x

Wspieramgastro.warszawa.pl - alternatywa dla platform delivery

Kategoria: Twój biznes - wiedza

W 4 tygodnie ponad 4 tys. zamówień na wynos za ponad 370 tys. zł - tyle zebrały restauracje dzięki inicjatywie #wspieramgastro. Stawiając na własną, niezależną platformę zaoszczędziły około 120 tys. zł na prowizjach popularnych operatorów delivery. Restauratorzy przekonali się, że razem mogą więcej.

Zdjęcie: wspieramgastro.warszawa.pl.
Zdjęcie: wspieramgastro.warszawa.pl.
Autorka: Magdalena Ossowska, Linkleaders

Dzięki wspólnej inicjatywie #wspieramgastro, której pomysłodawcami byli m.in. właściciele Restauracji Forty, warszawscy restauratorzy w ciągu 4 tygodni zebrali ponad 4 tys. zamówień na wynos o wartości przekraczającej 370 tys. zł. Stawiając na własną, niezależną platformę wspieramgastro.warszawa.pl, zaoszczędzili ok. 120 tys. zł na prowizjach i mogli te środki przeznaczyć na wynagrodzenia pracowników oraz utrzymanie firm. Wraz z poluźnianiem ograniczeń związanych z pracą lokali gastronomicznych, szykują się na nowe otwarcie i podejmują kolejne kroki – chcą dalej działać wspólnie i zaprosić do kooperacji inne miasta.

Branża gastronomiczna mocno odczuła wybuch epidemii COVID-19 i wiążące się z nią restrykcje. W szczególnie trudnej sytuacji znalazły się te lokale, które wcześniej nie oferowały dań na wynos i z dostawą. Restauratorzy, pragnąc utrzymać miejsca pracy i przetrwać trudny czas, nie czekali na zewnętrzną pomoc, zaczęli sami działać. Z inicjatywy właścicieli Restauracji Forty i innych firm, zrodziła się akcja #wspieramgastro. Warszawskie restauracje szybko się przeorganizowały i uruchomiły spółdzielnię, jednocząc się na wspólnej platformie do bezpiecznego zamawiania jedzenia on-line. Obecnie aktywnie działa na niej aż 100 lokali gastronomicznych.

– W zeszłym miesiącu mówiliśmy o dramatycznej sytuacji, w której znalazły się restauracje w związku z przymusowym zamknięciem lokali. Współdziałaliśmy z władzami Warszawy nad wypracowaniem narzędzi, które pomogą utrzymać nasze firmy, tysiące wykwalifikowanych osób pracujących w gastronomii, a także kulturalną tkankę naszych miast, której unikalny charakter jest współtworzony przez lokalne restauracje, bary i kawiarnie. Dziś wracamy na rynek bogatsi o cenne, chociaż trudne doświadczenia i zapraszamy do współpracy restauratorów z całej Polski – mówi Tomasz Czudowski, współwłaściciel Restauracji Forty i pomysłodawca niezależnej platformy do zamawiania jedzenia wspieramgastro.warszawa.pl.

Tomasz Czudowski, wspólnie z Enio Chłapowskim-Myjakiem z Mr. OH oraz Michałem Judą z Youmiko Vegan Sushi, w ciągu zaledwie 5 dni doprowadzili do powstania platformy umożliwiającej restauracjom bezprowizyjną sprzedaż on-line. Niezwykły odzew, z jakim spotkała się ta inicjatywa ze strony klientów i innych restauratorów, zmobilizował ich do pójścia dalej – rejestracji pierwszej w Polsce spółdzielni restauracji i rozwijania platformy oraz powalczenia o lepsze warunki zakupowe dla jej członków.

Już niedługo będzie można obejrzeć portal w odświeżonej formule i pod nową, już nie związaną z kryzysem, nazwą.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

McDonald’s testuje papierowe słomki

Plastikowe słomki co najmniej od połowy 2018 roku są tematem numer jeden wszystkich, dla których ekologia jest ważna. Do tego grona dołączyła również sieć McDonald’s, która w wybranych restauracjach na terenie Polski postanowiła przetestować rozwiązania mogące zastąpić słomki wykonane z plastiku.

Na kawę z własnym kubkiem

Sieć łódzkich bistro barów Rajskie Jadło oraz włoska restauracja Raan Raan znajdująca się w Galerii Łódzkiej dołączają do akcji ograniczania plastiku. Każdy klient, który przyjdzie do lokalu z własnym kubkiem - termicznym lub ceramicznym - może kupić kawę taniej.

McDonald’s rezygnuje z plastikowych słomek

We wszystkich restauracjach McDonald’s w Polsce od teraz dostępne są wyłącznie papierowe słomki. Sieć wprowadza także nowe, przyjazne środowisku opakowania lodów McFlurry oraz patyczki do balonów. To dopiero początek ekologicznych zmian!

Kolejna premiera wegańskiego burgera. Tym razem w sieci Max

Szwedzka sieć restauracji MAX Premium Burgers wprowadza bezmięsnego burgera - Delifresh Plant Beef. Choć bazuje na białku roślinnym, wygląda i smakuje jak mięso. Recepturę opracował szef kuchni Jonas Mårtensson.

Prowadzisz kawiarnię? Sprawdź, które mleko coraz częściej wybierają Polacy

Choć w dobie pandemii konsumenci Polscy zwiększyli zakupy mleka, długoterminowo popyt na ten napój spada. Najszybciej na mleko świeże. Jednocześnie rośnie zainteresowanie zdrową żywnością, dlatego jedna, konkretna kategoria mleka zyskuje szczególnie. Sprawdź, która!

25-28 lutego odbędzie się Expo Sweet

Tym razem w nowym miejscu - warszawskim Centrum Expo XXI przy ul. Prądzyńskiego 12/14.

Inne kategorie

Akademia Horeca

SYSTEMY MOTYWACYJNE A WZROSTY SPRZEDAŻOWE W KATEGORII NAPOJÓW

W poprzednich artykułach omawiane były tematy istotne dla wzrostu sprzedaży i zysków kategorii napojów. Szukaliśmy odpowiedzi na pytanie, dlaczego kwestią fundamentalną jest inwestowanie w szkolenia dla zespołu, jak dopasować napoje do potraw, jak wyceniać napoje, omawialiśmy nadchodzące trendy.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej