x

Wspieramgastro.warszawa.pl - alternatywa dla platform delivery

Kategoria: Twój biznes - wiedza    19.05.2020

W 4 tygodnie ponad 4 tys. zamówień na wynos za ponad 370 tys. zł - tyle zebrały restauracje dzięki inicjatywie #wspieramgastro. Stawiając na własną, niezależną platformę zaoszczędziły około 120 tys. zł na prowizjach popularnych operatorów delivery. Restauratorzy przekonali się, że razem mogą więcej.

Zdjęcie: wspieramgastro.warszawa.pl.
Zdjęcie: wspieramgastro.warszawa.pl.
Autorka: Magdalena Ossowska, Linkleaders

Dzięki wspólnej inicjatywie #wspieramgastro, której pomysłodawcami byli m.in. właściciele Restauracji Forty, warszawscy restauratorzy w ciągu 4 tygodni zebrali ponad 4 tys. zamówień na wynos o wartości przekraczającej 370 tys. zł. Stawiając na własną, niezależną platformę wspieramgastro.warszawa.pl, zaoszczędzili ok. 120 tys. zł na prowizjach i mogli te środki przeznaczyć na wynagrodzenia pracowników oraz utrzymanie firm. Wraz z poluźnianiem ograniczeń związanych z pracą lokali gastronomicznych, szykują się na nowe otwarcie i podejmują kolejne kroki – chcą dalej działać wspólnie i zaprosić do kooperacji inne miasta.

Branża gastronomiczna mocno odczuła wybuch epidemii COVID-19 i wiążące się z nią restrykcje. W szczególnie trudnej sytuacji znalazły się te lokale, które wcześniej nie oferowały dań na wynos i z dostawą. Restauratorzy, pragnąc utrzymać miejsca pracy i przetrwać trudny czas, nie czekali na zewnętrzną pomoc, zaczęli sami działać. Z inicjatywy właścicieli Restauracji Forty i innych firm, zrodziła się akcja #wspieramgastro. Warszawskie restauracje szybko się przeorganizowały i uruchomiły spółdzielnię, jednocząc się na wspólnej platformie do bezpiecznego zamawiania jedzenia on-line. Obecnie aktywnie działa na niej aż 100 lokali gastronomicznych.

– W zeszłym miesiącu mówiliśmy o dramatycznej sytuacji, w której znalazły się restauracje w związku z przymusowym zamknięciem lokali. Współdziałaliśmy z władzami Warszawy nad wypracowaniem narzędzi, które pomogą utrzymać nasze firmy, tysiące wykwalifikowanych osób pracujących w gastronomii, a także kulturalną tkankę naszych miast, której unikalny charakter jest współtworzony przez lokalne restauracje, bary i kawiarnie. Dziś wracamy na rynek bogatsi o cenne, chociaż trudne doświadczenia i zapraszamy do współpracy restauratorów z całej Polski – mówi Tomasz Czudowski, współwłaściciel Restauracji Forty i pomysłodawca niezależnej platformy do zamawiania jedzenia wspieramgastro.warszawa.pl.

Tomasz Czudowski, wspólnie z Enio Chłapowskim-Myjakiem z Mr. OH oraz Michałem Judą z Youmiko Vegan Sushi, w ciągu zaledwie 5 dni doprowadzili do powstania platformy umożliwiającej restauracjom bezprowizyjną sprzedaż on-line. Niezwykły odzew, z jakim spotkała się ta inicjatywa ze strony klientów i innych restauratorów, zmobilizował ich do pójścia dalej – rejestracji pierwszej w Polsce spółdzielni restauracji i rozwijania platformy oraz powalczenia o lepsze warunki zakupowe dla jej członków.

Już niedługo będzie można obejrzeć portal w odświeżonej formule i pod nową, już nie związaną z kryzysem, nazwą.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Jak łączyć napoje i alkohole z jedzeniem?

Jako restaurator pewnie wiele razy myślałeś o zasadach łączenia potraw i napojów. Jak sprawić, aby odpowiednia selekcja napojów pasowała do menu? Co zrobić, by obsługa umiała zarekomendować odpowiedni napój 
do serwowanego posiłku?

Kawiarniana śmietanka. Analiza rynku kawiarni

80 największych sieci kawiarni zanotowało w 2019 r. wzrost liczby lokali o 7%, rok wcześniej był to wzrost o 6%. Prezentujemy analizę rynku kawiarnianego na chwilę przed wybuchem pandemii.

Zaplanuj karnawał zawczasu!

Styczeń i luty to nie najlepszy okres sprzedażowy dla gastronomii. Dobrze już teraz zaplanować działania, które pomogą przejść przez te miesiące. Karnawał aż się prosi o rozbudowaną ofertę w restauracji. Aby odniosła sukces, trzeba z głową zaprojektować również jej promocję.

Jak promować lunche?

Czy komunikacja dotycząca oferowanych przez lokal lunchów jest potrzebna? W jaki sposób ją realizować? Ten z pozoru prozaiczny temat potrafi wprawić w zakłopotanie niejednego restauratora czy marketingowca. To bowiem dość żmudne zadanie i - zdawałoby się - mało kreatywne.

LANTMANNEN UNIBAKE ZWIĘKSZA SWOJE MOŻLIWOŚCI W POLSCE

Warszawa, Nowa Sól, 6 lutego 2018 r. Lantmannen Unibake - skandynawski producent pieczywa, obecny w Polsce od początku lat ‘90, uruchomił w Nowej Soli nowy zakład produkcyjny.

Catering dietetyczny rośnie w siłę

Obecnie na rynku istnieje ponad 500 firm oferujących całodzienne żywienie z dowozem, które obsługują ponad 4700 miejscowości w Polsce. Rynek cateringu dietetycznego nabiera rozpędu i nic nie zapowiada, żeby miał się zatrzymać.

Inne kategorie

Podcasty

Koniec papierowego kubka jest bliski? [PODCAST]

Ekologia coraz mocniej oddziałuje na wszystkie sfery życia i powoli wkracza także tam, gdzie jeszcze nie tak dawno w ogóle o niej nie myślano - do kawiarni, restauracji, barów. Jak ekologicznie prowadzić gastronomię? Rozmawiamy o tym z Krzysztofem Rzymanem, właścicielem kawiarni STOR w Warszawie.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej