x

Przed otwarciem restauracji - menu cyfrowe w sieciach Sphinx i Chłopskie Jadło

Kategoria: Koronawirus - Aktualności    14.05.2020

Goście, którzy po ponownym otwarciu gastronomii odwiedzą lokale sieci Sphinx i Chłopskie Jadło dostaną kartę dań w formie cyfrowej. Eliminacja konieczności dotykania drukowanej wersji menu to rozwiązanie zwiększające bezpieczeństwo klientów i pracowników restauracji w czasie pandemii.

Sphinx przygotowuje się na ponowne otwarcie. Zdjęcie: materiały prasowe.
Sphinx przygotowuje się na ponowne otwarcie. Zdjęcie: materiały prasowe.
– Intensywnie przygotowujemy się do ponownego otwarcia lokali. Naszym priorytetem jest zapewnienie klientom maksimum bezpieczeństwa i komfortu w nowej sytuacji po wznowieniu działalności. Z tą myślą wdrożyliśmy już w restauracjach szereg dodatkowych procedur pod hasłem „Antywirusowa Dziesiątka Sfinksa” [szczegóły w naszym tekście - przyp.red.], które mają na celu zapobieganie zakażeniu koronawirusem. Teraz przyszedł czas na kolejny krok – kartę dań w formie cyfrowej, która pozwala wyeliminować konieczność dotykania przez klientów drukowanej wersji menu. Liczymy, że nowe rozwiązanie przypadnie naszym gościom do gustu i z chęcią będą z niego korzystali – mówi Dorota Cacek, wiceprezes zarządu Sfinks Polska, spółki zarządzającej sieciami Sphinx, Chłopskie Jadło, Piwiarnia Warki i Fabryka Pizzy.
W związku z wprowadzeniem cyfrowej karty dań na restauracyjnych stolikach przyklejone zostaną specjalne naklejki. Aby skorzystać z e-menu, wystarczy zeskanować umieszczony na naklejce kod QR bądź przepisać na telefon wskazany na niej adres. Karty w formie drukowanej będą podawane wyłącznie na życzenie klienta. Jednocześnie, by zwiększać bezpieczeństwo gości, będą one dezynfekowane po każdym użyciu, zgodnie z dodatkowymi zasadami ogłoszonymi w ramach „Antywirusowej Dziesiątki Sfinksa”.
Oprócz dezynfekcji menu nowe procedury obejmują również obowiązek noszenia rękawiczek i maseczek przez kucharzy i kelnerów, dezynfekowanie stolików po każdym gościu oraz w dowolnym momencie na życzenie klienta, codzienny pomiar temperatury wśród personelu, serwowanie przypraw w jednorazowych opakowaniach, dezynfekowanie i wyparzanie naczyń oraz sztućców, zapewnienie płynów dezynfekujących dla gości.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Czy prowizje zjadają rynek dostaw?

Restauratorzy zdani na łaskę portali do zamawiania online narzekają na wysokie prowizje. Czy słusznie? Tym zajmuje się już UOKiK, a sami właściciele lokalu, nie czekając na werdykt, szukają innych rozwiązań.

Jak sobie radzą puby w "nowej normalności"?

Nawet wiodące puby piwne w Polsce nie przechodzą pandemii bezobjawowo. Spośród siedmiu najlepszych multitapów (według rankingu Ratebeer.com), tylko Piwoteka Narodowa z Łodzi szacuje, że liczba gości w lipcu osiągnęła ubiegłoroczny poziom. Reszcie - mimo szczytu sezonu - ubyło od 20 do 50% klientów.

Nowe oblicza gastronomii

Trwająca obecnie pandemia w jednej chwili zmiotła wszystkie nasze przyzwyczajenia i zmieniła sposób, w jaki żyjemy i realizujemy nasze potrzeby. Z dnia na dzień zamknięto dla gości setki tysięcy restauracji, pubów, barów i kawiarni. Jak zmieniło to oblicze gastronomii?

Goście nie czują się bezpiecznie w toaletach z suszarkami do rąk

COVID-19 wpływa na kształtowanie nowych postaw i zachowań wśród ludzi. 43% badanych twierdzi, że nie czuje się komfortowo w łazienkach wyposażonych w suszarki elektryczne - wynika z sondażu dla Tork, marki firmy Essity.

Restauracja Bulaj w Sopocie - ich pomysł na przetrwanie

- Myślę o biznesie, który będę mógł rozwijać, gdy skończy się pandemia. Otwieramy sklep internetowy z szytymi na miarę boksami, obiadami na bazie produktów rybnych - mówi Artur Moroz, właściciel restauracji Bulaj.

Ponowne otwarcie części restauracji od 18 maja?

Szef resortu zdrowia Łukasz Szumowski potwierdził dziś wcześniejsze spekulacje o ponownym starcie części restauracji od 18 maja. - Gastronomia w sposób bezpieczny, na wolnym powietrzu, przy zachowaniu dystansu. Możemy powoli do tego wracać - ocenił minister.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej