

KFC, Pizza Hut, Burger King i kawiarnie Starbucks ponownie otwarte w całej Polsce


Spółka AmRest zarządzająca siecią restauracji KFC, Pizza Hut, Burger King oraz kawiarni Starbucks otworzyła ponownie dla gości ponad 550 lokali w całym kraju. Oczywiście, z zachowaniem zasad higieny i bezpieczeństwa obowiązujących w czasie pandemii.
– Nasza oferta dostaw i drive thru zawsze cieszyła się dużym zainteresowaniem, dlatego spodziewamy się, że propozycja dań na miejscu także spotka się z pozytywnym przyjęciem przez naszych gości. Każda z marek wprowadziła odpowiednie procedury oraz dedykowaną komunikację w lokalach, aby skutecznie przestrzegać zasad dystansu społecznego – powiedział Adam Mularuk, odpowiedzialny za marki franczyzowe: KFC, Pizza Hut, Burger i Starbucks zarządzane przez AmRest.
Zgodnie z najnowszym rozporządzeniem dotyczącym kolejnego etapu odmrażania gospodarki, lokale gastronomiczne prowadzące sprzedaż na miejscu muszą ograniczyć liczbę gości w części lokalu dostępnego dla gości i ogródku (z wyłączeniem obsługi) do 1 osoby na 4m2. Ponadto, rekomendowany odstęp między czynnymi stolikami wynosi 2 metry, co powoduje wyłączenie wielu miejsc siedzących z użytku. Rozwiązania zastosowane przez AmRest to przydzielanie miejsc gościom przez osobę z obsługi (hosta) lub wyłączenie z użytku niektórych stolików poprzez ich usunięcie lub oznakowanie.
– Z optymizmem patrzymy na najbliższe dni i kolejne tygodnie działalności naszych lokali. Z niecierpliwością czekaliśmy na udostępnienie pełnej oferty naszym gościom i kiedy ten dzień wreszcie nastąpił jesteśmy gotowi na ich przyjęcie. Ze swojej strony zobowiązujemy się zrobić wszystko, by mimo dodatkowych wymogów wizyty w naszych lokalach były dla gości przyjemnością – dodał Adam Mularuk.
Wytyczne w Starbucks Polska
• 1 os. na 4m2 (na lobby i na patio),
• informacja o maksymalnej liczbie osób w kawiarni umieszczona przy wejściu,
• 2m odstępy między stolikami,
• serwowanie produktów w opakowaniach na wynos,
• wstrzymanie przygotowania napojów we własnym kubku (przy honorowaniu wcześniejszych zniżek za przychodzenie z własnym kubkiem),
• punkt dezynfekcji przy każdym wejściu, przy POS i przy wejściu do toalet,
• suszarki do rąk w toaletach wyłączone na rzecz dyspenserów do papieru,
• instrukcja mycia rąk w toaletach,
• dezynfekcja powierzchni co 15 minut,
• dezynfekcja stolików po każdym Gościu + komunikacja na stolikach o zdezynfekowaniu powierzchni,
• awaryjne rękawiczki i maseczki jednorazowe dla Gości w ramach Starbucks Experience,
• usunięte produkty z condiment baru (podaje je Barista),
• komunikacja o 2m przerwie między Gośćmi,
• komunikacja o zakazie dotykania ekspozycji na merchwallu,
• plexi na wyspach w centrach handlowych.
Zobacz także

Jakie konsekwencje grożą gościom restauracji otwartych mimo zakazu?

Klienci lokali otwieranych mimo obostrzeń są narażeni na konsekwencje prawne, choć obowiązujące aktualnie przepisy odnoszą się wyłącznie do przedsiębiorców, nie konsumentów. Gdzie zatem tkwi haczyk?

Co zamawiamy w dostawie podczas kwarantanny?

Uber Eats przeanalizował zamówienia swoich użytkowników w okresie społecznej izolacji. Jakie są najpopularniejsze wybory Polaków podczas przymusowej kwarantanny, czym różnimy się od innych nacji oraz po co najchętniej sięgamy na śniadanie?

Jak sobie radzą restauracje, które pracują w czasie pandemii?

Wielu restauratorów walczy o przetrwanie swoich lokali, uruchamiając pokłady kreatywności i sięgając po ponadstandardowe środki, aby odnaleźć się w nowej rzeczywistości. Przy tym wszystkim znajdują czas, by pomagać potrzebującym. W ramach akcji #DalejOtwarte opowiadają, jak sobie radzą w kryzysie.

Nowe oblicza gastronomii

Trwająca obecnie pandemia w jednej chwili zmiotła wszystkie nasze przyzwyczajenia i zmieniła sposób, w jaki żyjemy i realizujemy nasze potrzeby. Z dnia na dzień zamknięto dla gości setki tysięcy restauracji, pubów, barów i kawiarni. Jak zmieniło to oblicze gastronomii?

Apel branży cateringowej

Branża cateringowa, tak samo jak wiele innych, znalazła się w ciężkiej sytuacji ze względu na pandemię CoVid-19. Dlatego Easycatering.pl wystosował do wszystkich apel pod hasłem #przesuwajnieusuwaj.

Dzięki otwarciu gastronomii centra handlowe znów zapełniają się klientami

"Odmrożenie" gastronomii i usług wpłynęło na większy ruch w centrach handlowych. W trzecim tygodniu ponownego otwarcia obiektów handlowych kształtował się on na poziomie od 73% do 79% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego.
Inne kategorie
Akademia Horeca


Skuteczna strategia wyceny napojów

