x

Firmy cateringu dietetycznego powołały swoje stowarzyszenie

Kategoria: Twój biznes - wiedza    22.05.2020

Stowarzyszenie Przedsiębiorców Branży Cateringu Dietetycznego to pierwsza w Polsce organizacja, której głównym celem jest wspieranie firm oferujących diety pudełkowe. Stowarzyszenie powstało z inicjatywy serwisu Cateromarket.pl, Fitness Catering, InPost oraz Goodspeed.

Zdjęcie: materiały prasowe.
Zdjęcie: materiały prasowe.
Polska branża cateringu dietetycznego przez ostatnie lata odnotowuje bardzo dynamiczny wzrost – na początku 2020 roku wartość tego sektora rynku szacowana była na około miliard złotych. Obecnie w naszym kraju działa ponad 500 firm o zasięgu ogólnopolskim i lokalnym. Stowarzyszenie Przedsiębiorców Branży Cateringu Dietetycznego powstało, aby pomagać ich właścicielom w dalszym rozwijaniu swoich biznesów m.in. poprzez działania edukacyjne, przygotowanie ujednoliconych standardów jakości, wymianę doświadczeń oraz reprezentowanie branży wobec innych podmiotów – prywatnych i publicznych.
– Rozwój branży cateringu dietetycznego w Polsce odbywa się obecnie w warunkach nasilonej konkurencji między wieloma podmiotami, z czego zdecydowana większość to małe i mikro firmy. Ale konkurencja to nie wszystko, bo w dłuższej perspektywie więcej osiągniemy wzajemnie się wspierając. Pragniemy zapewnić przedsiębiorcom dostęp do najnowszej wiedzy i technologii, wsparcia logistycznego, organizacyjnego, prawnego oraz finansowego. To wszystko dzięki organizacji spotkań, szkoleń czy konferencji w formule akademii wiedzy menedżera firmy cateringowej – tłumaczy Marek Lekki, prezes Stowarzyszenia Przedsiębiorców Branży Cateringu Dietetycznego.
Powstanie Stowarzyszenia zeszło się w czasie z kryzysem gospodarczym związanym z pandemią koronawirusa. W tym kontekście wsparcie, jakie ta organizacja oferuje, staje się jeszcze cenniejsze.
– O ile klienci firm cateringowych mogą korzystać z internetowych porównywarek cateringów, o tyle przedsiębiorcy nie mieli miejsca, które dostarczałoby im pomoc w wyzwaniach, z jakimi mierzą się codziennie prowadząc swoje firmy. W Cateromarkecie wiemy, że dla jednych może to być logistyka dostaw, dla innych marketing, a dla jeszcze innych technologia produkcji lub IT– mówi Łukasz Sot, wiceprezes Stowarzyszenia, założyciel Cateromarket.pl, pierwszego serwisu do zamawiania diet pudełkowych online i dodaje: – Reputacja poszczególnych firm cateringowych rzutuje na reputację całej branży, dlatego troskę o jakość usług uważam za najwyższy priorytet w pracach Stowarzyszenia w najbliższym czasie.
Statutowe cele Stowarzyszenia Przedsiębiorców Branży Cateringu Dietetycznego obejmują także m.in. reprezentowanie interesów przedsiębiorców poprzez uczestnictwo w dialogu z podmiotami mającymi wpływ na kształtowanie regulacji dotyczących branży i współpracę z innymi organizacjami z pokrewnych gałęzi rynku.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

TEORIA IMPULSU W MENU BAROWYM

Sposób tworzenia menu w koktajlbarach w większości przypadków jest indywidualną kwestią wynikającą z wielu czynników, takich jak decyzja właściciela i jego wizja lokalu gastronomicznego, wcześniejsze doświadczenia barmana pracującego nad menu czy preferencje gości odwiedzających lokal.

Pięć kroków do idealnego posta, który wspiera sprzedaż dowozów

Brak pomysłu i strategii na budowanie wizerunku lokalu oraz promowanie go w mediach społecznościowych to bolączka wielu restauratorów. Żeby uprościć proces sprzedażowy Facebooka, przedstawiam wam instruktaż pięciu kroków do idealnego posta, który wesprze sprzedaż.

Sweet Gallery: zyski mimo pandemii i plany dalszego rozwoju

Sweet Gallery zakończyło 2020 rok na plusie i odważnie patrzy w najbliższą przyszłość, planując dynamiczny rozwój w Polsce i za granicą. Mimo pandemii, sprzedaż jej produktów była na wysokim poziomie. Do końca roku 2021 na mapie Polski pojawi się 180 nowych punktów.

Posiłki na dowóz zamawiamy często i dokonujemy racjonalnych wyborów

Jedzenie na dowóz kupujemy coraz chętniej i coraz bardziej świadomie. Częściej sięgamy po składniki premium, zamienniki mięsa, a także nietypowe dodatki. Pizza, burger i kebab wciąż pozostają jednymi z naszych ulubionych dań.

Siła Instagrama, czyli jak zdjęcia sprzedają jedzenie

Instagram, który w Polsce ma już ponad 10 mln użytkowników, wywiera potężny wpływ na trendy i nasze decyzje zakupowe. Jak przekuć ten fenomen na korzyść dla restauracji?

McDonald’s rezygnuje z plastikowych słomek

We wszystkich restauracjach McDonald’s w Polsce od teraz dostępne są wyłącznie papierowe słomki. Sieć wprowadza także nowe, przyjazne środowisku opakowania lodów McFlurry oraz patyczki do balonów. To dopiero początek ekologicznych zmian!

Inne kategorie

Akademia Horeca

Jak łączyć napoje i alkohole z jedzeniem?

Jako restaurator pewnie wiele razy myślałeś o zasadach łączenia potraw i napojów. Jak sprawić, aby odpowiednia selekcja napojów pasowała do menu? Co zrobić, by obsługa umiała zarekomendować odpowiedni napój 
do serwowanego posiłku?
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej