x

Firmy cateringu dietetycznego powołały swoje stowarzyszenie

Kategoria: Twój biznes - wiedza    22.05.2020

Stowarzyszenie Przedsiębiorców Branży Cateringu Dietetycznego to pierwsza w Polsce organizacja, której głównym celem jest wspieranie firm oferujących diety pudełkowe. Stowarzyszenie powstało z inicjatywy serwisu Cateromarket.pl, Fitness Catering, InPost oraz Goodspeed.

Zdjęcie: materiały prasowe.
Zdjęcie: materiały prasowe.
Polska branża cateringu dietetycznego przez ostatnie lata odnotowuje bardzo dynamiczny wzrost – na początku 2020 roku wartość tego sektora rynku szacowana była na około miliard złotych. Obecnie w naszym kraju działa ponad 500 firm o zasięgu ogólnopolskim i lokalnym. Stowarzyszenie Przedsiębiorców Branży Cateringu Dietetycznego powstało, aby pomagać ich właścicielom w dalszym rozwijaniu swoich biznesów m.in. poprzez działania edukacyjne, przygotowanie ujednoliconych standardów jakości, wymianę doświadczeń oraz reprezentowanie branży wobec innych podmiotów – prywatnych i publicznych.
– Rozwój branży cateringu dietetycznego w Polsce odbywa się obecnie w warunkach nasilonej konkurencji między wieloma podmiotami, z czego zdecydowana większość to małe i mikro firmy. Ale konkurencja to nie wszystko, bo w dłuższej perspektywie więcej osiągniemy wzajemnie się wspierając. Pragniemy zapewnić przedsiębiorcom dostęp do najnowszej wiedzy i technologii, wsparcia logistycznego, organizacyjnego, prawnego oraz finansowego. To wszystko dzięki organizacji spotkań, szkoleń czy konferencji w formule akademii wiedzy menedżera firmy cateringowej – tłumaczy Marek Lekki, prezes Stowarzyszenia Przedsiębiorców Branży Cateringu Dietetycznego.
Powstanie Stowarzyszenia zeszło się w czasie z kryzysem gospodarczym związanym z pandemią koronawirusa. W tym kontekście wsparcie, jakie ta organizacja oferuje, staje się jeszcze cenniejsze.
– O ile klienci firm cateringowych mogą korzystać z internetowych porównywarek cateringów, o tyle przedsiębiorcy nie mieli miejsca, które dostarczałoby im pomoc w wyzwaniach, z jakimi mierzą się codziennie prowadząc swoje firmy. W Cateromarkecie wiemy, że dla jednych może to być logistyka dostaw, dla innych marketing, a dla jeszcze innych technologia produkcji lub IT– mówi Łukasz Sot, wiceprezes Stowarzyszenia, założyciel Cateromarket.pl, pierwszego serwisu do zamawiania diet pudełkowych online i dodaje: – Reputacja poszczególnych firm cateringowych rzutuje na reputację całej branży, dlatego troskę o jakość usług uważam za najwyższy priorytet w pracach Stowarzyszenia w najbliższym czasie.
Statutowe cele Stowarzyszenia Przedsiębiorców Branży Cateringu Dietetycznego obejmują także m.in. reprezentowanie interesów przedsiębiorców poprzez uczestnictwo w dialogu z podmiotami mającymi wpływ na kształtowanie regulacji dotyczących branży i współpracę z innymi organizacjami z pokrewnych gałęzi rynku.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Wyzwania rynku producentów dla sektora HoReCa

Inflacja, drożyzna oraz rosnące oczekiwania restauratorów i ich gości - z tym mierzą się dziś producenci żywności dla rynku HoReCa. Do tego dochodzą: trudności wynikające z dogorywającej pandemii, wojny w Ukrainie i zmieniającego się prawa. Czego można spodziewać się w kolejnych miesiącach?

Fit Cake wdraża roboty w dowozach. Są o połowę tańsze niż kurierzy

To nie pieśń przyszłości. Roboty-kurierzy pojawiają się na polskich ulicach i, jak się okazuje, są opłacalne. - Taki robot jest nawet o połowę tańszy niż zwykły kurier. Koszt jego pracy wynosi 20-25 zł za godzinę i nie ma podatków - mówi Rafał Kościuk, współwłaściciel franczyzy Fit Cake.

Polacy pracują 62,5 minuty, aby zarobić na Big Maca

Przez ostatnie 10 lat inflacja znacząco wpłynęła na koszt zakupów, także w branży fast food. Cena Big Maca w Polsce wzrosła o ponad 59%. W 2012 roku trzeba było pracować 36 minut, aby na niego zarobić, dziś - 62,5 minuty. Gdzie na świecie popularne burgery są najtańsze, a gdzie najdroższe?

Drastyczny wzrost cen pieczywa. Czy grozi nam 30 zł za bochenek chleba?

Wojna w Ukrainie, która jest jednym z kluczowych dostawców pszenicy na świecie, wywołała trudną sytuację na rynku zbóż - wysokie koszty i problem z dostępnością. Rekordowe wzrosty cen pszenicy na giełdzie w Paryżu zmuszają producentów do podnoszenia cen swoich produktów.

Jak znaleźć pracownika sezonowego? [PORADNIK]

Ponad 50 tysięcy ofert pracy sezonowej w gastronomii zanotowano od stycznia do maja 2022 roku - to wzrost o ponad 92% w porównaniu do analogicznego okresu 2021 roku. W sektorze hotelarskim w tym samym czasie nastąpił wzrost o 95%. "Bitwa o pracowników" zatem trwa. A jak ją wygrać? Podpowiadamy.

Jak Polacy odżywiają się podczas wakacji? Nie żałujemy sobie jedzenia!

Podczas urlopu pozwalamy sobie na więcej kulinarnych przyjemności i mniej przejmujemy się zdrowym odżywianiem - wynika z badania marki Cateromarket. 43% ankietowanych stosowało dietę odchudzającą przed sezonem letnim, ale prawie połowa wróciła z urlopu z poczuciem przybrania na wadze.

Inne kategorie

Podcasty

Roślinne zamienniki w menu restauracji [PODCAST]

Coraz większa grupa Polaków deklaruje chęć ograniczenia spożycia mięsa, nie tylko w kuchni domowej, ale także podczas wizyt w restauracjach i spożywania dań na wynos. Chcąc trafić w ich gusta, warto rozważyć zmiany w menu lokalu na bardziej roślinne.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej