x

Dzięki otwarciu gastronomii centra handlowe znów zapełniają się klientami

Kategoria: Koronawirus - Aktualności    26.05.2020

"Odmrożenie" gastronomii i usług wpłynęło na większy ruch w centrach handlowych. W trzecim tygodniu ponownego otwarcia obiektów handlowych kształtował się on na poziomie od 73% do 79% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego.

Zdjęcie: Shutterstock.com.
Zdjęcie: Shutterstock.com.

Dane zanalizowane zostały dla każdego dnia tygodnia w okresie od 18 do 24 maja br. Poziomy odwiedzin klientów  różnią się w zależności od dnia, wielkości obiektu czy regionu i występują na poziomie od 73% do 79%. Jest to średnio o 10 p.p. wyższy wynik niż w pierwszych dwóch tygodniach po otwarciu. Najwyższy ruch na poziomie 79% zanotowano w czwartek, natomiast najniższy we wtorek i sobotę (po 73%).
W trzecim tygodniu nie obserwujemy już takich różnic pomiędzy obiektami różnej wielkości. Duże i bardzo duże obiekty z badanej grupy notowały odwiedziny średnio na poziomie 74%, natomiast w przypadku małych i średnich wskaźnik ten wyniósł 76%. Dane wyraźnie pokazują jak istotne znaczenie w przypadku dużych, nowoczesnych centrów handlowych nowej generacji ma oferta gastronomiczno-usługowa.
– Cała branża czekała na dane dotyczące trzeciego tygodnia szerszego działania obiektów handlowych. Okres ten był szczególny ze względu na fakt, iż nastąpiło uwolnienie, w nowych warunkach, ważnej dla centrów handlowych funkcji gastronomiczno-usługowej. Jak pokazują dzisiejsze dane, skorzystały na tym duże i bardzo obiekty, które przez ostatnie dwa tygodnie notowały niższe wskaźniki odwiedzin – podkreśla Anna Zachara-Widła, research & education manager Polskiej Rady Centrów Handlowych.
– Podtrzymujemy nasze stanowisko dotyczące konieczności przywrócenia niedziel handlowych, które pozwoliłby na rozłożenie ruchu klientów na poszczególne dni tygodnia oraz pozwoliłyby przynajmniej częściowo nadrobić straty co pozwoli na utrzymanie miejsc pracy w naszej branży, która szczególnie ucierpiała poprzez ograniczenie działalności na blisko dwa miesiące – dodaje Radosław Knap, dyrektor generalny PRCH.
Infografika: materiały prasowe.
Infografika: materiały prasowe.
Najwyższy średni ruch odnotowano w regionach: Północnym (80%), Centralnym (76%), natomiast najniższy w regionie Wschodnim (70%) i Południowo-Zachodnim (73%). Dane zostały pozyskane od zarządców 81 centrów i parków handlowych w Polsce, których łączna powierzchnia najmu wynosi 3,18 mln m. kw., co stanowi reprezentację aż 25% całości rynku.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Lockdown hoteli - od soboty 7 listopada do 29 listopada

Od najbliższej soboty czeka nas lockdown nie tylko w gastronomii, ale też w turystyce i innych branżach. Hotele będą mogły obsługiwać jedynie gości przebywających w podróży służbowej - ogłosił premier na konferencji poświęconej kolejnym pandemicznym obostrzeniom.

Szybki i bezpieczny powrót - apel branży gastronomicznej i MAKRO

Dziś na ręce premiera Mateusza Morawieckiego i minister rozwoju Jadwigi Emilewicz złożony został wspólny apel MAKRO oraz organizacji wspierających polską gastronomię o skrócenie czasu, w którym restauracje i bary muszą pozostać zamknięte ze względu na walkę z koronawirusem COVID-19.

Goście nie czują się bezpiecznie w toaletach z suszarkami do rąk

COVID-19 wpływa na kształtowanie nowych postaw i zachowań wśród ludzi. 43% badanych twierdzi, że nie czuje się komfortowo w łazienkach wyposażonych w suszarki elektryczne - wynika z sondażu dla Tork, marki firmy Essity.

Spada produkcja rogali świętomarcińskich. Powód: koronawirus

Mniej niż zwykle rogali świętomarcińskich wyprodukują w tym roku cukiernie w Poznaniu. Tradycja przegrywa z koronawirusem.

Ile lokali otworzyło się wbrew zakazom - dane rządu. W lutym koniec lockdownu?

W skali całego kraju mamy około 70-80 obiektów z branży gastronomicznej, które mimo obostrzeń postanowiły się otworzyć - poinformowała wiceminister rozwoju, pracy i technologii Olga Semeniuk.

Prof. Flisiak: restauracje w reżimie sanitarnym mogłyby być otwarte, ale puby - nie

- Nie jestem przeciwny otwieraniu restauracji w reżimie sanitarnym, natomiast jestem przeciwny otwieraniu pubów i innych miejsc, w których trudno kontrolować ruch osób i zachowanie obostrzeń - mówi ekspert Rady Medycznej przy premierze prof. Robert Flisiak.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej