x

Ciasta bez cukru? To się opłaca! Sprawdź, jak to działa w Fit Cake

Kategoria: Twój biznes - wiedza    26.05.2020

Ewelina Choińska i Rafał Kościuk uruchomili w Białymstoku wytwórnię słodkości, idąc na przekór tradycyjnym przyzwyczajeniom Polaków. Uparcie podkreślali, że są pierwszą "niecukiernią" na krajowym rynku. To pójście pod prąd się opłaciło. Pod szyldem Fit Cake działa już 14 lokali.

Tort bez cukru z sieci Fit Cake. Zdjęcie: materiały prasowe.
Tort bez cukru z sieci Fit Cake. Zdjęcie: materiały prasowe.
W internecie fraza „ciasto bez cukru” jest coraz częściej wyszukiwana. Fit ciasta poszukiwane są szczególnie teraz, kiedy rozpoczął się trzeci etap „odmrażania” gospodarki i uwolnione zostały wreszcie kawiarnie oraz restauracje. Wiele osób wraz z powrotem do względnej normalności postanowiło rozpocząć nowy etap życia i obiecuje sobie: więcej ruchu, zdrowsze jedzenie, mniej kalorii, cukru i używek.
– My ten trend, który teraz przybiera na sile, wyłapaliśmy dużo wcześniej – mówi Ewelina Choińska, która w Fit Cake odpowiada za kreowanie słodkości bez cukru, a prywatnie startuje w zawodach fitness, stąd jej zainteresowanie dietą. – Coraz więcej ludzi woli zjeść mniejszy, ale wartościowy posiłek. Szczególnie widoczne jest to w grupie 30, 40-latków, którzy nie tylko dbają o siebie, ale chcą wdrażać zdrowe trendy w swojej rodzinie. Wychowywać dzieci tak, by były świadome tego, jak bardzo to co jemy wpływa na to, kim się stajemy. Wspieramy ich w tym. Promujemy zdrowy styl życia i odżywiania.

Bez cukru, a smaczne
Zanim powstało Fit Cake, na rynku była ewidentna luka. Polacy mieli już wprawdzie świadomość tego, że cukier jest jednym z uzależnień. Lekarze coraz częściej postulują przecież dietę bez cukru, bez glutenu, bez laktozy. Zwracają uwagę na to, że możne być ona pomocna w zwalczaniu wielu schorzeń: nadwagi, cukrzycy, celiakii, depresji, dolegliwości układu krążenia. Ale bezglutenowe i bezcukrowe ciasta wypiekały głównie domowe gospodynie, nie były one szeroko dostępne w sprzedaży.
Oferta Fit Cake. Zdjęcie: materiały prasowe.
Oferta Fit Cake. Zdjęcie: materiały prasowe.
– Kiedy otworzyliśmy w 2016 roku pierwszy lokal to było jak rewolucja, istny boom. Odbierałam codziennie mnóstwo telefonów z pytaniem, czy potrafię zrobić naprawdę dobre ciasto bezglutenowe albo ciasto bez cukru – opowiada Ewelina Choińska. – Niektórzy przychodzili spróbować i nie kryli zdziwienia, że coś bez mąki pszennej czy mleka może tak dobrze smakować. Fama szybko się rozeszła. Ponieważ pomysł szybko chwycił, postanowiliśmy rozwijać się jako sieć franczyzowa. Niektórzy nasi klienci zostali naszymi franczyzobiorcami.

Ciasta – wyzwanie
W ofercie pierwszej polskiej „niecukierni" są ciasta bez cukru, torty bezglutenowe czy wegańskie lody. Hitem okazały się batoniki, które nawiązują smakiem do tych popularnych, produkowanych przez światowe koncerny, ale mają prosty, zdrowy skład i nawet trzy razy mniej kalorii. Ewelina Choińska jako zawodniczka fitness przykłada do tego ogromną wagę.
– Każdy nasz produkt zawiera listę makroskładników z dokładnym wyliczeniem kalorii. Informujemy też czym został posłodzony. Używamy tylko naturalnych słodzików: erytrolu czy ksylitolu, które nie powodują tzw. skoku glikemicznego i są dla organizmu zdrowsze – wyjaśnia.
Fit Cake jest producentem bezglutenowych ciast nie tylko z nazwy. Posiada odpowiedni certyfikat. Dzięki temu do firmy zgłasza się także wiele przedszkoli czy szkół, które wprowadziły u siebie dietę bezglutenową. Klienci lokalu to także np. stowarzyszenia diabetyków czy nawet placówki służby zdrowia.
Ewelina Choińska przyznaje, że w całym tym biznesie najbardziej lubi moment, kiedy ma przygotować tort na czyjeś bardzo precyzyjne zamówienie. Ze względu na ograniczoną liczbę składników, których może do niego użyć, stanowi to nie lada wyzwanie.
Sernik z Fit Cake. Zdjęcie: materiały prasowe.
Sernik z Fit Cake. Zdjęcie: materiały prasowe.
– Siadam wtedy i kombinuję, eksperymentuję z różnymi dodatkami. Lubię oczywiście słuchać potem komplementów klientów, najbardziej dzieci. Ale jeśli coś mi naprawdę wyjdzie, to wchodzi do naszego stałego menu, jak np. nasz sernik – opowiada.

No sugar, no problem
Walkę z niezdrowymi nawykami żywieniowymi i cukrowym uzależnieniem zaczęły wspierać także instytucje państwowe. W ubiegłym roku ministerstwo zdrowia udostępniło efekty badań, z których wynika, że w ostatnim dziesięcioleciu w diecie każdego Polaka trzykrotnie zwiększyła się ilość przetworzonego cukru, to znaczy zjadanego jako dodatek do napojów, kremów, ciasteczek.
– To jest mylące. Wydaje nam się, że odżywiamy się zdrowo, używamy znikomej ilości cukru, a tyjemy, albo mamy zadatki na cukrzyka. Tymczasem po prostu nie zdajemy sobie sprawy, że zjadając zupę w proszku czy pijąc zdawałoby się dietetyczny jogurt pochłaniamy sporą ilość cukru – dodaje Ewelina Choińska. – Fit Cake to nie tylko nasz sposób na biznes, to też nasza misja, polegająca na pokazaniu, że życie bez cukru może być słodkie, a na pewno jest zdrowsze. Przekonujemy też, że jeść zdrowo to nie znaczy niesmacznie, rezygnując ze słodyczy i innych kulinarnych przyjemności.
 

 

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Badanie: nawet trzy lata na odbudowę branży HoReCa

Sektor HoReCa, obejmujący hotele, restauracje i catering, na odbudowę może potrzebować nawet trzech lat - wynika z badania Barometr COVID-19 Puls Biznesu.

Polska drugim rynkiem w Europie pod względem zamówień potraw roślinnych

Z okazji listopadowego Miesiąca Wegańskiego Uber Eats przeanalizował zamówienia z ostatnich 3 lat, aby poznać roślinne trendy w Polsce. Liczba dostaw wegańskich dań w naszym kraju wzrosła aż pięciokrotnie! Polska jest drugim rynkiem w Europie pod względem takich zamówień.

Mikser kulinarny MAKRO

Zapraszamy na wideo-relację z pierwszego Miksera Kulinarnego w drugiej edycji programu Szef dla Młodych Talentów. Spotkanie, w którym udział wzięło 200 uczniów szkół gastronomicznych i młodych kucharzy z całej Polski, poprowadzili Paweł Oszczyk, Wojciech Harapkiewicz, Dorota Minta i Tomasz Górski.

Starbucks rusza z dostawą kawy do domu w całej Polsce

Po ponad trzymiesięcznym programie pilotażowym w pięciu miastach, Starbucks nawiązuje współpracę z aplikacją Glovo i wprowadza bezkontaktową opcję dostawy wybranych produktów. Dostawy realizowane są w kawiarniach Starbucks na terenie całej Polski.

RESTAURACYJNA MANUFAKTURA

Własnej roboty pieczywo, makarony, przetwory czy lody - coraz więcej lokali ma je w ofercie. Jak można wykorzystać ten potencjał i wyjść poza standardową działalność restauracji?

Opakowania na wynos

Rynek delivery w Polsce i na świecie ciągle rośnie, w dodatku znacznie szybciej niż wartość całego rynku gastronomicznego. Wraz z tym wzrostem oraz nieustannym poszerzaniem oferty posiłków z dostawą pojawia się coraz więcej pytań o to, w co najlepiej pakować dania na wynos i w dowozach.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej