnego.

Szczegółowe zalecenia sanitarne zostaną ogłoszone po zakończeniu procesu konsultacji z przedsiębiorcami.

 

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Pozew zbiorowy gastronomii coraz bliżej. IGGP podpisała umowę z kancelarią prawną

Ruszyły przygotowania do pozwu restauratorów przeciwko państwu. Ma on być gotowy w drugim kwartale tego roku. Izba Gospodarcza Gastronomii Polskiej będzie domagać się w nim odszkodowań dla wszystkich restauratorów, którzy ponieśli straty w związku z pandemią.

Delivery Week - wsparcie restauracji w trudnym czasie

Ponad 12 tysięcy gości wzięło udział w pionierskim festiwalu Delivery Week, w który zaangażowało się około 150 restauracji z całej Polski. Przygotowano ponad 25 tysięcy dań festiwalowych, dzięki czemu do walczących o przetrwanie lokali gastronomicznych trafiło prawie 500 tysięcy złotych.

Pandemiczne braki w gastronomii. Od saszetek z keczupem po dwutlenek węgla do produkcji napojów

Gdy nadejdzie globalny kryzys, najpierw w sklepach zabraknie makaronu, a potem keczupu w saszetkach w gastronomii. Choć brzmi to absurdalnie, sprawa jest poważna - pandemia uwypukla problemy światowego łańcucha dostaw, na końcu którego znajdują się dziś niezadowoleni klienci kafejek i restauracji.

[Q&A] Konsultacje ekspertów For Rest Projekt

Na tej stronie dostępny jest formularz, dla tych którzy chcą skorzystać z pomocy ekspertów. Jak to działa?

Ministerstwo Zdrowia: możliwe zmniejszenie liczby gości w restauracjach i na weselach

Możliwe jest zmniejszenie liczby gości w restauracjach i na weselach oraz rejestrowanie ich przez stacje Sanepidu. Organizator przyjęcia będzie musiał się spodziewać niezapowiedzianej wizyty policji czy Sanepidu - zapowiada rzecznik Ministerstwa Zdrowia Wojciech Andrusiewicz.

Jak klienci mogą ratować i ratują gastronomię

Lokale gastronomiczne ratują się teraz sprzedażą posiłków z dowozem. Ich właściciele przyznają, że wsparcie, jakie otrzymują w tym trudnym czasie od klientów, jest niezwykłe. Chodzi nie tylko o dobre słowo, ale też regularne zamówienia, które zapewniają przetrwanie.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej