x

Restauracje bez limitu osób - od soboty 30 maja

Kategoria: Koronawirus - Aktualności    27.05.2020

Wchodzimy w czwarty etap znoszenia ograniczeń związanych z COVID-19. Jakie są nowe zasady bezpieczeństwa najważniejsze dla branży HoReCa?

Zdjęcie: Shutterstock.com.
Zdjęcie: Shutterstock.com.
Od 30 maja nie musimy zasłaniać nosa i ust w otwartej przestrzeni – ale tylko pod warunkiem, że możemy zachować 2 metry odstępu od innych.

Gastronomia
Zniesione będą limity osób w branży handlowej i gastronomicznej. Do tej pory w restauracji, kawiarni, barze czy pubie na 1 osobę musiała przypadać powierzchnia 4 m kw. Od 30 maja ta zasada przestaje obowiązywać.
Uwaga! W lokalach gastronomicznych nadal jednak musi być zachowana odległość 2 metrów między stolikami. A klienci zanim usiądą do stolika, muszą mieć założone maseczki. Gdy zajmą miejsce przy stole, mogą je zdjąć. Obowiązują również nadal wszystkie wytyczne sanitarne - m.in. dezynfekcja rąk i stolików.

Hotele otwarte w pełni
Od 30 maja restauracje i bary hotelowe mogą być otwarte i serwować na sali posiłki gościom. Od 6 czerwca natomiast w hotelach mogą zacząć działać baseny, siłownie, kluby fitness. Właściciele hoteli muszą jednak zachowywać określone zasady sanitarne.

Wesela
Od 6 czerwca można będzie organizować wesela i inne uroczystości rodzinne do 150 osób. Weselnicy nie muszą nosić maseczek.

Targi
Od 6 czerwca możliwa będzie organizacja targów, wystaw i kongresów.

Zgromadzenia na powietrzu i koncerty plenerowe
Od 30 maja dopuszczone będą także zgromadzenia na powietrzu i koncerty plenerowe do 150 osób. Uczestnicy muszą jednak zasłaniać usta i nos lub zachować 2-metrowy dystans społeczny.
Ważne! Sanepid będzie przedstawiał rekomendacje, gdzie ze względu na sytuację epidemiologiczną zgromadzenia lub koncerty plenerowe nie powinny się odbywać. Ostateczna decyzja należy jednak do właściwej jednostki samorządu terytorialnego.

Szczegółowe zalecenia sanitarne zostaną ogłoszone po zakończeniu procesu konsultacji z przedsiębiorcami.

 

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Przed otwarciem restauracji - menu cyfrowe w sieciach Sphinx i Chłopskie Jadło

Goście, którzy po ponownym otwarciu gastronomii odwiedzą lokale sieci Sphinx i Chłopskie Jadło dostaną kartę dań w formie cyfrowej. Eliminacja konieczności dotykania drukowanej wersji menu to rozwiązanie zwiększające bezpieczeństwo klientów i pracowników restauracji w czasie pandemii.

Lockdown i nowa normalność według McDonald’s

Jak sieć działała w trakcie lockdownu, a jak funkcjonuje obecnie opowiada Artur Bieńkowski, dyrektor ds. rozwoju i łańcucha dostaw Polska.

Kryzys gastronomii we Włoszech, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii

We Włoszech 50-proc. spadek wpływów w lokalach gastronomicznych po ich otwarciu. W Hiszpanii obroty po likwidacji obostrzeń, czyli w maju i pierwszej połowie czerwca, są o połowę niższe niż w analogicznym okresie 2019 r. Rząd Wielkiej Brytanii rozważa obowiązek rejestracji przed pójściem do pubu.

Pudełkowa wigilia dla pracownika - zamiast świątecznego spotkania firmowego

Brak zamówień na bożonarodzeniowy catering dla firm to kolejny cios w branżę gastro. Jednak nie wszyscy restauratorzy się poddają i godzą ze stwierdzeniem, że w tym roku świąt nie będzie. Koku Sushi wymyśliło pudełkową wigilię dla pracownika. Kilka firm skorzystało już z tej oferty.

Po otwarciu ogródków - Polacy manifestują radość w Internecie

Dla polskich konsumentów otwarcie ogródków gastronomicznych 15 maja było świętem. Z aż 90 proc. wypowiedzi w Internecie przebijają radość i podekscytowanie - wynika z analizy SentiOne. Tylko pozostałe 10 proc. złości się na tłumy i brak maseczek oraz obawia się kolejnej fali pandemii.

Ciastka - idealny produkt na czasy kryzysu?

- Wierzymy, że optymalizacja jakości to jedyna dobra strategia na czas recesji - mówi Albert Judycki, współwłaściciel warszawskiej sieci cukierni Lukullus. Jak radzi sobie Lukullus w kryzysie - dowiesz się z rozmowy, którą przeprowadził Marcin Koch (ForRest Projekt).

Inne kategorie

Akademia Horeca

SYSTEMY MOTYWACYJNE A WZROSTY SPRZEDAŻOWE W KATEGORII NAPOJÓW

W poprzednich artykułach omawiane były tematy istotne dla wzrostu sprzedaży i zysków kategorii napojów. Szukaliśmy odpowiedzi na pytanie, dlaczego kwestią fundamentalną jest inwestowanie w szkolenia dla zespołu, jak dopasować napoje do potraw, jak wyceniać napoje, omawialiśmy nadchodzące trendy.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej