x

KFC, Pizza Hut, Burger King i kawiarnie Starbucks ponownie otwarte w całej Polsce

Kategoria: Koronawirus - Aktualności    22.05.2020

Spółka AmRest zarządzająca siecią restauracji KFC, Pizza Hut, Burger King oraz kawiarni Starbucks otworzyła ponownie dla gości ponad 550 lokali w całym kraju. Oczywiście, z zachowaniem zasad higieny i bezpieczeństwa obowiązujących w czasie pandemii.

Przez ostatnie dwa miesiące, zgodnie z regulacjami obowiązującymi od 14 marca, klienci mogli korzystać jednie z oferty w dostawie, na wynos lub w okienku drive thru. Dostawa do domu i cyfrowy rozwój są dla  spółki AmRest jednym ze strategicznych filarów rozwoju. Firma od lat intensywnie inwestowała w rozwiązania online w dostawie zwiększając ruch na stronach www czy w aplikacjach, a także budując programy lojalnościowe. Dzięki  temu w momencie wprowadzenia ograniczeń związanych z pandemią, większość restauracji AmRest mogła kontynuować częściową sprzedaż korzystając z tych kanałów.
– Nasza oferta dostaw i drive thru zawsze cieszyła się dużym zainteresowaniem, dlatego spodziewamy się, że propozycja dań na miejscu także spotka się z pozytywnym przyjęciem przez naszych gości. Każda z marek wprowadziła odpowiednie procedury oraz dedykowaną komunikację w lokalach, aby skutecznie przestrzegać zasad dystansu społecznego – powiedział Adam Mularuk, odpowiedzialny za marki franczyzowe: KFC, Pizza Hut, Burger i Starbucks zarządzane przez AmRest.
Zgodnie z najnowszym rozporządzeniem dotyczącym kolejnego etapu odmrażania gospodarki, lokale gastronomiczne prowadzące sprzedaż na miejscu muszą ograniczyć liczbę gości w części lokalu dostępnego dla gości i ogródku (z wyłączeniem obsługi) do 1 osoby na 4m2. Ponadto, rekomendowany odstęp między czynnymi stolikami wynosi 2 metry, co powoduje wyłączenie wielu miejsc siedzących z użytku. Rozwiązania zastosowane przez AmRest to przydzielanie miejsc gościom przez osobę z obsługi (hosta) lub wyłączenie z użytku niektórych stolików poprzez ich usunięcie lub oznakowanie.
– Z optymizmem patrzymy na najbliższe dni i kolejne tygodnie działalności naszych lokali. Z niecierpliwością czekaliśmy na udostępnienie pełnej oferty naszym gościom i kiedy ten dzień wreszcie nastąpił jesteśmy gotowi na ich przyjęcie. Ze swojej strony zobowiązujemy się zrobić wszystko, by mimo dodatkowych wymogów wizyty w naszych lokalach były dla gości przyjemnością – dodał Adam Mularuk.

Wytyczne w Starbucks Polska
    • 1 os. na 4m2 (na lobby i na patio),
    • informacja o maksymalnej liczbie osób w kawiarni umieszczona przy wejściu,
    • 2m odstępy między stolikami,
    • serwowanie produktów w opakowaniach na wynos,
    • wstrzymanie przygotowania napojów we własnym kubku (przy honorowaniu wcześniejszych zniżek za przychodzenie z własnym kubkiem),
    • punkt dezynfekcji przy każdym wejściu, przy POS i przy wejściu do toalet,
    • suszarki do rąk w toaletach wyłączone na rzecz dyspenserów do papieru,
    • instrukcja mycia rąk w toaletach,
    • dezynfekcja powierzchni co 15 minut,
    • dezynfekcja stolików po każdym Gościu + komunikacja na stolikach o zdezynfekowaniu powierzchni,
    • awaryjne rękawiczki i maseczki jednorazowe dla Gości w ramach Starbucks Experience,
    • usunięte produkty z condiment baru (podaje je Barista),
    • komunikacja o 2m przerwie między Gośćmi,
    • komunikacja o zakazie dotykania ekspozycji na merchwallu,
    • plexi na wyspach w centrach handlowych.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Jak przetrwać kryzys? Sprawdźcie, jak to się udaje sieci KOKU Sushi

Potrzebujemy teraz pozytywnych przykładów - oto on! Po dwóch miesiącach od zamrożenia gospodarki licząca 25 lokali polska sieć franczyzowa barów KOKU Sushi jest na plusie. Receptą na utrzymanie pozycji na rynku było szybkie reagowanie na zachodzące zmiany i postawienie na dowozy.

Specjalne działania Uber Eats na czas zarazy

W związku z dynamicznie rozwijającą się sytuacją związaną z pandemią koronawirusa, Uber Eats wprowadził działania pomocowe

Planuj, rozwijaj, optymalizuj, nie poddawaj się!

Czy można dobrze prowadzić biznes w czasach kryzysu? Znamy taki przypadek - Browar Stu Mostów i Concept Stu Mostów we Wrocławiu. Jak sobie radzić z trudnościami i jak w czasie pandemii planować przyszłość firmy - z właścicielką lokali Arlettą Ziemian rozmawia Marcin Koch z ForRest Projekt.

Akcja "Nie pozwolę ci się zamknąć"

Powstała z inicjatywy Krajowej Izby Gospodarczej akcja "Nie pozwolę ci się zamknąć" wciąż trwa i przynosi pierwsze wymierne efekty. - To kroplówka, która daje nam nadzieję na przetrwanie - mówi Tomasz Wąsiak, właściciel Restauracji Radiowej w Opolu.

MAX Premium Burgers wprowadza zamówienia online

Klienci sieci mogą teraz złożyć i opłacić zamówienie na stronie maxorder.pl, po czym odebrać je w restauracji o wybranej przez siebie porze.

Apel o wsparcie branży gastronomicznej

Poznaj postulaty i petycję Grupy Warszawa i przyłącz się do akcji!

Inne kategorie

Akademia Horeca

Jak budować kartę napojów w restauracji typu fine dining?

Fine dining, jak sama nazwa wskazuje, polega na dostarczeniu gościom restauracji doświadczenia gastronomicznego na bardzo wysokim poziomie.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej